Corona en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona en de cijfers
Laat me raden: dat dorp lag vol tramlijnen en had een overvloed aan handgranaten zeker?
Man man man, wat jij er allemaal bijsleurt bij een simpele vaststelling dat wij nu al voor de tweede keer het slechtst scoren wereldwijd ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Daar hadden we het niet over. Alweer ..
Misschien (?) was jij ooit goed in wiskunde maar eenvoudige beeldspraak begrijpen zit er niet in precies.
Het heeft zelfs geen enkel verband met wat we vandaag bespraken.
Dat je het niet begrijpt zegt niets over mij maar over jou.
Stop er toch mee man. Je zegt niets over het onderwerp. Je begint over vanalles waar we het niet over hebben. Geef het gewoon op.
Er komen nog momenten genoeg waarop we het gezellig oneens kunnen zijn.
Misschien (?) was jij ooit goed in wiskunde maar eenvoudige beeldspraak begrijpen zit er niet in precies.
Het heeft zelfs geen enkel verband met wat we vandaag bespraken.
Dat je het niet begrijpt zegt niets over mij maar over jou.
Stop er toch mee man. Je zegt niets over het onderwerp. Je begint over vanalles waar we het niet over hebben. Geef het gewoon op.
Er komen nog momenten genoeg waarop we het gezellig oneens kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 16 november 2020, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
OK, focus, Dat dorp heeft 2579 inwoners en er zijn 88 gevallende laatste 14 dagen. Hopelijk ben je tot hier mee?
Dat is 1 besmetting per 29 bewoners, nog steeds mee?
Of om het statistisch met de rest van het land te vergelijken 3412 gevallen per 100.000, hier nog mee?
De conclusie daaruit kan alleen maar zijn: dit dorp zit met het hoogste aantal besmettingen per inwoner van het land.
Wat valt hier nu statistisch of niet statistisch aan te ontkennen
Wel, vortex...
Als je the point zelf niet snapt, kom dan gerust terug als je het wel begrijpt. Ik leg jou niets meer uit.
Het is verspilling van tijd.
Jij stelt die vraag. Zo te zien ben jij niet mee.
Het is bijna onmogelijk dat je het zelf niet snapt. Dus : geen idee waarom je het dan toch komt vragen.
Als je the point zelf niet snapt, kom dan gerust terug als je het wel begrijpt. Ik leg jou niets meer uit.
Het is verspilling van tijd.
Jij stelt die vraag. Zo te zien ben jij niet mee.
Het is bijna onmogelijk dat je het zelf niet snapt. Dus : geen idee waarom je het dan toch komt vragen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dat noemen ze toch de wet van de grote getallen? Hoe groter de populatie, hoe korter bij het statistisch gemiddelde De kans dat Herstappe afwijkt van het (verwachte) statistische gemiddelde is iets groter dan de kans dat Antwerpen dat doet
Ook niet te vergeten: Vresse ligt aan de Franse grens, niet ver van Monthermé dat onveilig gemaakt wordt door Noord-Afrikanen.vortex schreef: ↑16 november 2020, 16:59OK, focus, Dat dorp heeft 2579 inwoners en er zijn 88 gevallende laatste 14 dagen. Hopelijk ben je tot hier mee?
Dat is 1 besmetting per 29 bewoners, nog steeds mee?
Of om het statistisch met de rest van het land te vergelijken 3412 gevallen per 100.000, hier nog mee?
De conclusie daaruit kan alleen maar zijn: dit dorp zit met het hoogste aantal besmettingen per inwoner van het land.
Wat valt hier nu statistisch of niet statistisch aan te ontkennen
Vresse is een zeer klein dorp, toeristisch, leeft ook voor een stuk van toerisme..
De laatste keer dat ik er was, was de plaatselijke kruidenier failliet en een frituur had ook de deuren moeten sluiten.
Je kon er een smos gaan kopen in een winkeltje met nog enkele andere activiteiten. Die deed dan een boterhammendoosje open met 2 plakjes kaas en 2 plakjes hesp in.
Een smos met hesp en kaas (ginder CLUB genoemd) .. en de helft van het beleg was op.
Een lokale café met mémé aan de toog kon je soep verkopen. Organisatorisch moeilijk voor hen want als je met vijf aan een tafel ging zitten en er vroeg één om soep moesten ze eerst weten of de rest ook nog soep wou straks.
