Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
En in dit lijstje zijn we ook weer bij de slechtste.
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~a3cebce4/
De beste zijn we nog niet gauw geweest als het over Corona gaat. Behalve met tellen ...
In tegenstelling met onze Noorderburen kunnen we ons niet echt Gidsland gaan noemen zonder dat er in lachen wordt uitgebarsten.. maar dat is met hen ook het geval zeker he ?
De cijfers hier dalen sneller. We zijn niet langer het slechtste land van Europa voor wat betreft Corona maar volgens VRT nieuws staan we nu op plaats 14. Ze hebben niet vermeld in welk klassement, volgens welk criterium, we die plaats bekleden.
In tegenstelling met onze Noorderburen kunnen we ons niet echt Gidsland gaan noemen zonder dat er in lachen wordt uitgebarsten.. maar dat is met hen ook het geval zeker he ?
De cijfers hier dalen sneller. We zijn niet langer het slechtste land van Europa voor wat betreft Corona maar volgens VRT nieuws staan we nu op plaats 14. Ze hebben niet vermeld in welk klassement, volgens welk criterium, we die plaats bekleden.
Er zijn dus 10 maal meer besmetten dan er zijn gemeten.anonymous schreef: ↑18 november 2020, 11:15 En in dit lijstje zijn we ook weer bij de slechtste.
Top !
Er zijn 540,000 geregistreerde besmettingen. Dus zo'n 5 1/2 miljoen Belgen zijn reeds daadwerkelijk besmet.
Groepsimmuniteit is bereikt vóórdat Pfizer Puurs de eerste vaccins op de vlieger naar Amerika zet.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En dan nu de realiteit: geen enkele van die staten heeft zoveel inwoners. Tesamen gelegd gaan ze er misschien geraken.
Hoe jij steeds maar naast de kwestie blijft zwammen is ongelofelijk. In die lijst van de WHO staan er 139 landen met minder inwoners dan wij (slechts 79 landen hebben meer inwoners). We kloppen ze allemaal met de vingers in de neus. Waar haal je het dat dat een nadeel is?
Hoe jij hier andermaal landen, regio's, steden en staten door elkaar haspelt doet pijn aan de ogen.
ROTFL, ik heb er hier nog maar één (1) weten landen vergelijken met staten, steden, regio's of "gehuchten als Aarlen (sic)" en dat was ene haelewyn.
Je bent zelfs wanhopig genoeg om het WHO-lijstje van VS-staten die het slechts scoorden te posten en er dan manueel je geliefde vaderland bij te schrijven. Hoe zielig kan het worden
Heeft je brief naar de WHO niet het verhoopte effect gehad?
Je weet toch wie ook in dat bedje ziek was? Die tekende ook manueel dingen bij als de feiten hem niet aanstonden:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 november 2020, 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zelfs je grote idool ziet het in:
Wij hebben domweg geen goed coronabeleid
Hij vergeet er wel bij te vertellen dat hij zowat carte blanche had gekregen in de desastreus verlopen eerste golf. Met de gekende resultaten
Hier neemt hij wel de verantwoordelijkheid, maar dan ook maar omdat het in Antwerpen redelijk verlopen was.
De successen zijn voor hem, het falen is voor de politiekers. Of de bevolking, omdat die te dom waren om zijn steeds wisselende adviezen nog te snappen.
Hij vergeet er wel bij te vertellen dat hij zowat carte blanche had gekregen in de desastreus verlopen eerste golf. Met de gekende resultaten
Ik begin te zien waarom jij zo'n fan bent. Hij zwalpt ook van de ene naar de andere kant.Is dat echt uw taak? Op Twitter zeggen wat mensen moeten doen of laten?
‘Het is niet verboden hè, goede raad geven. Antwerpen was deze zomer de hoofdstad van de Europese covid-epidemie, daar kun je toch geen toeristen naartoe sturen? Op dat moment was de politiek onzichtbaar, dus ja, dan neem ik de verantwoordelijkheid maar op me.’
Hier neemt hij wel de verantwoordelijkheid, maar dan ook maar omdat het in Antwerpen redelijk verlopen was.
De successen zijn voor hem, het falen is voor de politiekers. Of de bevolking, omdat die te dom waren om zijn steeds wisselende adviezen nog te snappen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Mocht het echt zo zijn dat reeds de helft van de Belgen besmet is geweest dan zouden de cijfers nu heel laag zijn omdat er praktisch geen besmetting meer zou kunnen gebeuren, de zogenaamde groepsimmuniteit ... ik geloof er m.a.w. geen snars van.Dixit schreef: ↑18 november 2020, 12:17Er zijn dus 10 maal meer besmetten dan er zijn gemeten.anonymous schreef: ↑18 november 2020, 11:15 En in dit lijstje zijn we ook weer bij de slechtste.
