Corona en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona en de cijfers
CarpeNoctem schreef: ↑13 november 2020, 12:34Nog een nieuw speeltje gevonden:
haelewyn, zelfs jij met je aversie voor cijfers zal je er amuseren. Je kan naar believen landen bijvoegen/schrappen en als je over de grafiek zweeft krijg je extra informatie.
Als we over de top zijn (laat het ons hopen) ligt die heel wat lager dan tijdens de eerste golf.
Op 14 april lag die op 24.63, op 9 november op 17.16.
Speel hier naar hartelust.
We zijn ondertussen een week verder en ook hier zat je ernaast, en gelukkig maar zou ik zeggen. De daling heeft zich verder gezet.
Ook sommige virologen geven het toe:
‘Tweede golf minder dodelijk dan eerste’
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat die tweede golf minder dodelijk is dan de eerste kan allemaal wel zijn. Maar daar had ik het totaal niet over.
De tweede golf is begonnen in de leeftijdsgroep die minder vaak het loodje legt. De eerste golf : het tegengestelde. Dat is al voornaam element als iemand zich afvraagt 'waarom'. Het zou ook al erg zijn dat ze totaal niets geleerd hadden van die periode.
Wat verkoop je weer kul in pakjes voor de honderdste keer misschien.
Het basisidee dat ik beschreef gaat nog altijd op.
Eerst heb je de besmettingen, dan de hospitalisatie en daarna pas een overlijden.
De piek van de overlijdens komt na de piek van de besmettingen. Meer was er niet besproken.
De piek van besmettingen lag eind oktober. Die van de overlijdens in de weken die volgden.
Op een gegeven moment heeft men de natuur een handje geholpen her en der. Volle ICU's of bijna vol maakt dat mensen die nog een half kansje op 100 hebben al eens iets rapper opgegeven worden dan met nog heel veel beschikbare bedden. Wie durft zeggen dat dat niet klopt is ook aan het lullen.
Gemiddeld gesproken is dat allemaal zo. Her en der haalt de natuur de theorie wel eens in natuurlijk.
Waar we eerder al in overeen kwamen : elke dode is er een te veel. Of die deze week het loodje legt of volgende week...pffff... Dat zal die man / vrouw of zijn familie niet veel uitmaken.
De tweede golf is begonnen in de leeftijdsgroep die minder vaak het loodje legt. De eerste golf : het tegengestelde. Dat is al voornaam element als iemand zich afvraagt 'waarom'. Het zou ook al erg zijn dat ze totaal niets geleerd hadden van die periode.
Wat verkoop je weer kul in pakjes voor de honderdste keer misschien.
Het basisidee dat ik beschreef gaat nog altijd op.
Eerst heb je de besmettingen, dan de hospitalisatie en daarna pas een overlijden.
De piek van de overlijdens komt na de piek van de besmettingen. Meer was er niet besproken.
De piek van besmettingen lag eind oktober. Die van de overlijdens in de weken die volgden.
Op een gegeven moment heeft men de natuur een handje geholpen her en der. Volle ICU's of bijna vol maakt dat mensen die nog een half kansje op 100 hebben al eens iets rapper opgegeven worden dan met nog heel veel beschikbare bedden. Wie durft zeggen dat dat niet klopt is ook aan het lullen.
Gemiddeld gesproken is dat allemaal zo. Her en der haalt de natuur de theorie wel eens in natuurlijk.
Waar we eerder al in overeen kwamen : elke dode is er een te veel. Of die deze week het loodje legt of volgende week...pffff... Dat zal die man / vrouw of zijn familie niet veel uitmaken.
Sterven doen mensen sowieso, gelukkig zijn het voornamelijk ouderen die reeds een heel leven gehad hebben die hierdoor getroffen worden.
Wat mij stoort is dat de coronamaatregelen miljoenen mensen in de armoede storten en vele van hen zijn kinderen en jongeren maar daar lijkt niemand aandacht aan te besteden want onze media samen met mediageile virologen focussen enkel op cijfers in Belgie tenzij er kan commentaar geleverd worden op bv Zweden of Nederland.
https://www.un.org/development/desa/dpa ... -poverty/
OK. Wat stel jij concreet voor?Krikke schreef: ↑20 november 2020, 15:04 Wat mij stoort is dat de coronamaatregelen miljoenen mensen in de armoede storten en vele van hen zijn kinderen en jongeren maar daar lijkt niemand aandacht aan te besteden want onze media samen met mediageile virologen focussen enkel op cijfers in Belgie tenzij er kan commentaar geleverd worden op bv Zweden of Nederland.
Winkels, horeca en zelfstandigen weer open en betere maatregelen in rusthuizen om de zwakkeren te beschermen.
