Verkiezingen in de VS 2020
Re: Verkiezingen in de VS 2020
Thx! Ben helemaal niet thuis in de Amerikaanse geschiedenis. Ik had bijvoorbeeld geen idee dat er bij Kennedy, toch één van de bij ons meer bekende presidenten daar, zoveel controverse was. Dit was dus als neutrale vraag gesteld, 't was niet de bedoeling om hiermee de discussies zo te verhittenCarpeNoctem schreef: ↑8 november 2020, 09:05Euh, nogal vaak. Andere partijen trouwens ook.
Maar ik vermoed dat je het over presidentsverkiezingen hebt?
Wel in 1960 hing er een ferm geurtje aan de verkiezing van JFK.
Was Nixon Robbed?
Hoewel hij de popular vote maar nipt won, had Kennedy uiteindelijk toch wel een redelijke voorsprong qua kiesmannen. In het artikel dat je vermeld, las ik ook dat eventuele fraude waarschijnlijk niet tot een andere uitslag had geleid:
Ook nog wat rechtzetten in je disussie met haelewyn:academic inquiries into the Illinois case (both a 1961 study by three University of Chicago professors and more recent research by political scientist Edmund Kallina concluded that whatever fraud existed wasn’t substantial enough to alter the election)
haelewyns overschatting bedraagt geen 167%, maar slechts 67%.CarpeNoctem schreef: ↑8 november 2020, 09:38De VS hadden in 1960 180 miljoen inwoners. Je overschatting bedraagt maar liefst 167 %!
Jouw overschatting van zijn overschatting bedraagt dan weer bijna 150%
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ach ok, dat zou wel kunnen kloppen. Maar wat je eerst uitkraamde klopt langs geen kanten.haelewyn schreef: ↑8 november 2020, 13:34Ik denk aan een gelegenheid waar ik zei dat je discussieerde als Bart De Wever.CarpeNoctem schreef: ↑8 november 2020, 13:20 Je zal hier waarschijnlijk ook onmiddellijk een citaat van mij daaromtrent geven?
Of ben je in hetzelfde bedje ziek als FTP?
Waarop jij zei : dat is een compliment...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
I stand corrected.
Ik ben wat blij dat er dan toch nog SG'ers te vinden zijn in de kroeg die niet bang zijn van cijfers
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Goed opgemerkt, inquirer! Ook The Guardian legt die link, en vermoedt dat het gedrag van Trump mogelijk het verschil gemaakt heeft in die 2 staten.
De importheffingen op staal en aluminium hebben het de auto-industrie in de VS zelfs nog moeilijker gemaakt.inquirer schreef: ↑6 november 2020, 09:12 Ook de rustbelt gaat hoogstwaarschijnlijk nog zo goed als volledig terug verloren, maar dat maakt niet meer uit: geen wonder eigenlijk, want hij heeft er ook niets voor gepresteerd die 4 jaar. Ruzie maken met China over wat importheffingen en met Mexico over wat auto-onderdelen brengt geen miljoenen jobs terug in een regio die qua infrastructuur nog in de jaren 60 stilstaat.
Gewoon nuchtere boerenlogica : als er bij de verkiezingen echt gefraudeerd geweest zou zijn... Verwachten we dan niet dat de grootste schurk aller tijden , de grootste leugenaar daar voordeel zal van halen.
Als Trump zou afgedroogd zijn na zijn eigen oneerlijke manier van doen en regeren, minachting van de rechtspraak, misbruik van immuniteit, ben ik nog altijd geneigd om te denken dat Biden waarschijnlijk (zelfs indien aan zijn kant verkiezingsfraude zou gepleegd zijn) nog altijd waarschijnlijk een veel eerlijker president zal worden dan trump ooit geweest is.
Dus : antwoord voor vortex : een heel klein beetje verkiezingsfraude zou, als het in het nadeel van Trump zou zijn, volledig gerechtvaardigd zijn naar mijn gevoel.
Een heel klein beetje is wat ..? Tien formulieren die op de verkeerde srapel liggen ?
Stemmen per post is wat ? Een systeem dat al gold toen Trump president werd, waar hij toen geen graten in zag en dat hij slechts afkeurt nadat het duidelijk is dat het deze keer niet in zijn voordeel is.
Onwettelijk ? De voorbije decennia alleszins niet dus waarom nu wel ?
Biden is verkozen. Biden is de nieuwe president van de USA.
