Wie betaalt de Belgische Coronafactuur
Re: Wie betaalt de Belgische Coronafactuur
De waarheid komt soms uit een kindermond... of in dit geval een jongere... (als het maar geen kid is )zwembad schreef: ↑14 november 2020, 07:53 Terug naar het onderwerp van de draad.
Wie betaalt de Belgische coronafactuur?
Blijkbaar niet de generatie die momenteel nog studeert en binnenkort op de arbeidsmarkt komt.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/11/oproep-gloria/
“Als dat (de huidige situatie) het nieuwe normaal is, dan weet ik niet of de volgende generatie voor de economie zal kunnen zorgen."
Waarmee we meteen bij de kern van de zaak zijn:
al te radicale maatregelen mogen dan wel een iets beter effect op de curve zelf hebben, ze komen met heel wat bijkomend leed dat niet meteen in cijfers zichtbaar is noch een bed op IC inneemt, maar daarom nog niet minder schrijnend is, wel integendeel soms.
Wie klakkeloos experten volgt krijgt logischerwijs maatregelen die uitblinken in doeltreffendheid op hun beleidsdomein en tegelijk ook rampzalig zijn op vele andere....
In België loopt onze regering opnieuw trouw aan het handje van de Corona-experten na eventjes gepoogd te hebben om zelf beleid te voeren in het algemeen belang, net zoals de Nederlandse regering dat altijd al heeft gedaan: dat het zijn collega's maar niet lukt om die regering te doen plooien en dat ze er keer op keer ook gelijk in kregen om niet volledig toe te geven aan hun eisen, stoort MVR blijkbaar mateloos.
https://www.hln.be/nieuws/nederland-gaa ... ~a74113eb/
Enkele correcties op feitelijke onjuistheden:geebee schreef: ↑14 november 2020, 09:58Pukkie, wellicht heb je over commentaar die GD heeft neergeschreven maar die lees ik niet meer, het komt toch altijd op hetzelfde neer.pukkie007 schreef: ↑13 november 2020, 10:19 Ziezo geebee, nu lees je eens het echte verschil tussen iemand met een 9 to 5 job en een zelfstandige.
Ik ben part-time beginnen werken op mijn twaalfde. Legerdienst gedaan op 18 en daarna direct als zelfstandige aan de slag. 6 dagen op 7 waarbij zondag van 10 tot 18u. Elke weekdag minstens 15 uur aan het werk. En het was niet als makelaar . Echt werken: zware fysieke arbeid afgewisseld met verkoop en bureelwerk. MAAR: ik ga niet mee in de pensioen discussie. Dat is voor anderen. Ik ken niemand van mijn generatie die zoveel uren 'gedraaid' heeft voor zijn veertigste. Ik hoef geen lof, maar een betutteling brengt demonen naar boven bij mij.
Ik heb duidelijk in mijn opmerking gezet dat een zelfstandige gerust meer mag verdienen dan een '9-to-5'-er, als hij ipv 8 uur 16 uur per dag draait dan mag zijn loon gerust het dubbele zijn maar ik krijg het sch**t van het gebleit van die zelfstandige die met dat extra geld een reeks appartementen koopt en/of koten in een studentenstad en dat normaal zou vinden dat op die inkomstenbron geen belasting zou moeten betaald worden. Waarom zou de 2000 euro per maand van de 9-to-5'er moeten belast worden aan 40% (of meer ?) en de 5000 euro huurinkomsten van die zelfstandige (wat bovenop zijn inkomen als zelfstandige komt) niet ?
- ten eerste worden huurinkomsten in België wel degelijk belast aan hetzelfde tarief als andere inkomsten.
- ten tweede wordt het verhuurders NIET toegestaan hun gemaakte kosten af te trekken.
(wegens het gebruik van het geindexeerde KI als basis).
- ten derde heeft de zelfstandige zijn vastgoedinvestering gemaakt met inkomen waarop reeds personenbelasting betaald is: het gaat dus om zijn spaartegoed. Waarom zouden inkomsten hieruit meer belast moeten worden wanneer ze uit onroerend spaartegoed gepuurd worden dan wanneer ze uit roerende spaartegoeden gepuurd worden?
Hier zien we weer de typische Peter De Roover truc bij Inquirer: geen directe leugens vertellen, maar wel zeeeer lichtvoetig over de kern van de zaak heenstappen.
