Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als je er nog één zal krijgen ... de richtlijnen zijn gewijzigd.Charlesvdw schreef: ↑7 november 2020, 15:35 Ik ga me een griepvaccin laten zetten op het werk.
Ik doe dat elk jaar. 1 omdat ik zelf geen griep wil hebben (van een echte griep ben je wel enkele dagen goed ziek) en 2. Omdat ik anderen niet wil besmetten.
Ik denk wel dat er weinig griep gaat zijn, hoe zou het nog kunnen overgedragen worden ?
Echte griep enkele dagen ziek ? Dan is het geen échte griep, van een échte griep liggen je tot 14 dagen plat met nadien nog een herstelperiode.
Hoe wordt griep overgedragen ? Een beetje zoals corona en dat lukt blijkbaar wel nog altijd goed.
Geen zin om het weer op te zoeken maar kan mij niet voorstellen dat ik verpleegkundigen vuilakken of iets in die aard heb genoemd, kan mij wel voorstellen dat ik daar nogal hevig op gereageerd heb Dat zorgpersoneel destijds mee het virus verspreid heeft is niet hun schuld, zij waren niet opgeleid om met dergelijk virus om te gaan, hadden niet de geschikte beschermingsmiddelen en ze werden opgezadeld met de palliatieve zorg van vele stervende ouderen. Zorgpersoneel in rusthuizen zijn geen verpleegkundigen die met dergelijk virus kunnen omgaan, ook nu nog niet, zij hebben slechts lichte bescherming en moeten veel te veel fysieke contacten hebben met hun bewoners. De zorg voor covid gevallen in een rusthuis is veel riskanter dan de zorg in het ziekenhuis, in ziekenhuizen is men veel beter geëquipeerd, opgeleid en is er meer personeel. En ja, de geschiedenis herhaalt zich maar ze heeft ons helaas nog niet geleerd dat de leeftijdsgroep die het zwaarst getroffen wordt het best beschermd moet worden.Fakkel schreef: ↑7 november 2020, 15:55 Vortex, niet persoonlijk nemen.
Herinner je je de discussie met mij in de 1e golf waarbij ik het verzorgend personeel (in jouw ogen) beschuldigde een bende vuilakken te zijn die het virus verspreidden. Immers, de ouderlingen zelf geven het (dixit Van Ranst) niet door wegens droge speekselklieren.
Wel, intussen zien we het volledige plaatje. Het personeel zijn niet zozeer vuilakken, ze worden gewoon verkeerd ingezet.
In deze ganse soap is dit een terugkerend fenomeen. Langs de ene kant overdreven alles ontsmetten etc, en langs de andere kant dit soort stommiteiten. Een ketting is maar zo sterk als haar zwakste schakel. In gans deze polemiek wordt veel aandacht besteed aan sterke schakels nog sterker maken. Maar terwijl men de voordeur barrikadeert laat men de achterdeur wagenwijd open staan.
Kijk naar de volle bussen versus gesloten winkels à la Leenbakker waar het waarlijk nooit over de koppen lopen was.
Enfin. M´n excuses voor m´n uitval destijds.
Helaas herhaalt de geschiedenis zich, en ze leert ons... dat we allebei een beetje gelijk en ongelijk hadden.
Een jaartje of 3 geleden de griep gehad. 5 kg vermagerd in 14 dagen. 14 dagen werkonbekwaam en het heeft meer dan een maand geduurd voor ik weer een beetje de oude was.geebee schreef: ↑7 november 2020, 16:46Als je er nog één zal krijgen ... de richtlijnen zijn gewijzigd.Charlesvdw schreef: ↑7 november 2020, 15:35 Ik ga me een griepvaccin laten zetten op het werk.
Ik doe dat elk jaar. 1 omdat ik zelf geen griep wil hebben (van een echte griep ben je wel enkele dagen goed ziek) en 2. Omdat ik anderen niet wil besmetten.
Ik denk wel dat er weinig griep gaat zijn, hoe zou het nog kunnen overgedragen worden ?
Echte griep enkele dagen ziek ? Dan is het geen échte griep, van een échte griep liggen je tot 14 dagen plat met nadien nog een herstelperiode.
