Corona-virus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Pff de onderwijsbonden hebben het weer goed geregeld.
Extra week betaald verlof, dus niet aan 70% zoals de andere werknemers.
En de rest van 2020 half/half voor het hoger middelbaar.
Terwijl Ierland, Nederland, Frankrijk... vergelijkbare maatregelen hebben maar de scholen openhouden.
De onderwijsbonden hebben hun slag thuisgehaald tijdens de 2 weken van paniek tijdens de stijgende cijfers.
Terwijl Ierland, Nederland, Frankrijk... vergelijkbare maatregelen hebben maar de scholen openhouden.
De onderwijsbonden hebben hun slag thuisgehaald tijdens de 2 weken van paniek tijdens de stijgende cijfers.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
'Alle binnenruimten zijn een probleem'. Behalve tv-studio's.
Leading by example ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Die twee die daar zitten hebben het nog niet gehad.
Jij wel.
Mogen we een reactie van de man die het beter weet ?
Ik weet dat je geen fan bent van VTM ... maar ze hebben daar al enkele keren getoond dat de werkelijke afstand tussen nieuwsanker en gast 3 meter is.
De rest is spelen met de camera en perspectief..
Jij wel.
Mogen we een reactie van de man die het beter weet ?
Ik weet dat je geen fan bent van VTM ... maar ze hebben daar al enkele keren getoond dat de werkelijke afstand tussen nieuwsanker en gast 3 meter is.
De rest is spelen met de camera en perspectief..
Waar wacht je op @Charlesvdw? Misschien een avondcursus volgen zodat je ook in het onderwijs kunt. Uren van maar 50 minuten en ontzettend veel verlof t.o.v. een andere werkmens.Charlesvdw schreef: ↑12 november 2020, 22:19 Pff de onderwijsbonden hebben het weer goed geregeld.
B.t.w., leerkrachten waren hier zeker niet vragende partij om een extra week te sluiten. En straf, maar waar, er zijn leerkrachten die tijdens deze vrije week, ook al geven ze geen les, wel voltijds voor school aan het werk zijn. Sommige uit vrije wil, sommige in opdracht van de directie.
Ja haha. Diegene die het gehad heeft gaat een ander die het nog niet gehad heeft de les spellen.
Dat was toch al lang zo? regels zijn niet van toepassing als er een camera op staat...
Dat doet me denken aan die sketch uit "zonde van de zendtijd", waar ze vanalles stelen uit de mediamarkt, niemand zegt er iets van omdat er een camera bij is.
Dat doet me denken aan die sketch uit "zonde van de zendtijd", waar ze vanalles stelen uit de mediamarkt, niemand zegt er iets van omdat er een camera bij is.
Bij de RTBF moeten de gasten een mondmasker dragen.
Daar zie je Van Ranst niet.
Of het helpt tegen het virus is nog steeds onder discussie.
Het helpt alvast wel tegen bepaalde virologen.
Daar zie je Van Ranst niet.
Of het helpt tegen het virus is nog steeds onder discussie.
Het helpt alvast wel tegen bepaalde virologen.
Als mensen hun leven daar van af hangt (dat is toch de stelling m.b.t. Covid), dan is het wél zo simpel. Het voorbeeld van Timo illustreert alles. Als iedereen die met een beetje moeite het openbaar vervoer kan skippen, dat ook doet, zitten de bussen niet vol. Als de staat haar verantwoordelijkheid neemt zoals een privé bedrijf dat moet doen, rijdt die bus een halte voorbij als het max aantal personen per m² bereikt is.
Waarom moet ik elke vergaderzaal (die toch niet gebruikt wordt want iedereen zit thuis) laten opmeten en komt daar zelfs controle op of er wel het juiste bordje aan de deur hangt m.b.t. aantal mensen dat er binnen mogen? Waarom laat ik een belangrijke machine op 50% capaciteit draaien met weekendwerk tot gevolg omdat de mensen er te dicht op elkaar stonden, terwijl (theoretisch) die mensen nadien naar huis gaan als sardienen in een blik? Een privé bedrijf dat jij zo graag schoffeert omdat ze alleen aan de winst van de bazen zouden denken doet VEEL BETER dan een overheidsinstelling. Waarom lieten wij iedereen die thuiswerkt een printer aankopen op onze kosten maar kan een ZIEKENKAS niet eens 1x per week een koerierdienst regelen om Timo z’n werk te bezorgen?
Kan ik mij perfect in vinden. Verhoog 1.5 naar 3 of wat dan ook. Maak een duidelijke regel: zoveel mensen per zoveel m². Restaurants die dat niet de moeite vinden of niet rendabel kunnen doen, blijven dicht. Maar dan kunnen tenminste de andere open. Diezelfde kromme logica hanteerde men in lockdown1: Alle nachtwinkels mochten open blijven, ook al sta je er in elkaars nek te hijgen, maar tuincentra waren verplicht dicht, terwijl die dingen ten eerste enorm groot zijn en ten tweede vaak half in openlucht. Dat is wat ik bedoel met een dichtgemetselde deur nog eens extra barricaderen, maar tegelijk de achterdeur laten openstaan.
En dat beweer je op basis van..? Ik kan alleen voor mijn firma en die van m’n vrouw spreken. Beiden hebben al controle gehad. Met glans geslaagd. Iedereen die enigszins thuis kan werken, zit thuis. Ik heb mensen aan mij rapporteren die ik letterlijk al 3 keer gezien op al de tijd dat ik hier werk. Maar een productie manager en een maintenance manager, tja, hoe graag die het ook zouden willen, die kan ik niet thuis laten werken. Wel een dag in de week of zo, voor wat administratie en wat calls, maar niet elke dag.
