Verkiezingen in de VS 2020
Re: Verkiezingen in de VS 2020
Verkiezingsfraude! Je moet met aanhalingstekens zoeken.CarpeNoctem schreef: ↑6 november 2020, 17:53Om bij het onderwerp te blijven: je verliest met 30 miljoen stemmen
The fat lady is about to start singing: 64 miljoen hits
The fat lady is about to sing: 34 miljoen hits
Nu serieus: jouw zin lijkt me zeker ook correct.
Is het en pleonasme of een tautologie ?anonymous schreef: ↑6 november 2020, 17:49Hmmmm. Volgens mij is het: The fat lady is about to sing.CarpeNoctem schreef: ↑6 november 2020, 16:59
Je zoekt het veel te ver: The fat lady is about to start singing.
Vraag werd al eens gesteld op quora : What would be the future tense of “She sang a song.”?CarpeNoctem schreef: ↑6 november 2020, 17:53Om bij het onderwerp te blijven: je verliest met 30 miljoen stemmen
Following are the future tenses of the above sentence.
She will sing a song. (Simple future tense)
She will be singing a song. (Future continuous tense)
She will have sung a song. (Future perfect tense)
She will have been singing a song. ( Future perfect continuous tense)
Laat ons zeggen dat we alle drie op één of andere manier gelijk hebben
Haha Carpe beide zijn correct denk ik. In het Engels kun je heel veel woorden en vervoegingen gebruiken om eigenlijk hetzelfde te vertellen.
We hebben waarschijnlijk heel weinig gemeen, uitgezonderd dat we dan beiden anglofiel zijn. Ik ben zelfs aan het kijken om de Engelse nationaliteit te verwerven bovenop mijn Belgische. In principe heb ik er recht op gezien mijn vader geboren is in Engeland uit een Engelse moeder en een Belgische vader. Hij had de dubbele nationaliteit en volgens de mensen die ik al gesproken heb en de opzoekingen die ik heb gedaan zou ik die dus ook kunnen verwerven. De vraag is alleen hoeveel het grapje zou kosten. Ik heb bedragen gehoord van 1000 pond. Maar ik heb het ervoor over gezien ik een keer of 5 per jaar de oversteek maak en er nog veel familie heb. Een mail naar de Britse ambassade is alvast al vertrokken.
We hebben waarschijnlijk heel weinig gemeen, uitgezonderd dat we dan beiden anglofiel zijn. Ik ben zelfs aan het kijken om de Engelse nationaliteit te verwerven bovenop mijn Belgische. In principe heb ik er recht op gezien mijn vader geboren is in Engeland uit een Engelse moeder en een Belgische vader. Hij had de dubbele nationaliteit en volgens de mensen die ik al gesproken heb en de opzoekingen die ik heb gedaan zou ik die dus ook kunnen verwerven. De vraag is alleen hoeveel het grapje zou kosten. Ik heb bedragen gehoord van 1000 pond. Maar ik heb het ervoor over gezien ik een keer of 5 per jaar de oversteek maak en er nog veel familie heb. Een mail naar de Britse ambassade is alvast al vertrokken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ah zo, inderdaad. Weer iets bijgeleerd.
I stand corrected.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Engels is dan nog niet het ingewikkeldsteCarpeNoctem schreef: ↑6 november 2020, 17:53Om bij het onderwerp te blijven: je verliest met 30 miljoen stemmen
In de Oost-Europees talen (Pools, Tsjechisch, Russisch) hebben ze voor de 2 gevallen een apart werkwoord. Voor elk werkwoord (99,9...%) bestaan 2 verschillende werkwoorden: een imperfectief werkwoord en een perfectief werkwoord.
Bijvoorbeeld in het Pools bestaat voor "zingen": Śpiewać (imperfectief) en zaśpiewać (perfectief).
Als je bijvoorbeeld wilt vertalen: ik zing (in de betekenis: ik ben aan het zingen), dan gebruik je de imperfectieve vorm.
Wil je vertalen: ik zal zingen (met de nadruk dat je gezongen zal hebben) dan gebruik je de perfectieve vorm.
Maar wil je de nadruk leggen op het feit dat je aan het zingen zult zijn, zegt een man (letterlijk vertaald) "ik zal hij heeft gezongen": będę śpiewał (of "zij" indien vrouwelijk: będę śpiewała) met de imperfectieve vorm.
Om het nog moeilijker te maken, ook van het werkwoord "beginnen" bestaat zowel een imperfectieve als een perfectieve vorm: począć en poczynać.
En om het nog ingewikkelder te maken, van het imperfectieve werkwoord, bestaat de afgeleide perfectieve vorm rozpoczynać, met de betekenis: iets (doen) starten. En daarvan bestaat dan weer een afgeleide imperfectieve vorm, het wederkerige werkwoord rozpoczynać się (hetgeen of wie dat / die start)
Dit even terzijde; talen hebben elk hun ongekende rijkdom
Laatst gewijzigd door anonymous op 6 november 2020, 18:43, 4 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het zou maar een saaie wereld zijn moest iedereen hetzelfde denken/doen/nastreven ...