Ze konden dat namelijk niet in vier keer opwarmen. Ze wilden het zeker ineens weten...
Ik weet nog altijd niet waarom. In dat stuk Wallonie zal een soeppan ook in quarantaine moeten nadat er één portie in is opgewarmd zeker ?
Het andere :
Covid gaat tussen dragers voort, eender in welk dorp of stad zij wonen.
Een klassieker is dat drager 1 het opdoet op het werk of op school, ermee naar huis komt, de rest van het gezin aansteekt, etc.
Die gaan dan naar neefjes en nichtjes, oma en opa, en er is weer een nieuw 'huishouden' besmet.
Kinderen gaan samen naar school in vaak slecht verluchte gebouwen en zitten de ganse dag samen lekker binnen. Daar gaat er ook al eens een bacilletje over van Jan naar Klaas.
Klaas neemt het mee naar huis, besmet huisgenoten, die gaan naar het rusthuis op bezoek en het is vertrokken.
Andere hypothese : een bezoeker brengt het binnen in een rusthuis en het woedt daar als een benzinebrandje.
Binnen de kortste keren heb je in één rusthuis 20 besmettingen.
Voor je het weet zit je dan in een dorp met 2000 inwoners (of 2700) aan een paar tientallen besmettingen op bijna geen populatie om dat statistisch te dragen.
De statistiek laat het een ramp lijken in een dorp als Vresse.
De realiteit zegt dat één rusthuis of enkele gezinnen besmet zijn geraakt.
Alleen weegt dat in Vresse een pak zwaarder door op de cijfers dan in Antwerpen.
En zo komt het dat kleine gemeenten soms spectaculaire cijfers hebben in de statistieken... maar dat dat minder te betekenen heeft dan je wel zou denken.
Denk aan dat gehucht met 2 inwoners dat hier theoretisch werd opgezadeld met 1 besmetting.
Gemiddeld 50.000 inwoners op 100.000 zijn daar besmet.
Voila. Toch uitgelegd.
De demagogen hier aanwezig kunnen er met hun eigen superlatieven wat mee lachen. Het blijft wel de werkelijkheid.. De feiten.
Door CarpeNoctem bv als heilig gepredikt, door zichzelf alleen gebruikt waar het kan misbruikt worden.
De laatste keer dat ik er was, was de plaatselijke kruidenier failliet en een frituur had ook de deuren moeten sluiten.
Je kon er een smos gaan kopen in een winkeltje met nog enkele andere activiteiten. Die deed dan een boterhammendoosje open met 2 plakjes kaas en 2 plakjes hesp in.
Een smos met hesp en kaas (ginder CLUB genoemd) .. en de helft van het beleg was op.
Een lokale café met mémé aan de toog kon je soep verkopen. Organisatorisch moeilijk voor hen want als je met vijf aan een tafel ging zitten en er vroeg één om soep moesten ze eerst weten of de rest ook nog soep wou straks.
Ze konden dat namelijk niet in vier keer opwarmen. Ze wilden het zeker ineens weten...
Ik weet nog altijd niet waarom. In dat stuk Wallonie zal een soeppan ook in quarantaine moeten nadat er één portie in is opgewarmd zeker ?
Het andere :
Covid gaat tussen dragers voort, eender in welk dorp of stad zij wonen.
Een klassieker is dat drager 1 het opdoet op het werk of op school, ermee naar huis komt, de rest van het gezin aansteekt, etc.
Die gaan dan naar neefjes en nichtjes, oma en opa, en er is weer een nieuw 'huishouden' besmet.
Kinderen gaan samen naar school in vaak slecht verluchte gebouwen en zitten de ganse dag samen lekker binnen. Daar gaat er ook al eens een bacilletje over van Jan naar Klaas.
Klaas neemt het mee naar huis, besmet huisgenoten, die gaan naar het rusthuis op bezoek en het is vertrokken.
Andere hypothese : een bezoeker brengt het binnen in een rusthuis en het woedt daar als een benzinebrandje.
Binnen de kortste keren heb je in één rusthuis 20 besmettingen.
Voor je het weet zit je dan in een dorp met 2000 inwoners (of 2700) aan een paar tientallen besmettingen op bijna geen populatie om dat statistisch te dragen.
De statistiek laat het een ramp lijken in een dorp als Vresse.
