Holdings
TIP
Re: Holdings
-
- Hero Member
- Contacteer:
In mijn ogen is het een nadeel, maar ik ben geen echte belegger zoals u weet. Ooit heb ik eens Luxempart gekocht, nouja, dat was een miskoop. Ik heb het gelukkig break even verkocht. Belreca heb ik ook gevolgd. Fijn maar niet voor mij. Koop liever zelf de aandelen die Belreca koopt.
Verder ben ik natuurlijk wel een buy and hold belegger.....Een Berkshire, Gbl en AvH zal ik niet zo snel verkopen; ik heb inmiddels beter geleerd......
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op zes jaar tijd 30% winst! Dat is gemiddeld 5% per jaar. Het betreft een veilige belegging, rente is momenteel negatief. Gbl lijkt mij ook een vrij veilige belegging voor de lange termijn. Ik weet niet hoe het verder gaat in deze chaotische wereld, waar helaas de democratie op spel staat. Ieder zijn mening maar ik blijf rustig zitten. En Nickname, merci om uw denkwijze te laten weten. Ik waardeer het.nickname schreef: ↑16 november 2020, 21:31Berkshire had ik al 6 jaar met slechts 30% winst ofzo, heb ook wel eens wat bijgekocht, maar was de afgelopen jaren toch wat aant slabakken. Dat geld herinvesteerd, ook minder dollar risico.Jozefien1969 schreef: ↑16 november 2020, 20:26 O jeetje Nickname, u smijt wellicht zoals ik ook deed te snel aandelen buiten. GBL en Berkshire heb ik nog steeds. Niet dat ik iets weet over beleggen.
Maar ik lees wel o.a. hetgeen B7H4Long, MoreorLess en Gpv1 schrijven op dit forum. Het lijkt voor mij - hoeft niet voor u - dat deze schrijvers online serieuze beleggers zijn -. Ik heb in ieder geval veel van hen geleerd. En natuurlijk zou men meer kunnen verdienen op de korte termijn; ook die schrijvers zijn te waarderen en lees ik graag. Het is altijd een ''gemiddelde zoeken'' en het blijft altijd leren en verbazen toch? Vandaag Moderna, himmelhoch jauchzend zu tode betrubt...
Gbl ook al geruime tijd in bezit, meestal in verlies, deze middag stukje in winst.
Maar dividend verlaagd en moest dus buiten.
Had Gbl al eens eerder in portfolio, nooit geen plezier aan gehad.
@laeka
Koers Socfinasia, Socfin, Sofinaf en Bollore zelf, jammer maar bedroevend de laatste jaren.
Koers Socfinasia, Socfin, Sofinaf en Bollore zelf, jammer maar bedroevend de laatste jaren.
In april van dit jaar kwam een zekere NTO vertellen dat Bollore nog 60% ging zakken. De koers stond toen 2.63 euro.
Nu staan we 3.40 euro. Er is dus nog hoop dat het niet failliet gaat.
Sofina bereikte gisteren weer eens een nieuwe ATH op € 264!
Het aandeel is dit jaar nu al zo'n 36% gestegen.
Het aandeel is dit jaar nu al zo'n 36% gestegen.
Nog zo'n topper, Investor AB, bereikte woensdag een ATH op SK 604.
Zo'n 16% hoger dan begin dit jaar, dus ook een zeer mooie prestatie!
Zo'n 16% hoger dan begin dit jaar, dus ook een zeer mooie prestatie!
Noteert onder ISINCODE SE0000107419 ook rechdstreeks in euro (momenteel 58,54)
Is dat nog altijd enkel in Stockholm te koop?
Ik vraag het mij ook af : op één jaar is Investor B (FRIA) gestegen met 24 %.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Met die familie van Bollore sta ik diep in de min. Het is mijn eigen schuld; volg altijd uw gevoel en niet van diegene die er helemaal favoriet van is.
Investor zou ik al lang moeten hebben verkocht, althans dit was een professioneel financieel advies. Heb ik niet gedaan. Het was te cyclisch.
Toen niemand meer wilde kopen; u weet wel rond 16 maart heb ik toch gekocht, maar goed ik was ook voorzichtig. Ach, ik had beter moeten weten; maar dat is altijd achteraf gepraat. Ik vond het al heel dapper dat ik kocht! Sofina, YTD 63%. Helaas heb ik niet veel gekocht!!!!
Investor zou ik al lang moeten hebben verkocht, althans dit was een professioneel financieel advies. Heb ik niet gedaan. Het was te cyclisch.
Toen niemand meer wilde kopen; u weet wel rond 16 maart heb ik toch gekocht, maar goed ik was ook voorzichtig. Ach, ik had beter moeten weten; maar dat is altijd achteraf gepraat. Ik vond het al heel dapper dat ik kocht! Sofina, YTD 63%. Helaas heb ik niet veel gekocht!!!!
@Josefien 1969, al jaren dikke verliezen op Bollore en andere v/d familie en van Sofina veel te weinig in portefeuille, durf nu niet meer bijkopen, al jaren veel te duur vlgs kenners .