Corona en de cijfers
-
- Newbie
Re: Corona en de cijfers
Misschien even ter herinnering brengen : een jaar geleden zat iedereen hier dagelijks te zeveren over het klimaat, anuna de wever en trawanten. NIKS hoor je nog uit die richting. Dat zal ook zo gaan met het coronavirus. Er moet morgen maar ergens iets serieus gebeuren -een aanslag op de paus of zo- en het coronavirus bestààt niet meer!
Mocht het aantal besmettingen op huidig niveau min of meer blijven hangen, dan is dat OK voor de ziekenhuizen en hebben we volgend jaar in april groepsimmuniteit. Immers met 5000 vastgestelde besmettingen, reken 20.000 effectief per dag, met nog 5 maand te gaan levert dat 3 miljoen extra gevallen op, tel daar de reeds opgebouwde immuniteit bij. Met andere woorden de cijfers moeten drastisch naar beneden, anders staan ze daar voor niks met hun vaccin Trouwens al lang geleden dat er nog immuniteitscijfers zijn vrijgegeven, terwijl er nog wel op getest wordt via de rode kruis bloed afname.Timoootjex schreef: ↑18 november 2020, 16:48 De dalingen zijn consistent en niet meer echt positief te noemen. Ik vrees dat we nog heel lang in lockdown gaan mogen want de vertraging in het dalen is aanwezig en verontrustend.
The human coronaviruses HCoV-OC43, HCoV-HKU1, HCoV-229E, and HCoV-NL63 continually circulate in the human population and produce the generally mild symptoms of the common cold in adults and children worldwide.[93] These coronaviruses cause about 15% of common colds,[94] while 40 to 50% of colds are caused by rhinoviruses.[95] The four mild coronaviruses have a seasonal incidence occurring in the winter months in temperate climates.[96][97] There is no preponderance in any season in tropical climates.[98]
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toch wel. Er zijn nogal wat sites waar je dat kan aanvinken.
Hier bvb
Resultaat:
Niet echt. Bevolkingsdichtheid per land op zich is in deze eigenlijk van weinig tel. Dunbevolkte landen als Zweden, Finland of de VS geven zo een heel vertekend beeld. Zo'n landen met grote praktisch onbewoonde delen zou je beter beoordelen met een gewogen bevolkingsgemiddelde (population-weighted density). Mensen zijn sociale dieren en hebben nu eenmaal de neiging samen te hokken in urbane gebieden. Maar dat is geen gemakkelijke oefening. Zie het kaartje van Zweden:
Klopt, maar die vind je niet door naar bevolkingsdichtheid te kijken.
Niet dus. Maar dit vergt nogal wat gecijfer en ik verwacht niet van jou dat je dit gaat snappen. Of willen snappen.
Dit daarentegen klopt dan weer wel.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 november 2020, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nu pas op, begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat je eindelijk kritisch bent tegenover TV-virologen.
Maar ik denk persoonlijk nu wel dat ze hierover wel gelijk hebben...
Ook wikipedia geeft hun gelijk:
Coronaviruses are a group of related RNA viruses that cause diseases in mammals and birds. In humans and birds, they cause respiratory tract infections that can range from mild to lethal. Mild illnesses in humans include some cases of the common cold (which is also caused by other viruses, predominantly rhinoviruses), while more lethal varieties can cause SARS, MERS, and COVID-19.
Maar ik denk persoonlijk nu wel dat ze hierover wel gelijk hebben...
Ook wikipedia geeft hun gelijk:
Coronaviruses are a group of related RNA viruses that cause diseases in mammals and birds. In humans and birds, they cause respiratory tract infections that can range from mild to lethal. Mild illnesses in humans include some cases of the common cold (which is also caused by other viruses, predominantly rhinoviruses), while more lethal varieties can cause SARS, MERS, and COVID-19.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
We hebben heel wat kansen laten liggen deze zomer. Hadden ze nu eens pakweg Rock Werchter laten doorgaan, 100.000 bezoekers gespreid over 4 dagen. Natuurlijk wel heel veel in open lucht, maar met behulp van wat tentsletjes konden we daar onze immuniteit danig opgekrikt hebbenvortex schreef: ↑18 november 2020, 18:05Mocht het aantal besmettingen op huidig niveau min of meer blijven hangen, dan is dat OK voor de ziekenhuizen en hebben we volgend jaar in april groepsimmuniteit. Immers met 5000 vastgestelde besmettingen, reken 20.000 effectief per dag, met nog 5 maand te gaan levert dat 3 miljoen extra gevallen op, tel daar de reeds opgebouwde immuniteit bij.
