Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als die uitzondering niet verschijnt als KB, mogen we dan het ontslag eisen van die ministers gezien ze de sint en alle kinderen belogen hebben?
Zwaarwichtig genoeg...
Zwaarwichtig genoeg...
Disagree. Ik zie elke dag wat deze crisis doet bij jongeren. M'n eigen kinderen en via de verhalen van ouders, die van vriendjes. Niet kunnen sporten is één ding. Maar ook niet kunnen rondhangen bij elkaar etc. Die kijken er naar uit om terug naar school te mogen. Zegt al veel als pubers al naar school verlangen.haelewyn schreef: ↑12 november 2020, 10:37
Ik denk ook niet dat de gedaalde vruchtbaarheid van koeien een waardig neveneffect is van een tornado, if you catch my drift.
De primaire schade blijft zeer uitgesproken de grootste en die moeten we aanpakken.
Al de restschade die nu niet zichtbaar is mogen we naar een lagere plaats in onze prioriteitenlijst verschuiven.
En het blijft een virus dat, wars van een enkele spectaculaire uitzondering die dan veel media aandacht krijgt, voornamelijk gevaarlijk is voor 65+. Iedereen op het werk die het gehad heeft is er intussen ook van hersteld en terug aan het werk. Geen "naklachten". Dan spreken we toch al bijna over een dozijn mensen, dat is niet meer "irrelevant" te noemen.
Enfin. De Brazilaanse president vindt dat de mensen zich als "mietjes" gedragen met al die aandacht en schrik voor Corona. Da's misschien het andere uiterste.
Dat de kinderen graag naar school gaan of er naar trachten om te gaan : ieder nadeel heb z'n voordeel
Je andere piste die zegt dat jongeren het wel aankunnen om massaal besmet te raken vind ik ook maar 'kut met peren'.
Als jongeren elkaar massaal besmetten (en we weten dat de scholen plaatsen zijn waar het virus lekker raast (disagree ?) ) weet je ook dat de oudere generaties door hen gaan besmet worden.
Daar heb je dan even bewust geen rekening mee gehouden.
Ouderen zijn ook geen irrelevante groep in onze samenleving en in de Corona cijfers.
Als dat een paar honderd doden minder maakt in België, dan moeten je kindjes maar even zonder sport of rondhangen kunnen. Ik zie totaal geen noodzaak tot rondhangen of ik zie zeer weinig positiefs daaraan.
De mietjes die niet mogen rondhangen of sporten interesseren mij geen barst in verhouding tot veel extra doden. Grow up.. het is het moment.
Je kan het samen met de kinderen doen in zeer snel tempo :-)
Overspoelde medische zorg in Italië, bv in Napels. Ambulances staan uren voor een ziekenhuis tot hun patiënt geholpen wordt. Mensen parkeren rond het ziekenhuis en worden af en toe eens bekeken door een rondwandelend arts.
Moet er nog zand zijn ? Schik je naar de maatregelen die toch al zeer zwak en te weinig zijn. Lukt dat niet : doe gerust een jambonnetje en doe verder een struisvogel na ?
Voor je eenzame Ketnet wrapster die elke dag 1000 liter tranen weent en eenzaam is : ik heb nog een beetje tijd om haar eenzaamheid te helpen opvullen met gezelschap als vrijwilliger. Stuur maar door !
Fakkel man.. ik draag je geen kwaad hart toe maar op dagen als vandaag ben ik gelukkig dat ik niet meer actief moet zijn in een bedrijf met een onvermijdelijk management.. dat in de regel ook niet altijd het hart en verstand op de juiste plaats zitten heeft.
Ik zou je elke dag de huid vol schelden als ik met jou zou moeten werken.
Je andere piste die zegt dat jongeren het wel aankunnen om massaal besmet te raken vind ik ook maar 'kut met peren'.
Als jongeren elkaar massaal besmetten (en we weten dat de scholen plaatsen zijn waar het virus lekker raast (disagree ?) ) weet je ook dat de oudere generaties door hen gaan besmet worden.
Daar heb je dan even bewust geen rekening mee gehouden.
Ouderen zijn ook geen irrelevante groep in onze samenleving en in de Corona cijfers.
Als dat een paar honderd doden minder maakt in België, dan moeten je kindjes maar even zonder sport of rondhangen kunnen. Ik zie totaal geen noodzaak tot rondhangen of ik zie zeer weinig positiefs daaraan.
De mietjes die niet mogen rondhangen of sporten interesseren mij geen barst in verhouding tot veel extra doden. Grow up.. het is het moment.
