Holdings
TIP
Re: Holdings
Koekjes Lotus zullen weer wat zoeter smaken bij Belreca.
Belreca heeft 1000 stuks in bezit.
Holding FFP heeft zijn versnelling ook in de juiste positie gevonden.
Belreca heeft 1000 stuks in bezit.
Holding FFP heeft zijn versnelling ook in de juiste positie gevonden.
Gbl buiten gesmeten aan 81,5
regel v zeezout : buiten bij dividend verlaging
regel v Buffett : never lose money
regel v nickname: wie veel te lang in limbo blijft hangen wordt buiten gesmeten, zo ook berkshire.
regel v zeezout : buiten bij dividend verlaging
regel v Buffett : never lose money
regel v nickname: wie veel te lang in limbo blijft hangen wordt buiten gesmeten, zo ook berkshire.
-
- Hero Member
- Contacteer:
O jeetje Nickname, u smijt wellicht zoals ik ook deed te snel aandelen buiten. GBL en Berkshire heb ik nog steeds. Niet dat ik iets weet over beleggen.
Maar ik lees wel o.a. hetgeen B7H4Long, MoreorLess en Gpv1 schrijven op dit forum. Het lijkt voor mij - hoeft niet voor u - dat deze schrijvers online serieuze beleggers zijn -. Ik heb in ieder geval veel van hen geleerd. En natuurlijk zou men meer kunnen verdienen op de korte termijn; ook die schrijvers zijn te waarderen en lees ik graag. Het is altijd een ''gemiddelde zoeken'' en het blijft altijd leren en verbazen toch? Vandaag Moderna, himmelhoch jauchzend zu tode betrubt...
Maar ik lees wel o.a. hetgeen B7H4Long, MoreorLess en Gpv1 schrijven op dit forum. Het lijkt voor mij - hoeft niet voor u - dat deze schrijvers online serieuze beleggers zijn -. Ik heb in ieder geval veel van hen geleerd. En natuurlijk zou men meer kunnen verdienen op de korte termijn; ook die schrijvers zijn te waarderen en lees ik graag. Het is altijd een ''gemiddelde zoeken'' en het blijft altijd leren en verbazen toch? Vandaag Moderna, himmelhoch jauchzend zu tode betrubt...
Karine, hun volledige posities staan netjes disclosed op hun website. Een klein beetje zelf moeite doen zal geen kwaad kunnen.
Berkshire had ik al 6 jaar met slechts 30% winst ofzo, heb ook wel eens wat bijgekocht, maar was de afgelopen jaren toch wat aant slabakken. Dat geld herinvesteerd, ook minder dollar risico.Jozefien1969 schreef: ↑16 november 2020, 20:26 O jeetje Nickname, u smijt wellicht zoals ik ook deed te snel aandelen buiten. GBL en Berkshire heb ik nog steeds. Niet dat ik iets weet over beleggen.
Gbl ook al geruime tijd in bezit, meestal in verlies, deze middag stukje in winst.
Maar dividend verlaagd en moest dus buiten.
Had Gbl al eens eerder in portfolio, nooit geen plezier aan gehad.
Beetje onduidelijke website.
45.000 Solvay A (1)
50.000 Ackermans & Van Haaren (1)
50.000 Financière de Tubize (1)
103.000 Bekaert (1)
191.000 Aliaxis (1)
65.610 Danone (1)
92.000 Vranken-Pommery Monop (1)
100.000 Boskalis Westminster (1)
30.500 Heineken N.V. (1)
135.752 Royal Dutch Shell (A) (1)
38.100 BMW (1)
1.000 Lotus Bakeries (1)
44.000 Melexis (1)
20.000 Roche Holding AG (1)
19.100 Mckesson (1)
Is ondertussen al duidelijk waarom ze hun AvH aandelen dumpten om ze kort nadien terug aan te kopen?
Zien jullie de beperkte liquiditeit van het aandeel Belreca als een nadeel of een voordeel?
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Waarom zou dat een voordeel kunnen zijn?
Edit: Ondertussen even gegoogeld en dit antwoord gevonden over illiquide aandelen in het algemeen:
https://www.beleggersbelangen.nl/2012/0 ... -aandelen/
Edit: Ondertussen even gegoogeld en dit antwoord gevonden over illiquide aandelen in het algemeen:
https://www.beleggersbelangen.nl/2012/0 ... -aandelen/
Heeft er misschien al iemand uitgerekend welk huidige de decote?karine schreef: ↑16 november 2020, 22:09Beetje onduidelijke website.
45.000 Solvay A (1)
50.000 Ackermans & Van Haaren (1)
50.000 Financière de Tubize (1)
103.000 Bekaert (1)
191.000 Aliaxis (1)
65.610 Danone (1)
92.000 Vranken-Pommery Monop (1)
100.000 Boskalis Westminster (1)
30.500 Heineken N.V. (1)
135.752 Royal Dutch Shell (A) (1)
38.100 BMW (1)
1.000 Lotus Bakeries (1)
44.000 Melexis (1)
20.000 Roche Holding AG (1)
19.100 Mckesson (1)
Ik heb er een heel pak. Op de dagen dat ik gekocht hebt heb ik dat ook op het forum vermeld dat was toen dat de TIJD een foutieve berekening schreef over de NAV naar aanleiding van de resultaten wat ook op het forum is vermeld.
Belreca is geen trading aandeel voor mij elk jaar een mooi dividend is voldoende voor mij. Belreca is als het ware een zeer mooie portefeuile met enkel kwaliteitsaandelen.
En tja als je natuurlijk zit te vissen om aan bvb 105 euro te kopen en nog lager dan moet je al hopen op een crash om stukken binnen te halen.
Laeka, heb jij een idee van de huidige decote?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@Phjo01
50,7 tov 36,3
28,4% decote
(met tubize en ackb aan beurskoers ipv hun iw)
anders 33,6%
50,7 tov 36,3
28,4% decote
(met tubize en ackb aan beurskoers ipv hun iw)
anders 33,6%
Dank je wel doorwinterd !