aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Naast deze scherpe voorwaarden, wat vinden jullie van de svv conditie?
Voor ons 2 samen (28 jaar niet rokers) betalen we eenmalig €2.700.
Is dat correct of aan de hoge kant? Q ligt zeer laag en slechts 15j afbetaling.
Dat is een krediet met nul risico voor de bank. Kan waarschijnlijk nog beetje lager als ze moeite doen. Ze kunnen er onmogelijk hun broek aan scheuren.
Banken gooien geld door ramen en deuren voor zo'n krediet, het alternatief is geld parkeren bij de ECB en er 0.5% op betalen.
Kan allemaal best zijn, Roo. Maar vergelijk dat eens met een koppel dat hetzelfde bedrag leent op 20 jaar en Q:60 heeft. Dan zijn JKP's van 1,85% de norm. Ik blijf het een zeer goed aanbod vinden.
Vinden jullie het belangrijk dat je een hypothecaire lening al eens online kan simuleren (als dit accuraat is)? Of willen jullie liever gewoon direct naar het kantoor gaan? Heb het gevoel dat de online simulaties niet altijd correct zijn...
Online is een eerste ( richtinggevende) stap.
200.000 op 20 jaar aan 1,5 of 1,2% geeft een maandelijks verschil van 25 euro. SSV en verzekering van het gebouw hebben ook een deftige invloed op uw JKP.
Trek er dus de nodige tijd voor uit, vergelijk en speel de aanbieders tegen elkaar uit. Good luck.
200.000 op 20 jaar aan 1,5 of 1,2% geeft een maandelijks verschil van 25 euro. SSV en verzekering van het gebouw hebben ook een deftige invloed op uw JKP.
Trek er dus de nodige tijd voor uit, vergelijk en speel de aanbieders tegen elkaar uit. Good luck.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Iemand die op bovenstaande zou kunnen antwoorden?mysticwizard schreef: ↑14 november 2020, 20:04 Naast deze scherpe voorwaarden, wat vinden jullie van de svv conditie?
Q = +/- 30%. Beiden zijn we niet roker en eind de 20. Lening is op 15 jaar.
Zou dit lager kunnen of is dit een faire SVV?
Cardif biedt de scherpste voorwaarden. Als je googlet op "cardif ssv simulatie", kun je een simulatie doen.mysticwizard schreef: ↑17 november 2020, 07:35Iemand die op bovenstaande zou kunnen antwoorden?mysticwizard schreef: ↑14 november 2020, 20:04 Naast deze scherpe voorwaarden, wat vinden jullie van de svv conditie?
Maar de banken halen een groot deel van hun winst uit de commissie van de verkoop van ssv en brandverzekering.
Als je een ssv elders neemt, ga je bij de bank een hogere rentevoet betalen.
Sommige banken geven een rentevoet los van ssv en brandverzekering.
Je moet dus steeds alles samen bekijken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ok bedankt. Het is ongeveer €500 goedkoper bij cardiff voor ons beiden samen. Dat scheelt 0.04% rente, door het wegtrekken van de SVV zal het verschil mogelijks hoger zijn. Dat is het nu ook niet waard..
Wat te doen? Een rentevoet die over de gehele looptijd van 20 jaar 3.500 EUR extra rente kost maar wel met de vrijheid om een brandverzekering af te sluiten bij een instelling naar keuze? Of een betere rentevoet (3.500 EUR in totaal beter) maar met verplichte brandverzekering?
Hangt van de brand/woon verzekering af. Hoeveel kost die en vooral wat zit daar in. Toch wel veel verschil tussen de verschillende aanbieders zowel naar franchise, berekening waarde woning, diefstal enzovoort.
Over het algemeen berekenen de banken hun rentevoet met/zonder zodanig dat je uiteindelijk alles bij dezelfde neemt. Hoe zou je zelf zijn...
Over het algemeen berekenen de banken hun rentevoet met/zonder zodanig dat je uiteindelijk alles bij dezelfde neemt. Hoe zou je zelf zijn...
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo, iemand ervaring met keytrade Bank?
Ik zou een lening willen aangaan?
Ook kun je verbouwkosten ingeven waardoor ik een lager percentage kan lenen.
Indien ik 5000 verbouwkosten ingeef scheeld dit 0.2 procent. Mag ik dit zomaar ingeven? Of moet ik dan facturen ingeven van firma's of mag ik zelf die verbouwingen doen?
Ik zou een lening willen aangaan?
Ook kun je verbouwkosten ingeven waardoor ik een lager percentage kan lenen.
Indien ik 5000 verbouwkosten ingeef scheeld dit 0.2 procent. Mag ik dit zomaar ingeven? Of moet ik dan facturen ingeven van firma's of mag ik zelf die verbouwingen doen?
-
- Newbie
- Contacteer:
€50.000 ontleend bij Crelan met een looptijd van 10 jaar en intrestvoet van 0,80%
Mijn dochter (jonge starter) krijgt van KBC (waar we nota bene geen klant zijn) voor de aankoop van een appartement een tarief van 1.13 % voor een krediet van 224.000 EUR op 25 jaar vast met een quotiteit van 88 %, schuldsaldoverzekering is iets duurder dan elders (maar te verwaarlozen), brandverzekering komt op ca 200 EUR (er is geen blokpolis voor het gebouw). Dit lijkt mij een offer she can't refuse ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Wij hebben een 20/5 voorstel van 1,18% met hoogstens eens verdubbeling in rente de laatste 5 jaar.
Leenbedrag is 290K en Q67.
Is dit een goed voorstel?
SSV en brandverzekering zijn verplicht bij te nemen. Echter zijn dit nog maar indicaties en geen concrete bedragen in de voorstellen als ik het goed begrijp, in dit voorstel lagen deze indicaties ook wel het laagst.
Leenbedrag is 290K en Q67.
Is dit een goed voorstel?
SSV en brandverzekering zijn verplicht bij te nemen. Echter zijn dit nog maar indicaties en geen concrete bedragen in de voorstellen als ik het goed begrijp, in dit voorstel lagen deze indicaties ook wel het laagst.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen idee of het fair is.mysticwizard schreef: ↑17 november 2020, 07:35Iemand die op bovenstaande zou kunnen antwoorden?mysticwizard schreef: ↑14 november 2020, 20:04 Naast deze scherpe voorwaarden, wat vinden jullie van de svv conditie?
Ik zou me eerder afvragen of SSV nodig is in dit geval als 28-jarigen, 15 jaar looptijd en Q 30% (misschien ook nog degressief)