Barco
TIP
Re: Barco
Barco, Kinepolis, alle retail-gerelateerde GVVs, AB-Inbev, en eigenlijk alles wat reis-gerelateerd is of event-gerelateerd.
Ik wil hier vooral de beginnelingen waarschuwen, voor wat ik hier allemaal lees.
Dit is de allergrootste beleggersfout en vooral een beginnersfout: Aandelen kopen die altijd maar dalen en er dan "goedkoop" uitzien.
De mens is psychologisch gewoon dat men bij het kopen van goederen, moet kopen als de prijs laag staat.
Maar bij aandelen werkt dit helemaal zo niet. Als je zo belegd doe je zelfs aan slecht gokken en ga je hier en daar eens een keer geluk hebben, maar meestal loopt dit dramatisch af.
Elke serieuze belegger is hier toch al maanden uit. Bij Vectorvest is Barco al op 27 februari op sell gesprongen en op 28 februari viel men zelfs overtuigend onder het 200 daags lange termijn gemiddelde.
U koopt hoger geprijsde , betere kwaliteits aandelen inplaats van de laagst noterende aandelen. Gewoon geduldig wachten en door de correctie van de markt kan je die hoog geprijsde kwaliteitsaandelen wat lager inkopen. Dit is laag kopen op een hoog punt of op een Pullback. Maar niet het allerlaagste koopje zoeken zoals bij goederen.
Voor kwaliteit betaald men veel meer. Te vergelijken met de beste voetballers die ook pokkeduur zijn.
Dit is de allergrootste beleggersfout en vooral een beginnersfout: Aandelen kopen die altijd maar dalen en er dan "goedkoop" uitzien.
De mens is psychologisch gewoon dat men bij het kopen van goederen, moet kopen als de prijs laag staat.
Maar bij aandelen werkt dit helemaal zo niet. Als je zo belegd doe je zelfs aan slecht gokken en ga je hier en daar eens een keer geluk hebben, maar meestal loopt dit dramatisch af.
Elke serieuze belegger is hier toch al maanden uit. Bij Vectorvest is Barco al op 27 februari op sell gesprongen en op 28 februari viel men zelfs overtuigend onder het 200 daags lange termijn gemiddelde.
U koopt hoger geprijsde , betere kwaliteits aandelen inplaats van de laagst noterende aandelen. Gewoon geduldig wachten en door de correctie van de markt kan je die hoog geprijsde kwaliteitsaandelen wat lager inkopen. Dit is laag kopen op een hoog punt of op een Pullback. Maar niet het allerlaagste koopje zoeken zoals bij goederen.
Voor kwaliteit betaald men veel meer. Te vergelijken met de beste voetballers die ook pokkeduur zijn.
De meeste mensen kopen een aandeel als Barco niet met de bedoeling om nog even mee te surfen op een trend om dan binnen enkele dagen weer te verkopen als schnabbel. Dat zou pas een beginnersfout zijn. Echte beleggers zitten erin voor de long run, en bouwen hun posities in kwaliteitsaandelen op wanneer ze betaalbaar zijn. Het maakt niet of dit aandeel de volgende 6 maanden daalt of stijgt, dat boeit mij niet. Wat telt is waar het aandeel over een jaar of 10 zal staan.
Ik zie ziekenhuizen vanaf 2021 wel verkopers ontvangen om replacement van beeldvormingsapparatuur te bespreken. Ik zie cinema's moderniseren en ik zie de eventsector terug concerten plannen. Je mag niet wachten tot vooruitzichten materialiseren want dan zit het allang in de koers verwerkt.
Terugkijkend naar het verleden: jij zou het aandeel begin 2020 hebben aangeraden omdat de grafieken toen op een stijgende trend wezen.
Ik zie ziekenhuizen vanaf 2021 wel verkopers ontvangen om replacement van beeldvormingsapparatuur te bespreken. Ik zie cinema's moderniseren en ik zie de eventsector terug concerten plannen. Je mag niet wachten tot vooruitzichten materialiseren want dan zit het allang in de koers verwerkt.
