Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Wat ik (voor)stelde is even van toepassing voor een letterlijke als voor een figuurlijke interpretatie - anders gezegd: dat verschil dat je hier maakt is niet eens relevant.geebee schreef: ↑7 november 2020, 16:38Jij bent echt zoals je nickname doet vermoeden : een UIL ... komaan man, moet je alles letterlijk gezegd worden vooraleer je iets snapt ... ze zitten al jaren FIGUURLIJK in QUARANTAINE natuurlijkOwlus schreef: ↑7 november 2020, 14:10
Dat is niet waar: ze zaten NIET in quarantaine - ze werden besmet door personeel, je zei dat zelf in je vorige post en hier. Net zomin als in ziekenhuizen, en thuis verzorgd.
En "mijn" oplossing, ik gaf toch reeds een voorstel: triage. 60+ers de keuze (NIET dwingen) om een document te tekenen waar ze OF zich verklaren als akkoord met quarantaine OF bij ziekenhuishulpnood, pas behandeld worden als er capaciteit over is.
... los daarvan, je voorstel gaan we in de toekomst dan ook maar doordrijven naar andere zaken : rokers document laten tekenen dat ze bij longproblemen niet behandeld worden, iedereen die een McDonalds binnengaat document laten tekeken dat ze geen behandeling krijgen wegens obees, iedereen die alcohol drinkt document laten tekenen dat ze geen ziekenhuisbehandeling meer krijgen voor alle ziektes waar alcohol ook maar de minste aanleiding van zou kunnen zijn, enzovoorts ... het zal stil worden in de ziekenhuizen en bij de dokters.
Aangaande je extrapolatie van mijn gegeven voorstel naar enige andere gebieden, die zorgen niet voor capaciteitsproblemen van ziekenhuizen (nu), en daarmee evenmin relevant.
Maar als je die dan toch wil aanhalen, waarom zou het "stil worden in... en bij..."?
Je beweert wel vanalles, maar je legt je beweringen niet uit.. Zonder staving blijven ze maar wat ze zijn hee: beweringen.
Om je op weg te helpen zal ik een stukje herhalen: het is NIET zoals je hier lijkt (?) te insinueren dat ziekenhuizen in absolute/altijd-zin gaan WEIGEREN om degenen zonder een dergelijke overeenkomst / contract, te behandelen.
ENKEL MAAR ALS ER CAPACITEITSPROBLEMEN ZIJN. DAN, is er triage, op DIE BASIS.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Er waren en zijn zoveel tegenstrijdigheden in die "maatregelen" dat domheid en idiotie als verklaring voor de mens (als evolutionaie homo sapiens-zijn ) bijzonder lastig als zelfs voor mogelijk te houden zijn.Maryline schreef: ↑8 november 2020, 00:16 Interessante insteek Owlus.
Sommigen spreken van een massapsychose.
Mensen angst aanjagen, al maanden lang brainwashen dmv nieuws en niet in perspectief plaatsen (percentages tov totale populatie zijn niet zo indrukwekkend).
Angst geeft macht.
En dan zie je berichten voorbij komen van
rantsoenering (bv aantal pakken bloem /wc rolletjes die je mag kopen)
héél braafjes aanschuiven in een rijtje
afstand houden (= gemakkelijker te overmeesteren / verdeel en heers)
avondklok (dat was ook in de oorlog)
verklikkers (bij de buren zitten ze met 5 in de tuin (open lucht) terwijl 't maar met 4 (of een ander getal) mag)
Niemand die zich vragen stelt bij wat er allemaal op de tijdlijn gebeurd is? (sorry, niet alle berichten gelezen, 't zijn er nogal veel... )
Eind januari wordt de website van infocorona geregistreerd (kan je zelf nachecken).
Eind februari: ga gerust op vakantie in de krokusvakantie, niets "ernstig", een griepje (je kan gerust de datum van de krokusvakantie nachecken)
Ergens erna:
Trump: je kan een sjaal voor je mond doen eventueel - België lacht
+-14d erna in België: draag toch maar een mondmasker, of bedek je mond, met bv een sjaal
Blijft over andere motivatie achter plotse extremistische moeienis met dit (zoveelste) nieuwe virus.
Ik zette die denkstap verder dus, en gaf een motivatie waarvan ik een grote plausibiliteit zie.
Bij gebeurtenissen op grote schaal / met grote impact, dien je in het verleden terug te kijken, en ook heel ver. De zaken op die schaal op een rijtje zetten. Dan ontdek je, net als het nog verdergaande gegeven dat de Aarde in 1 jaar rond de Zon draait en de Zon rond een Melkweg-centrum, enz, patronen.
