De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik veronderstel dat u met die 'idioot' mij bedoelt.
Ik blijf erbij dat het onmogelijk is om op een termijn van 7 à 8 maanden iets zinnigs te zeggen over de beurzen.
Enerzijds is de periode te lang om er met TA iets van te kunnen voorzien.
En anderzijds is het onmogelijk op zulke korte termijn zowel structureel als conjunctureel iets adequaat te 'voorspellen'. Met structureel bedoel ik de resultaten van concrete aandelen. Met conjunctureel bedoel ik het algemene beursklimaat.
Maar goed: uw winst is u gegund. Ik ben de laatste die daar problemen mee heeft. En ik hoop voor u dat u ook in de toekomsten zulke rendementen kunt behalen.
Aangezien de merendeel van de kiezers al (ruim) vooraf hun stem had uitgebracht had zelfs dit vaccinnieuws wellicht geen echte invloed meer gehad op de stemming ... dat het amper een week na de officiële verkiezingsdag komt beschouw ik als karma vanwege de god van de farma (Sint-Farmasius)
Voor de ene is het karma, een andere zal stellen dat toeval niet bestaat ... Woteva.
Ja jongens, zot groen
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Mag wel eens. Enkele maanden geleden hadden we dagverliezen van 5%, dan mag er nu een dagwinst van 5% zijn.
Er zijn heftige bewegingen voor alle beleggingen: Brent olie +8%, goud -4%.
Vraag mij af hoe lang dit gaat naijlen? Morgen al weer minder
Waarschijnlijk. Als het saldo van de twee dagen maar positief is.
Technologiebedrijven blijven wel achter.
De winst daar is minder.
Logisch, zij hebben tot nu toe meest 'geprofiteerd' van Corona.
De winst daar is minder.
Bpost en Colryt hier ook de rode rakkers in portefeuille. WDP below par.MoreOrLess schreef: ↑9 november 2020, 16:34 Technologiebedrijven blijven wel achter.
De winst daar is minder.
Logisch dat de winners van Covid wel eens de losers zijn op dit soort beursdag.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Ik hoop stiekem van wel. Ben al die tijd langs de zijlijn blijven staan met cash. Heb de trein gemist
Al denk ik wel dat corona binnenkort verleden tijd is! Overal in Europa is het op zijn retour, er is een werkend vaccin... Het moet alleen nog verspreid worden.
We zullen de kerstdagen met familie en vrienden kunnen doorbrengen, daar ben ik van overtuigd! (Je mag me quoten en me op mijn woorden nemen op 24 december)
Haha Kevva, was jij het niet die voorspelde dat er in mei van dit jaar niet meer over corona gesproken ging worden?
On topic: dat is ook mijn dilemma: wachten op een crash of mondjesmaat weer beginnen inkopen?
On topic: dat is ook mijn dilemma: wachten op een crash of mondjesmaat weer beginnen inkopen?
Ja, omdat virussen vaak verdwijnen met het warmere weer. Virologen haalden dat ook aan.
Ben zelfs ergens overtuigd dat men begin december de winkels weer zal openen en na Sinterklaas ook de horeca terug zal mogen openen. (Je zal dus cadeaus kunnen kopen voor de Sint, maar er zal een rush op zijn).
Tegen eind december zal de bubbel van 10 weer toegelaten worden en ik vermoed dat we in januari 2021 de eerste vaccins in Europa mogen verwachten maar dat die enkel voor hoog risicopatiënten zullen zijn.
Tegen maart-april zie ik het dan wel wat stabiliseren omdat er meerdere spelers hun vaccin op de markt zullen hebben.
(FF vet gedrukt zetten )
Nee was een andere idioot , iemand die bij hoog en laag beweerde dat de beurs nog ging halveren . Maar bon .
Je kunt niks zeggen op korte termijn ?
Wat was het alternatief in maart ? Onder je matras steken of met een negatief rendement plaatsen bij de bank !
De centrale banken en overheden stonden allemaal te springen om in te grijpen en gaan nog veel stimuleren . Het was mij zeer duidelijk in elk geval . Vandaag de dag is het al moeilijker maar er zijn nog kansen genoeg .
Corona was een unieke kans dien aan 99% hun neus is gepasseerd .
Je kunt niks zeggen op korte termijn ?
Wat was het alternatief in maart ? Onder je matras steken of met een negatief rendement plaatsen bij de bank !
De centrale banken en overheden stonden allemaal te springen om in te grijpen en gaan nog veel stimuleren . Het was mij zeer duidelijk in elk geval . Vandaag de dag is het al moeilijker maar er zijn nog kansen genoeg .
Corona was een unieke kans dien aan 99% hun neus is gepasseerd .
Ik voorspel donkere kerstdagen (letterlijk - in de winkelstraten) en kerstfeestjes in héél intieme familiekring.