Hoe wordt griep overgedragen ? Een beetje zoals corona en dat lukt blijkbaar wel nog altijd goed.
Disclaimer op voorhand - dit heb ik niet zelf geschreven , het is een copy van getuigenissen, te vinden op: https://www.facebook.com/carine.knapen1 ... 5389660369 Dus klik op de link als je het zelf wil lezen en de reacties.
"Mijn ma werd vorige maand positief getest toen ze in het ziekenhuis lag terwijl er al weken geen bezoek meer kwam. Op 26 okt bracht mijn pa ze naar spoed, niet voor corona want daar heeft ze niks van geweten maar haar toestand gaat snel achteruit. Ze wilde haar opnemen maar zeiden dat ze dat niet konden omdat ze op 12 oktober positief was en dat ze nog een week moest wachten. Ze werd naar huis gestuurd in een situatie die onverantwoord is. Pas na 3 weken vanaf het positief testen kon ze opgenomen worden. Gisteren ging ze terug naar spoed, situatie blijft verergeren en op hoop op opname gezien de 3 weken verstreken zijn. Wat zeggen ze daar???? Mevrouw was op 26 okt ook positief en mogen u niet opnemen!!!! Ze test dus al een maand positief, heeft geen symptonen en weigeren haar opname. Dit is toch niet meer normaal? Hoe kan iemand een maand positief blijven testen? Haar toestand blijft achteruit gaan en ze weigeren opname zolang de test positief blijft. Bedden moeten leeg blijven voor corona en anderen mogen naar huis doodgaan???????? Schandalig is dit, op spoed zat er 3 man en er waren maar 2 verpleegsters beschikbaar, we worden belogen en bedrogen langs alle kanten."
""Wir haben es nicht gewusst" kunnen die klojo's ook niet meer beweren...
In mijn familie al verschillende dergelijke verhalen de laatste maanden.
Of sterfgevallen: negatief getest vlak voor overlijden, op het overlijdensattest als reden vermeld: corona.
Ik vrees dat dit nog maar het begin is...
Vanessa Marquet Marquet: heel veel sterkte. Ik zie hetzelfde bij mijn 93-jarige vader gebeuren. (Gelukkig) heel kleine bloedprop in de hersenen, 1 dag ziekenhuis en weer naar huis:
Kun je daar doodvallen en wij zetten op het attest wel dat het corona was..."
"Mijn ma werd vorige maand positief getest toen ze in het ziekenhuis lag terwijl er al weken geen bezoek meer kwam. Op 26 okt bracht mijn pa ze naar spoed, niet voor corona want daar heeft ze niks van geweten maar haar toestand gaat snel achteruit. Ze wilde haar opnemen maar zeiden dat ze dat niet konden omdat ze op 12 oktober positief was en dat ze nog een week moest wachten. Ze werd naar huis gestuurd in een situatie die onverantwoord is. Pas na 3 weken vanaf het positief testen kon ze opgenomen worden. Gisteren ging ze terug naar spoed, situatie blijft verergeren en op hoop op opname gezien de 3 weken verstreken zijn. Wat zeggen ze daar???? Mevrouw was op 26 okt ook positief en mogen u niet opnemen!!!! Ze test dus al een maand positief, heeft geen symptonen en weigeren haar opname. Dit is toch niet meer normaal? Hoe kan iemand een maand positief blijven testen? Haar toestand blijft achteruit gaan en ze weigeren opname zolang de test positief blijft. Bedden moeten leeg blijven voor corona en anderen mogen naar huis doodgaan???????? Schandalig is dit, op spoed zat er 3 man en er waren maar 2 verpleegsters beschikbaar, we worden belogen en bedrogen langs alle kanten."
Of sterfgevallen: negatief getest vlak voor overlijden, op het overlijdensattest als reden vermeld: corona.
