Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Wel volledig quoten héWeverke schreef: ↑11 november 2020, 20:37 Om over na te denken
New York (CNN Business)Pfizer CEO Albert Bourla filed to sell millions of dollars of his company's stock Monday -- the day the pharmaceutical giant announced positive data about its coronavirus vaccine.
The company's shares soared after Pfizer and European drug company BioNTech said early data suggests the vaccine could be more than 90% effective.
The transaction was part of a regularly scheduled plan set up by Bourla to periodically sell some of his Pfizer shares.
Bourla sold 132,508 Pfizer (PFE) shares at a price of $41.94, according to a filing with the Securities and Exchange Commission. That works out to proceeds of nearly $5.6 million.
https://edition.cnn.com/2020/11/11/inve ... index.htmlA Pfizer spokeswoman said in an email to CNN Business that the sale took place because Pfizer shares hit a predetermined price as part of a plan authorized by Bourla on August 19.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat willekeurige voorbeelden om mijn stelling duidelijk te maken. Ik merk een correlatie op tussen het al dan niet TV-kijken en het kamp waarin onze medeposters zich bevinden wat Corona betreft.
Mijn stelling is dat de mensen die wel nog naar de treurbuis gapen zich veeleer in het "drama queen"-kamp (het spijt me maar ik vind niet direct een woord dat minder pejoratief klinkt) bevinden, terwijl het "rationele"-kamp (het spijt me maar ik vind niet direct een woord dat pejoratiever klinkt en toch de lading dekt) zijn informatie elders haalt.
Al dan niet universitairen: klopt mijn stelling een beetje?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik kijk nog wel TV op zich.. maar je moet je wel bewust zijn van de framing die er vaak gebeurd
Ik denk dat het gewoon belangrijk is om kritisch te staan tegenover informatie die je ontvangt, wat de bron ook is
Ik denk dat het gewoon belangrijk is om kritisch te staan tegenover informatie die je ontvangt, wat de bron ook is
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Lap, daar gaat mijn stelling. 't Heeft lang geduurd.
Da's de juiste instelling.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Je moet gewoon de juiste TV-zenders vinden.
Ik kijk altijd naar het JT van 19h30 gevolgd door Questions à la Une met Sascha Daout.
Vrij van vlaamse virologen (behalve De Gucht af en toe).
Ik kijk altijd naar het JT van 19h30 gevolgd door Questions à la Une met Sascha Daout.
Vrij van vlaamse virologen (behalve De Gucht af en toe).
LN24 is daarvoor ook nog wel goed, als het puur voor nieuws is.
Ook franstalig wel, veel herhaling
Ook franstalig wel, veel herhaling
Of je beter geïnformeerd bent als je al het tv nieuws niet meer bekijkt ...
Of als je de Vlaamse virologen (bewust meervoud) negeert
-over die hun deskundigheid en diploma voel ik me nochtans zeker-.
Ik denk het niet.
Stijl doet veel bij sommige SG'ers he. Vooral als de inhoud totaal afwezig is.
Tegenstrijdigheid : wat heb je tegen een universitair diploma ? Ben je ook eerst bij een architect geweest toen je je ziek voelde worden van covid ?
Heb je jezelf toegesproken in de spiegel en heeft je vermeende welbespraaktheid het probleem voor je opgelost ?
Framing : daar ben ik het dan wel mee eens maar ik ben zeker dat onze toepassing van het principe verschillend is.
Zwakke poging Carpe. Je gaat er wel volledig mee het bos in.
Voor mij maakt het dat dan toch weer een leuke poging.
Of als je de Vlaamse virologen (bewust meervoud) negeert
-over die hun deskundigheid en diploma voel ik me nochtans zeker-.
Ik denk het niet.
Stijl doet veel bij sommige SG'ers he. Vooral als de inhoud totaal afwezig is.
Tegenstrijdigheid : wat heb je tegen een universitair diploma ? Ben je ook eerst bij een architect geweest toen je je ziek voelde worden van covid ?
Heb je jezelf toegesproken in de spiegel en heeft je vermeende welbespraaktheid het probleem voor je opgelost ?
Framing : daar ben ik het dan wel mee eens maar ik ben zeker dat onze toepassing van het principe verschillend is.
Zwakke poging Carpe. Je gaat er wel volledig mee het bos in.
Voor mij maakt het dat dan toch weer een leuke poging.
Met het risico terug in de val van een zinloze discussie te eindigen:
Ik ben het op zich eens met de deskundigheid van de virologen in hun vakgebied, dat betwist ik niet.
Wat ik wel betwist is hun deskundigheid op die gebieden waar ze niet voor hebben gestudeerd: economie, lockdown, psychologie, etc...
En laat het net die multi-disciplinaire aanpak zijn die nodig hebben, maar die we voor een groot stuk nooit gehad hebben (toch zeker niet gebalanceerd)
Ik ben het op zich eens met de deskundigheid van de virologen in hun vakgebied, dat betwist ik niet.
