Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Extra doden he.. een paar honderd is niet genoeg voor jou ?CarpeNoctem schreef: ↑12 november 2020, 17:47Als dat je criterium is dan kunnen we elk jaar in het griepseizoen de boel dichtdoen.
Zeg Carpe, herinner je je nog de tijd dat deze lijn in uw kraam paste : 'zeg dat maar eens tegen de familieleden van die mensen !'
Leg me dat eens uit.. wat bedoel je precies ? Ik heb de indruk dat je me eens een stukje gelijk geeft. Dat moment wil ik even koesteren.
Wat neemt hij mij terecht kwalijk ? Buiten dat ik bang zou zijn..
Re: Corona-virus.
De vissen bijten goed vandaag
Re: Corona-virus.
Buiten dat het gisteren was , ben ik het wel met je eens
Ik vroeg me al af of je dat zelfs meende.
Ik vroeg me al af of je dat zelfs meende.
Re: Corona-virus.
Dat je het vanuit je eigen perspectief bekijkt, alle problemen die niet van toepassing op jou zijn maken je niets uit, enkel de zaken die voor jouw geval een probleem zijn
Re: Corona-virus.
Je vergist je. Ik stel me wel degelijk in de plaats van mensen die niet de maatregelen kunnen nemen die ik nu wel kan nemen.
Ik vind het jammer dat mensen geen andere keuze hebben in deze periode dan elke dag met het openbaar vervoer te gaan werken en weer naar huis..temidden van medemensen die denken dat het niet op kan.
Misschien voor een werkgever de ganse dag werken aan een belabberd loon. Of voor een zure kloot van een baas voor wie het nooit genoeg is en die misschien uit het publiek komt dat denkt dat een snelle besmetting een goeie zaak is. Dan ben je er immers vanaf. Als je hier dan later op de parking in je auto zuurstof moet krijgen omdat economie belangrijk is ben je er vet mee.
Ik stel me dat wel degelijk voor en ik heb in mijn hart te doen met zo'n mensen. Niet met de managers met hart en verstand op de verkeerde plaats. Als die het snel genoeg krijgen zijn ze een tijdje uit de weg voor de rest.
Dat zouden omstandigheden zijn waar ik bang zou van kunnen worden. En terecht !
Ik denk ook aan het economisch plaatje maar ik zou liever naar een faillissement koersen en zorgen voor iedereen dan het omgekeerde. Failliet zijn we toch. Een beetje of wat meer.
Ik zie hier vooral de jongere generatie dat in twijfel trekken.
Ten onrechte.
Ik vind het jammer dat mensen geen andere keuze hebben in deze periode dan elke dag met het openbaar vervoer te gaan werken en weer naar huis..temidden van medemensen die denken dat het niet op kan.
Misschien voor een werkgever de ganse dag werken aan een belabberd loon. Of voor een zure kloot van een baas voor wie het nooit genoeg is en die misschien uit het publiek komt dat denkt dat een snelle besmetting een goeie zaak is. Dan ben je er immers vanaf. Als je hier dan later op de parking in je auto zuurstof moet krijgen omdat economie belangrijk is ben je er vet mee.
Ik stel me dat wel degelijk voor en ik heb in mijn hart te doen met zo'n mensen. Niet met de managers met hart en verstand op de verkeerde plaats. Als die het snel genoeg krijgen zijn ze een tijdje uit de weg voor de rest.
Dat zouden omstandigheden zijn waar ik bang zou van kunnen worden. En terecht !
Ik denk ook aan het economisch plaatje maar ik zou liever naar een faillissement koersen en zorgen voor iedereen dan het omgekeerde. Failliet zijn we toch. Een beetje of wat meer.
Ik zie hier vooral de jongere generatie dat in twijfel trekken.
Ten onrechte.
Re: Corona-virus.