Terugkijkend naar het verleden: jij zou het aandeel begin 2020 hebben aangeraden omdat de grafieken toen op een stijgende trend wezen.
Zo zit ik er toch ook in als nieuwe belegger. Laag aankopen in het dal, maar als Corona achter ons ligt, en je merkt het aan de Belg die zich amper kan inhouden om toch maar dat leuks te gaan doen, hoop ik dat de filmsector terug een vaart neemt. Tevens met uigestelde investeringen in de medische sector. Of de evenementen sector die terug relanceert.
Ik reken niet op morgen, ik reken binnen een jaar, 2 jaar... minimum.
Ik reken niet op morgen, ik reken binnen een jaar, 2 jaar... minimum.
Amazon, Microsoft, Fortinet, Johnson & Johnson.Dirk2 schreef: ↑22 oktober 2020, 13:20 Ik wil hier vooral de beginnelingen waarschuwen, voor wat ik hier allemaal lees.
Alvast tevreden met mijn aankoop. Momenteel koploper van de Bel20 met bijna 20% winst.
Is er een reden voor deze plotse spurt van +20%? Meestal beperkte handelsvolumes in dit aandeel, dus mss paar grote institutionele kopers? Het laatste kwartaalupdate van Q3 2020 was toch minder goed dan voorzien (cfr. healthcare divisie)?
Alvast dank bij voorbaat voor jullie inzichten.
Bas
Alvast dank bij voorbaat voor jullie inzichten.
Bas
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Hmm, die zit thans al 7jaar op het forum? Trol of onwetendheid?
Soit, ik ben alvast tevreden met de koerswinst van vandaag. Ik sta eindelijk in de groene cijfers YTD, dat is van februari geleden. Morgen mss wat winstnames, maar dit is wel groot nieuws natuurlijk voor de geduldige belegger! Ik zie nog veel herstelpotentieel in de 'geteisterde' sectoren.
Dank u voor de constructieve manier van communiceren. Ik heb hier enorm veel van opgestoken.
Barco heeft idd mooie balans (veel cash + beleggingen op korte termijn). Via een excel-template van VFB (voorbeeldportefeuille van Dirk Peeters), heb ik mij bezig gehouden met fundamentele analyse van het bedrijf. Om eerlijk te zijn heb ik nog moeite met het interpreteren van de verschillende parameters. Ik had gehoopt dat iemand mij hierbij kan helpen? (Ben ik dan een trol ).
Gr.
Bas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Nee Bas, wel goed lezen. Er waren 2 opties... Het is de 2de dus.
Het nieuws is al van 12u deze middag bekend. Ik dacht dat dit nieuws al heel de wereld rond was, blijkbaar niet dus.
Het nieuws is al van 12u deze middag bekend. Ik dacht dat dit nieuws al heel de wereld rond was, blijkbaar niet dus.
Dankje voor de feedback, ik weet idd ook wel dat er vandaag het nieuws was over een werkend vaccin van Pfizer.
Ik vroeg mij enkel af of ik andere fundamentele zaken gemist heb over dit bedrijf, maar blijkbaar niet.
Ik vroeg mij enkel af of ik andere fundamentele zaken gemist heb over dit bedrijf, maar blijkbaar niet.
Er is nog heel veel onzekerheid betreft het vaccin. Het werkt in ieder geval maar het kan bv na 2 of 3 maanden uitgewerkt zijn.Ook praten ze over april-mei 2021 vooraleer het op de markt is. Dan lees je in Denemarken weer over een gemuteerde vorm van corona.
De vraag blijft steeds hoe laag kunnen we gaan en ik veronderstel dat Barco en kinepolis zeker een koopje waren.
De vraag blijft steeds hoe laag kunnen we gaan en ik veronderstel dat Barco en kinepolis zeker een koopje waren.
Barco staat op vele favorietenlijstjes voor 2021, maar YTD daling van -10% en momenteel correctie -6%. Instapmoment of nog even wachten? Iemand met kennis van TA die hier visie op heeft? Op basis van FA wel interessant aandeel (in mijn ogen). Thx voor feedback.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.