Dat er hier ten huize kaarten liggen te beschimmelen heeft natuurlijk niets te maken met deze overpeinzingen
Nostalgie
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Tegen volgende zomer zijn we hopelijk verlost van de virologen en mag het weer. Van het virus gaan we geen last meer hebben, ofwel is er natuurlijke immuniteit of door vaccinatie, alleen die virologen, daar moeten we op een of andere manier vanaf zien te gerakenCarpeNoctem schreef: ↑18 november 2020, 18:18 We hebben heel wat kansen laten liggen deze zomer. Hadden ze nu eens pakweg Rock Werchter laten doorgaan, 100.000 bezoekers gespreid over 4 dagen. Natuurlijk wel heel veel in open lucht, maar met behulp van wat tentsletjes konden we daar onze immuniteit danig opgekrikt hebben
Dat er hier ten huize kaarten liggen te beschimmelen heeft natuurlijk niets te maken met deze overpeinzingen
Alles wat je hierboven noemt is niet verdwenen. De pest komt nog voor in Madagaskar en Mongolië. Mazelen, ebola, gele koorts, pokken? Verdwenen? Don't think so. Geef flauwekul vertellen vriend.jorisvanhoute schreef: ↑18 november 2020, 17:42 Laat ons er maar van uitgaan dat het coronavirus zéker zal verdwijnen. Is het niet volgend jaar, dan een jaar later. Maar héél de medische en pharmawereld zijn in oorlog met dat virus, en het zal uiteindelijk verdwijnen, juist zoals de pest, de pokken, mazelen, gele koorts, ebola enz. De mensheid overleeft al 7,8 miljard jaar, daar zal dat virusje niets aan veranderen!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik hoop dat ik het nooit vang maarja
mijn nonkel en meter, moeder, grootouders hebben het al gevangen.
mijn nonkel en meter, moeder, grootouders hebben het al gevangen.
.... en zijn er goed vanaf gekomen..?Timoootjex schreef: ↑18 november 2020, 18:59 mijn nonkel en meter, moeder, grootouders hebben het al gevangen.
Je hebt 98% kans om nauwelijks last te hebben.
Alle paniekberichten ten spijt is dat nog altijd de realiteit.
Ik heb het hier al eerder gevraagd, maar ook toen geen antwoord op gekregen:
Wat is het plan op lange termijn? Ik neem aan dat de hypochonders hier dus voor de rest van hun leven (of de volgende 10 jaar) dus nooit nog uit huis gaan of minstens drukke plaatsen mijden?
Willen jullie echt de rest van je leven zo doorbrengen?
Dus of het er nog is of niet is niet relevant, eigenlijk...
Wat is het plan op lange termijn? Ik neem aan dat de hypochonders hier dus voor de rest van hun leven (of de volgende 10 jaar) dus nooit nog uit huis gaan of minstens drukke plaatsen mijden?
Willen jullie echt de rest van je leven zo doorbrengen?
Dus of het er nog is of niet is niet relevant, eigenlijk...
Je hebt toch iets tegen het begrip vertekend beeld ? Waarom BE meer besmettingen heeft en Zweden minder bv ...CarpeNoctem schreef: ↑18 november 2020, 17:50Niet echt. Bevolkingsdichtheid per land op zich is in deze eigenlijk van weinig tel. Dunbevolkte landen als Zweden, Finland of de VS geven zo een heel vertekend beeld.
Waarom Vresse er nu veel heeft en waarom dat cijfer bij hen meer doorweegt ?
Wat is het nu ? De cijfers zijn toch de cijfers en een vertekend beeld telt niet, bestaat niet volgens Carpe ? Of toch ?
MMhhhhhh... Zwakke stelling hoor. Even langs de andere kant bekijken :
Ik geef je de namen van de 10 staten in USA met het minst aantal doden per 100,000 inwoners.
En we kijken na of dat een belletje doet rinkelen inzake 'dicht bevolkt' of 'niet dicht bevolkt'.
Kentucky, New Hampshire, West Virginia, Washington (*??), Utah, Oregon, Hawai, Alaska, Maine, Vermont, Puerto Rico.
*Washington is toch nog de 24ste in de lijst van bevolkingsdichtheid per staat.
Andere aspecten kunnen een rol spelen. Die die bepalen of mensen vaak naar steden reizen, er verblijven, etc..
Wie in een zeer drukke stad woont waar mensen in drommen, schouder aan schouder, op straat lopen heeft veel kans om het virus op te doen in tegenstelling met mensen die in een bos wonen en er 1 keer per maand uit komen om boodschappen te doen. Daar zal je het vast mee eens zijn (alhoewel... van jou ben ik nooit zeker).
Vandaag vond je dat nochtans wel erg.. Hoe noemt dat ook alweer, zo'n aandoening waarbij iemand constant van de ene grens van het heldere naar de andere kant zweeft ?CarpeNoctem schreef: ↑18 november 2020, 17:50 Herlees je gewauwel eens wat langzamer zodat het doordringt in je hersenpan wie er aan 't schreeuwen is.
Ik heb het je al meerder malen gezegd dat je van mij mag vergelijken wat je wil. Het maakt het mij des te gemakkelijker om je fabeltjes te doorprikken.