Meer bepaald wat betreft het belasten op basis van KI.
De Roover - Inquirer doet daar zeer lichtzinnig over.
Een concreet voorbeeld maakt dit veel duidelijker dan het theoretisch ge-orakel en de woordenkramerij, kenmerkend voor de beroepspoliticus.
Ook zijn feitelijke onjuistheden ivm aftrekken van kosten worden hiermee rechtgezet.
=================================
U weet dat investeren in vastgoed een mooi rendement oplevert. De belasting op vastgoed heeft hier een belangrijke invloed op. Daarom leest u in dit artikel alles over fiscale optimalisatie bij verhuur. Of betaalt u graag te veel belastingen op huurinkomsten?
Zo belast men huurinkomsten: dit moet u weten
Naast de gewestelijke onroerende voorheffing of grondbelasting moet de verhuurder federale personenbelasting op vastgoed betalen: op de onroerende inkomsten zoals huur.
Hier komt onze eerste tip: verhuur aan particulieren. Momenteel belast de fiscus in dat geval immers niet de werkelijke huurinkomsten, maar enkel het geïndexeerde K.I. x 1,40.
Ook al hebt u jaarlijks veel meer werkelijke huuropbrengsten, toch belast men u slechts volgens voorgaande formule. In het cijfervoorbeeld hieronder ziet u hoeveel voordeel dit oplevert: zo betaalt u slechts op 2.500 EUR belastingen terwijl uw werkelijke huurinkomsten maar liefst 12 x 850 EUR = 10.200 EUR bedragen.
Hoe huurinkomsten aangeven?
Het volstaat om enkel uw kadastraal inkomen aan te geven. De fiscus indexeert vervolgens zelf het K.I. overeenkomstig de jaarlijkse gepubliceerde indexeringscoëfficiënt (voor aanslagjaar 2018 bedroeg deze 1,7863). Vervolgens vermeerdert de fiscus dit geïndexeerde K.I. met 40% om tot de belastbare basis te komen.
Hoeveel belasting op huurinkomsten?
Deze huurinkomsten (onroerend inkomen), bestaande uit het geïndexeerde K.I. x 1,40, voegt de belastingsadministratie bij uw andere inkomsten.
Huurinkomsten worden belast aan de ‘marginale’ belastingvoet, d.w.z. het belastingpercentage van toepassing op uw hoogste belastingschijf. Dit kan tot 50% bedragen, meer bepaald zodra u een jaarlijks netto belastbaar inkomen van meer dan 40.480 EUR (of 3.737,33 per maand , na aftrek RSZ en vòòr aftrek bedrijfsvoorheffing) hebt in 2019.
Dit concrete cijfervoorbeeld maakt de belasting op huurinkomsten in België snel duidelijk:
Stel: U hebt een nieuwbouw appartement gekocht om dit te verhuren aan een particulier. U verdient daarnaast behoorlijk uw boterham en uw hoogste toepasselijke belastingpercentage is 50%. U geniet van werkelijke huurinkomsten van 12 x 850 EUR = 10.200 EUR per jaar. Het K.I. van uw pand bedraagt 1.000 EUR.
Geïndexeerd K.I.: 1.000 EUR x 1,7863= 1.786,30 EUR
Belastbare basis huurinkomsten: geïndexeerd K.I. vermeerderd met 40%= 1.786,30 x 1,40 = 2.500,82 EUR
Belastingen: 2.500,82 EUR x 50% belastingvoet= 1.250,41 EUR belastingen (*) (in plaats van 5.100 EUR)
(*) te vermeerderen met de gemeentebelasting die bijvoorbeeld in Lokeren 7% bedraagt, of in Maldegem slechts 6,90%.
Kostenaftrek voor lagere belasting op huurinkomsten
Verhuurt u aan een vennootschap of iemand die de woning (deels) voor beroepsdoeleinden gebruikt, dan belast men de werkelijk geïnde bedragen. Onder druk van Europa zou het kunnen dat de Belgische fiscus in de toekomst ook bij verhuur aan particulieren de werkelijke huurinkomsten als basis zou gebruiken.
Onze tweede tip: Bij gemengd gebruik door een huurder (beroeps- en woongedeelte): laat het huurcontract registeren en splits de huurprijs duidelijk op. Zo geldt enkel voor het beroepsgedeelte de werkelijke huur als basis voor de belastingen.
