Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Wat mij ook wel irriteerde: Pierre Van Damme die ineens voorstelt om de Coronaregels in Europa gelijk te trekken.
Topidee ! Wij dezelfde regels als de Nederlanders !
Musea, cultuur en dierentuinen gewoon open.
Geen gedonder met 'essentiële' versus 'niet-essentiële" winkels. Alles is gewoon open. Altijd zo geweest.
Hotelgasten kunnen gewoon in het hotelrestaurant eten in plaats van op de kamer gevoederd te worden.
De cafés en restaurants gaan binnenkort ook gewoon weer open.
Kerst met zes extra personen. Maar als je er meer wilt, dan zijn er geen flikken die komen binnenvallen.
Briljant, Pierre. Graag sofort. Dat alles hierboven ook in België. Hic et nunc !
Maar, oh wach...
Pierrot bedoelde, dat de Nederlandse overheid de Belgische kl?terijen moest invoeren.
En toen kwam dokter Erika daar ook nog eens dunnetjes overheen... die hadden dat namelijk zo afgesproken.
Geen gedonder met 'essentiële' versus 'niet-essentiële" winkels. Alles is gewoon open. Altijd zo geweest.
Hotelgasten kunnen gewoon in het hotelrestaurant eten in plaats van op de kamer gevoederd te worden.
Kerst met zes extra personen. Maar als je er meer wilt, dan zijn er geen flikken die komen binnenvallen.
Briljant, Pierre. Graag sofort. Dat alles hierboven ook in België. Hic et nunc !
Maar, oh wach...
Pierrot bedoelde, dat de Nederlandse overheid de Belgische kl?terijen moest invoeren.
En toen kwam dokter Erika daar ook nog eens dunnetjes overheen... die hadden dat namelijk zo afgesproken.
Ik heb eigenlijk totaal geen last van die onlangs verstrengde Coronamaatregelen. Thuiswerken : hoe meer , hoe liever. Niet essentiele winkels gesloten ? Ik heb er nog geen enkele gemist en als ik iets dringend nodig heb dan koop ik het wel online bij de goedkoopste aanbieder en dat is spijtig genoeg veelal een buitenlander. Horeca gesloten ? Aangezien ik enkel bij goed en warm weer een pint ga drinken op een gezellig terrasje mis ik dat momenteel ook niet. Tot eind maart (begin zomeruur) zou ik die maatregelen dus zeker niet versoepelen. Ik ben goed op weg om dit jaar minder dan 12.000 euro (tot op heden zit aan 10.665 euro ) uit te geven. De overschot is voor mijn vervroegd pensioen spaarpot over 3 jaar.
Idem hier. Totaal geen last van de huidige maatregelen. Zelfs blij dat ik verlost ben van het gelek, gelebber en handengeschud.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Volledig geciteerd omdat het er zo boenk op is.Dixit schreef: ↑19 november 2020, 20:31 Wat mij ook wel irriteerde: Pierre Van Damme die ineens voorstelt om de Coronaregels in Europa gelijk te trekken.
Maar, oh wacht...
Deze verdient wel een speciale vermelding:
Ik was eigenlijk van mening dat onze politiekers in hun tweede lockdown wat minder idiote regeltjes ingevoerd hadden maar als ik je opsomming zo lees zijn het er nog plenty.
En ondanks het gewauwel van de TV-virologen zitten wij ondertussen boven de 15.000 doden, bezetten we de eerste plaats wat betreft het aantal doden terwijl Nederland daar al is weggezakt naar plaats 27 (511 doden/miljoen tegenover België 1294!). Voor haelewyn: bevolkingsdichtheid België= 383, Nederland= 416!
De slechtste leerling van de klas gaat de rest van de klas gaat de rest van de klas vertellen hoe ze betere punten kunnen halen. En dit allemaal zonder rood te worden. Il faut le faire.
Only in Belgium
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Gisteren heb ik het voor de eerste keer gedaan. Digitaal stemmen, that is.Fakkel schreef: ↑2 november 2020, 15:04 We gingen "de testbus" laten komen om voor de soc.verkiezingen alle bijzetters etc te testen. Dat leek ons het ideale scenario om op z’n minst van dat dozijn mensen die daar een ganse tijd bij elkaar zijn, te weten dat ze allemaal negatief zijn. Voor de rest is de verkiezing volledig omgezet naar “kiezen per brief”, maar zelfs dan moet je verplicht je stemkantoor inrichten en bemannen. Beetje kafkaiaans. En telling moet uiteraard ook gebeuren.
Bij ons ook heel wat te doen geweest rond het Coronaproof krijgen van de verkiezingen.
Ik moet zeggen dat het natuurlijk heel wat gebruiksvriendelijker is dan met hokjes en potloden.
Maar ik heb er toch geen goed gevoel bij. Voor sociale verkiezingen zou ik zeggen dat het kan, de belangen zijn niet zo hoog om daar te frauderen.
Maar voor echte verkiezingen geef ik toch de voorkeur aan het klassiek stemmen.