Wel, 's werelds overheden, feitelijk bendes die desertie pleegden uit de prestatieverrichting van de samenleving, doen, net als hoe een (Italiaanse) Mafia ontstaat, aan kartelvorming. Bendevorming op grotere schaal. Ze opereren samen, om te stelen waar te stelen valt, en dat is, uiteindelijk, ALTIJD bij de wèl prestatie verrichtenden.
Enige logica eerst: het is, globaal, lastiger om (onherkend/ongestraft) veel te stelen van weinig mensen dan van veel mensen. Belastingen zijn daarom altijd een stroom van een meerderheid naar een minderheid.
En dus, dient, om hun roof te bestendigen, de overheid, de Mafia, een meerderheid slachtoffers onder de knoet te blijven houden. Hoe meer ze willen kunnen roven, hoe verder/extremer ze daarin moeten gaan.
Dat, is het ordinaire (zoek geen "idealen"...) motief, het fundamentele motief, voor Totalitarisme.
Nu, dat onder de knoet houden is gemakkelijker (een Mafia streeft immers naar gemak - dat is precies haar "reason to exist") als de beroofden enige vrijwillige acceptatie vertonen bij dat onder de knoet houden.
En daarom pogen de overheden excuses te vinden (of desnoods te maken) voor hun totalitaire repressie.
SARS-CoV2, dit nieuwe type virus, was en is nog steeds daarvan het zoveelste excuus in het rijtje. Veiligheid, milieu, sociaal-zijn, enz zijn bekende andere en sinds langer gehanteerde excuses.
Er is het voorbije decennium redelijk wat verzet tegen 'establishment' gerezen in de wereld.
Vastgoedmiljardair (lees: thankyougovernment) Trump raakte daardoor verkozen. De gedupeerde meerderheid (nou...) burgers stemde niet zozeer VOOR Trump dan wel TEGEN het juk van het 'establishment' waar het finaal vanaf wil raken.
Afgezet hiertegen, vind ik de "maatregelen" tegen "Corona" geen discussie waard. Discussie daarover is, vergeleken met de Totalitarisme trend, gekrabbel in de marges van een A0. Die zijn maar wat de Totalitairen hun slachoffers willen geven als afleiding van hun echte motieven.
Net als Julius Caesar: geef het volk brood en spelen dan kijken ze niet verder.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Dat is wat discussie is hee: eerst AANTONEN waarom aangehaalde punten geen discussie waard zijn, en DAN naar de plausibelere en "echtere" achterliggende motieven.
Ik doe die moeite, met dat AANTONEN.
Heb je liever beweringen ZONDER uitleg om ze te staven?
Zoja, wat is JOUW motief daarvoor?
Dat laatste van je: het mantra aan het begin van dit 2020 corona verhaal was dat dit virus zo besmettelijk en gevaarlijk was. Professionelen (die zich later bewezen als kwakzalvers), zoals de viroloog Ferguson (die als opperkwaker oa door "onze" Van Ranst wordt nagekwaakt als een "HET MOET VAN EUROPA"), voorspelden 10 keer zoveel doden als dat er bleken, en gaf de politici reden (nou ja... excuus) voor hun "maatregelen".geebee schreef: ↑7 november 2020, 16:46Als je er nog één zal krijgen ... de richtlijnen zijn gewijzigd.Charlesvdw schreef: ↑7 november 2020, 15:35 Ik ga me een griepvaccin laten zetten op het werk.
Ik doe dat elk jaar. 1 omdat ik zelf geen griep wil hebben (van een echte griep ben je wel enkele dagen goed ziek) en 2. Omdat ik anderen niet wil besmetten.
Ik denk wel dat er weinig griep gaat zijn, hoe zou het nog kunnen overgedragen worden ?
Echte griep enkele dagen ziek ? Dan is het geen échte griep, van een échte griep liggen je tot 14 dagen plat met nadien nog een herstelperiode.
Hoe wordt griep overgedragen ? Een beetje zoals corona en dat lukt blijkbaar wel nog altijd goed.
Maar zeg nu eens, ALS die "maatregelen" werkelijk werden (en zoals nu bij de golf 2 die ze geacht werden te voorkomen, ook blijkt nog steeds worden) verondersteld de verspreiding tegen te gaan, de golf / curve "af te vlakken", dan zouden die "maatregelen" de "gewone" (influenza) griep, zoveel minder erg want GEEN "maatregelen") ZEKER moeten tegenhouden.
