Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Euh, neen. Die 60% ging over de rusthuisdoden, bij de andere doden zaten er ook heel wat ouderen. Link
Het ging niet over 10.000 rusthuisdoden, eerder 6.000. En de verontwaardiging daarover is gebleven.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Klopt, my bad: ~6.000 in rusthuizen, ik bedoelde de ~10.000 in totaal bij de eerste golf.CarpeNoctem schreef: ↑8 november 2020, 14:36 Het ging niet over 10.000 rusthuisdoden, eerder 6.000. En de verontwaardiging daarover is gebleven.
Laatst gewijzigd door phob op 8 november 2020, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar je gaat er dan vanuit dat ook de ouderen die gestorven zijn buiten de rusthuizen, nog maar 2 jaar levensverwachting hadden. Dat lijkt me zeker een onderschatting, hier wordt bvb. gesproken over 10 jaar . Andere schattingen die ik hierover vroeger was tegengekomen, lopen sterk uiteen, van pakweg 5-15 jaar, dacht ik, dus die 10 lijkt me wel realistisch. Mogelijk zitten in die schattingen trouwens ook de rusthuisdoden al inbegrepen.CarpeNoctem schreef: ↑8 november 2020, 14:36Euh, neen. Die 60% ging over de rusthuisdoden, bij de andere doden zaten er ook heel wat ouderen. Link
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het klopt dat dit een onderschatting is.
Ik heb wat zitten spelen met dat bestand. Van de doden die daar momenteel gekend (10.588 doden) zijn is de leeftijdsverdeling als volgt:
85+ 5677 doden 53,6 %
75-84 3071 doden 29,0 %
45-64 1212 doden 11,4 %
25-44 46 doden 0,43 %
0-24 4 doden 0,03 %
Maar zolang we de verhouding tussen de rusthuisdoden en de andere doden niet kennen blijft het koffiedik kijken.
En de doden van de tweede golf zitten er ook al bij, efkens geen zin om nog dat onderscheid op te zoeken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Corona bestond gisteren eventjes niet. Nadat een tv-station de uitslag beslist was men niet te stoppen.
Samenkomen en masse! Het is immers enkel op trump rallies dat het virus zich verspreid
Kwestie dat Biden's corona task force toch wat reden heeft om de boel dicht te doen
Grappig dat alle republikeinen slecht zijn, en Trump de mensen polariseert en een bepaalde realiteit wil de wereld insturen
Samenkomen en masse! Het is immers enkel op trump rallies dat het virus zich verspreid
Kwestie dat Biden's corona task force toch wat reden heeft om de boel dicht te doen
Grappig dat alle republikeinen slecht zijn, en Trump de mensen polariseert en een bepaalde realiteit wil de wereld insturen
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Cijfers van de rusthuis doden van 18 maart tot 2 juni
4833 WZC doden op een totaal van 9878 in die periode, de gemiddelde leeftijd was 87 jaar (of 5 jaar boven de levensverwachting van de gemiddelde Belg). De gemiddelde leeftijd waarop mensen in een WZC terecht komen zou 85 a 86 jaar zijn en de gemiddelde verblijftijd zou tussen 1,5 en 2 jaar liggen, maw in WZC zijn nauwelijks levensjaren verloren gegaan.Na correctie op basis van de nieuwe
individuele gegevens stellen we vast dat de leeftijdscategorie +85 jaar de zwaarst getroffen
is met 70% van de sterfgevallen. De leeftijdsgroep 75-84 jaar blijft de tweede zwaarst
getroffen met 24% van de sterfgevallen, gevolgd door de leeftijdsgroep 65-74 jaar met 5%.
Het sterftecijfer voor de leeftijdsgroep -65 jaar blijft 1%. De gemiddelde leeftijd bij overlijden
van de COVID-19-gevallen in WZC was 87 jaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Huisartsen uit vooral Brussel geven aan dat sommigen die wel symptomen vertonen zich liever niet laten testen - om niet in quarantaine te hoeven."
Deze mensen mogen ze wat mij betreft gerust 14 dagen in een isoleercel opsluiten, al zijn er waarschijnlijk niet genoeg isoleercellen in dit land.
Misschien doen zoals in China, in hotelkamers, die staan momenteel toch grotendeels leeg, en het zou een mooie bron van inkomsten zijn voor de hotels, die nu aan het spartelen zijn om financiëel te overleven.
