Belasting op huurinkomsten
Re: Belasting op huurinkomsten
Belasting op private huur zal er nooit komen. Wel een vermogenskadaster...
De hebzucht van sommigen aftoppen is zeker geen slecht idee.
Estate Guru believer.
Persoonlijk zou ik liever een belasting op vermogen en vermogenswinst vermijden en dan liever belastingen betalen op inkomen/ontvangsten en meerwaarde-bij-verkoop.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Meerwaarde bij verkoop zou geen goede zaak zijn.
In de jaren 70 kocht ik een huis voor 760.000 B.frank ( 19.000 euro)
In 2008 verkocht voor 150.000 euro..
Als eens uitgerekend wat dat zou kosten in dergelijk voorbeeld???
[quote=TNTim post_id=475733 time=1605606309 user_id=10540]
@Roo
Als een investering momenteel een bepaald rendement geeft en in de toekomst wordt dit lager, dan gaan sommige verhuurders afhaken. Met als gevolg een vermindering van het aanbod en van het aantal kwalitatieve huurwoningen.
Ge moogt me eens een verhuurder aanwijzen die niet op zijn centen zit in mede eigendom.
Ze wonen er zelf niet en dan is niks van tel dat iets kost.
Heden men drukt op een knop en er gaat een kerstboom aan in ganse gebouw.
Voorstel om per verdiep , plaats een sensor te plaatsen waar is dat voor nodig.
De huurder betaalt toch onkosten en die andere mede eigenaars ja als ze het zelf bekostigen , zullen we daarna wel profiteren in onze huurprijs verhoging.
En bij hun thuis ligt het dak vol van certificaten , waarom dan kosten maken in een verhuur eigendom.
@Roo
Als een investering momenteel een bepaald rendement geeft en in de toekomst wordt dit lager, dan gaan sommige verhuurders afhaken. Met als gevolg een vermindering van het aanbod en van het aantal kwalitatieve huurwoningen.