De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Amai lop, goed op dreef vandaag.
Ja geloof ook dat ze alles terug open gooien tegen de feestdageen .Kevva schreef: ↑9 november 2020, 16:49Ja, omdat virussen vaak verdwijnen met het warmere weer. Virologen haalden dat ook aan.
Ben zelfs ergens overtuigd dat men begin december de winkels weer zal openen en na Sinterklaas ook de horeca terug zal mogen openen. (Je zal dus cadeaus kunnen kopen voor de Sint, maar er zal een rush op zijn).
Tegen eind december zal de bubbel van 10 weer toegelaten worden en ik vermoed dat we in januari 2021 de eerste vaccins in Europa mogen verwachten maar dat die enkel voor hoog risicopatiënten zullen zijn.
Tegen maart-april zie ik het dan wel wat stabiliseren omdat er meerdere spelers hun vaccin op de markt zullen hebben.
(FF vet gedrukt zetten )
En de kans dat we in februari weer in lockdown zitten is dan ook zeer groot , Vergeet niet dat er geen capaciteit genoeg is om dit vaccin te produceren en Europa en vooral Belgie staat zoals altijd langs achter in de rij . Wat wil je met een regering die niet competent is .
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat we vertrokken zijn. Zeker Belgische aandelen. De BEL20 zit nog 20% onder de top van midden februari. Dat wil natuurlijk niets zeggen (nul is de limiet) maar ik denk dat Belgische aandelen veel baat gaan hebben bij een vaccin (en dus een corona epidemie die bijna rijp is voor niet meer dan een vermelding in de geschiedenisboeken).
Ik ga je nu reeds quoten ... there is NO way dat ze bubbels van 10 zullen toelaten en iedereen gezellig familiefeestjes zullen mogen (er zullen er wel zijn die het doen, maar dat is een ander verhaal) doen met familie en of vrienden ... je mag me er ook op quoten.
Ik ben diegene die half februari al zei dat de Olympische Spelen gingen geannuleerd worden, ik was diegene die tegen sportvrienden begin maart zei dat we wellicht geen échte wedstrijden meer gingen hebben voor minstens een half en zoniet een heel jaar ... telkens kreeg ik de nodige commentaren. Ik denk dat mijn voorspelling iets realistischer is dan de jouwe maar we zullen zien.
Ik kan intussen ook al de Lottocijfers voorspellen maar kan er momenteel wel nog geen vaste datum op prikken, jij kan dat wellicht wel
Er zijn 400 miljoen vaccins aangekocht door Europa waarvan er 6 miljoen naar België gaan. Je moet van dat vaccin 2 inentingen krijgen waardoor er in fase 1 maar 3 miljoen Belgen ingeënt kunnen worden. Die 3 miljoen zullen de hoog risico groepen zijn.lop schreef: ↑9 november 2020, 16:56Ja geloof ook dat ze alles terug open gooien tegen de feestdageen .Kevva schreef: ↑9 november 2020, 16:49
Ja, omdat virussen vaak verdwijnen met het warmere weer. Virologen haalden dat ook aan.
Ben zelfs ergens overtuigd dat men begin december de winkels weer zal openen en na Sinterklaas ook de horeca terug zal mogen openen. (Je zal dus cadeaus kunnen kopen voor de Sint, maar er zal een rush op zijn).
Tegen eind december zal de bubbel van 10 weer toegelaten worden en ik vermoed dat we in januari 2021 de eerste vaccins in Europa mogen verwachten maar dat die enkel voor hoog risicopatiënten zullen zijn.
Tegen maart-april zie ik het dan wel wat stabiliseren omdat er meerdere spelers hun vaccin op de markt zullen hebben.
(FF vet gedrukt zetten )
En de kans dat we in februari weer in lockdown zitten is dan ook zeer groot , Vergeet niet dat er geen capaciteit genoeg is om dit vaccin te produceren en Europa en vooral Belgie staat zoals altijd langs achter in de rij . Wat wil je met een regering die niet competent is .
Maar 1/4 Belgen inenten in het voorjaar van 2021 is toch al een succes?
Ik geloof niet in een derde lockdown, dit is de laatste. Gewoon nog 2,5 weken uithouden en we kunnen voorzichtig naar de toekomst kijken.
Hopelijk wordt er morgen weer wat stoom afgelaten op de beurzen
Veel te hard gestegen!
Veel te hard gestegen!
Europa heeft niet de vaccins van Pfizer gekocht.Kevva schreef: ↑9 november 2020, 17:37Er zijn 400 miljoen vaccins aangekocht door Europa waarvan er 6 miljoen naar België gaan. Je moet van dat vaccin 2 inentingen krijgen waardoor er in fase 1 maar 3 miljoen Belgen ingeënt kunnen worden. Die 3 miljoen zullen de hoog risico groepen zijn.lop schreef: ↑9 november 2020, 16:56
Ja geloof ook dat ze alles terug open gooien tegen de feestdageen .
Maar 1/4 Belgen inenten in het voorjaar van 2021 is toch al een succes?