Je verhaal deed me een beetje denken aan dit straf verhaal.
Moest zoiets gebeuren in de VS schiet Hollywood direct in actie.
Haar vader werd omwille van verwondingen opgelopen in WOI verzorgd in een ziekenhuis in Kent en trouwde er met zijn Britse verpleegster. Haar vader - een "rasechte" Vlaming die lid was van Verdinaso- gaat de Tommies toejuichen in Antwerpen. En de rest is geschiedenis.
De vrouw is jammer genoeg overleden aan Covid.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Toen een iconische foto maar ik weet niet of de soldaat van toen er tegenwoordig mee weg zou komen om een meisje van 7 jaar hartstochtelijk op de mond te kussen ...CarpeNoctem schreef: ↑6 november 2020, 18:36 Je verhaal deed me een beetje denken aan dit straf verhaal.
Ik heb ook gelezen dat ze overleden is.CarpeNoctem schreef: ↑6 november 2020, 18:36Het zou maar een saaie wereld zijn moest iedereen hetzelfde denken/doen/nastreven ...
Je verhaal deed me een beetje denken aan dit straf verhaal.
Moest zoiets gebeuren in de VS schiet Hollywood direct in actie.
Haar vader werd omwille van verwondingen opgelopen in WOI verzorgd in een ziekenhuis in Kent en trouwde er met zijn Britse verpleegster. Haar vader - een "rasechte" Vlaming die lid was van Verdinaso- gaat de Tommies toejuichen in Antwerpen. En de rest is geschiedenis.
De vrouw is jammer genoeg overleden aan Covid.
En dan nog liefst met pek en veren, zoals het er traditioneel aantoe ging in de VS.
Het is tenslotte toch een conservatief politicus met veel respect voor tradities.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De belangstelling voor deze verkiezingen is toch wel fenomenaal. Donald Trump heeft ondertussen bijna 71 miljoen stemmen (8 miljoen meer dan in 2016) en Joe Biden bijna 75 miljoen ( 9 miljoen meer dan Hillary).
En ze zijn nog aan het tellen ...
En ze zijn nog aan het tellen ...
Ze zijn al lang uitgeteld, maar durven hun kantoren niet uitkomen met hun fraude. De eeuwenoude tactiek van het wat laten bekoelen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De consequente linkse do-gooders:
Ondertussen wacht ik nog steeds op jouw betere naam ...
De eeuwenoude tactiek van het wat laten bekoelen.Weverke schreef: ↑5 november 2020, 14:08Even een aanvulling op mijn berichtje van een paar minuten geleden.
Ik besef nu dat de term "white suprematist" recent een zeer negatieve bijklank gekregen heeft.
Het is nochtans een wetenschappelijke term.
Maar als je een betere naam weet voor iemand die het blanke ras superieur vindt, wil ik graag jouw betere naam vanaf nu gebruiken.
Nu, ik snap jouw dilemma. Je kunt moeilijk zeggen dat je het blanke ras superieur vindt. Maar je kunt nog veel moeilijker zeggen dat je het blanke ras niet superieur vindt, want dat zou verraad zijn aan jouw zaak
En je kunt nog moeilijker zeggen (het ultieme verraad aan de zaak !!) dat het blanke ras niet bestaat. Er bestaat namelijk maar één menselijk ras; er zijn hoogstens wat huidskleurverschillen, zoals je mensen met bruin haar hebt en mensen met zwart haar.
Zou die vrouw van de post van CN haar toestemming hebben gegeven voor deze foto? Zelfs nog van voor de GDPR-wetgeving was het verboden iemand zo herkenbaar in beeld te brengen en dat publiek te maken. En al helemaal niet als er dan zulk een boodschap in haar mond wordt gelegd.
Overigens kan die boodschap nu evengoed aan Trump worden toegeschreven. Overal waar het er naar uitziet dat hij niet gaat winnen heeft hij rechtszaken opgestart omdat daar de verkiezingen "niet eerlijk" zouden zijn verlopen. En overal waar hij wel gewonnen heeft was dat volgens hem een terechte zege.
Een man als John McCain zou ik een ideale president vinden. Dat ze zo iemand ook maar naar hier sturen. Hij dwong respect af. Trump heeft ook zijn verdiensten gehad voor de Amerikanen, maar zal volgens mij vooral herinnerd worden als een platvloerse, ordinaire, vulgaire, egocentrische, narcistische sociopaat die alleen maar de USA diep verdeeld heeft. Dat hij nu ook nog een slechte verliezer blijkt te zijn maakt dat beeld dan compleet