Uw rendement blijft -zelfs in dit scenario van belasting op effectieve huurinkomsten- hoog. Dankzij de forfaitaire kostenaftrek (onze derde tip) betaalt u immers op een veel lager bedrag belastingen. Deze aftrek bedraagt maar liefst 40%. Het is een ‘forfait’ voor kosten, wat het extra handig maakt. Zelfs zonder bewijs van effectieve kosten mag u dus 40% van uw huurinkomsten in mindering brengen. Ter volledigheid: voor de kostenaftrek geldt wel een maximum van twee derde van het geherwaardeerde KI (KI x 4,47 voor aanslagjaar 2019).
Deze vierde tip wil u zeker niet missen:
Lenen ook fiscaal interessant
De belastingdruk verlicht u sowieso door een lening aan te gaan om het vastgoed te kopen. Dan kan u de intresten op die lening aftrekken van uw belastbare huurinkomsten.
Een concreet voorbeeld maakt dit veel duidelijker dan het theoretisch ge-orakel en de woordenkramerij, kenmerkend voor de beroepspoliticus.
Ook zijn feitelijke onjuistheden ivm aftrekken van kosten worden hiermee rechtgezet.
=================================
U weet dat investeren in vastgoed een mooi rendement oplevert. De belasting op vastgoed heeft hier een belangrijke invloed op. Daarom leest u in dit artikel alles over fiscale optimalisatie bij verhuur. Of betaalt u graag te veel belastingen op huurinkomsten?
Zo belast men huurinkomsten: dit moet u weten
Naast de gewestelijke onroerende voorheffing of grondbelasting moet de verhuurder federale personenbelasting op vastgoed betalen: op de onroerende inkomsten zoals huur.
Hier komt onze eerste tip: verhuur aan particulieren. Momenteel belast de fiscus in dat geval immers niet de werkelijke huurinkomsten, maar enkel het geïndexeerde K.I. x 1,40.
Ook al hebt u jaarlijks veel meer werkelijke huuropbrengsten, toch belast men u slechts volgens voorgaande formule. In het cijfervoorbeeld hieronder ziet u hoeveel voordeel dit oplevert: zo betaalt u slechts op 2.500 EUR belastingen terwijl uw werkelijke huurinkomsten maar liefst 12 x 850 EUR = 10.200 EUR bedragen.
Hoe huurinkomsten aangeven?
Het volstaat om enkel uw kadastraal inkomen aan te geven. De fiscus indexeert vervolgens zelf het K.I. overeenkomstig de jaarlijkse gepubliceerde indexeringscoëfficiënt (voor aanslagjaar 2018 bedroeg deze 1,7863). Vervolgens vermeerdert de fiscus dit geïndexeerde K.I. met 40% om tot de belastbare basis te komen.
Hoeveel belasting op huurinkomsten?
Deze huurinkomsten (onroerend inkomen), bestaande uit het geïndexeerde K.I. x 1,40, voegt de belastingsadministratie bij uw andere inkomsten.
Huurinkomsten worden belast aan de ‘marginale’ belastingvoet, d.w.z. het belastingpercentage van toepassing op uw hoogste belastingschijf. Dit kan tot 50% bedragen, meer bepaald zodra u een jaarlijks netto belastbaar inkomen van meer dan 40.480 EUR (of 3.737,33 per maand , na aftrek RSZ en vòòr aftrek bedrijfsvoorheffing) hebt in 2019.
Dit concrete cijfervoorbeeld maakt de belasting op huurinkomsten in België snel duidelijk:
Stel: U hebt een nieuwbouw appartement gekocht om dit te verhuren aan een particulier. U verdient daarnaast behoorlijk uw boterham en uw hoogste toepasselijke belastingpercentage is 50%. U geniet van werkelijke huurinkomsten van 12 x 850 EUR = 10.200 EUR per jaar. Het K.I. van uw pand bedraagt 1.000 EUR.
Geïndexeerd K.I.: 1.000 EUR x 1,7863= 1.786,30 EUR
Belastbare basis huurinkomsten: geïndexeerd K.I. vermeerderd met 40%= 1.786,30 x 1,40 = 2.500,82 EUR
Belastingen: 2.500,82 EUR x 50% belastingvoet= 1.250,41 EUR belastingen (*) (in plaats van 5.100 EUR)
(*) te vermeerderen met de gemeentebelasting die bijvoorbeeld in Lokeren 7% bedraagt, of in Maldegem slechts 6,90%.
