Corona-virus.
Re: Corona-virus.
"Verborgen" agenda's?haelewyn schreef: ↑11 november 2020, 10:15 Over het eerste stuk zijn we het zo oneens als het maar zijn kan. Dommer dan dat maken ze ze nu nog zelden. Idioten dus, of eigenlijk een stap verder. In jouw hoekje van de kamer kan de werkelijkheid anders zijn natuurlijk.
Over de verborgen agenda's en dat de motieven om maatregelen af te kondigen om Coronaverspreiding tegen te gaan eigenlijk geinspireerd zijn door de wil om de macht over het volk te vergroten : Achterlijk idee. Dom ... Idioot. Aan de rand van het waanzinnige.
Het resultaat is ook een lachwekkend iets, als het nog niet zoveel levens gekost had. De realiteit is omgekeerd : de politici weten dat ze er niet in slagen deze bevolking iets op te leggen. Laat staan dat ze hen onder de knoet willen houden met meer maatregelen. Die macht hebben ze hier niet.
Tja : jij mag best geloven dat alle geiten van Mars komen en alle bokken van Pluto. Maar of we daar een discussie gaan over houden ? Religie moet je laten voor wat het is. Geloof wat je wil.
Hoezo?
De agenda's staan in alle media, in hun propagandakader.
Daarmee ook mijn vergelijkingen met de Duitse regering van onze bekende contreien en tijden: die hadden ook die OPENLIJKE BRUTALITEIT.
En ze hebben die macht wèl.
Je weet toch wat jij als burger doet in je stemhokje he?
Dat is, een blanco cheque tekenen voor X jaar.
Je verwijzingen naar Mars, Pluto en Religie, en wie je refereert met je "We", wat moet ik daarmee aanvangen?
Dit is een forum, een plaats om te discussieren, kroegpraat te verkopen, geen disneykanaal of moskee, en als je daar iemand achter je rug hebt staan (je "we"), laat die ook eens aan je knoppen komen ipv van met je mee te yellen vanachter de zijlijn.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Beetje kort door de bocht hé. Klopt wel dat corona tot nu toe ruim dubbel zoveel doden maakt dan een straf griepjaar maar dat is dankzij maatregelen. Een eerste factor waarmee rekening te houden is, is dat de epidemie nog niet voorbij is, er is nog maar iets van een 20% van de bevolking met het virus in aanraking geweest, nog 40% a 50% infecties (of immuun door vaccinatie) is nodig om van deze epidemie verlost te geraken. Het aantal sterfgevallen moet dus minstens maal 3, met andere woorden wanneer deze epidemie op natuurlijke wijze (zonder vaccin) passeert, zal ze ruim 6 keer zoveel doden veroorzaken dan een straf griepjaar. Een tweede factor die speelt is het gedoseerd aanbod van ernstig zieken doordat het verloop van de epidemie geremd wordt door de maatregelen, dit verhoogt de overlevingscijfers, zwaar zieken kunnen behandeld worden. Zonder maatregelen zou op relatief korte tijd een grote overbelasting van het zorgsysteem ontstaan met veel meer doden tot gevolg.
Hier ben ik het wel met je eens, het "virus verpletteren" is een totaal zinloze en ook onhaalbare strategie. België is een ongecontroleerd open grenzen land, zelfs al zou het lukken om na maanden lockdown het virus "klein" te krijgen, dan wordt het binnen de kortste keren weer geïmporteerd, dus zinloos zolang het buiten België blijft circuleren. Ook onhaalbaar omdat de huidige lockdown daar niet straf genoeg voor is en toch geen half jaar kan volgehouden worden, het begint volgende week al wanneer scholen terug deels open gaan. De prijs die we op economische gebied en menselijk welzijn gaan moeten betalen voor de poging het virus "te verpletteren" gaat ook volledig buiten proportie zijn. Nee, van zodra de ziekenhuizen terug hun normale zorg kunnen garanderen plus wat reserve, moeten er versoepeling komen zodat de mentale gezondheid van mensen en de gezondheid van de economie ook weer kan herstellen. Uiteraard gaan we niet de fout mogen maken die de tweede golf heeft veroorzaakt, namelijk te lang wachten om in gang te schieten. Van zodra het virus weer te veel terrein wint moet er liefst een korte maar krachtige (eventueel lokale) lockdown komen. Liever op tijd 14 dagen alles dicht en daarna weer min of meer een normaal leven dan een aanslepende, halfslachtige uit 1001 regeltjes bestaande reeks van maatregelen en versoepelingen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
"Covid is exponentieel aan het dalen in Vlaanderen. Op deze manier wordt het gewoon kerst met schoonouders, klotevirus!"
Hat tip.
Hat tip.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Een nieuwe verkrachting van de waarheid ... of gewoon een Carpetje.
Ben je het er mee eens ?
Ben je het er mee eens ?
Haelewyn kan echt geen humor zien, ik vond het wel een grappige tweet
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
haelewyn, Aerolla raakt hier een gevoelige snaar. Vroeger had je inderdaad meer gevoel voor humor?
Of ik het eens ben met een grap? Tjonge jonge, je zakt toch echt wel heel diep weg hé?