Dat scheelt de staat niet alleen een pak premies maar dan komen er ook weer centen binnen die we kunnen gebruiken voor om deze toestanden helpen in te dijken.
Dat scheelt de staat niet alleen een pak premies maar dan komen er ook weer centen binnen die we kunnen gebruiken voor om deze toestanden helpen in te dijken.
Wat mij stoort is dat er mensen zijn die het niet zo erg vinden dat honderden mensen van 80 of ouder het loodje leggen door Corona..
En die het dan wel erg vinden dat de jeugd niet kan voetballen of op straat rondhangen met vriendjes.
Of die het wel erg vinden dat de economie dit jaar slecht gaat, tegelijk dat we daarvoor best een duizendtal oudjes vroeger mogen laten overlijden.
Ben jij er zo ook een ? Daar ben ik niet zeker over.
Wel... Voor mij is het simpel. Die groep is het uitschot en de kakkerlakken van onze maatschappij.
De confituur op hun boterham niet waard.
Minder dan een platgetrapte hondendrol op een willekeurig voetpad.
Dat er een grens is aan wat we kunnen betalen om iedereen buiten schot te houden is een aanneembare denkpiste.
Een beetje efficiëntie en sneller optreden had duidelijk iets kunnen doen maar daar was die groep van hierboven over het algemeen ook tegen.
En die het dan wel erg vinden dat de jeugd niet kan voetballen of op straat rondhangen met vriendjes.
Of die het wel erg vinden dat de economie dit jaar slecht gaat, tegelijk dat we daarvoor best een duizendtal oudjes vroeger mogen laten overlijden.
Ben jij er zo ook een ? Daar ben ik niet zeker over.
Wel... Voor mij is het simpel. Die groep is het uitschot en de kakkerlakken van onze maatschappij.
Dat er een grens is aan wat we kunnen betalen om iedereen buiten schot te houden is een aanneembare denkpiste.
Een beetje efficiëntie en sneller optreden had duidelijk iets kunnen doen maar daar was die groep van hierboven over het algemeen ook tegen.
OK. Gevolg: ziekenhuizen worden overspoeld, er worden meer mensen ziek dan dat er bedden zijn laat staan IC units. Gevolg: er moeten keuzes gemaakt worden: wie krijgt er nog wel toegang tot de ziekenhuizen en wie niet? Gevolg: het dodenaantal stijgt dramatisch. Je begrijpt toch dat de reden waarom er niet veel meer jonge mensen sterven ligt aan het feit dat er tot nu toe telkens plaats was in de ziekenhuizen? Plaats die er net is omdat we de horeca gesloten hebben?
Dit heet prioriteiten stellen he. Ja, dat is erg dat er zaken failliet gaan, jongeren depressief worden etc. Maar dat weegt voorlopig van geen kanten op tegen het feit dat mensen moeten sterven.
Het zijn VOORAL ouderen die sterven aan corona, maar zeker niet ENKEL ouderen. Zijn we al vergeten dat er een kind van 3 jaar overleden is? Jongere mensen maken gewoon meer kans erdoor te komen op voorwaarde dat het ziekenhuis systeem overeind blijft.
Dat is wat cru uitgedrukt. Het zijn vooral mensen die niet in staat zijn solidair te zijn, mensen zonder gevoel voor empathie, en zonder zin voor verantwoordelijkheid. Mensen die niet in staat zijn prioriteiten te stellen ook.haelewyn schreef: ↑20 november 2020, 15:57 Wat mij stoort is dat er mensen zijn die het niet zo erg vinden dat honderden mensen van 80 of ouder het loodje leggen door Corona..
(...)
Jouw bewoordingen reserveer ik voor mensen uit de cultuursecor die komen jammeren dat ze zelfs een echte job moeten doen om rond te komen tegenwoordig, hoe schandalig zeg!
Als ze niets voelen voor de ouderen ... ok. Maar ze moeten toch beseffen dat de regering moet blijven geld pompen om zo min mogelijk schade aan te richten, en zo min mogelijk zaken te laten failliet gaan. Je kan opperen dat ze wat verstandiger geld injecteren, maar hoe langer het duurt hoe meer mensen hun job kwijt zijn en hoe meer schulden België krijgt (naast een kleinere omzet).
Die moeten toch beseffen dat ze nu mee de schuldenberg doen groeien waar ze zelf en hun nageslacht nog zal aan betalen
Die moeten toch beseffen dat ze nu mee de schuldenberg doen groeien waar ze zelf en hun nageslacht nog zal aan betalen
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik heb begrip voor jouw nuances die je hier maakt maar .. ik kaats graag de bal terug in iemands' eigen stijl.