De realiteit zegt dat één rusthuis of enkele gezinnen besmet zijn geraakt.
Alleen weegt dat in Vresse een pak zwaarder door op de cijfers dan in Antwerpen.
En zo komt het dat kleine gemeenten soms spectaculaire cijfers hebben in de statistieken... maar dat dat minder te betekenen heeft dan je wel zou denken.
Denk aan dat gehucht met 2 inwoners dat hier theoretisch werd opgezadeld met 1 besmetting.
Gemiddeld 50.000 inwoners op 100.000 zijn daar besmet.
Voila. Toch uitgelegd.
De demagogen hier aanwezig kunnen er met hun eigen superlatieven wat mee lachen. Het blijft wel de werkelijkheid.. De feiten.
Door CarpeNoctem bv als heilig gepredikt, door zichzelf alleen gebruikt waar het kan misbruikt worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Waar jij een hele bladzijde voor nodig hebt legt Sebastiaan1985 uit met één zin van 10 woorden ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Allee... Leer er dan vooral iets van !
We hebben hier de laatste dagen al te vaak gezien dat je het voor de gemiddelde SG'er goed moet uitleggen. En dan komt het vaak nog niet aan.
Het is gratis he man. Wat klaag je dan !
Om het in jouw stijl te zeggen : die hele bladzijde klopt niet.
Het is maar ...eermmm... Een zesde van een bladzijde.
De uitleg was maar de helft van de post.
Je bent echt niet sterk in wiskunde he. Nu dat nog even toegeven voor jezelf.
Geen commentaar op de inhoud verder ? Alleen op de stijl ? Prima zo ! Cheerio !
We hebben hier de laatste dagen al te vaak gezien dat je het voor de gemiddelde SG'er goed moet uitleggen. En dan komt het vaak nog niet aan.
Het is gratis he man. Wat klaag je dan !
Om het in jouw stijl te zeggen : die hele bladzijde klopt niet.
Het is maar ...eermmm... Een zesde van een bladzijde.
De uitleg was maar de helft van de post.
Je bent echt niet sterk in wiskunde he. Nu dat nog even toegeven voor jezelf.
Geen commentaar op de inhoud verder ? Alleen op de stijl ? Prima zo ! Cheerio !
Haelewyn, begrijp je nu nog niet dat CN ervan geniet dat hij je op stang jaagt? Hoe heviger jouw toorn, hoe groter zijn plezier.
Disclaimer: ik neem geen enkel publiek standpunt in over Corona en de de interpretaties van de cijfers hier.
Disclaimer: ik neem geen enkel publiek standpunt in over Corona en de de interpretaties van de cijfers hier.
-
- VIP member
- Contacteer:
Haha mvr gaat in Nederland verkondigen dat er veel dissidenten zijn in België... waar spreken ze nog van dissidenten ra ra
Nee hoor, de statistiek laat gewoon de exacte cijfers zien, de ramp conclusie is aan diegene die de statistiek al dan niet fout interpreteert. Heel je betoog dat cijfers en statistiek niet de waarheid tonen klopt van geen kanten, de cijfers zijn wat ze zijn, of dat slechte of rampzalige cijfers zijn hangt van individuele interpretatie af, idem over het hoe en waarom. Er valt met andere woorden niks te ontkennen aan "Vresse zit met het hoogste aantal besmettingen per inwoner van het land", dat is gewoon een feit, of dat erg is en of daar een goeie verklaring voor is, staat daar los van.
Dus de volgende keer dat CN je met het hoogste cijfer ter wereld van het aantal doden per inwoner irriteert, niet proberen die cijfers te ontkennen, zeg gewoon; ja maar dat komt omdat er onder bestuur van Beke een soort genocide heeft plaatsgevonden in WZC en omdat onze politiekers het te druk hadden met postjes verdelen en er daardoor veel te laat maatregelen zijn genomen.
Wel, Mr. MOL, met jouw achtergrond zal er zeker iets van waarheid moeten zitten in wat je zegt.MoreOrLess schreef: ↑16 november 2020, 23:16 Haelewyn, begrijp je nu nog niet dat CN ervan geniet dat hij je op stang jaagt? Hoe heviger jouw toorn, hoe groter zijn plezier.
Aan de andere kant schat je sommige dingen op afstand toch verkeerd in.
Er is geen sprake van toorn hier.