Vanessa Marquet Marquet: heel veel sterkte. Ik zie hetzelfde bij mijn 93-jarige vader gebeuren. (Gelukkig) heel kleine bloedprop in de hersenen, 1 dag ziekenhuis en weer naar huis:
Dat is onzin, symptomen kunnen heel verschillend zijn, de ene heeft een week koorts terwijl een andere nauwelijks of geen symptomen heeft, nog een andere gaat er aan dood.
https://www.mensura.be/nl/blog/10-hardn ... -ontkracht
Vaak dragen mensen de griep met zich mee zonder symptomen te vertonen, bijvoorbeeld omdat hun eigen weerstand het virus de baas kan. Toch kunnen ook deze ‘dragers’ anderen besmetten. Wie de griep te pakken heeft, is besmettelijk vanaf een dag voor tot zes dagen na de eerste symptomen.
Nee, dat was ik. Met ´n verwijzing naar illustere studentenfeestjes van 25 jaar geleden tijdens m´n studententijd. Jij nam aanstoot aan het feit dat ik impliciet aangaf dat het personeel de oorzaak van de verspreiding was.vortex schreef: ↑7 november 2020, 16:47Geen zin om het weer op te zoeken maar kan mij niet voorstellen dat ik verpleegkundigen vuilakken of iets in die aard heb genoemd, kan mij wel voorstellen dat ik daar nogal hevig op gereageerd heb Dat zorgpersoneel destijds mee het virus verspreid heeft is niet hun schuld, zij waren niet opgeleid om met dergelijk virus om te gaan, hadden niet de geschikte beschermingsmiddelen.Fakkel schreef: ↑7 november 2020, 15:55 Vortex, niet persoonlijk nemen.
Herinner je je de discussie met mij in de 1e golf waarbij ik het verzorgend personeel (in jouw ogen) beschuldigde een bende vuilakken te zijn die het virus verspreidden. Immers, de ouderlingen zelf geven het (dixit Van Ranst) niet door wegens droge speekselklieren.
Wel, intussen zien we het volledige plaatje. Het personeel zijn niet zozeer vuilakken, ze worden gewoon verkeerd ingezet.
Dat waren ze waarschijnlijk ook, maar onvrijwillig. Ze werden ´gedwongen´ door een gebrek aan kennis, middelen en mensen.
Nu, persoonlijk eis ik van m´n personeel een andere attitude. Ik baat uiteraard geen wzc uit, maar ik zou verwachten dat mensen weigeren handelingen uit te voeren waarbij ze willens en wetens hun en andere levens in gevaar brengen.
Da´s wel 1vd pro´s van een US multinational. Safety frist. Opgelegd vanuit het thuisland (toegegeven, grotendeels uit angst voor claims in het homeland, en dan gewoon copy exactly all across the globe).
In dit vb zou ik als verplegende weigeren de 2 verdiepingen te doen. Maar ik heb makkelijk praten. Iemand die minder mondig is en de job nodig heeft om de eindjes aan elkaar te knopen, knikt waarschijnlijk braafjes en does as (s)he´s told.
(Yaris gaat een beroerte krijgen van al dat Engels, terwijl een paar anderen los door hun broek gaan schieten. )
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je mag jouw ervaring niet veralgemenen. Er zijn ook mensen met nauwelijks symptomen. Meestal is het enkele dagen flinke koorts en heel ziek.geebee schreef: ↑7 november 2020, 16:46Als je er nog één zal krijgen ... de richtlijnen zijn gewijzigd.Charlesvdw schreef: ↑7 november 2020, 15:35 Ik ga me een griepvaccin laten zetten op het werk.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Als je eventjes leest op de facebookpagina van dat mens weet je al genoeg. Genre Owlus, GD en vriendjes.Maryline schreef: ↑7 november 2020, 17:01 Disclaimer op voorhand - dit heb ik niet zelf geschreven , het is een copy van getuigenissen, te vinden op: https://www.facebook.com/carine.knapen1 ... 5389660369 Dus klik op de link als je het zelf wil lezen en de reacties.