Kostenaftrek voor lagere belasting op huurinkomsten
Verhuurt u aan een vennootschap of iemand die de woning (deels) voor beroepsdoeleinden gebruikt, dan belast men de werkelijk geïnde bedragen. Onder druk van Europa zou het kunnen dat de Belgische fiscus in de toekomst ook bij verhuur aan particulieren de werkelijke huurinkomsten als basis zou gebruiken.
Onze tweede tip: Bij gemengd gebruik door een huurder (beroeps- en woongedeelte): laat het huurcontract registeren en splits de huurprijs duidelijk op. Zo geldt enkel voor het beroepsgedeelte de werkelijke huur als basis voor de belastingen.
Uw rendement blijft -zelfs in dit scenario van belasting op effectieve huurinkomsten- hoog. Dankzij de forfaitaire kostenaftrek (onze derde tip) betaalt u immers op een veel lager bedrag belastingen. Deze aftrek bedraagt maar liefst 40%. Het is een ‘forfait’ voor kosten, wat het extra handig maakt. Zelfs zonder bewijs van effectieve kosten mag u dus 40% van uw huurinkomsten in mindering brengen. Ter volledigheid: voor de kostenaftrek geldt wel een maximum van twee derde van het geherwaardeerde KI (KI x 4,47 voor aanslagjaar 2019).
Deze vierde tip wil u zeker niet missen:
Lenen ook fiscaal interessant
De belastingdruk verlicht u sowieso door een lening aan te gaan om het vastgoed te kopen. Dan kan u de intresten op die lening aftrekken van uw belastbare huurinkomsten.
Werveke, je staat niet alleen met je gedachte dat we hier met een beroepspoliticus en/of een door de partij betaalde infiltrant (of misschien wel een team die elkaar om de zoveel uur aflost ?) te maken hebben. Het wordt alsmaar duidelijker trouwens, zie ook het niet reageren op bepaalde vragen die "moeilijk" liggen ... misschien tijd voor Inquirer om hier het geelbruine gedachtengoed met een nieuwe nickname verder te verspreiden, we hebben hem doorWeverke schreef: ↑14 november 2020, 10:31 Hier zien we weer de typische Peter De Roover truc bij Inquirer: geen directe leugens vertellen, maar wel zeeeer lichtvoetig over de kern van de zaak heenstappen.
PS : Ook jouw nickname is trouwens niet echt goed gekozen
In elk geval geeft Inquirer wel steeds argumenten, blijft beleefd en speelt niet op de man, dat kunnen we van zijn opponenten hier duidelijk niet zeggen, veel verder dan wat gescheld en ad hominem komen ze niet. Op de man spelen en schelden in een discussie zijn tekenen van zwaktegeebee schreef: ↑14 november 2020, 10:54 Werveke, je staat niet alleen met je gedachte dat we hier met een beroepspoliticus en/of een door de partij betaalde infiltrant (of misschien wel een team die elkaar om de zoveel uur aflost ?) te maken hebben. Het wordt alsmaar duidelijker trouwens, zie ook het niet reageren op bepaalde vragen die "moeilijk" liggen ... misschien tijd voor Inquirer om hier het geelbruine gedachtengoed met een nieuwe nickname verder te verspreiden, we hebben hem door
Amen.vortex schreef: ↑14 november 2020, 11:06 In elk geval geeft Inquirer wel steeds argumenten, blijft beleefd en speelt niet op de man, dat kunnen we van zijn opponenten hier duidelijk niet zeggen, veel verder dan wat gescheld en ad hominem komen ze niet. Op de man spelen en schelden in een discussie zijn tekenen van zwakte
-
- VIP member
- Contacteer:
Face it. Het belasten van de huurinkomsten als een "beroepsinkomen" komt er aan! Onder het mom van de "rijken" worden belast als de gewone werkende mens.
Het volgende is een meerwaardebelasting op aandelen (obligatie- en gemengde fondsen kennen dit al) en de TOB gaat gegarandeerd omhoog!
Conclusie : de "hogere" middenklasse betaalt de factuur om de "lagere" middenklasse en de "armen" wat extra te geven. De "echte rijken" komen ze niet aan want dan snijden ze in eigen vel (remember het parlement, vol advocaten)!