CarpeNoctem schreef: ↑18 november 2020, 17:50 ROTFL, ik heb er hier nog maar één (1) weten landen vergelijken met staten, steden, regio's of "gehuchten als Aarlen (sic)" en dat was ene haelewyn.
Wat is het nu? Daarstraks lag het aan het inwonertal, nu zijn we te klein. Make up your mind. Dat discussieert wat makkelijker...[/quote]
Het is gewoon te moeilijk om te begrijpen voor jou CN. Meer is het niet. Slaap goed vannacht. Je hoeft niet alles te begrijpen in je leven en dat zal zeker niet gebeuren.
Uit jouw gebazel maak ik al een tijd op dat het een politiek probleem is wat gedeeltelijk juist is maar niet volledig.haelewyn schreef: ↑18 november 2020, 14:23 Uit je gebazel maak ik op dat Vresse momenteel de slechts scorende Belgische gemeente is wat vastgestelde besmettingen betreft, net zoals België het slechtst scorende land ter wereld is wat het aantal doden/inwoner betreft.
Niets meer, maar ook niets minder. En je mag hier van mij gerust weer een heel verhaal rond breien met handgranaten en metrostellen maar dit verandert niets niemendal aan deze feiten.
Uit jullie gebazel (meervoud) maak ik op dat donkerbruin het allemaal veel beter aanpakt dan de andere kant alhoewel we daar vooral van onthouden dat de restaurants niet dicht hoefden, dat er geen lockdown nodig was ooit en dat het kot niet in brand stond.
In het begin werd er ook al geopperd dat het gewoon komt omdat Nederlanders netjes de regels volgen en wij niet. Omdat ze daar beter communiceren en hier niet. Omdat de 'laat maar wat meer waaien' theorie uit Zweden beter is dan die van MVR.
We zien nu zeker na deze opsommig het rationele van jullie betoog. Primatenniveau... maar voor die groep zeker wel rationeel.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat precies heb je andermaal niet gesnapt aan het onderlijnde?haelewyn schreef: ↑18 november 2020, 19:25MMhhhhhh... Zwakke stelling hoor. Even langs de andere kant bekijken :CarpeNoctem schreef: ↑18 november 2020, 17:50Niet echt. Bevolkingsdichtheid per land op zich is in deze eigenlijk van weinig tel. Dunbevolkte landen als Zweden, Finland of de VS geven zo een heel vertekend beeld.
Ik geef je de namen van de 10 staten in USA
Natuurlijk is dit zo. Er zijn -tig redenen waarom bepaalde landen beter scoren dan andere. En dat ligt echt niet enkel aan mediageile TV-virologen en zwakke politici. Jij leest dat altijd onterecht in de cijfers. The eye of the beholder weet je wel?haelewyn schreef: ↑18 november 2020, 19:25 Andere aspecten kunnen een rol spelen. Die die bepalen of mensen vaak naar steden reizen, er verblijven, etc..
Wie in een zeer drukke stad woont waar mensen in drommen, schouder aan schouder, op straat lopen heeft veel kans om het virus op te doen in tegenstelling met mensen die in een bos wonen en er 1 keer per maand uit komen om boodschappen te doen. Daar zal je het vast mee eens zijn
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zal - comme d'habitude- best mijn adem niet inhouden zeker tot jij met een citaat komt waarmee je je stelling bewijst?haelewyn schreef: ↑18 november 2020, 19:25Vandaag vond je dat nochtans wel erg..CarpeNoctem schreef: ↑18 november 2020, 17:50 Herlees je gewauwel eens wat langzamer zodat het doordringt in je hersenpan wie er aan 't schreeuwen is.
Ik heb het je al meerder malen gezegd dat je van mij mag vergelijken wat je wil. Het maakt het mij des te gemakkelijker om je fabeltjes te doorprikken.
Als je met donkerbruin je grote aartsvijand bedoelt => Leugen nummer elvendertig:
Post van meer dan 7 maanden terug (12 april):
Sommigen lijden aan TDS, jij hebt iets vergelijkbaar nl N-VA-derangement ( excuses aan Yaris maar ik kon niet direct op het Nederlandse woord komen).Trouwens, de situatie van onze rusthuizen kun je meer wijten aan de Vlaamse regering ( waar je-weet-wel-wie inzit) dan aan de federale.
Ik rust andermaal mijn valies.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nonkel werd opgenomen vooral vanwege zuurstoftekort en mijn moeder moest na controle toch een dag onder nazicht. Maar buiten dat zijn ze eigenlijk best wel goed doorgekomen. Mijn moeder echter heeft nog steeds erge vermoeidheid.Fakkel schreef: ↑18 november 2020, 19:02.... en zijn er goed vanaf gekomen..?Timoootjex schreef: ↑18 november 2020, 18:59 mijn nonkel en meter, moeder, grootouders hebben het al gevangen.
Je hebt 98% kans om nauwelijks last te hebben.
Alle paniekberichten ten spijt is dat nog altijd de realiteit.