En ook hier zal ik dat niet nalaten.
Jouw bewoordingen reserveer ik voor mensen die vinden dat alles mag, kan of moet worden goedgepraat. Het ontbreekt hen aan het vermogen om te begrijpen waar de grens ligt en aan het besef dat vrijheid zeer belangrijk is maar dat niemand de vrijheid heeft om een ander zijn leven te ontzeggen of passief of actief af te nemen. Hoe verstandig die persoon ook wel denkt te zijn... Want vaak is het omgekeerd.
Mijn bewoordingen waren cru. Misschien te cru. Dat weet ik nog niet eens zeker.
Maar af en toe moet je een domme mens wel eens een geweten schoppen. Mijn been kan zoveel domme konten niet aan als er hier in dit land wel rondlopen, dus ja ... liefst er ineens tegelijk meerdere schofferen en een schop onder hun kont geven.
Net daarom dat ik zeg dat mensen in rusthuizen beter beschermd moeten worden.OK. Gevolg: ziekenhuizen worden overspoeld, er worden meer mensen ziek dan dat er bedden zijn laat staan IC units. Gevolg: er moeten keuzes gemaakt worden: wie krijgt er nog wel toegang tot de ziekenhuizen en wie niet? Gevolg: het dodenaantal stijgt dramatisch. Je begrijpt toch dat de reden waarom er niet veel meer jonge mensen sterven ligt aan het feit dat er tot nu toe telkens plaats was in de ziekenhuizen? Plaats die er net is omdat we de horeca gesloten hebben?
Dit heet prioriteiten stellen he. Ja, dat is erg dat er zaken failliet gaan, jongeren depressief worden etc. Maar dat weegt voorlopig van geen kanten op tegen het feit dat mensen moeten sterven.
Een cafe sluiten waar jongeren samentroepen maar tegelijk nog wel besmette medewerkers in een rusthuis laten verderwerken omdat er te weinig zorgpersoneel is is in mijn ogen crimineel.
Als we de statistieken bekijken zijn het vooral ouderen die zwaar ziek worden en sterven, laat ons dan misschien wat meer moeite doen om hen te beschermen en tegelijk proberen van onze economie in leven te houden.
Als het in andere landen lukt om winkels en dergelijke open te houden met minder sterfgevallen dan hier doen we toch iets fout he...
Ouderen sterven er misschien aan maar denk je dat alle jongere mensen er zonder kleerscheuren vanaf komen? Think again. Ze weten helemaal nog niet wat een besmetting op lange termijn betekent voor je algemene gezondheid. Ik ken mensen ( een collega oa) die tijdens de eerste golf besmet zijn en nu nog steeds de fysiek van een bejaarde hebben.
Hartproblemen, longproblemen, neurologische problemen, enz. Er is zelfs een facebookgroep van mensen met blijvende problemen. 5900 leden.
Hartproblemen, longproblemen, neurologische problemen, enz. Er is zelfs een facebookgroep van mensen met blijvende problemen. 5900 leden.
Sorry voor het late antwoord. Neen hoor, gewoon in apenland Belgie. Dat was wel rond 1980. Lang geleden aldus. Ik was toen 5 jaar.haelewyn schreef: ↑20 april 2020, 17:40Was dat toevallig in Congo dat ze je zo behandeld hebben ?Makila schreef: ↑20 april 2020, 16:26 Ivm een ontstoken appendix. Die was bij mij ooit ontstoken, ik heb echter nooit een operatie ondergaan en ik heb mijn appendix ook nog altijd. Mensen schrikken ervan en geloven mij niet als ik dat zeg en zeggen dan: Dat kan niet, dan was je nu dood.
Hoe ik dat overleeft heb? Wekenlang dag en nacht ijs op mijn buik. Ik was toen 10 jaar en de arts heeft dat zo bevolen en mij 2 maanden thuisgeschreven van school. En ja dat is dan spontaan uiteindelijk genezen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Voorlopig na 1,5 week openen van de scholen blijven de cijfers fors dalen. Maar het loopt natuurlijk 2 weken achter qua besmettingen en 3 of meer qua hospitalisaties.Charlesvdw schreef: ↑14 november 2020, 22:22 On-topic qua cijfers. Ik ben zeer benieuwd of 3 weken na de opening van de scholen de cijfers gaan stijgen.
Mijn predictie is: nauwelijks, aangezien de andere maatregelen blijven.
Jullie mogen me gerust quoten binnen een maand als ik het mis heb.
Maar als de curve op pakweg 10 december nog altijd flink blijft dalen, dan wordt bevestigd dat de scholen geen grote bron van infectie zijn (en haal ik mijn gelijk).
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.