Jawel. Mijn dochter ging met de bus naar school. Ging. Tot ik zag in welke omstandigheden. Dan heb ik gezegd dat ik het wel oplos. Sindsdien brengen m´n vrouw en ik haar beurtelings en gaan haar halen. En da´s uut de richting en ferm lastig te regelen met onze jobs.Aerolla schreef: ↑12 november 2020, 17:46 Ik ben het volledig eens met Fakkel, maar ik merk wel op dat wat hij zegt van het openbaar vervoer hetzelfde is als wat hij Haelewijn (terecht) kwalijk neemt.
Waarschijnlijk zal Fakkel zelf het openbaar vervoer niet nodig hebben en in zijn eigen perspectief moet dat dan ook dicht.
In Brussel zijn veel mensen ervan afhankelijk, het openbaar vervoer sluiten is ongeveer hetzelfde als essentiele winkels sluiten, zoals terecht door Haelewyn opgemerkt.
-
- Hero Member
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Voor mij is dat onmogelijk wel een rijbewijs maar geen auto en heb niet echt zin om de route te doen naar Brussel. Het is even snel met de trein dan met de auto. Daarnaast heb ik meestal veel plaats op de uren dat ik de trein neem.
Re: Corona-virus.
Dat het MOEILIJK is voor sommigen om dan op hun werk te geraken, so? Dan moeten ze zich aanpassen. Of op stempelen gezet worden zoals de gunstmaatregel voor mensen die geen opvang voor hun kinderen hadden.haelewyn schreef: ↑12 november 2020, 17:38
In meer dan één risicogroep zitten zal iemand wel een ander beeld of zicht op de situatie geven.
Met het werk dat ik wel doe ben ik eigen baas en kan ik de afstand met anderen zo goed als altijd zelf kiezen.
Openbaar vervoer stilleggen. Hoe gaan je werknemers op hun werk geraken ? Misschien zijn er niet veel zonder auto of bedrijfswagen...of er komt geen bus. Maar in Brussel zie ik ganse metrostellen wel eens vol zitten met mensen die gaan werken of daarvan terugkeren.
Los daarvan : vroeger nam ik vaak het openbaar vervoer. Nu geen enkele keer meer sedert februari. Of ik blijf thuis, of ik ga met de auto.
Niet essentiele winkels open : Ik denk wel dat dat weinig verschil zou maken in het aantal besmettingen. Maar iedereen moet er geraken om de winkel open te doen. Je hebt openbaar vervoer nodig om je goedkope en jonge werkkracht daar te krijgen.
Cafés dicht : ja ...
Restaurants : ik zie de voorwaarden niet die je zou kunnen creeren om veilig uit eten te gaan. Ik zie niet echt volledig in waarom een café een broeihaard is en een restaurant niet.
Met veel mensen in een kleine ruimte : dat stuk moet eruit. Hoe ga je dat doen ?
't Is oorlog. Er staan 10 poorten rond onze stad. We gaan er 9 dichtbarricaderen en nog eens extra dichtmetselen, maar de 10e laten we openstaan "want de vrouwen gaan langs daar naar de rivier om de was te doen". Euh... Langs waar denkt ge dat de vijand gaat komen...?
't Is simpel. Als de overheid het openbaar vervoer NIET DEFTIG georganiseerd krijgt, moeten ze het verbieden.
Geheel in lijn trouwens met hun eigen logica. Want dat is exact de reden waarom cafés en restaurants dicht moesten.
Trouwens... Moest er niet maximaal thuisgewerkt worden?
Restaurants: ik kom in nogal wat etablissementen, ook in jouw buurt. Al eens in De Lekkerbek geweest? Daar zat je zo ver van elkaar dat je verdorie een verrekijker nodig had (bij wijze van spreken). Dat kan je niet over 1 kam scheren met een volgepropt studentencafé.
Jij bent niet consequent en de overheid is het niet. Als grote groepen niet mogen als het niet veilig kan, dan mag het niet, punt. Kom dan niet af met "jamaar, voor de Lijn maken we 'n uitzondering". Als de mensen bij mij op het werk zo dicht op elkaar zouden staan als op 'n bus, had de overheid allang een grote ketting rond de poort gelegd. Waarom moet ik aan elke doorgang handgel voorzien, mondmaskers aan elke ingang, zelfs thermometers ter beschikking houden, op elke heftruck alcogel, aan elke printer, koffie-automaat,..... als vervolgens de mensen vrolijk in een overvolle bus gepropt worden? Da's dweilen met de kraan open. Gelukkig komt quasi niemand met het openbaar vervoer (diegene die het wel deden werken, bij mijn weten, allemaal in jobs die nu thuiswerken).