Ten eerste lijkt me de basis van een stemming ( de stemming is geheim) toch wel niet gegarandeerd. Wij kregen twee mails met een paar dagen verschil. Beide met een code. Daarmee konden we inloggen. Anoniem, maar mijn achterdochtige geest gelooft zo'n dingen niet zomaar.
Ten tweede moeten we de softwareleverancier ook zomaar op zijn woord geloven dat de telling correct verloopt.
Ten derde vind ik dat onze democratie wel wat moeite waard is. De zondagmorgen niet tot middag in je kaf om te gaan stemmen dus.
Geef mij maar het potlood...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
En zo gaat onze economie naar de vaantjes en betalen we binnenkort allemaal meer belastingen maar dat zal jouw probleem niet meer zijn.Brembos schreef: ↑19 november 2020, 21:11 Ik heb eigenlijk totaal geen last van die onlangs verstrengde Coronamaatregelen. Thuiswerken : hoe meer , hoe liever. Niet essentiele winkels gesloten ? Ik heb er nog geen enkele gemist en als ik iets dringend nodig heb dan koop ik het wel online bij de goedkoopste aanbieder en dat is spijtig genoeg veelal een buitenlander. Horeca gesloten ? Aangezien ik enkel bij goed en warm weer een pint ga drinken op een gezellig terrasje mis ik dat momenteel ook niet. Tot eind maart (begin zomeruur) zou ik die maatregelen dus zeker niet versoepelen. Ik ben goed op weg om dit jaar minder dan 12.000 euro (tot op heden zit aan 10.665 euro ) uit te geven. De overschot is voor mijn vervroegd pensioen spaarpot over 3 jaar.
Ik werk ook al maanden van thuis maar zit met een zelfstandige partner die verplicht de deuren moet sluiten, en met de aalmoes die de regering geeft is het zelfs niet mogelijk om de lopende vaste koste te dekken waarbij we dus al voor de 3e maand dit jaar spaargeld aan het opleven zijn. Als iedereen op dezelfde manier als jou denkt en handelt dan begrijp ik dat de tegenstelling tussen arm en rijk enkel maar vergroot.
Maar uiteraard ook helemaal jouw probleem niet, geniet van jouw vervroegd pensioen!
Ik sluit me aan bij Brembos.
In de praktijk is mijn leven hetzelfde.. Mijn manier van doen ook.
Ik probeer aandacht te hebben voor de kleine zelfstandige in mijn omgeving en minder te kopen in supermarkten.
Mijn online aankoopgedrag kan ik momenteel niet veranderen omdat er in eigen land geen concurrentie is die je 'van tel' kan noemen. Wat ik online aankoop kan ik hier niet kopen of het is bij een winkel die mijn klandizie niet waard is (soms).
Thuiswerken : ik zie niet in wat er tegen is.
Ik ken een werkgever die zelf een papiertje mag maken en verklaren dat het personeel noodzakelijk op bureel moet werken terwijl dat in golf 1 niet zo was.. toen kon het wel om van thuis te werken.
Moet ik met die werkgever medelijden hebben ? Mijn idee : meer controle, een zo hoog mogelijke boete op hun nek, uitsluting van enig voordeel voor de komende zes maanden en bij herhaling de keet sluiten.
Natuurlijk heeft deze Coronaperiode naast de modale werkmens die nu minder geld opdoet omdat er niet veel meer mogelijk is, ook slachtoffers.
Een kleine zelfstandige kan zich op veel onheil voorbereiden (sommigen bereiden zich voor op niets / eigen schuld dan) maar dit was niet te voorspellen. Door niemand.
Ieder restaurant in mijn buurt waar men deftige kost in een bakje schept, iedere zelfstandige die mij als klant goed behandelt kan in deze crisis op mijn sympathie rekenen maar ook op mijn steun inzake aankopen. Zo vaak en zo veel mogelijk. Ik ben daar actief mee bezig, actief en passief.
In de praktijk is mijn leven hetzelfde.. Mijn manier van doen ook.
Ik probeer aandacht te hebben voor de kleine zelfstandige in mijn omgeving en minder te kopen in supermarkten.
Mijn online aankoopgedrag kan ik momenteel niet veranderen omdat er in eigen land geen concurrentie is die je 'van tel' kan noemen. Wat ik online aankoop kan ik hier niet kopen of het is bij een winkel die mijn klandizie niet waard is (soms).
Thuiswerken : ik zie niet in wat er tegen is.
Ik ken een werkgever die zelf een papiertje mag maken en verklaren dat het personeel noodzakelijk op bureel moet werken terwijl dat in golf 1 niet zo was.. toen kon het wel om van thuis te werken.
Moet ik met die werkgever medelijden hebben ? Mijn idee : meer controle, een zo hoog mogelijke boete op hun nek, uitsluting van enig voordeel voor de komende zes maanden en bij herhaling de keet sluiten.