OP dit gebied moet ik Inquirer gelijk geven. Veel van ons beseffen niet wat er ons te wachten staat. Er komt een belastingtsunami aan want van besparen komt er niks in huis. Ze zijn nu al met geld aan het smijten (tijdelijke werkloosheid, pensioenen gaan vanaf januari 2021 al omhoog,....) Wie gaat dat betalen denk je?
Het volgende is een meerwaardebelasting op aandelen (obligatie- en gemengde fondsen kennen dit al) en de TOB gaat gegarandeerd omhoog!
Conclusie : de "hogere" middenklasse betaalt de factuur om de "lagere" middenklasse en de "armen" wat extra te geven. De "echte rijken" komen ze niet aan want dan snijden ze in eigen vel (remember het parlement, vol advocaten)!
OP dit gebied moet ik Inquirer gelijk geven. Veel van ons beseffen niet wat er ons te wachten staat. Er komt een belastingtsunami aan want van besparen komt er niks in huis. Ze zijn nu al met geld aan het smijten (tijdelijke werkloosheid, pensioenen gaan vanaf januari 2021 al omhoog,....) Wie gaat dat betalen denk je?
Ik zou toch hopen dat beroepspolitici wel wat anders te doen hebben dan op een onbenullig forum hun tijd te verdoen?geebee schreef: ↑14 november 2020, 10:54 Werveke, je staat niet alleen met je gedachte dat we hier met een beroepspoliticus en/of een door de partij betaalde infiltrant (of misschien wel een team die elkaar om de zoveel uur aflost ?) te maken hebben. Het wordt alsmaar duidelijker trouwens, zie ook het niet reageren op bepaalde vragen die "moeilijk" liggen ... misschien tijd voor Inquirer om hier het geelbruine gedachtengoed met een nieuwe nickname verder te verspreiden, we hebben hem door
De horeca is weliswaar dicht dus veel contacten met gewone mensen ga je daar niet kunnen leggen, maar anoniem posten op een forum is zo ongeveer toch wel het meest zinloze wat je zou kunnen gaan doen als politicus?
Zelfs als je er aanhangers bijwint, weten ze nog niet voor wie ze zouden moeten stemmen?
Maar goed: dat rationele argumenten nooit in de weg staan van complottheorieën weten we al langer dan vandaag.
Voor de rest:
U hebt het helemaal begrepen.Sebastiaan1985 schreef: ↑14 november 2020, 11:14 Op dit gebied moet ik Inquirer gelijk geven. Veel van ons beseffen niet wat er ons te wachten staat. Er komt een belastingtsunami aan want van besparen komt er niks in huis. Ze zijn nu al met geld aan het smijten (tijdelijke werkloosheid, pensioenen gaan vanaf januari 2021 al omhoog,....) Wie gaat dat betalen denk je?
De regering De Croo is amper 7 weken ver en heeft al de volledige evergreen van traditionele verhogingen van allerlei taksen, lasten, bijdragen en andere inkomsten gepresenteerd waarmee ze een allereerste inspanning 'levert' (correctie: waarmee ze een eerste inspanning 'vraagt').
In tegenstelling tot anderen hier ga ik niet telkens hetzelfde neerschrijven: de nieuwe federale belastingSmaatregelen (sic) zijn genoegzaam gekend.
Een kritisch denkend iemand zou er het regeerakkoord van A. De Croo nu toch al eens willen bijhalen en fijntjes wijzen op de paragraaf waarin beloofd wordt dat er naast 1/3de (of 2/3de naargelang de interpretatie) nieuwe belastingen ook 1/3de besparingen gingen komen...
Heef er al iemand één enkele besparingsmaatregel aangekondigd?
Ik zie daarentegen dat men niet enkel wel heel erg gretig de belastingen verhoogt, maar ook de structurele uitgaven fors opdrijft (zelfs als deze niets met Corona te maken hebben), wat natuurlijk volledig in tegenspraak is met de belofte tot besparen en de te vragen belastingSinspanning in de toekomst nog verder verzwaart.
Ach, beloftes van liberalen... we weten ondertussen wat die waard zijn, toch? (cfr E. Lachaert)
-
- VIP member
- Contacteer:
De perceptie is voor mij alleszins dat er van besparen niet veel in huis gaat komen en dat Sinterklaas dit jaar wel heel gul is....