Af en toe, als ik eens een half uurtje niet weet wat doen, speel ik een spelletje mee.
Van die oude Belgen die graag twisten en die zich af en toe wat oefenen voor de lol in die sport ?
Tegelijk een schrijfoefening.
Laat CN er gerust van genieten ... denkend dat ik op stang ga. Ik geniet van het antwoord te geven en van zijn repliek die (naar mijn eigen inziens) dan toch alsmaar werkelijkheidsvreemder wordt en eigenlijk een tikje meer belachelijk.
Het opent af en toe al eens ogen bij mensen van wat er echt waar of niet waar is.
Jij was daar niet zo lang geleden een mooi voorbeeld van.
Als ik een betoog doe zit ik aan minstens één bladzijde. Dit kwam niet eens in de buurt.vortex schreef: ↑17 november 2020, 08:27Nee hoor, de statistiek laat gewoon de exacte cijfers zien, de ramp conclusie is aan diegene die de statistiek al dan niet fout interpreteert. Heel je betoog dat cijfers en statistiek niet de waarheid tonen klopt van geen kanten, de cijfers zijn wat ze zijn, of dat slechte of rampzalige cijfers zijn hangt van individuele interpretatie af, idem over het hoe en waarom. Er valt met andere woorden niks te ontkennen aan "Vresse zit met het hoogste aantal besmettingen per inwoner van het land", dat is gewoon een feit, of dat erg is en of daar een goeie verklaring voor is, staat daar los van.
Dus de volgende keer dat CN je met het hoogste cijfer ter wereld van het aantal doden per inwoner irriteert, niet proberen die cijfers te ontkennen, zeg gewoon; ja maar dat komt omdat er onder bestuur van Beke een soort genocide heeft plaatsgevonden in WZC en omdat onze politiekers het te druk hadden met postjes verdelen en er daardoor veel te laat maatregelen zijn genomen.
Statistisch is Vresse op dit moment de slechtste van BE. So what. Voordien was dat een ander dorp met slechtere cijfers dan Vresse. Mijn eigen dorp is ook al slechtste geweest in deze provincie.
Ik vind jouw eerste alinea eigenlijk maar boerenkool (kul) met prut....
Dat jij het weer erg verstandig vindt van jezelf : Enjoy !
De volgende keer van het hoogste cijfer kan ik net zo goed denken aan de spelletjes van BDW, de ontkenning van Jambon, het verzet van klein leidertje Bart tegen de regels zoals het sluiten van de restaurants, hun gewroet om toch maar in de beste verdeling van postjes te vallen en er dan toch nog naast te vallen, ...
de slechte aanpak van de situatie in de rusthuizen waarvoor ikzelf en de mensen die ik hier of elders ken geen alternatief hadden, in de wetenschap dat er ook rampen zijn gebeurd in andere EU landen, ...de onbetrouwbaarheid van de cijfers en nog veel meer.
En zo is er nog veel meer om over na te denken.
Als iemand zichzelf hier voor de honderdste keer te kakken zet met altijd hetzelfde ... dat nog even weinig of veel te betekenen heeft dan 'toen', ...dat irriteert mij niet hoor.vortex schreef: ↑17 november 2020, 08:27 Dus de volgende keer dat CN je met het hoogste cijfer ter wereld van het aantal doden per inwoner irriteert, niet proberen die cijfers te ontkennen, zeg gewoon; ja maar dat komt omdat er onder bestuur van Beke een soort genocide heeft plaatsgevonden in WZC en omdat onze politiekers het te druk hadden met postjes verdelen en er daardoor veel te laat maatregelen zijn genomen.
De staten hieronder hebben 47,5 miljoen inwoners. Relevant genoeg ? Zij hebben niet eens hun beperkt inwoneraantal tegen, zoals San Marino of Belgie.
Als jullie als smokeblowers (up our ass) nog eens (remember) komen lullen dat het in Lombardije niet slechter ging dan in BE...of nu in Napels niet slechter dan in BE.. Dan zal ik dat zeker met het meeste schuldgevoel volgen, wetende dat jullie de zeveraars zijn en niet (toch minder) ikzelf.
Van jou weet ik het niet zeker Vortex. Van CN wel .. Die was TEGEN het nemen van maatregelen. Omdat het beter gaat als je er geen neemt toch ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 18 november 2020, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.