De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Maandag met twijfel toch maar wat meer geografisch gespreid gezien ik teveel in USA zat en Chinees aandeel bijgekocht (Alibaba). 1 dag later: -12% Grmbl.
Deze ochtend getwijfeld tussen een ETF voor clean energy of (opnieuw) een Chinees aandeel (ditmaal Xpeng). Door mijn nare aanvaring eerder deze week met Alibaba, toch maar voor de "zekerheid" gegaan en de ETF aangekocht.
Kon later op de dag mijn curiositeit niet bedwingen en ben toch maar eesn gaan kijken naar die Xpeng aandelen. Wat blijkt, die zijn vandaag bijna 30% omhoog gegaan. China lijkt me express tegen de haren te willen wrijven lijkt het wel. :-s
Zo. die frustratie moest ik hier even kwijt. :-)
Greetings,
Deze ochtend getwijfeld tussen een ETF voor clean energy of (opnieuw) een Chinees aandeel (ditmaal Xpeng). Door mijn nare aanvaring eerder deze week met Alibaba, toch maar voor de "zekerheid" gegaan en de ETF aangekocht.
Kon later op de dag mijn curiositeit niet bedwingen en ben toch maar eesn gaan kijken naar die Xpeng aandelen. Wat blijkt, die zijn vandaag bijna 30% omhoog gegaan. China lijkt me express tegen de haren te willen wrijven lijkt het wel. :-s
Greetings,
Als ik mij niet vergis, was WoltersKluwer één van de aandelen die destijds sterk vertegenwoordigd waren in de fondsen van Bestinver. Dat aandeel was achteraf inderdaad een zeer goede belegging (ik heb het gelukkig ook tijdig opgepikt) en daarmee is de cirkel rond naar quality investing.
De Russel retraced mee met de triple top weerstand van de S&P en de Nasdaq.
Maar door dat vaccinnieuws was de RUSSEL als enige al over die weerstand gesprongen en nu gaat die een retest van zijn base uitbraak doen. Schitterend om al die algo's te zien retracen vanaf dat ze de langetermijn weerstand gehaald hadden op de S&P.
De weekgrafiek om de hele triple top uitbraak op IWM (russel)te zien en de daggrafiek om het schouwspel van retest te bekijken. Wat staan hun computers toch mooi geprogrammeerd.
Eerst maakten ze gebruik van de schitterende hedge locatie op de S&P en de Nasdaq en dan gaan ze de steun uit de base van de russel gaan bespelen.
Maar door dat vaccinnieuws was de RUSSEL als enige al over die weerstand gesprongen en nu gaat die een retest van zijn base uitbraak doen. Schitterend om al die algo's te zien retracen vanaf dat ze de langetermijn weerstand gehaald hadden op de S&P.
De weekgrafiek om de hele triple top uitbraak op IWM (russel)te zien en de daggrafiek om het schouwspel van retest te bekijken. Wat staan hun computers toch mooi geprogrammeerd.
Eerst maakten ze gebruik van de schitterende hedge locatie op de S&P en de Nasdaq en dan gaan ze de steun uit de base van de russel gaan bespelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ondertussen hebben ze al een retest op die oude weerstand van de RUSSEL gedaan.
De wiek van de kaars is al tegen de lijn gebotst.
De wiek van de kaars is al tegen de lijn gebotst.
Ken dat ... sedert ik een Boglehead ben heb ik die ‘had ik’- momenten niet meer.MrMaster schreef: ↑12 november 2020, 18:55 Maandag met twijfel toch maar wat meer geografisch gespreid gezien ik teveel in USA zat en Chinees aandeel bijgekocht (Alibaba). 1 dag later: -12% Grmbl.
Greetings,
maandag komt Baidu met cijfers (de google van china) - misschien daar nog een poging ondernemen :-)Wimble schreef: ↑12 november 2020, 20:16Ken dat ... sedert ik een Boglehead ben heb ik die ‘had ik’- momenten niet meer.MrMaster schreef: ↑12 november 2020, 18:55 Maandag met twijfel toch maar wat meer geografisch gespreid gezien ik teveel in USA zat en Chinees aandeel bijgekocht (Alibaba). 1 dag later: -12% Grmbl.
Greetings,
Hier het resultaat van de retest van de base uitbraak van de Russel, met als laatste kaars de voorbeurs kaars van dit tijdstip van schrijven. (onderste grafiek)Dirk2 schreef: ↑12 november 2020, 19:11 De Russel retraced mee met de triple top weerstand van de S&P en de Nasdaq.
Ook de weekgrafiek erbij met 1 kaars = 1 week om dit uitgezoomd (inclusief voorbeurs van vandaag) te zien. (bovenste grafiek)
Het aanraken van de enorme RUSSEL steun, zorgde ook voor een opvering van de S&P en de NASDAQ. Deze zitten helaas nog niet over de zware triple weerstanden.
Wanneer en hoe eindigt deze OPLUCHTINGSRALLY
Grootste handelsakkoord in maak, made in China!:MrMaster schreef: ↑12 november 2020, 18:55
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201115_98033357
Vraag ik mij ook af!
En vooral,ben ikzelf voldoende uit de markt? Is het niet" HET" moment voor alles wat groen staat in mijn portfolio te verkopen??
En vooral,ben ikzelf voldoende uit de markt? Is het niet" HET" moment voor alles wat groen staat in mijn portfolio te verkopen??
Bij sterke stijgingen geldt hetzelfde als bij sterke dalingen: blijf op je handen zitten!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is nooit een goed idee, het feit of een aandeel nu groen of rood staat zou in principe nooit een bepalende factor mogen zijn.
Europese beurzen schieten sinds een kwartier omhoog:
"Moderna Inc MRNA.O said on Monday its experimental vaccine was 94.5% effective in preventing COVID-19 based on interim data from a late-stage clinical trial, becoming the second U.S. company in a week to report results that far exceed expectations." (Reuters)
"Moderna Inc MRNA.O said on Monday its experimental vaccine was 94.5% effective in preventing COVID-19 based on interim data from a late-stage clinical trial, becoming the second U.S. company in a week to report results that far exceed expectations." (Reuters)
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
De S&P is daarnet voorbeurs alweer tegen die zware weerstand gebotst. Ze hebben het duidelijk gezien, want daar begonnen ze te retracen.
De Russel is nog steeds in momentum, na wel uitgebroken te zijn. Vooral zijn retest gebeurde op een risicovrije locatie.
Zie mijn vorige bijdrages in dit draadje.
Zolang de Russel het blijft goed doen = verdere rotatie met sterk momentum naar die andere niet groei sectoren.
Laatste candle is vandaag voorbeurs met high aan vorige high van 5 dagen geleden. Kleine dubbele top weerstand dus.
De Russel is nog steeds in momentum, na wel uitgebroken te zijn. Vooral zijn retest gebeurde op een risicovrije locatie.
Zie mijn vorige bijdrages in dit draadje.
Zolang de Russel het blijft goed doen = verdere rotatie met sterk momentum naar die andere niet groei sectoren.
Laatste candle is vandaag voorbeurs met high aan vorige high van 5 dagen geleden. Kleine dubbele top weerstand dus.