En als je echt wil weten: zowel mijn ouders als schoonouders zijn overleden. En ik zou er veel voor geven om ze -al dan niet met Kerstdag- terug te hebben.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat zal humor zijn met een vermeend of zelfverklaard universitair denkniveau...
Daar kan ik niet altijd volgen / het lukt me niet altijd om me tot dat niveau te verlagen.
Daar kan ik niet altijd volgen / het lukt me niet altijd om me tot dat niveau te verlagen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je dédain voor universitair geschoolden is ook heel misplaatst.
En dat zeg ik als niet-universitair geschoolde.
Als je later groot bent zal je het wel begrijpen....
Je kan lezen... Er staat een beperkende voorwaarde voor de woorden universitair denkniveau.
Nog eens lezen.. even nadenken. En dan snap je het misschien nu al.
Je kan lezen... Er staat een beperkende voorwaarde voor de woorden universitair denkniveau.
Nog eens lezen.. even nadenken. En dan snap je het misschien nu al.
De regering roept nu weer op om meer te testen.
Niet laten testen - Laten testen - Niet laten testen - Laten testen - ...
Wat is het nu eigenlijk?
Ah neen, wacht. Natuurlijk is massaal testen altijd cruciaal voor een goed coronabeleid. Maar deze regering is na acht maanden pandemie nog altijd niet in staat om dat mogelijk te maken.
Net zoals de contactopsporing eigenlijk.
En de coronabarometer.
En de handhaving van de maatregelen.
Ik houd mijn hart al vast voor de organisatie van de vaccinatie.
Niet laten testen - Laten testen - Niet laten testen - Laten testen - ...
Wat is het nu eigenlijk?
Ah neen, wacht. Natuurlijk is massaal testen altijd cruciaal voor een goed coronabeleid. Maar deze regering is na acht maanden pandemie nog altijd niet in staat om dat mogelijk te maken.
En de coronabarometer.
Natuurlijk zal de vaccinatie in het honderd lopen, maar m.i. niet persé enkel door de regering
Er zal een toevloed zijn van hypochonders die allemaal vechten voor het eerste vaccin.
Er zal massaal misbruik zijn van de term "risicogroep", dus je moet voor de regering wel een verzachte omstandigheid inroepen, denk ik.
Ik denk dat we beter hopen op groepsimmuniteit door besmettingen dan door vaccinatie, in ons geval...
Er zal een toevloed zijn van hypochonders die allemaal vechten voor het eerste vaccin.
Er zal massaal misbruik zijn van de term "risicogroep", dus je moet voor de regering wel een verzachte omstandigheid inroepen, denk ik.
Ik denk dat we beter hopen op groepsimmuniteit door besmettingen dan door vaccinatie, in ons geval...
Als gevangenen al voorrang gaan krijgen... die zouden bij mij sowieso nummer laatst zijn.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Het is me wat met die corona barometer, moest er deze zomer snel snel komen om de strengere maatregelen die de opstoot in Antwerpen gecounterd hebben ook gemakkelijk elders toe te passen. Helaas kwam ze er niet door een oorlogje tussen de verschillende experten en door de postjes oorlog in de politiek. Eenmaal de regering gevormd, postjes verdeeld, de dissidente experten buiten gebonjourd en de barometer klaar was, kon ze niet ingevoerd worden, de situatie was inmiddels zo ver uit de hand gelopen dat de barometer op donker zwart stond en we eigenlijk al lang in een totale lockdown moesten zitten. Omdat de experten groep nu nog uitsluitend uit hard lockdowners bestaat die het virus dit keer willen verpletteren gaat de barometer er ook niet komen, men zou volgens die barometer immers op een bepaald moment moeten versoepelen, wat de verplettering van het virus natuurlijk in de weg staat. Gelukkig is in dit alles relatief en tijdelijk, zo zal er ook wel een eind komen aan die idiote virusverpletteringsstrategie hopelijk nog voor de vaccinatie campagnecentiem schreef: ↑11 november 2020, 14:15 Maar deze regering is na acht maanden pandemie nog altijd niet in staat om dat mogelijk te maken.
En de coronabarometer.
Eer de organisatie van vaccinatie rond is, hebben de Belgen al lang op natuurlijke wijze antistoffen aangemaakt en zal heel de wereld reeds gevaccineerd zijn. De miljoenen vaccins en mondmaskers die ondertussen liggen opgeslagen zullen over een jaar of wat vernietigd worden door een van de ministers van volksgezondheid omdat er bespaard moet worden op de uitgaven
Allen even een overvalletje, verkrachting of agentje beledigen en je wordt beloond met eerste lading van dit vaccin!
Wie gaat bepalen waar de eerste vaccins naartoe gaan zal weer zeer links georienteerd zijn , dat is nu al duidelijk.
Wat is er links aan om de gevangenen als proefkonijn te gebruiken? En als na verloop van tijd blijkt dat het veilig is, proberen we bij politici.
Ik zou hier nu best een hele hoop smileys zetten, of het wordt weer niet begrepen door het soort mensen dat zichzelf zeer ernstig neemt.