Wat ik wel betwist is hun deskundigheid op die gebieden waar ze niet voor hebben gestudeerd: economie, lockdown, psychologie, etc...
En laat het net die multi-disciplinaire aanpak zijn die nodig hebben, maar die we voor een groot stuk nooit gehad hebben (toch zeker niet gebalanceerd)
Dat heet "prioriteiten stellen".
Wanneer het ziekenhuissysteem overbelast geraakt dan ben je niet bezig met een losliggende stoeptegel.
Wanneer het ziekenhuissysteem overbelast geraakt dan ben je niet bezig met een losliggende stoeptegel.
En .. Alhoewel de ontkenners zoveel mogelijk facetten van de pandemie ontkennen, doen ze dat niet met psychologische gevolgen of zelfmoordpogingen, collateral damage etc.
Alhoewel de cijfers hen daar toch wel in tegenspreken. Ze kloppen het eerder zelf nogal zwaar op.
Tja. Daar helpt 'geen tv kijken' niet meer tegen vermoedelijk.
Selectieve blindheid.. met een zelfveroorzaakt en gewenst karakter.
Alhoewel de cijfers hen daar toch wel in tegenspreken. Ze kloppen het eerder zelf nogal zwaar op.
Tja. Daar helpt 'geen tv kijken' niet meer tegen vermoedelijk.
Selectieve blindheid.. met een zelfveroorzaakt en gewenst karakter.
Welke cijfers?
Is het tekort aan onderzoek en cijfers daarover niet net het grote probleem?
Toch geen cijfers daarover in de mainstream media, denk ik...
Is het tekort aan onderzoek en cijfers daarover niet net het grote probleem?
Toch geen cijfers daarover in de mainstream media, denk ik...
Het meest vernoemde is het aantal zelfmoorden en psychische kwetsbaarheid van mensen.
Als we onze forumgenoot hier mogen geloven die daar meest kaas van gegeten heeft is dat niet zo.
De cijfers daarover; wat er van te vinden is, bevestigen dat.
Naar andere collateral damage heb ik nog niet veel onderzoek zien doen.
Ik denk ook niet dat de gedaalde vruchtbaarheid van koeien een waardig neveneffect is van een tornado, if you catch my drift.
De primaire schade blijft zeer uitgesproken de grootste en die moeten we aanpakken.
Al de restschade die nu niet zichtbaar is mogen we naar een lagere plaats in onze prioriteitenlijst verschuiven.
Als we onze forumgenoot hier mogen geloven die daar meest kaas van gegeten heeft is dat niet zo.
De cijfers daarover; wat er van te vinden is, bevestigen dat.
Naar andere collateral damage heb ik nog niet veel onderzoek zien doen.
Ik denk ook niet dat de gedaalde vruchtbaarheid van koeien een waardig neveneffect is van een tornado, if you catch my drift.
De primaire schade blijft zeer uitgesproken de grootste en die moeten we aanpakken.
Al de restschade die nu niet zichtbaar is mogen we naar een lagere plaats in onze prioriteitenlijst verschuiven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
allemaal verkleden als Sint?
Alle kinderen die braaf zijn geweest en reikhalzend uitkijken naar het bezoek van de Sint binnenkort, kunnen op beide oren slapen: de Sint krijgt een uitzondering op de quarantaineregels wanneer hij vanuit Spanje aanmeert met zijn stoomboot. Dat hebben minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (sp.a) en minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) bekendgemaakt.
Zij schreven Sinterklaas een brief om hem dat te melden. "Omdat wij weten dat u geen tijd te verliezen heeft, en u elk uur hard nodig heeft om pakjes te maken voor elk kind, hebben we beslist om u - en alleen u en de pieten - een uitzondering toe te staan. Het Koninklijk Besluit daartoe verschijnt eerstdaags in het Belgische Staatsblad." De Sint krijgt ook een uitzondering op de avondklok.
Alle kinderen die braaf zijn geweest en reikhalzend uitkijken naar het bezoek van de Sint binnenkort, kunnen op beide oren slapen: de Sint krijgt een uitzondering op de quarantaineregels wanneer hij vanuit Spanje aanmeert met zijn stoomboot. Dat hebben minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (sp.a) en minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) bekendgemaakt.
Zij schreven Sinterklaas een brief om hem dat te melden. "Omdat wij weten dat u geen tijd te verliezen heeft, en u elk uur hard nodig heeft om pakjes te maken voor elk kind, hebben we beslist om u - en alleen u en de pieten - een uitzondering toe te staan. Het Koninklijk Besluit daartoe verschijnt eerstdaags in het Belgische Staatsblad." De Sint krijgt ook een uitzondering op de avondklok.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zit hier pal op de grens van Sinterklaas en Sint-Maarten.
Deze laatste laat weten not amused te zijn met deze discriminatie.
Stoockt vier, maeckt vier:
Sinte Marten komt hier
Met syne bloote armen
Hij soude hem gheerne warmen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
idd we kunnen allemaal discriminatie gaan roepen