Je kan het samen met de kinderen doen in zeer snel tempo :-)
Overspoelde medische zorg in Italië, bv in Napels. Ambulances staan uren voor een ziekenhuis tot hun patiënt geholpen wordt. Mensen parkeren rond het ziekenhuis en worden af en toe eens bekeken door een rondwandelend arts.
Moet er nog zand zijn ? Schik je naar de maatregelen die toch al zeer zwak en te weinig zijn. Lukt dat niet : doe gerust een jambonnetje en doe verder een struisvogel na ?
Voor je eenzame Ketnet wrapster die elke dag 1000 liter tranen weent en eenzaam is : ik heb nog een beetje tijd om haar eenzaamheid te helpen opvullen met gezelschap als vrijwilliger. Stuur maar door !
Fakkel man.. ik draag je geen kwaad hart toe maar op dagen als vandaag ben ik gelukkig dat ik niet meer actief moet zijn in een bedrijf met een onvermijdelijk management.. dat in de regel ook niet altijd het hart en verstand op de juiste plaats zitten heeft.
Ik zou je elke dag de huid vol schelden als ik met jou zou moeten werken.
Het staat iedereen vrij om zichzelf in quarantaine te plaatsen indien deze persoon angst heeft, zonder daarbij de ganse maatschappij te gijzelen.
Uit nieuw onderzoek blijkt (deu-euh) dat cafés inderdaad een broeihaard waren. Fijn, gooi die dicht samen met het openbaar vervoer (daarover blijft het oorverdovend stil), en laat de winkels open.
De regels ´bij mij´ zijn erg streng, hoor. ´t Is niet omdat ik het zelf allemaal maar stierenkak vind, dat ik er op het werk m´n voeten aan veeg. Werken in Holland heeft me geleerd om te foeteren op de regels ,maar nadien wel de opgelegde regels te laten naleven. Dus aan elke apparaat zo´n ontsmettingsmiddel ook al geloof ik niet in overdracht via oppervlakten.
Uit nieuw onderzoek blijkt (deu-euh) dat cafés inderdaad een broeihaard waren. Fijn, gooi die dicht samen met het openbaar vervoer (daarover blijft het oorverdovend stil), en laat de winkels open.
De regels ´bij mij´ zijn erg streng, hoor. ´t Is niet omdat ik het zelf allemaal maar stierenkak vind, dat ik er op het werk m´n voeten aan veeg. Werken in Holland heeft me geleerd om te foeteren op de regels ,maar nadien wel de opgelegde regels te laten naleven. Dus aan elke apparaat zo´n ontsmettingsmiddel ook al geloof ik niet in overdracht via oppervlakten.
Overigens, Haelewijn, jij reageert zuiver vanuit je eigen perspectief. Jij bent bang en behoort tot een risicogroep dus de lockdown moet blijven.
Ik denk dat ik een breder plaatje bekijk.
Ik heb tieners in huis, ik ben een 40er en m´n ouders zijn 70ers. En ik werk letterlijk samen met (even spieken) 20 tot 64-jarigen.
Als ik aan de knoppen zat werd openbaar vervoer stopgezet, tot ze dat op een deftige manier geregeld krijgen en niet met overvolle bussen. Maar ´niet essentiële winkels´ zouden direct terug open mogen. Cafés blijven dicht, restaurants kunnen open op strikte voorwaarden. Etc. Ik heb ´n call, nu geen tijd meer.
Basically, I´m calling you chicken.
Ik heb tieners in huis, ik ben een 40er en m´n ouders zijn 70ers. En ik werk letterlijk samen met (even spieken) 20 tot 64-jarigen.
Als ik aan de knoppen zat werd openbaar vervoer stopgezet, tot ze dat op een deftige manier geregeld krijgen en niet met overvolle bussen. Maar ´niet essentiële winkels´ zouden direct terug open mogen. Cafés blijven dicht, restaurants kunnen open op strikte voorwaarden. Etc. Ik heb ´n call, nu geen tijd meer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Elektrische motorfiets of verhuizen, hé man.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je mag ermee op de snelweg en het ding kan/mag 90km/u.
Klein addertje: moet wel ingeschreven zijn in Duitsland ...
Klein addertje: moet wel ingeschreven zijn in Duitsland ...
Ja, daar snap ik dus ook de ballen van.
Sinds wanneer mag een Belgisch ingezetene met een in het buitenland ingeschreven voertuig rondcrossen ? Er zijn wel uitzonderingen, maar zelfs die zijn complex (buitenlandse werkgever, tijdelijk buitenlands huurvoertuig...).