Ik hoop dat ik fout zit, maar ik vrees er voor.
Ik hoop dat ik fout zit, maar ik vrees er voor.
Inderdaad, hier enkele van zijn "argumenten", "beleefd-blijvingen" en "niet-op-de-man-spelingen"vortex schreef: ↑14 november 2020, 11:06 In elk geval geeft Inquirer wel steeds argumenten, blijft beleefd en speelt niet op de man, dat kunnen we van zijn opponenten hier duidelijk niet zeggen, veel verder dan wat gescheld en ad hominem komen ze niet. Op de man spelen en schelden in een discussie zijn tekenen van zwakte
Ik ben maar 24 uur teruggegaan, want ik kan moeilijk de 587 berichten quoten die Peter De Roover - Inquirer hier al sinds de zomer gezet heeft
inquirer schreef: ↑13 november 2020, 21:57 Wat betreft die status van aangeschoten wild: Ik zie vooral veel slechtgerichte pijlen en losse flodders afgevuurd worden eigenlijk. Veel inhoudelijks, laat staan vernieuwends heb ik nog niet gelezen als tegenargument, al helemaal niet van weverke. Zijn enige verdediging bestaat erin om anderen mee in de modderpoel pogen te sleuren waarin hijzelf hopeloos ligt te spartelen: hoe hij daar zelf properder van wordt, geen idee....
inquirer schreef: ↑13 november 2020, 19:27 Of het zou moeten zijn dat de echte De Wever dan toch gelijk heeft toen hij stelde dat het gemiddeld zo'n 10 minuten duurt eer hij precies weet wat er bij VLD allemaal op het partijbureau gezegd is omdat het daar een echte krabbenmand is die lekt als een zeef.
inquirer schreef: ↑13 november 2020, 16:41 Helaas is dit in dit land van geen tel. Hier zijn de belastingen nooit hoog genoeg en al helemaal niet echt bevrijdend!
Dankzij de regering De Croo gaan we binnenkort zowel een vermogensbelasting als een vermogenswinstbelasting hebben zelfs: een waarlijk unieke combinatie!
inquirer schreef: ↑13 november 2020, 16:25 MVR zal u tegen dan wel kunnen vinden op de PvdA lijst, dus normaal gezien kan hij vanaf 2024 elke week in een ander gekleurd pulleke komen brommen tegen hen over één of ander maatschappelijk thema waar hij tegen dan eveneens top-expert in geworden zal zijn. Op twitter gaat nu reeds de helft van zijn tweets niet over corona, dus veel verschil zal dat niet maken voor zijn volgers...
Wel jammer dat hij vanaf dan niet meer betaald zal worden voor zijn onkosten telkens hij naar de studio komt, want dat moet toch aardig aandikken al die acte de presences bij vrt en vtm?
U weet toch hoe dat gaat vermoed ik, of heeft men u dat nog nooit uitgelegd wat men daar eigenlijk voor krijgt?
Zoals daarnet reeds gezegd: u denkt toch niet écht dat al die helden die u komen opzwepen om alles op alles te blijven zetten, dat allemaal zelf onbaatzuchtig doen zeker?
inquirer schreef: ↑13 november 2020, 15:45 Op dezelfde manier als u mij met iemand uit de politiek identificeert, kan ik u voor de voeten werpen dat u E. Lachaert bent, want u duikt toevallig voor de eerste keer op wanneer er kritiek komt op de man zijn hemeltergende huichelarij en u gaat meteen in de tegenaanval op inhoudelijke punten die toen nog gemaakt moesten worden zelfs...
inquirer schreef: ↑13 november 2020, 08:46 hebt u voor het eerst sinds u hier komt vuilspuiten ook eens een nieuwsfeitje over de liberalen te melden?
Gaat VLD ook haar laatste greintje zelfrespect verkopen en finaal met VB in bed duiken dan?
Dus waarom zou het inderdaad niet kunnen dat VLD in 2024 met heel veel goesting na extreem-links ook met extreem-rechts in bed duikt, natuurlijk opnieuw enkel en alleen om 'het land te redden' van de onbestuurbaarheid?
Het landsbelang is altijd al de leidraad geweest bij alles wat liberalen doen, dat is algemeen geweten.
Onbaatzuchtig als ze zijn gaat het bij hen nooit over de postjes en al helemaal niet die van henzelf!
inquirer schreef: ↑13 november 2020, 08:29 Hoe aandoenlijk toch, die redactionele naïviteit.
