De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
'terugbetaling van ziekenhuisopnames met longgerelateerde problemen'
Hoezo niet? Een ziekenhuisopname is een ziekenhuisopname en staat los van corona, astma, of andere aandoeningen.
Klopt, maar aanvullende ziekteverzekeringen kunnen bepaalde ziektes uitsluiten.
Dat is nu al het geval: de meeste hebben een lijst van ziektes die ze uitsluiten.
Ze kunnen die lijst op elk moment aanpassen (voor nieuwe aansluitingen; bestaande contracten kunnen ze niet wijzigen).
Ik wil hier toch verwittigen van wat men hier soms leest. Ik vind dat onervaren mensen niet verkeerde info mogen krijgen.lop schreef: ↑10 november 2020, 02:41 UNM 14,34%
FRT 32.90%
OZK 14.64%
NNN 15,75%
Denk dat ieder aandeel die ik hier noem betere kwaliteit is dan dat je vind op de Brusselse beurs
En al deze zouden moeten rond de 15% opbrengen als ze terug stijgen naar hun normale P/E waarden binnen de 5 jaar dat is dus verdubbelen in waarde OZK is nu al bijna verdubbeld .
A
Behalve CSCO zie ik niet veel kansen in de tech IBM en INTC misschien
Maar CSCO is de enige die in de buurt geraakt van mijn grens van 15% of verdubbelen in 5 jaar , bruto dividend meegerekend
Stel nu UNM noteerde bij mijn aankoop aan een P/E ratio van slechts 3,4 terwijl de normale waarde rond de 6 ligt
De verwachte groei ligt rond de 2% en had toen een dividendsrendement van 6,8%
Sorry maar dit zijn echt rommelaandelen. Geen enkele vind je in marketsmith en ze halen totaal de vereisten van can slim niet. Ook bij Vectorvest scoren ze niet goed. Goede bedrijven hebben daar een Safety = RS van > 1,2.
Alleen CSCO geraakt nog boven de 1. Maar CSCO is een zwakke in zijn industrie. Zijn sectorgenoten zijn veel sterker en die
gaan ten minste maal 4 als CSCO eens maal 2 gaat. Hier zie je de dalende EPS (blauw gekleurde balk) , Zijn waardering of value (groene lijn) en zelfs zijn groei GRT (onderaan) daalt alsmaar.
In dat lijstje zie je zelfs dat de meesten een negatieve GRT hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En we blijven maar stijgen... je zou nu toch echt wel een serieuze daling verwachten vandaag...
Morgen.
Gisteren was de initiële euforie en de algoritmes. Bij thuiskomst zag Jan met de Pet dat de beurs gestegen is, dus legde retail orders in die vandaag geraakt worden. Dus dat zorgt voor dag 2 van het momentum. Ik zie morgen of donderdag een -2 tot -3% op de tabellen.
Gisteren was de initiële euforie en de algoritmes. Bij thuiskomst zag Jan met de Pet dat de beurs gestegen is, dus legde retail orders in die vandaag geraakt worden. Dus dat zorgt voor dag 2 van het momentum. Ik zie morgen of donderdag een -2 tot -3% op de tabellen.
Het is in Europa vandaag hetzelfde als gisteren. Momentum in de aandelen met dalende winsten.
De meeste aandelen met sterk stijgende winsten gaan alweer fors naar beneden. bv. Hellofresh kon je vandaag zelfs oppikken aan zijn 200MA. De investerings Parel Latour staat zelfs aan -6%. ASMI die heel goede resultaten had staat aan -5%.
De aanraking gisteren van die 10 jaar lange weerstandslijn is natuurlijk ook niet goed. Op 2 september bosten we er ook tegen
en toen daalde de S&P met 11%.
De meeste aandelen met sterk stijgende winsten gaan alweer fors naar beneden. bv. Hellofresh kon je vandaag zelfs oppikken aan zijn 200MA. De investerings Parel Latour staat zelfs aan -6%. ASMI die heel goede resultaten had staat aan -5%.
De aanraking gisteren van die 10 jaar lange weerstandslijn is natuurlijk ook niet goed. Op 2 september bosten we er ook tegen
en toen daalde de S&P met 11%.
Je merkt toch echt de turnaround in de markt. Aandelen die het tijdens de pandemie goed hebben gedaan staan nu onder druk. Zwaar afgestrafte aandelen doen het uitermate goed (bvb banken, winkelpanden, entertainment,...). Gewoon ter illustratie:
- WDP: -3%
- Kinepolis: +7%.
Tekenend.
- WDP: -3%
- Kinepolis: +7%.
Tekenend.
Van welke tijdspanne zijn die 50 en 200 MA dan?Dirk2 schreef: ↑9 november 2020, 23:03...MoreOrLess schreef: ↑9 november 2020, 22:13 ...
Maar ik zou ook graag eens van dirk2 een duidelijke manier van evalueren leren kennen waarmee men de laggards van de leaders onderscheidt.
Ze moeten om een leider te zijn, aan de volgende voorwaarden voldoen:
1) Fundamenteel moeten ze vooral een sterk stijgende winst per aandeel hebben.
2) Technisch moeten ze in een mooi stijgende trend zitten. Boven het 50 en 200 MA.
...
Welke zijn het meest geschikt?
Men kan dat bijv per 30 seconden doen en dan gaat het over hooguit 1 dag.