Dringend eens wat lezen over bottlenecks en weakest links. Het helpt niet om gans uw proces te optimaliseren als je de bottleneck niet wegneemt of de zwakste schakel niet versterkt. Daarvoor hebben ze het gezegde "dweilen met de kraan open" uitgevonden.
-
- Hero Member
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Dus jij wilt gewoon dat je essentiële bedrijven even laat al hun werknemers stempelen omdat de overheid het openbaar vervoer niet goed organiseerd?
Daarnaast tuurlijk is het maximaal telewerken maar soms is er geen mogelijkheid om alles thuis te doen...
Daarnaast tuurlijk is het maximaal telewerken maar soms is er geen mogelijkheid om alles thuis te doen...
Re: Corona-virus.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/24 ... e-lockdow/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/12 ... e-situati/
En hier kan je in twee links laten zien waarom maatregelen nodig zijn en de protesten daartegen naar het rijk der dwazen moeten verwezen worden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/12 ... e-situati/
En hier kan je in twee links laten zien waarom maatregelen nodig zijn en de protesten daartegen naar het rijk der dwazen moeten verwezen worden.
Re: Corona-virus.
Dat gaat echt een groepscursus begrijpend lezen worden.Timoootjex schreef: ↑12 november 2020, 21:29 Dus jij wilt gewoon dat je essentiële bedrijven even laat al hun werknemers stempelen omdat de overheid het openbaar vervoer niet goed organiseerd?
1. De overheid moet zorgen dat ze het openbaar vervoer deftig georganiseerd krijgt.
2. Er moet maximaal thuis gewerkt worden.
3. Als 1+2 niet lukken moet er een oplossing komen
3.a. De werknemer of werkgever organiseert iets (uber, taxi, fiets,...)
3.b. Als dat allemaal niet lukt: stempelen.
Jij zet jezelf automatisch in 3.b. . En hoeveel time & effort is er gestopt in het bekijken v/d alternatieven?
Trouwens ,jij moet 100km doen. (op zich goed zot, zeker voor jouw loon). De gemiddelde werknemer doet ongeveer 25km. Slechts 1/3e doet meer dan 40km per dag (dus 20km enkele rit).
https://www.sdworx.be/nl-be/pers/2018/2 ... erkverkeer
Dat je zo'n afstand in de winter niet graag met de fiets doet, kan ik inkomen. Maar we komen verdorie net uit een toch wel mooie zomer en najaar.
Steen en been klagen als mensen de veiligheidsvoorschriften niet op de letter volgen, maar zelf wel willens nillens een enorm risico nemen door op 'n volle trein te stappen. Talk about inconsistent.
Re: Corona-virus.
En waar zeg ik dat je geen maatregelen moet nemen? Ik zeg juist dat je moet zorgen dat "alle stadspoorten dicht zijn" en niet dat je er 9 dubbel dichtmetselt en de 10e gewoon laat openstaan. En maatregelen die geen effect hebben, moet je niet nemen. Midden op je Grote Markt een vogelverschrikker zetten om de vijand weg te jagen gaat niet veel effect hebben.haelewyn schreef: ↑12 november 2020, 21:42 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/24 ... e-lockdow/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/12 ... e-situati/
En hier kan je in twee links laten zien waarom maatregelen nodig zijn en de protesten daartegen naar het rijk der dwazen moeten verwezen worden.