Top !
Er zijn 540,000 geregistreerde besmettingen. Dus zo'n 5 1/2 miljoen Belgen zijn reeds daadwerkelijk besmet.
Groepsimmuniteit is bereikt vóórdat Pfizer Puurs de eerste vaccins op de vlieger naar Amerika zet.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hela hela, maak dat die aandelen weer niet kelderen.
Je weet toch wat er nog in Puurs te vinden is?
Dat was dus ook mijn gedachte. Ja, maar jongens, toch... het is het één of het ander, he ?geebee schreef: ↑18 november 2020, 12:57Mocht het echt zo zijn dat reeds de helft van de Belgen besmet is geweest dan zouden de cijfers nu heel laag zijn omdat er praktisch geen besmetting meer zou kunnen gebeuren, de zogenaamde groepsimmuniteit ... ik geloof er m.a.w. geen snars van.Dixit schreef: ↑18 november 2020, 12:17
Er zijn dus 10 maal meer besmetten dan er zijn gemeten.
Top !
Natuurlijk kunnen ze dan tegenwerpen: "Zie hier ! Groepsimmuniteit werkt niet ! De helft van het volk is besmet geweest en nóg verspreidt het zich als de brandweer !"
Maar dat 1 op de 2 Belgen het al heeft zitten gehad... da's wel erg veel. Waar dienden die lockdowns dan voor ?
Dan is dit 'coronavirusje' bij de meesten gewoon asymptomatisch geweest. En dat zou dan ook weer prachtig nieuws zijn !
Kortom: er klopt iets niet met die studie. Of in ieder geval met de samenvatting ervan in de kranten.
Toch zou ik die cijfers durven geloven.
Als men hier het aantal testen verhoogt, stijgt ook het aantal besmettingen evenredig. Iets wat hier al vermeld werd in maart. Met het aantal testen bepaalt men het aantal besmettingen. Het reële aantal besmettingen, al dan niet met symptomen, ligt vele malen hoger.
Als men hier het aantal testen verhoogt, stijgt ook het aantal besmettingen evenredig. Iets wat hier al vermeld werd in maart. Met het aantal testen bepaalt men het aantal besmettingen. Het reële aantal besmettingen, al dan niet met symptomen, ligt vele malen hoger.
Ik vermoed dat je toch weer hulp gaat moeten vragen bij je vele (domme) vriendjes hier want alleen kom je er niet echt uit precies. Er komen er vast wel wat meezeveren. Geil van je stijl ....CarpeNoctem schreef: ↑18 november 2020, 12:32En dan nu de realiteit: geen enkele van die staten heeft zoveel inwoners. Tesamen gelegd gaan ze er misschien geraken.Hoe jij steeds maar naast de kwestie blijft zwammen is ongelofelijk. In die lijst van de WHO staan er 139 landen met minder inwoners dan wij (slechts 79 landen hebben meer inwoners). We kloppen ze allemaal met de vingers in de neus. Waar haal je het dat dat een nadeel is?
Hoe jij hier andermaal landen, regio's, steden en staten door elkaar haspelt doet pijn aan de ogen.
ROTFL, ik heb er hier nog maar één (1) weten landen vergelijken met staten, steden, regio's of "gehuchten als Aarlen (sic)" en dat was ene haelewyn.
Je bent zelfs wanhopig genoeg om het WHO-lijstje van VS-staten die het slechts scoorden te posten en er dan manueel je geliefde vaderland bij te schrijven.
Naast de kwestie zwammen : Begin niet zoals de NVA over demagogie te preken als dat jouw eigen handelsmerk is he Carpe.
Jij bent de kampioen in zwammen en lullen. Ik geef je met plezier de titel die je verdient. Ik hoef hem niet.
Doet het pijn aan je ogen ? Het is te hopen dat het naar onderen zakt !
We weten allemaal (toch die die weten dat New York in de USA ligt) dat die ene staat alleen al zoveel inwoners heeft dan Belgie.
We weten allemaal waar je die cijfers en de andere kolommen kan vinden.
Misschien tesamen ? Gewoon rekenen man... Maar dat lukt niet zo goed voor jou ?
Een voorbeeldje : 5 condooms voor 2 euro. Wat betekent dat ? Dat ze 2 euro per stuk kosten ?
Net zo met de staten. Als je 2 gram gezond verstand over hebt weet je dat ze samen 47;5 miljoen inwoners hebben.
Maar ja ... Dat er nog 2 gram over is, is twijfelachtig. Klopt !
Ik heb nergens verteld dat ze zoveel inwoners hebben apart.