Tja, wie in de zorgsector werk weet dat er niet al te veel in de pap te brokken is. Neem dat voorbeeld van die 2 verdiepingen, weigering gaat er op neer komen dat je daar uiteindelijk toch alleen zult staan, je kan dan braaf die twee verdiepingen doen of dapper zijn en er slechts één doen, met als gevolg dat je een verdieping zonder zorg achter laat. Indien er op de achter gelaten verdieping iets gebeurt krijg je dat uiteraard wel in de schoenen geschoven. Niet zo eenvoudig hé, in een bedrijf iets weigeren kost hooguit wat geld en in naam van veiligheid kan daar veel.Fakkel schreef: ↑7 november 2020, 17:12 Nu, persoonlijk eis ik van m´n personeel een andere attitude. Ik baat uiteraard geen wzc uit, maar ik zou verwachten dat mensen weigeren handelingen uit te voeren waarbij ze willens en wetens hun en andere levens in gevaar brengen.
Da´s wel 1vd pro´s van een US multinational. Safety frist. Opgelegd vanuit het thuisland (toegegeven, grotendeels uit angst voor claims in het homeland, en dan gewoon copy exactly all across the globe).
In dit vb zou ik als verplegende weigeren de 2 verdiepingen te doen. Maar ik heb makkelijk praten. Iemand die minder mondig is en de job nodig heeft om de eindjes aan elkaar te knopen, knikt waarschijnlijk braafjes en does as (s)he´s told.
Je mag jouw ervaring niet veralgemenen.
[/quote]
Tja, daar zit nou net het probleem
Sommige kunnen niet anders.
[/quote]
Tja, daar zit nou net het probleem
Sommige kunnen niet anders.
Het is omgekeerd hee, de oudjes komen minder tot niet buiten, het is het verplegend personeel dat EXTERN besmet wordt en het virus INTERN brengt.anonymous schreef: ↑7 november 2020, 15:31 Maar voetballers worden om de drie dagen getest terwijl nu meer dan 100 oudjes 14 dagen niemand mogen zien en het verplegend personeel elke dag met de daver op het lijf naar huis gaat hopend dat ze niet assymptomatisch besmet zijn en vervolgens hun huisgenoten aansteken.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Wat is er mis met nadenken, logica, en menselijkheid?
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Corona "ontkenner"?Charlesvdw schreef: ↑7 november 2020, 15:41Owlus, ik ben geen coronaontkenner zoals jij. Maar je opmerkingen over besmettingen in winkels vind ik wel terecht. Zelfde voor mondmasker in openlucht.Owlus schreef: ↑7 november 2020, 13:53 Neem nu dat gedoe, intussen al 7 maanden, met die verplichte winkelkarren, bedoeld als een soort farao-tijd "token" methode om dat dictaat "X klanten per Y vierkante meter winkelruimte) van politici & hun kwakzalvers te kunnen gehoorzamen.
De eerste weken een bewakingsfirma agent om klanten daartoe te dwingen. Wat later, toen ze het onderwijs ook tot sluiten forceerden, door vakantiejobbers, zelfs gepensioneerden zag ik eind augustus.
Dit zogezegd bedoeld om infecties in winkels te verlagen.
Maar,
1) welk percentage van de besmettingen komt van winkels? Zijn ze de voornaamste plaats van besmetting?
2) welke relatie is er tussen minder mensen die er rondlopen en percent minder besmettingen?
3) het gedwongen gewijzigde gedrag, bevordert of hindert dat het gebeuren van besmettingen?
4) wat zijn de onbedoelde nadelen ervan? De "collateral damage"?
Hetzelfde kan gezegd worden van mondneusbedekkingen in open lucht, en nog zoveel andere "maatregelen".
Het is dan geen wonder dat:
- het allemaal niet werkt (nu met golf 2 BEWEZEN DOOR FEITEN, ALLE GEDANE KLOOIERIJ, 6 MAANDEN LANG, VOOR NIKS GEWEEST).
- dat burgers de paar maatregelen die misschien wel enige zin hebben, OOK niet geloven.
De idiote dwingelandij gutst er immers zodanig beschamend uit dat je NIKS meer verwacht van hen.
En haha, dan gaan die gekken de burgers er zelf nog van beschuldigen dat hun kwakzalverij niet werkt.
Imho gebeuren de meeste besmettingen onder vrienden of familieleden, zo wordt het doorgegeven.