-
- Hero Member
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ten eerste. Ik doe die afstand altijd al gedaan. Dit is niet full time. Het alternatief op permanente basis is dat mijn werkgever een voltijdse aanwerft die permanent zit te scannen. Dat is ook niet efficiënt. Aangezien het vertrouwelijke documenten zijn mag het ook niet zomaar via de post worden verzonden maar zouden ze eigen vervoer moeten organiseren. Dat deden ze in de eerste lockdown en dit werd echter niet heroverwogen voor deze lockdown.Fakkel schreef: ↑12 november 2020, 21:44
Jij zet jezelf automatisch in 3.b. . En hoeveel time & effort is er gestopt in het bekijken v/d alternatieven?
Trouwens ,jij moet 100km doen. (op zich goed zot, zeker voor jouw loon). De gemiddelde werknemer doet ongeveer 25km. Slechts 1/3e doet meer dan 40km per dag (dus 20km enkele rit).
https://www.sdworx.be/nl-be/pers/2018/2 ... erkverkeer
Dat je zo'n afstand in de winter niet graag met de fiets doet, kan ik inkomen. Maar we komen verdorie net uit een toch wel mooie zomer en najaar.
Steen en been klagen als mensen de veiligheidsvoorschriften niet op de letter volgen, maar zelf wel willens nillens een enorm risico nemen door op 'n volle trein te stappen. Talk about inconsistent.
Overvolle treinen heb ik op mijn lijn totaal niet gezien. De werkgever zegt ook duidelijk dat je een werkdag mag aanvullen met telewerk om de spitsuren te mijden.
Re: Corona-virus.
Op je eerste punt zou ik zeggen dat ik je zwakke schakel heb gevonden : je stelt het oversimplified voor. Voor jou zal het wel zo simpel zijn. Voor anderen niet altijd...Fakkel schreef: ↑12 november 2020, 21:23
Dat het MOEILIJK is voor sommigen om dan op hun werk te geraken, so? Dan moeten ze zich aanpassen. Of op stempelen gezet worden zoals de gunstmaatregel voor mensen die geen opvang voor hun kinderen hadden.
't Is simpel. Als de overheid het openbaar vervoer NIET DEFTIG georganiseerd krijgt, moeten ze het verbieden.
Geheel in lijn trouwens met hun eigen logica. Want dat is exact de reden waarom cafés en restaurants dicht moesten.
Trouwens... Moest er niet maximaal thuisgewerkt worden?
Restaurants: ik kom in nogal wat etablissementen, ook in jouw buurt. Al eens in De Lekkerbek geweest? Daar zat je zo ver van elkaar dat je verdorie een verrekijker nodig had (bij wijze van spreken). Dat kan je niet over 1 kam scheren met een volgepropt studentencafé.
Jij bent niet consequent en de overheid is het niet. Als grote groepen niet mogen als het niet veilig kan, dan mag het niet, punt. Kom dan niet af met "jamaar, voor de Lijn maken we 'n uitzondering". Als de mensen bij mij op het werk zo dicht op elkaar zouden staan als op 'n bus, had de overheid allang een grote ketting rond de poort gelegd.
Dringend eens wat lezen over bottlenecks en weakest links. Het helpt niet om gans uw proces te optimaliseren als je de bottleneck niet wegneemt of de zwakste schakel niet versterkt. Daarvoor hebben ze het gezegde "dweilen met de kraan open" uitgevonden.
De maatregelen die jij voorstelt : ik zie er wat in maar doe dan niet onnozel en kondig een volledige lockdown af. Autoverkeer in steden is rampzalig. Zonder openbaar vervoer krijg je mensen niet op hun werk. Punt..
Dat vind ik nu niet consequent zijn.
Het restaurant dat je noemt is me bekend en is zeer groot van oppervlakte.
Geef jij me 20 euro voor elk restaurant die geen 10 mensen meer veilig kunnen laten plaatsnemen als we het echt (!!) veilig gaan organiseren ? En 50 voor elk jeetje met nog een tafeltje van vier ?
Je gelooft niet in contactoppervlak theorieën. Mogelijk ook niet in besmetting in een gesloten ruimte. Anderhalve meter is niet voldoende.
Als je alles open doet, ga je dat beperken tot de grote restaurants en de kleine lieten dicht blijven.
Maximaal inzetten op thuiswerk ? Daar schieten werkgevers nogal eens tekort ...