Maar nu breekt m’n klomp. Dus er is een perfect werkbaar alternatief waardoor het openbaar vervoer een beetje ontlast wordt, maar jouw werkgever, een ZIEKENKAS, nota bene eigenlijk een soort STAATSINSTELLING vertikt het om dat toe te passen. En gij, als risicopatiënt, GIJ PIKT DAT???Timoootjex schreef: ↑12 november 2020, 21:55 Aangezien het vertrouwelijke documenten zijn mag het ook niet zomaar via de post worden verzonden maar zouden ze eigen vervoer moeten organiseren. Dat deden ze in de eerste lockdown en dit werd echter niet heroverwogen voor deze lockdown.
Overvolle treinen heb ik op mijn lijn totaal niet gezien. De werkgever zegt ook duidelijk dat je een werkdag mag aanvullen met telewerk om de spitsuren te mijden.
Ja mannekes… GreenDean heeft gelijk. Wat een bende mietjes zijn Vlamingen toch.
Bottom line, als iedereen die niet strikt genomen op die bus of trein moet zitten, er ook effectief niet op zit maar een valabel alternatief gebruikt, wordt de bus een pak veiliger voor die mensen die echt geen alternatief hebben. En mocht ik zo’n persoon zijn en er biedt zich een overvolle bus aan, wel, ik zou er vrolijk een foto van nemen en naar mijn baas sturen “hoi, ik geraak er niet vandaag, zie hier waarom”.
Allee jong… In beide gevallen is het de (semi-) STAAT die schromelijk tekort schiet, en dat wordt vrolijk aanvaard. Wel uithalen naar bedrijven die zogezegd de mensen zouden uitbuiten en in gevaar brengen. Derde voorbeeld, het onderwijs. Hoe graag ik ook wil dat m’n kinderen terug naar school gaan voor hun mentale gezondheid, als ik zie wat een mazen daar in het net zitten, is dat toch maar weer een voorbeeld van dweilen met de kraan open.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik weet niet hoe jij aan die informatie komt? Uit FTP's database? Maar dan nog: de relevantie daarvan zijnde?
Da's reden te meer om zich aan de regels te houden toch?
Dus degene die het nog niet gehad hebben moeten zich niet aan de regels houden? Ik zou eerder het omgekeerde normaal vinden.
Ja, maar ik leg geen regeltjes op aan de rest van de bevolking. Zelfs jij zou dit moeten snappen?
Ja graag. Wat vindt de grote TV-viroloog van die inconsequenties?
Citaat van ene haelewyn:
Je gelooft niet in contactoppervlak theorieën. Mogelijk ook niet in besmetting in een gesloten ruimte. Anderhalve meter is niet voldoende.
Ha daarzie, eens een post zonder leugen in?
Nu to the point. Vertel eens: is het eigenlijk toegelaten dat je in het medisch dossier van MVR en die andere ambtenaar zit rond te neuzen - al dan niet - tijdens de werkuren? En erger nog, mag je die informatie wel delen met andere burgers ic haelewyn?
"Het helpt alvast wel tegen bepaalde virologen."
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Meer en meer begin ik te geloven dat er hier velen op een andere planeet leven dan ikzelf.
In ieder geval voor wat betreft de meningen over thuiswerken.
Hoe stellen jullie zich bijvoorbeeld "thuiswerken" voor bij de massa hand-arbeiders, zoals fabrieksarbeiders aan de band, bouwvakkers, poetspersoneel, enz, ?
Ik denk dat de meerderheid van de werkende bevolking niet kan thuiswerken.
In ieder geval voor wat betreft de meningen over thuiswerken.
Hoe stellen jullie zich bijvoorbeeld "thuiswerken" voor bij de massa hand-arbeiders, zoals fabrieksarbeiders aan de band, bouwvakkers, poetspersoneel, enz, ?
Ik denk dat de meerderheid van de werkende bevolking niet kan thuiswerken.
Ai... Merci voor de opmerking.
*Geeuw*CarpeNoctem schreef: ↑13 november 2020, 10:25 Ik weet niet hoe jij aan die informatie komt? Uit FTP's database? Maar dan nog: de relevantie daarvan zijnde?
Da's reden te meer om zich aan de regels te houden toch?
Dus degene die het nog niet gehad hebben moeten zich niet aan de regels houden? Ik zou eerder het omgekeerde normaal vinden.
Je bent nog zwakjes door het virus precies.
Ga vandaag maar eens aan je vrouw vragen of je een zeveraar bent.
Ik ben zeker dat het antwoord is wat ik ervan verwacht.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het gebeurt ook niet vaak dat wij op dezelfde golflengte zitten, maar hier treed ik je bij.
Er zullen best wel een aantal functies thuis uitgeoefend kunnen worden, maar dit lijkt me toch zeker niet de meerderheid.
En ik heb het al eens gezegd, deze die probleemloos van thuis kunnen werken moeten zich eens de vraag stellen of die job dan niet evengoed in Karachi kan gedaan worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt om naast de kwestie te antwoorden ...
Bwa, die vermoeidheid is eigenlijk afgelopen. Ik slaap ook niet meer zo lang.
Maar ik heb wel nog last van mijn longen. Een zeer raar gevoel in mijn borstkas.
Ik ben maandag zelfs naar de dokteres getrokken. Op 't werk natuurlijk, daar is 't gratis
Ik had pijn links achteraan aan mijn ribbenkast en maakte me toch wel wat zorgen. Maar volgens haar was het eerder ergens een aanhechting aan de ribben die wat opspeelde. Ik weer wat gerustgesteld. 't Helpt natuurlijk dat onze dokteres geen onaangename verschijning is ...
En ze had gelijk, die pijn is ondertussen verdwenen.
Als het voor jou ok laat ik ze met rust. Ze zit ook thuis door de lockdown en dat zorgt voor extra prikkelbaarheid