Dus wat beter zou zijn, is een verbod op niet-essentiele verplaatsingen. En de winkels terug open, met mondmasker weliswaar voor alle zekerheid.
Wat moet ik daaronder verstaan? Ik "ontken" corona?
Wat beter dan je voorstel zou zijn is overheid die de bevolking informatie en advies verstrekt. Geen dwingelandij die door algemene toepassing blind is voor het individuele en het lokale, en daarbovenop nog burgers behandelt als domme kleuters, terwijl de dwingelanden zèlf dat net zijn, of plausibel alternatief, een andere agenda hadden met hun dwingelandij, en die agenda wilden wegsteken achter een excuus, in dit geval een nieuw type virus. Die strategie is trouwens typerend voor overheid & aanhang.
Anders gezegd: dit virusprobleem behandelen zoals alle andere totnogtoe. Blijkbaar wilden ze nu "meer", misschien omdat het 10 jaar geleden is dat er nog eens een crisis was en ze nog eens wat spaargeld officieel zien verdampt worden in functie van hun inflatiecontrole?
Ik had nochtans speciaal een link naar je originele post erbij gezetGreenDean schreef: ↑3 november 2020, 09:00Amaai, als je de boel zo uit de context moet trekken om je gelijk te halen is het toch helemaal intriest.phob schreef: ↑3 november 2020, 01:35 - Al waren anderen hier op Spaargids het injectie-idee dan weer niet ongenegen (niet doen hé, GreenDean, moest je ziek worden )
Dit is wat ik daarover te zeggen had:
Het contrast tussen jouw quote en die van Aerolla was te mooi om te laten liggen
Maar probeer je daar zelf niet de uitspraak van Trump uit de context te trekken? Die had het duidelijk niet over een aërosolbehandeling, laat staan dat een aërosol met de vermelde desinfectiemiddelen een goed idee zou zijn...
Interessante insteek Owlus.Owlus schreef: ↑7 november 2020, 20:43 Wat beter dan je voorstel zou zijn is overheid die de bevolking informatie en advies verstrekt. Geen dwingelandij die door algemene toepassing blind is voor het individuele en het lokale, en daarbovenop nog burgers behandelt als domme kleuters, terwijl de dwingelanden zèlf dat net zijn, of plausibel alternatief, een andere agenda hadden met hun dwingelandij, en die agenda wilden wegsteken achter een excuus, in dit geval een nieuw type virus. Die strategie is trouwens typerend voor overheid & aanhang.
Anders gezegd: dit virusprobleem behandelen zoals alle andere totnogtoe. Blijkbaar wilden ze nu "meer", misschien omdat het 10 jaar geleden is dat er nog eens een crisis was en ze nog eens wat spaargeld officieel zien verdampt worden in functie van hun inflatiecontrole?
Sommigen spreken van een massapsychose.
Mensen angst aanjagen, al maanden lang brainwashen dmv nieuws en niet in perspectief plaatsen (percentages tov totale populatie zijn niet zo indrukwekkend).
Angst geeft macht.
En dan zie je berichten voorbij komen van
rantsoenering (bv aantal pakken bloem /wc rolletjes die je mag kopen)
héél braafjes aanschuiven in een rijtje
afstand houden (= gemakkelijker te overmeesteren / verdeel en heers)
avondklok (dat was ook in de oorlog)
verklikkers (bij de buren zitten ze met 5 in de tuin (open lucht) terwijl 't maar met 4 (of een ander getal) mag)
Niemand die zich vragen stelt bij wat er allemaal op de tijdlijn gebeurd is? (sorry, niet alle berichten gelezen, 't zijn er nogal veel... )
Eind januari wordt de website van infocorona geregistreerd (kan je zelf nachecken).
Eind februari: ga gerust op vakantie in de krokusvakantie, niets "ernstig", een griepje (je kan gerust de datum van de krokusvakantie nachecken)
Ergens erna:
Trump: je kan een sjaal voor je mond doen eventueel - België lacht
+-14d erna in België: draag toch maar een mondmasker, of bedek je mond, met bv een sjaal