Als het oprecht is, zou ik de maker van dit stuk aanraken om sito presto over te stappen naar "iedereen beroemd" of "20 jaar later": daar kan zo'n vaak slechtgespeelde verwondering en onwetendheid net heel ontwapenend werken om de deur van een onbekende Vlaming mee te openen waar men plots bij aanbelt.
Ik vermoed echter dat het een beredeneerde attitude is om de nietsvermoedende kijker het utopisch politieke idee op te dringen dat gezondheidszorg geen prijs zou mogen hebben, iets wat we hier de voorbije dagen reeds uitvoerig becommentarieerd hebben als zijnde totaal onwerkbaar, hoe idyllisch de theorie ook klinkt.
Wel altijd opvallend hoe men zich op bijna Trumpiaanse wijze enkel keert tegen amorfe entiteiten die haast complotterend de gewone man pogen te bedriegen, in deze 'big pharma'. Ik kijk ongeduldig uit naar de vervolgreportage over de erelonen van al die dokters en andere (niet)geconventioneerde zorgverstrekkers die Vlaanderen rijk is en die eveneens met flink wat persoonlijk winstbejag dagdagelijks hun heldendaden verrichten voor het algemeen welzijn...
Een van de leuke bijkomstigheden van deze lockdown sequentie is dat je al eens via het decor op de achtergrond stiekem kan binnenkijken in al die experten en helden hun woonkamer, hun tuin of minstens toch hun woonwijk: me dunkt dat die jongens en meisjes ook niet meteen in een treurige en uniforme arbeiderswoning van een grauw fabriekswijkje uit de jaren 30 van vorige eeuw wonen?
Eerder zie ik piekfijne woonkamers met een chic design interieur; nagelnieuwe luxekeukens met dure ingebouwde toestellen tot zelfs het genre stoomkokers en espressomachines die men in dergelijke milieus blijkbaar als even essentieel beschouwd als een microgolfoven; piekfijn verzorgde (door een tuinman, want meneer zit van 's ochtends tot 's avonds in TV studio's) parktuinen men meerdere tuinsets en een trampoline voor de 'kids', soms zelfs een echt zwembad etc...
Dat men vandaag de dag nog zo iets kan verwerven door aan bijna kostprijs je professionele zorgen te verstrekken aan de gemeenschap en zo dus slechts een bescheiden inkomen bijeen wenst te harken, zeg!
Geen wonder dat sommige politici denken dat er nog wel flink wat meer belast mag worden op den duur!
Als zo'n 'onbaatzuchtige held' al zo riant leeft, wat moet er dan niet te zien zijn achter de voorgevels van al die poenscheppende ondernemers en zelfstandigen! Dringend een vermogenskadaster opstellen, gaan snuffelen in hun kelders, en alles met afgunstbelastingen overladen, zoals het programma van groen/écolo luidop vraagt en VLD met heel veel goesting in de praktijk aan het brengen is in de regering De Croo.
Dat u in het verleden tot vervelens toe uzelf ging citeren was voor velen al een doorn in het oog, waardoor u -naar ik las- door hen geblokkeerd bent.
Als u nu ook nog mijn bijdragen verbatim gaat herposten, riskeert u wel om zelfs bij die enkelen die u wel nog zijn blijven volgen, dezelfde reactie te veroorzaken.
Om op de grond van de zaak te antwoorden: waar wordt u eigenlijk ooit persoonlijk aangevallen???
Ik merk vooral veel inhoudelijke en vormelijke kritiek op voornamelijk liberale kopstukken in wat u daar quote.
Dus tenzij u zich daarmee personifieert, hoeft u zich toch helemaal niet aangesproken te voelen in eender wat van die quotes?
Om maar te zeggen dat uw beschuldiging dat ik namens een bepaalde partij zou spreken, wel eens zou kunnen ontsproten zijn aan een geest die dat hier net zelf komt doen en zichzelf bijna verslikt in de algemene lawine aan negatieve perceptie die er over zijn partij heerst.
Hoe zou dat nu toch komen, nadat ze zo open en eerlijk gecommuniceerd heeft over haar plannen bij monde van haar voorzitter, die zwoer nooit of te nimmer met écolo/groen te gaan besturen, die eiste dat ze hun programma zouden verbranden en die vervolgens op het toetredingscongres bij hoog en bij laag beweerde dat er geen vermogensbelasting zou komen...