Kijk maar gerust naar de cijfers. Ik heb nergens gezegd dat die groep staten een land is. Maar wel wat die staten hun cijfers zijn. Dat dat niet in je kraam past : het zou me niet minder kunnen schelen.
Dat jij moord en brand schreeuwt en dat voordien deed omdat je Landen in een klassement NIET mag vergelijken met staten die in totaal 47 miljoen inwoners hebben ? Je kan m'n rug op !
In de TOP 5 van de lijst van de WHO met slechtste landen inzake overlijdens per 100.000 inwoners staan drie kleine landen. Belgie, San Marino en Andorra.
De macht van de grote of de kleine getallen. Zoals je het zelf wil noemen.
Of : hetzelfde als met Vresse en waarom die op dit moment binnen BE slecht scoren. Uitgelegd door Sebastiaan in één zin, wat langer door mij... Vond je allemaal erg plezant, maar begrepen heb je het niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 18 november 2020, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Als 50 procent van de bevolking al besmet was geweest , dat zou je echt wel merken aan die uitslagen van bloedonderzoek die gevoerd worden om te bepalen hoeveel mensen antistoffen hebben.
IMHO : onmogelijk dus. Er is immers nogal een verschil tussen 7 en 50. En dat gat rij je niet dicht in drie weken.
Of neen : vergeten.. het is een komplot. Natuurlijk !!!!
IMHO : onmogelijk dus. Er is immers nogal een verschil tussen 7 en 50. En dat gat rij je niet dicht in drie weken.
Of neen : vergeten.. het is een komplot. Natuurlijk !!!!
CarpeNoctem schreef: ↑18 november 2020, 12:56 Zelfs je grote idool ziet het in:
Ik begin te zien waarom jij zo'n fan bent. Hij zwalpt ook van de ene naar de andere kant.Is dat echt uw taak? Op Twitter zeggen wat mensen moeten doen of laten?
‘Het is niet verboden hè, goede raad geven. Antwerpen was deze zomer de hoofdstad van de Europese covid-epidemie, daar kun je toch geen toeristen naartoe sturen? Op dat moment was de politiek onzichtbaar, dus ja, dan neem ik de verantwoordelijkheid maar op me.’
Over het slechte beleid : ik heb altijd al gezegd dat we te weinig doen en te laat.
Jij vindt het ook een slecht beleid want we doen teveel.
We zijn het er over eens dat het op niet veel trekt hier. Daar moet je me niet meer van overtuigen.
ZOWAT Carte Blanche : ik had daarnet zowat diarree ... maar dat belette me niet om normaal te gaan kakken.
Het is enkel fout gegaan op momenten waar de politici de raad van de MVR's niet volgden.
Niet wanneer ze dat WEL deden. Daar heb jij het fout. En eerlijk gezegd : het is nogal een zeer brute verkrachting van de realiteit. Maar daar ben je als rechtgeaard rechtse wel zeer goed in he.
Pluimen op de hoed steken voor Antwerpen waar het nochtans slecht genoeg ging en waar men ook lang genoeg gewacht heeft om iets te doen : dat was niet MVR. Dat was BDW. Get your facts straight.
BDW heeft in deze crisis dan nog eens vaak ontkend en tegengewerkt. Dat kunnen we al niet van MVR zeggen.
BDW steekt de pluimen op de hoed die aan de Antwerpse gouverneur toekomen. Ik zie MVR geen pluimen van een ander oprapen.
Je stijl blijft dezelde : het blijft kant noch wal raken, maar wel in stijl.
Zo zijn er hier wel nog een paar.
Heren : stop gewoon met reageren op een geil moment. Dat moet helpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eindelijk!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Lijstjes houden geen rekening met "bevolkingsdichtheid" Voor Belgie aantal inwoners per vierkante km Voor de States aantal inwoners per vierkante ... Eigenlijk ontbreekt in die lijstjes dus 1 kolom Oppervlakte in vierkant km of ... Het virus is verliefd op dichtbevolkte plaatsen ...
Klopt... En dat gaat op voor zowel Vlaanderen, Luik, België, San Marino, Madrid of Barcelona, Napels, Milaan, etc...
Daar ging mijn beeldspraak van trams en granaten over...
Er ontbreekt nog een kolom : die van het percentage ouderlingen.
Ssstttt... Carpe begrijpt dat niet. Mag niet gezegd worden. Het is geen realiteit van die zijde van rechts waarschijnlijk.
Daar ging mijn beeldspraak van trams en granaten over...
Er ontbreekt nog een kolom : die van het percentage ouderlingen.
Ssstttt... Carpe begrijpt dat niet. Mag niet gezegd worden. Het is geen realiteit van die zijde van rechts waarschijnlijk.