Dus als dat laatste van je werkelijk zo is, dan is dat (zoveelste) bewijs dat de "maatregelen" NIET werken - ze FALEN in alle doelen die ze werden gegeven.
Zoveel haakjes , vetjes, aanhalingtekens, roepende hoofdletters, tussenzinnen met beledigingen dat het niet meer leesbaar is.Owlus schreef: ↑8 november 2020, 11:47
Dat laatste van je: het mantra aan het begin van dit 2020 corona verhaal was dat dit virus zo besmettelijk en gevaarlijk was. Professionelen (die zich later bewezen als kwakzalvers), zoals de viroloog Ferguson (die als opperkwaker oa door "onze" Van Ranst wordt nagekwaakt als een "HET MOET VAN EUROPA"), voorspelden 10 keer zoveel doden als dat er bleken, en gaf de politici reden (nou ja... excuus) voor hun "maatregelen".
Maar zeg nu eens, ALS die "maatregelen" werkelijk werden (en zoals nu bij de golf 2 die ze geacht werden te voorkomen, ook blijkt nog steeds worden) verondersteld de verspreiding tegen te gaan, de golf / curve "af te vlakken", dan zouden die "maatregelen" de "gewone" (influenza) griep, zoveel minder erg want GEEN "maatregelen") ZEKER moeten tegenhouden.
Dus als dat laatste van je werkelijk zo is, dan is dat (zoveelste) bewijs dat de "maatregelen" NIET werken - ze FALEN in alle doelen die ze werden gegeven.
De kiezers van de democraten troepen samen en covid bestaat niet meer. Zelfs indien je niet voor Trump bent zie je dat bepaalde dingen niet kloppen.
Wel bijna allemaal mondmasker op, Trump aanhangers het omgekeerde. Binnenkort misschien nieuwe corona statistieken over de verdeling tussen Democraten en Republikeinen.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201107_94473418
Zitter er 2 miljoen op te kijken (Masked singer)....
En Niels maar gretig selfies pakken met de ontmaskerde zangers.... geen afstand, geen mondmasker.
Maar we horen al maanden "nieuw normaal", elke nieuwsuitzending de eerste 15-20", boodschappen van algemeen belang, enz. => brainwashing....
En thx @Owlus, interessant om te lezen!
Herinnert u zich deze nog nog nog nog .... (Echo)pukkie007 schreef: ↑7 april 2020, 20:16 Dat die knetter van een Haelewyn nog steeds probeert zijn oorlog te winnen! Tegen een Fakkel, GreenDean, Pink Panther en Carpe gaat dat toch mission impossible worden. Maar hij heeft tijd en is misschien wel de koppigste der koppigaards ... Ik neem nog wat rauwe groentjes en groene thee. Op naar de 10 bladzijden per dag !
Of ben ik al lang verloren en weet ik het zelf nog niet ?
Telling the truth really matters
We zijn er nog !!
Ja, dat was toen jij het Belgische coronabeleid verdedigde en je ontkende dat België wereldtop was inzake besmettingen.
Niets veranderd zou ik zeggen
Niets veranderd zou ik zeggen
Met die overschattingen uit de VS-verkiezingen-draad, moest ik hier weer aan denken. Van 60 naar 90% is toch ook een serieuze extrapolatieCarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 20:31CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2020, 10:06 die coronadoden betreffen voor 90% mensen die anders ook binnen de twee jaar zouden sterven, en heel vaak met weinig levenskwaliteit.Almaar ouder naar rusthuis, maar levenseinde blijft taboe
60% Vlaamse coronadoden is rusthuisbewonerDe gemiddelde verblijfsduur is de afgelopen tien jaar flink ingekort. Voor nieuwe bewoners bedraagt die nu minder dan twee jaar – in sommige centra spreekt men van 1,5 jaar.En dan wat extrapoleren, en misschien ook wel een heel klein beetje overdrijvenDe rusthuisbewoners zijn opnieuw ruim vertegenwoordigd in de sterfgevallen, ondanks de maatregelen voor bezoek en beschermend materiaal. Zes op de tien van de ruim 10.000 sterfgevallen (6.467) sinds maart zijn rusthuisbewoner.
Trouwens, was jij niet diep verontwaardigd over de 10.000 doden die in de rusthuizen gevallen waren? Nu lijk je die wat te minimaliseren? Ben je je kar aan het keren?