Trump is alleen maar een rot bedorven rijk ventje met een maturiteit van een kind van 7 jaar, met een klote karakter, die door het negeren van Corona zeer veel doden op zijn geweten heeft. Weg met die zeiker !
Als Trump zou afgedroogd zijn na zijn eigen oneerlijke manier van doen en regeren, minachting van de rechtspraak, misbruik van immuniteit, ben ik nog altijd geneigd om te denken dat Biden waarschijnlijk (zelfs indien aan zijn kant verkiezingsfraude zou gepleegd zijn) nog altijd waarschijnlijk een veel eerlijker president zal worden dan trump ooit geweest is.
Dus : antwoord voor vortex : een heel klein beetje verkiezingsfraude zou, als het in het nadeel van Trump zou zijn, volledig gerechtvaardigd zijn naar mijn gevoel.
Een heel klein beetje is wat ..? Tien formulieren die op de verkeerde srapel liggen ?
Stemmen per post is wat ? Een systeem dat al gold toen Trump president werd, waar hij toen geen graten in zag en dat hij slechts afkeurt nadat het duidelijk is dat het deze keer niet in zijn voordeel is.
Onwettelijk ? De voorbije decennia alleszins niet dus waarom nu wel ?
Trump is alleen maar een rot bedorven rijk ventje met een maturiteit van een kind van 7 jaar, met een klote karakter, die door het negeren van Corona zeer veel doden op zijn geweten heeft. Weg met die zeiker !
Alexander De Croo deed niet mee met de Amerikaanse verkiezingen...
Of, er zijn nog andere kandidaten voor die titel, maar geen van hen deed mee.
En om Kanye West nu de grootste schurk ooit te noemen, toch een overdrijving...
Dus Trump is verantwoordelijk voor de corona doden in de USA?haelewyn schreef: ↑8 november 2020, 16:52
Wie is hier dan verantwoordelijk voor de doden, want Belgie doet het een heel stuk slechter dan de USA in doden /100,000 inwoners.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Koning Filip?
(excuses aan Yaris)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hela hela, Egbert Lachaert wordt hier schandelijk over het hoofd gezien.
Onze zeshonderdvijfenvijftig regeringen zullen hier wel voor iets tussen zitten
Tja, dan hebben wij een niet te verzoenen meningsverschil. Verkiezingsfraude is wat mij betreft nooit gerechtvaardigd, maakt niet uit of dat nu in het voor of nadeel van een of andere kandidaat is. In een democratie is het aan het volk om een vertegenwoordiger te kiezen, niet aan een valsspeler die zichzelf boven het volk en democratische principes waant.
Trump is precies niet de enige met een minderjarige maturiteit
BTW; Laat ons hopen dat er geen opzettelijke fraude wordt vastgesteld zodat Biden een legitieme president wordt. Er al eens aan gedacht hoe erg het zou zijn voor zijn geloofwaardigheid als president mocht het tegendeel blijken, ook al is het kleinschalig en naar jouw gevoel gerechtvaardigd?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is niet enkel wij die onze tijd verprutsen met te dicussiëren over verkiezingen in een land ver weg van hier. Mijn WhatsApp puilt uit van de cartoontjes en filmpjes over de kandidaten. Je kunt je natuurlijk wel een beeld vormen van de gezindheid van de afzender aan de hand van met wie er de draak wordt gestoken.
Toch al verrast geweest van sommigen. In beide richtingen ...
Toch al verrast geweest van sommigen. In beide richtingen ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind het erg dat zelfs dit al niet vanzelfsprekend blijkt te zijn.
Ik vrees dat dit schip de haven al uit is. Vinden de rechtbanken niets illegaals dan gaan een aantal harde Trumpsupporters menen dat de rechtbanken ook al gestuurd worden door de deep state.vortex schreef: ↑8 november 2020, 18:15 BTW; Laat ons hopen dat er geen opzettelijke fraude wordt vastgesteld zodat Biden een legitieme president wordt. Er al eens aan gedacht hoe erg het zou zijn voor zijn geloofwaardigheid als president mocht het tegendeel blijken, ook al is het kleinschalig en naar jouw gevoel gerechtvaardigd?
Blijkt er echter dat er onregelmatigheden genoeg waren om voldoende staten aan Trump toe te wijzen om hem president te maken gaan er een aantal radicalen van de linkervleugel van de democraten 4 jaar lang keet schoppen. Een beetje zoals de afgelopen 4 jaar dus