Sinds wanneer mag een Belgisch ingezetene met een in het buitenland ingeschreven voertuig rondcrossen ? Er zijn wel uitzonderingen, maar zelfs die zijn complex (buitenlandse werkgever, tijdelijk buitenlands huurvoertuig...).
Basically, I was calling you a dumb ass.Fakkel schreef: ↑12 november 2020, 14:58 Overigens, Haelewijn, jij reageert zuiver vanuit je eigen perspectief. Jij bent bang en behoort tot een risicogroep dus de lockdown moet blijven.
Dus .. niets mis mee verder. Doe gerust.
Ik zie nogal wat bevestiging daarvan hierboven.
Bang.. risicogroep .... Breder plaatje (ikke ikke heb de grootste en op zijn minst toch wel nen dikke)..
Man toch. Wat voor onzin kraam je allemaal weer uit.
In meer dan één risicogroep zitten zal iemand wel een ander beeld of zicht op de situatie geven.
So what. Jij de jouwe. Ik de mijne. Ik voel me niet bang.
Ik ben niet bang. Mijn leven hoeft niet veel te veranderen om in een persoonlijke lockdown te gaan. Ik pas me nogal makkelijk aan en ik zeik niet over deze regel volgen. Het is een makkelijke : minder doen en niet meer. Dat moet wel lukken. Met het werk dat ik wel doe ben ik eigen baas en kan ik de afstand met anderen zo goed als altijd zelf kiezen.
Verder : ik heb al een lockdown voor mezelf georganiseerd nog voor ze dat hier in BE ooit nationaal deden. Ik heb niemand nodig om het voor mezelf veilig te maken. Op anderen vertrouwen daarvoor zou het laatste zijn wat ik doe. Zeker als die anderen politici zijn of de groep van forumleden die het beter weten dan de virologen.
Openbaar vervoer stilleggen. Hoe gaan je werknemers op hun werk geraken ? Misschien zijn er niet veel zonder auto of bedrijfswagen...of er komt geen bus. Maar in Brussel zie ik ganse metrostellen wel eens vol zitten met mensen die gaan werken of daarvan terugkeren.
Los daarvan : vroeger nam ik vaak het openbaar vervoer. Nu geen enkele keer meer sedert februari. Of ik blijf thuis, of ik ga met de auto.
Niet essentiele winkels open : Ik denk wel dat dat weinig verschil zou maken in het aantal besmettingen. Maar iedereen moet er geraken om de winkel open te doen. Je hebt openbaar vervoer nodig om je goedkope en jonge werkkracht daar te krijgen.
Cafés dicht : ja ...
Restaurants : ik zie de voorwaarden niet die je zou kunnen creeren om veilig uit eten te gaan. Ik zie niet echt volledig in waarom een café een broeihaard is en een restaurant niet.
Met veel mensen in een kleine ruimte : dat stuk moet eruit. Hoe ga je dat doen ?
Ik ben het volledig eens met Fakkel, maar ik merk wel op dat wat hij zegt van het openbaar vervoer hetzelfde is als wat hij Haelewijn (terecht) kwalijk neemt.
Waarschijnlijk zal Fakkel zelf het openbaar vervoer niet nodig hebben en in zijn eigen perspectief moet dat dan ook dicht.
In Brussel zijn veel mensen ervan afhankelijk, het openbaar vervoer sluiten is ongeveer hetzelfde als essentiele winkels sluiten, zoals terecht door Haelewyn opgemerkt.
De uitdaging om veel mensen in kleine ruimtes te vermijden zal nog groter worden nu met de winterdagen, in de zomer was het nog allemaal te doen...
Waarschijnlijk zal Fakkel zelf het openbaar vervoer niet nodig hebben en in zijn eigen perspectief moet dat dan ook dicht.
In Brussel zijn veel mensen ervan afhankelijk, het openbaar vervoer sluiten is ongeveer hetzelfde als essentiele winkels sluiten, zoals terecht door Haelewyn opgemerkt.
De uitdaging om veel mensen in kleine ruimtes te vermijden zal nog groter worden nu met de winterdagen, in de zomer was het nog allemaal te doen...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als dat je criterium is dan kunnen we elk jaar in het griepseizoen de boel dichtdoen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Papier is gewillig. Zijn zoon woont in Duitsland. Hij zal daar wel een bedrijf hebben waar zijn vader in ingeschreven als werknemer en hopla, probleem opgelost.Dixit schreef: ↑12 november 2020, 17:09 Ja, daar snap ik dus ook de ballen van.