Ik geloof niet in een derde lockdown, dit is de laatste. Gewoon nog 2,5 weken uithouden en we kunnen voorzichtig naar de toekomst kijken.
Wel vaccins waarvan we moeten wachten of ze helpen.
Pfizer zal slechts 100 miljoen vaccins hebben tegen het eind van het jaar.
Amerikaans bedrijf. Meer dan 300 miljoen Amerikanen.
Hoeveel voor Europa? 0
Misschien meer dan 1 miljard Pfizer vaccins tegen eind 2021.
Klinkt fantastisch voor wie niet weet hoeveel inwoners de ontwikkelde wereld heeft.
"Geloven" in een 3e lockdown? Wat heeft "geloof" hier in hemelsnaam (pun intended) mee te maken?
De premies van opties zijn de afgelopen dagen sterk gedaald. Tot begin vorige week was schrijven van opties een no-brainer. Nu wordt dat veeleer kopen. 'The wheel strategy' is daardoor minder interessant geworden. Maar ik wacht nog even om in de markt te stappen. Naar gelang de risk/reward koop ik dan misschien een leap long call en schrijf ik er calls met een kortere tijd tot expiratie tegenover. Anders wordt het een 'collar' strategy. Daar is het risico beperkt. Een collar is 100 stuks van een aandeel kopen, die beschermen met een long put en een short call er tegenover schrijven. Dat zal opnieuw met een tracker zijn.MoreOrLess schreef: ↑7 november 2020, 11:08Opnieuw zijn de geschreven put-opties op XLP en XLK waardeloos geëxpireerd. Opnieuw dus wat winst op zak. Maar de trackers zelf krijg ik daardoor maar niet in handen. Ik ga er een 'wheel-strategy" van maken. Put-opties schrijven en ofwel worden ze dan ge-assigneerd, ofwel lopen ze waardeloos af. Als ik ze in handen krijg schrijf ik een call. Anders opnieuw een put.MoreOrLess schreef: ↑4 november 2020, 20:43
Ik heb de opties doorgerold naar een hogere strike. Winstjes op zak gestoken.
Natuurlijk niet. Dit was een 100% nieuwsfeit, 100% over dat vaccin.
De algo's zullen hun "corona verdwenen" programma toets ingedrukt hebben.
Wel vandaag bij opening moeten scalen op posities die parabolisch gingen.
Ook bij de Corona aandelen klappen gekregen. Daar was paniek, maar ik denk dat het thuiswerken niet gaat verdwijnen als corona weg is. Gevorderde beleggers kunnen die aandelen wel bekijken.
Nog een paar dagen afwachten of de sectorrotatie zich doorzet. De stijgende rente trend is wel intact.
De rente stijgt door dat vaccinnieuws nog heviger. Goed voor de banken.
Belgie heeft 6 miljoen stuks van het britse oxford vaccin gekocht waarvan ze niet weten als het zal werken ,Amerika heeft 100 miljoen vaccins gekocht van pfizer waarvan ze weten dat het werkt .Met nog een contract voor extra vaccins , dus alles zal eerst richting USA gaan . Zelfs als het oxford vaccin werkt is die bestelling maar goed voor 25% van de bevolking van Belgie . Contracten voor extra leveringen werden niet afgesloten .
Met andere woorden Belgie loopt achter de feiten aan , Europa heeft afgesproken met J&J in samenwerking met Jansens farma , waarvan er resultaat bewezen is IN DE SLECHTE ZIN DAN en is dan ook opgeschorst . Het nieuws is positief maar tegen dat er 15 miljard vaccins zijn ,geproduceerd voor de wereld bevolking ( 7,8 miljard mensen ) zijn we weeral een jaar verder . En bovendien is de kans groot dat dit jaarlijks zal moeten worden herhaald . Denk dus niet dat je binnen 3 maand verlost bent van corona
Met andere woorden Belgie loopt achter de feiten aan , Europa heeft afgesproken met J&J in samenwerking met Jansens farma , waarvan er resultaat bewezen is IN DE SLECHTE ZIN DAN en is dan ook opgeschorst . Het nieuws is positief maar tegen dat er 15 miljard vaccins zijn ,geproduceerd voor de wereld bevolking ( 7,8 miljard mensen ) zijn we weeral een jaar verder . En bovendien is de kans groot dat dit jaarlijks zal moeten worden herhaald . Denk dus niet dat je binnen 3 maand verlost bent van corona
Dat dacht ik ook, maar volgens Pfizer heeft de EU wel 200 miljoen ervan besteld. (misschien voor de landen buiten België)
https://www.pfizer.com/news/press-relea ... lion-doses
https://www.pfizer.com/news/press-relea ... lion-doses
Misschien na de opschorting van J&J . Blijft het zelfde resultaat de US was eerst met haar contract . Maar we lopen toch niet helemaal achter de feiten aan .
Is raar dat pfizer zelf maar 11,5% stijgt , terwijl de vastgoed aandelen zoals FRT 30% stijgen , Nooit genoeg
Een groot bedrijf dat het merendeel van de winst elders reeds genereert zal uiteraard minder hard stijgen. Toch een puike 20-25 miljard bij de market cap vandaag.