Of men kan dat bijv per maand doen en dan gaat het over jaren.
Dirk2 schreef: ↑10 november 2020, 11:13Ik wil hier toch verwittigen van wat men hier soms leest. Ik vind dat onervaren mensen niet verkeerde info mogen krijgen.lop schreef: ↑10 november 2020, 02:41 UNM 14,34%
FRT 32.90%
OZK 14.64%
NNN 15,75%
Denk dat ieder aandeel die ik hier noem betere kwaliteit is dan dat je vind op de Brusselse beurs
En al deze zouden moeten rond de 15% opbrengen als ze terug stijgen naar hun normale P/E waarden binnen de 5 jaar dat is dus verdubbelen in waarde OZK is nu al bijna verdubbeld .
A
Behalve CSCO zie ik niet veel kansen in de tech IBM en INTC misschien
Maar CSCO is de enige die in de buurt geraakt van mijn grens van 15% of verdubbelen in 5 jaar , bruto dividend meegerekend
Stel nu UNM noteerde bij mijn aankoop aan een P/E ratio van slechts 3,4 terwijl de normale waarde rond de 6 ligt
De verwachte groei ligt rond de 2% en had toen een dividendsrendement van 6,8%
Sorry maar dit zijn echt rommelaandelen. Geen enkele vind je in marketsmith en ze halen totaal de vereisten van can slim niet. Ook bij Vectorvest scoren ze niet goed. Goede bedrijven hebben daar een Safety = RS van > 1,2.
Alleen CSCO geraakt nog boven de 1. Maar CSCO is een zwakke in zijn industrie. Zijn sectorgenoten zijn veel sterker en die
gaan ten minste maal 4 als CSCO eens maal 2 gaat. Hier zie je de dalende EPS (blauw gekleurde balk) , Zijn waardering of value (groene lijn) en zelfs zijn groei GRT (onderaan) daalt alsmaar.
Jij haalt uw informatie uit grafieken ik haal mijn informatie uit de kwartaalrapporten.
En rommel zeggen tegen FRT is een dividendsking betaald al 53 jaar meer dividend uit
UNM zit op een hoop cash en heeft een payout van 24%
OZK is de sterkst gekapitaliseerde bank in Amerika.
Maar ja jij gaat af op grafiekjes en niet op cijfers , 200 daagse gemiddelden en co zijn alleen maar goed voor een korte trend te voorspellen en toch laat jij hier uitschijnen dat dit de manier van werken is ?
Komaan zeg. Dit zijn gewoon de fundamentele cijfers die visueel beter tot stand komen.lop schreef: ↑10 november 2020, 14:22Dirk2 schreef: ↑10 november 2020, 11:13
Ik wil hier toch verwittigen van wat men hier soms leest. Ik vind dat onervaren mensen niet verkeerde info mogen krijgen.
Jij haalt uw informatie uit grafieken ik haal mijn informatie uit de kwartaalrapporten.
En rommel zeggen tegen FRT is een dividendsking betaald al 53 jaar meer dividend uit
UNM zit op een hoop cash en heeft een payout van 24%
OZK is de sterkst gekapitaliseerde bank in Amerika.
Maar ja jij gaat af op grafiekjes en niet op cijfers , 200 daagse gemiddelden en co zijn alleen maar goed voor een korte trend te voorspellen en toch laat jij hier uitschijnen dat dit de manier van werken is ?
Zie hier die FRT alsmaar dalende EPS, dalende groei, dalende value (groene lijn).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het 50 en 200 daags gemiddelde. Lees Weinstein en zijn 4 fazen. Al uw aandelen moeten in Fase 2 zitten, anders ben je verkeerd bezig.MoreOrLess schreef: ↑10 november 2020, 14:02Van welke tijdspanne zijn die 50 en 200 MA dan?
Welke zijn het meest geschikt?
Men kan dat bijv per 30 seconden doen en dan gaat het over hooguit 1 dag.
Of men kan dat bijv per maand doen en dan gaat het over jaren.
Ik heb dit ook al gehoord. Maar ik zie toch dat de 4 goede Amerikaanse REITs (bij vectorvest een safety van boven de 1,2) een fel stijgende EPS van linksonder tot rechtsboven hebben met terzelfdertijd een sterk stijgende koers ver boven het 200 MA.
De koersen zijn bij die van 2011 tot nu maal 3 tot en met maal 4,5 gegaan, bij die 4 goede reits.
Forse koersstijgingen gaan hier toch ook te samen met EPS.
In de USA moeten REITs het vastgoed depreciëren, in Europa niet.
Inderdaad want dan krijg je een heel verkeerd beeld , Jij kan mij niks leren over hoe je aandelen moet waarderen Dirk ik leef ervan.
OZK is bijna verdubbeld , FRT is met 40% omhoog , NNN met 38% , UNM met 35% en toch zal jij nog strijden. Vectorvest is een goedkope methode om je een klein beetje op weg te helpen . Maar als je jou beslissingen alleen hierop baseert ben je helemaal verkeerd bezig .
OZK is bijna verdubbeld , FRT is met 40% omhoog , NNN met 38% , UNM met 35% en toch zal jij nog strijden. Vectorvest is een goedkope methode om je een klein beetje op weg te helpen . Maar als je jou beslissingen alleen hierop baseert ben je helemaal verkeerd bezig .