Natuurlijk heeft deze Coronaperiode naast de modale werkmens die nu minder geld opdoet omdat er niet veel meer mogelijk is, ook slachtoffers.
Een kleine zelfstandige kan zich op veel onheil voorbereiden (sommigen bereiden zich voor op niets / eigen schuld dan) maar dit was niet te voorspellen. Door niemand.
Ieder restaurant in mijn buurt waar men deftige kost in een bakje schept, iedere zelfstandige die mij als klant goed behandelt kan in deze crisis op mijn sympathie rekenen maar ook op mijn steun inzake aankopen. Zo vaak en zo veel mogelijk. Ik ben daar actief mee bezig, actief en passief.
Nee, toen sloten ze meer bedrijven in de plaats, dat papiertje dient net om minder bedrijven te moeten sluiten...
Maarja, er is veel misbruik van, maar dan nog, wat maakt het uit, niet dat het enige invloed heeft op de cijfers...
Je vergeet de ontslagen modale werkmens te vermelden als slachtoffer...haelewyn schreef: ↑20 november 2020, 14:04 Natuurlijk heeft deze Coronaperiode naast de modale werkmens die nu minder geld opdoet omdat er niet veel meer mogelijk is, ook slachtoffers.
Dat die groep voor ambtenaren niet kunnen bestaan snap ik, maar er zijn veel (heel veel) mensen die geen absolute werkzekerheid hebben...
Imho maakt het wel degelijk wat uit dat je mensen uit het openbaar vervoer houdt als het kan en niets extra kost.
Ik zal wel nog meer groepen vergeten zijn..
Bv specifiek de werknemers in de horeca die al heel wat extra verlof gekregen hebben. Vaak ongewild.
Het was geen opsomming die tot doel had volledig te zijn.
Ik zal wel nog meer groepen vergeten zijn..
Bv specifiek de werknemers in de horeca die al heel wat extra verlof gekregen hebben. Vaak ongewild.
Het was geen opsomming die tot doel had volledig te zijn.
-
- Newbie
@halewijn
thuiswerken is slechts weggelegd voor een zeer beperkte groep werknemers. electriciens, loodgieters en schilders kunnen dat niet, en dat is nog altijd de overgrote meerderheid!
bezin eer je begin!
thuiswerken is slechts weggelegd voor een zeer beperkte groep werknemers. electriciens, loodgieters en schilders kunnen dat niet, en dat is nog altijd de overgrote meerderheid!
bezin eer je begin!
Neen? Ze zijn beter af dan degenen die altijd in hun eigen huis moeten werken.jorisvanhoute schreef: ↑20 november 2020, 15:58 @halewijn
Ze hebben veel meer afwisseling. Ze kunnen eens bij mij thuiswerken. Dan eens bij jou thuiswerken. Dan eens bij haelewyn, ...
Nederland is nog niet zeker over versoepeling.Dixit schreef: ↑19 november 2020, 20:31 Wat mij ook wel irriteerde: Pierre Van Damme die ineens voorstelt om de Coronaregels in Europa gelijk te trekken.
Maar, oh wach...
https://www.ad.nl/politiek/rutte-over-c ... ~ab28a370/
Ongelofelijk toch, MVR gaat niet graag op skiën, dus hij is er als de kippen bij om te zeggen dat niemand mag skiën. (hij verandert maar niet...)
Hij viert blijkbaar wel kerstmis, dus dat we geen mensen mogen uitnodigen durft hij niet zeggen (want dat is hij zelf wel van plan)
Hij viert blijkbaar wel kerstmis, dus dat we geen mensen mogen uitnodigen durft hij niet zeggen (want dat is hij zelf wel van plan)
Die stoute Marc toch !
Skiën.... Pffffff
Is er nu ooit al eens iemand besmet geraakt in een skigebied op skiverlof.
Dat gij verontwaardigd zijt en het totaal niet begrijpt Aerolla : het verbaast me nu echt totaal niet !
We moeten eens iemand van SG sturen die hem kan leren dat het niet is omdat je niet graag skiet, dat je dan ook anderen moet opleggen om thuis te blijven.
Zo is de gordelplicht ontstaan.
Iemand droeg niet graag de gordel.. en toen.. weet ik niet meer.
Skiën.... Pffffff
Is er nu ooit al eens iemand besmet geraakt in een skigebied op skiverlof.
Dat gij verontwaardigd zijt en het totaal niet begrijpt Aerolla : het verbaast me nu echt totaal niet !
We moeten eens iemand van SG sturen die hem kan leren dat het niet is omdat je niet graag skiet, dat je dan ook anderen moet opleggen om thuis te blijven.
Zo is de gordelplicht ontstaan.
Iemand droeg niet graag de gordel.. en toen.. weet ik niet meer.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 20 november 2020, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
virologen willen dat iedereen zoals zij hele dag thuis in een petrischaaltje zitten te staren.
Geen leven buiten labo, dus niemand mag dat hebben.
Geen leven buiten labo, dus niemand mag dat hebben.