De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Bedankt BEspaar. Jij hebt goede beursinstincten denk ik . Ik mag zelf tot nu toe ook niet klagen. Maar nog niks statistisch relevant denk ik .
De beurzen hebben zich al geschikt in de situatie van de verkiezingen: Biden wordt (99,9% zekerheid) president en de Senaat (99,9% zekerheid) blijft republikeins. De beurzen stijgen sterk en de dollar daalt sterk.
Proficiat Kevva, ik neem mijn hoed nu al voor je af. Je sloeg precies de nagel op de kop.
Je bent nog straffer dan madame Blavatsky. Ze leeft uiteraard niet meer, maar ze heeft nog een website waarop ze trouwens Trump (van wie ze een grote fan is) citeert:
- Trump writes: “Knowledge requires patience; action requires courage. Put patience and courage together and you’ll be a winner.” (*)
(*) Biden heeft goed geluisterd naar Trump. Biden herhaalde de voorbije dagen steeds dat we moeten geduldig zijn: "Joe Biden Calls For Patience Until All Votes Are Counted".
En zo wordt Trumps voorspelling bewaarheid "Put patience and courage together and you’ll be a winner.”
Stel u nu eens voor dat het toch trump wordt, zou hij dan ineens alle rechtzaken en andere aantijgingen vergeten?
Hoe zou hij er zich dan uitlullen!
Het zou natuurlijk dankzij hem zelf zijn!
Hoe zou hij er zich dan uitlullen!
Het zou natuurlijk dankzij hem zelf zijn!
Opnieuw zijn de geschreven put-opties op XLP en XLK waardeloos geëxpireerd. Opnieuw dus wat winst op zak. Maar de trackers zelf krijg ik daardoor maar niet in handen. Ik ga er een 'wheel-strategy" van maken. Put-opties schrijven en ofwel worden ze dan ge-assigneerd, ofwel lopen ze waardeloos af. Als ik ze in handen krijg schrijf ik een call. Anders opnieuw een put.MoreOrLess schreef: ↑4 november 2020, 20:43Ik heb de opties doorgerold naar een hogere strike. Winstjes op zak gestoken.MoreOrLess schreef: ↑3 november 2020, 12:05 Ik heb ATM puts geschreven op de trackers XLP en XLK. Expiratiedatum is al nu vrijdag. Ze zijn afgedekt door gekochte puts op een lagere strike. Door de hoge volatiliteit kan ik zo op een paar dagen toch een kleine winst bekomen en het risico is beperkt. Het doel is die trackers in handen krijgen, en er ondertussen al iets op verdienen.
Ik doe dit al langer maar dan met aandelen als Microsoft. Probleem is dat tegenwoordig bijna iedereen dit doet en men de koersen zonder enige reden hoger en hoger zit op te drijven. Ander voorbeeld is Nvdia, koers 2 nov rond de 503 usd, koers vandaag rond de 582 usd.
Vanmorgen gingen de beurzen met zo'n 1,5% omhoog.
Enkel tijdens het begin van het jaar stonden ze hoger.
Persoonlijk nadert mijn aandelengedeelte zijn maximumgrens, bij verdere stijging zal ik moeten herbalanceren.
Ik geef mijn verkooporder in.
Enkel tijdens het begin van het jaar stonden ze hoger.
Persoonlijk nadert mijn aandelengedeelte zijn maximumgrens, bij verdere stijging zal ik moeten herbalanceren.
Ik geef mijn verkooporder in.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Heb deze voormiddag wat geherbalanceerd. De aandelen liepen ruim voor op de gewenste waardering. Toch maar een kleine positie van de hand gedaan.
AMG volledig verkocht, CAGR van 12,5% voor de lijnen van die positie.
AMG volledig verkocht, CAGR van 12,5% voor de lijnen van die positie.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Ondertussen zijn de Europese beurzen al met 5% gestegen. Men is precies blij.
Pfizer heeft een - naar eigen zeggen - vaccin dat voor 90 % effectief is ...MoreOrLess schreef: ↑9 november 2020, 13:18 Ondertussen zijn de Europese beurzen al met 5% gestegen. Men is precies blij.
AB Inbev zelfs +11%, beetje overdreven he? :p
Dat zal het inderdaad zijn. Ik had nog niet gekeken naar het beursnieuws en dacht eerlijk gezegd dat het door de overwinning van Biden was. My mistake. Voorbeurs klimt Pfizer zelf met 15% .geebee schreef: ↑9 november 2020, 13:20Pfizer heeft een - naar eigen zeggen - vaccin dat voor 90 % effectief is ...MoreOrLess schreef: ↑9 november 2020, 13:18 Ondertussen zijn de Europese beurzen al met 5% gestegen. Men is precies blij.
lol b7, dan zal het nu zeker zo ver zijn ;-)
Ik denk dat het vooral komt door de overwinning van de republikeinen in de senaat en dat Biden daardoor de economische maatregelen zoals de belastingsverlagingen van Trump niet zal/kan terugdraaien.
Maar bon, het is wat het is ^^
Maar bon, het is wat het is ^^
Euh, neen. Kinepolis gaat 22% hoger. De openingswinst vandaag was inderdaad daardoor, maar dit shot hoger duidelijk niet hoor.