Deze mensen mogen ze wat mij betreft gerust 14 dagen in een isoleercel opsluiten, al zijn er waarschijnlijk niet genoeg isoleercellen in dit land.
Misschien doen zoals in China, in hotelkamers, die staan momenteel toch grotendeels leeg, en het zou een mooie bron van inkomsten zijn voor de hotels, die nu aan het spartelen zijn om financiëel te overleven.
"Huisartsen uit vooral Brussel geven aan dat sommigen die wel symptomen vertonen zich liever niet laten testen - om niet in quarantaine te hoeven."
zal niet alleen in brussel zo zijn, maar in heel belgie
zal niet alleen in brussel zo zijn, maar in heel belgie
Net gelezen, De covid website van het Europees parlement sluist gewoon alle data door naar de VS, en is zelfs niet in staat om een website te bouwen waarbij gebruikers niet massaal getracked worden door de VS.
Blijkbaar zijn Europese bedrijven ook al niet in staat om een deftige website te bouwen, want de site wordt uitgebaat door een filiaal van een bedrijf uit de Arabische Emiraten.
En dat terwijl medische gegevens toch als hoogst confidentiëel beschouwd worden.
https://www.euractiv.com/section/digita ... a-concerns
Blijkbaar zijn Europese bedrijven ook al niet in staat om een deftige website te bouwen, want de site wordt uitgebaat door een filiaal van een bedrijf uit de Arabische Emiraten.
En dat terwijl medische gegevens toch als hoogst confidentiëel beschouwd worden.
https://www.euractiv.com/section/digita ... a-concerns
Ze heben hun ECHELON-netwerk, wel aardig van het Europees parlement om dat voor hun te doen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Hoe zit het eigenlijk nog met onze contacttracers?
Al even niks meer van gehoord, het zou me niet verbazen mochten ze in staking zijn wegens "te hoge werkdruk"
Jammer, was altijd een leuk verhaal om te volgen
Al even niks meer van gehoord, het zou me niet verbazen mochten ze in staking zijn wegens "te hoge werkdruk"
Jammer, was altijd een leuk verhaal om te volgen
Er zijn er daar een paar die links en rechts laten vallen hebben dat ze een diploma burgerlijk ingenieur behaald hebben.
Die zijn nu aan de slag in de studiedienst van een Vlaams nationalistische partij met als primaire taak : vind zo veel mogelijk redenen waarom niets doen tegen Covid beter is dan wel iets doen (oppositie voeren noemen ze dat). Secundair : vind manieren hoe je het kan goedpraten dat één van ons mannen gezegd heeft dat het kot nog niet in brand stond..
Er is ginder al dik mee gelachen maar het heeft de kranten nog niet gehaald.
En die achterlijke ezel van het kot en de brand is na vele uren studiewerk, zelfs door deze vermeende of zelfverklaarde universitaire denkers, nog altijd niet goed gepraat.
Die zijn nu aan de slag in de studiedienst van een Vlaams nationalistische partij met als primaire taak : vind zo veel mogelijk redenen waarom niets doen tegen Covid beter is dan wel iets doen (oppositie voeren noemen ze dat). Secundair : vind manieren hoe je het kan goedpraten dat één van ons mannen gezegd heeft dat het kot nog niet in brand stond..
Er is ginder al dik mee gelachen maar het heeft de kranten nog niet gehaald.
En die achterlijke ezel van het kot en de brand is na vele uren studiewerk, zelfs door deze vermeende of zelfverklaarde universitaire denkers, nog altijd niet goed gepraat.
Nou, nou !mbbs schreef: ↑8 november 2020, 23:40 "Huisartsen uit vooral Brussel geven aan dat sommigen die wel symptomen vertonen zich liever niet laten testen - om niet in quarantaine te hoeven."
Ga eens een paar pagina's terug en lees mijn avonturen met mijn Coronaverschijnselen en het doktoresje. De complete Sciensano-fiche bij elkaar en mevrouw weigerde mij te testen.
OK, na een Coronatest in Goes (NL -natuurlijk) bleek ze per ongeluk gelijk te hebben. Ook een kapot horloge loopt twee keer per dag gelijk.
Maar mevrouw Dixit had deze week tijdens onze vakantie zware problemen. Geen haar op ons hoofd die aan een vlaams doktersbezoek dacht ! Een spreekwoord over een ezel en een steen, weet u wel ?
Nadat ze een paar dagen haar mondmasker had volgesnotterd, is ze nu gelukkig weer OK.