De laatste 7 weken hebben bewezen dat en van die open en eerlijke communicatie niet veel geloofd moet worden.
Als u nu ook nog mijn bijdragen verbatim gaat herposten, riskeert u wel om zelfs bij die enkelen die u wel nog zijn blijven volgen, dezelfde reactie te veroorzaken.
Om op de grond van de zaak te antwoorden: waar wordt u eigenlijk ooit persoonlijk aangevallen???
Ik merk vooral veel inhoudelijke en vormelijke kritiek op voornamelijk liberale kopstukken in wat u daar quote.
Dus tenzij u zich daarmee personifieert, hoeft u zich toch helemaal niet aangesproken te voelen in eender wat van die quotes?
Om maar te zeggen dat uw beschuldiging dat ik namens een bepaalde partij zou spreken, wel eens zou kunnen ontsproten zijn aan een geest die dat hier net zelf komt doen en zichzelf bijna verslikt in de algemene lawine aan negatieve perceptie die er over zijn partij heerst.
Hoe zou dat nu toch komen, nadat ze zo open en eerlijk gecommuniceerd heeft over haar plannen bij monde van haar voorzitter, die zwoer nooit of te nimmer met écolo/groen te gaan besturen, die eiste dat ze hun programma zouden verbranden en die vervolgens op het toetredingscongres bij hoog en bij laag beweerde dat er geen vermogensbelasting zou komen...
De laatste 7 weken hebben bewezen dat en van die open en eerlijke communicatie niet veel geloofd moet worden.
Als er op genoeg onbenullig forums, facebook en andere sociale toestanden voldoende berichten worden gepost die gretig worden gelezen en opgenomen door onwetenden en simpele zieln ga je die traag maar zeker "hersenspoelen" dus ja, dat is wel degelijk een werkende tactiek ...inquirer schreef: ↑14 november 2020, 11:33 Ik zou toch hopen dat beroepspolitici wel wat anders te doen hebben dan op een onbenullig forum hun tijd te verdoen?
De horeca is weliswaar dicht dus veel contacten met gewone mensen ga je daar niet kunnen leggen, maar anoniem posten op een forum is zo ongeveer toch wel het meest zinloze wat je zou kunnen gaan doen als politicus?
Zelfs als je er aanhangers bijwint, weten ze nog niet voor wie ze zouden moeten stemmen?
Een voorbeeldje uit huidige tijden : tot voor kort waren antivaxxers een kleine, onbenullige groep (meestal uit een bepaalde religieuze groep) maar tegenwoordig worden op allerlei fora boodschappen verspreid waardoor zelfs een groot deel van de bevolking het coronavaccin zal weigeren en zich ook al vragen beginnen stellen over andere vaccins.
Moet zijn dat je zelf te veel in die groepen vertoeft om tot die perceptie te komen. De rush op het griepvaccin dit jaar toont in elk geval het tegendeel aan, eenmaal dat vaccin er is, zal de overgrote meerderheid staan dringen om het zo rap mogelijk te krijgen. De onwetende en simpele zielen vormen echt niet het "groot deel" van de bevolking...geebee schreef: ↑14 november 2020, 12:22 Als er op genoeg onbenullig forums, facebook en andere sociale toestanden voldoende berichten worden gepost die gretig worden gelezen en opgenomen door onwetenden en simpele zieln ga je die traag maar zeker "hersenspoelen" dus ja, dat is wel degelijk een werkende tactiek ...
Een voorbeeldje uit huidige tijden : tot voor kort waren antivaxxers een kleine, onbenullige groep (meestal uit een bepaalde religieuze groep) maar tegenwoordig worden op allerlei fora boodschappen verspreid waardoor zelfs een groot deel van de bevolking het coronavaccin zal weigeren en zich ook al vragen beginnen stellen over andere vaccins.
-
- VIP member
- Contacteer:
En dat door iemand die een mandaat gekregen had van de blauwe achterban. Zo snel je broek laten zakken is toch ongezien.inquirer schreef: ↑14 november 2020, 11:57
Meneer Tommelein zijn gezicht bij de bekendmaking van de winnaar van de voorzittersverkiezingen sprak boekdelen, dat gezicht vergeet ik nooit