Holdings
TIP
Re: Holdings
BREDERODE ook een waardevol alternatief
Kijk juist eens naar de Holdings die het langere tijd niet geweldig hebben gedaan, daar zijn in de toekomst de echte winsten nog te behalen (zoals bij Brederode 5-6 jaar geleden het geval was, ik heb ze uit die periode nog a 35-40 Euro).
Ben ik wel door getriggerd door je laatste quote. “al jaren te duur volgens kenners”
‘Man en paard noemen’, zou interessant zijn
Ja, ik sla me nog altijd voor het hoofd dat ik deze niet bijgekocht heb in maart. Ze stonden nochtans op mij lijst van aandelen waarvan ik me positie wil vergroten.
Latour is ook zo een zweedse parel.
Mvg,
Geblin
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Achteraf allemaal relatief.Jozefien1969 schreef: ↑20 november 2020, 20:15 Met die familie van Bollore sta ik diep in de min. Het is mijn eigen schuld; volg altijd uw gevoel en niet van diegene die er helemaal favoriet van is.
Investor zou ik al lang moeten hebben verkocht, althans dit was een professioneel financieel advies. Heb ik niet gedaan. Het was te cyclisch.
Toen niemand meer wilde kopen; u weet wel rond 16 maart heb ik toch gekocht, maar goed ik was ook voorzichtig. Ach, ik had beter moeten weten; maar dat is altijd achteraf gepraat. Ik vond het al heel dapper dat ik kocht! Sofina, YTD 63%. Helaas heb ik niet veel gekocht!!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uiteraard alles is relatief. Doe vooral hetgeen waar gij u bij goed voelt. Ik begrijp het organigram van Bollore niet; dus blijf ik er vanaf. Wanneer u het wel begrijpt; moet u vooral kopen. Overigens ik heb ooit Bollore te duur gekocht! Heel dom....maar dat is ook achteraf pas geweten. Ik laat mooi staan, we zien wel. Men leert met de jaren toch?
Ik ben een eenvoudige belegger, die zo veilig mogelijk met haar of zijn kennis probeert te beleggen. Ik luister graag naar andere meningen, ik pas ze toe op mijn portefeuille wanneer ik denk dat ik het begrijp. Met Sofina, Brederode, Avh en zelfs Gimv heb ik geen problemen, natuurlijk staan ze wel eens in de min maar vaker het in de plus!
Holdings in Frankrijk: ojeetje die stonden diep in de min...maar komen beetje bij beetje weer aan de koersen van voorheen.
Ook die holdings laat ik mooi staan.
Ieder zijn ding, en natuurlijk kan men heel rijk worden om een betere strategie te hebben. Maar ik geloof niet in sprookjes en ik doe mijn ding. En laat weten aan alle lezers hier: Wees voorzichtig!
Uiteindelijk is alles weer relatief toch? Zolang u maar gezond bent en een weerwoord hier kunt geven....is het goed.
Ik ben een eenvoudige belegger, die zo veilig mogelijk met haar of zijn kennis probeert te beleggen. Ik luister graag naar andere meningen, ik pas ze toe op mijn portefeuille wanneer ik denk dat ik het begrijp. Met Sofina, Brederode, Avh en zelfs Gimv heb ik geen problemen, natuurlijk staan ze wel eens in de min maar vaker het in de plus!
Holdings in Frankrijk: ojeetje die stonden diep in de min...maar komen beetje bij beetje weer aan de koersen van voorheen.
Ook die holdings laat ik mooi staan.
Ieder zijn ding, en natuurlijk kan men heel rijk worden om een betere strategie te hebben. Maar ik geloof niet in sprookjes en ik doe mijn ding. En laat weten aan alle lezers hier: Wees voorzichtig!
Uiteindelijk is alles weer relatief toch? Zolang u maar gezond bent en een weerwoord hier kunt geven....is het goed.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ama,
Sofina vond ik ook te duur toen ze Euro 224 stonden dus heb ik ze niet gekocht. Vooral ook omdat iedereen het 'te duur'' vond.
Blijf bij uw denkwijze en laat u vooral niet afleiden. Soms of misschien vaak geef ik ook mijn goede raad weg.
Sofina vond ik ook te duur toen ze Euro 224 stonden dus heb ik ze niet gekocht. Vooral ook omdat iedereen het 'te duur'' vond.
Blijf bij uw denkwijze en laat u vooral niet afleiden. Soms of misschien vaak geef ik ook mijn goede raad weg.
Inderdaad niets aan toe te voegen.
Oei Bollore heeft het in het verleden precies niet zo slecht gedaan als ik zo zie naar de grafiek.
Sterke resultaten Prosus. Groeit als kool. Laat het inkoopprogramma maar beginnen.
Vorige week nog een pakket Corporacion Financiera Alba gekocht. Een onderwaardering om u tegen te zeggen.
Vorige week nog een pakket Corporacion Financiera Alba gekocht. Een onderwaardering om u tegen te zeggen.
Fors meer omzet en winst voor Prosus
AANDEEL KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Prosus NV
91,90 0,90 0,99 % Euronext Amsterdam
(ABM FN-Dow Jones) Prosus heeft in de eerste helft van zijn gebroken boekjaar fors meer omzet en winst geboekt. Dat bleek maandag uit definitieve halfjaarcijfers van de internetinvesteerder met een notering in Amsterdam.
In de zes maanden, die eindigden op 30 september, steeg de omzet met 32 procent tot 12,7 miljard dollar.
In het segment maaltijdbezorging groeide de omzet 141 procent, bij online retail was de groei 70 procent en bij educatieve technologie 54 procent, meldde het bedrijf.
De handelswinst steeg met 43 procent tot 2,7 miljard dollar.
De kern nettowinst steeg met 29 procent tot 2,2 miljard dollar. Vooral de e-ecommerce-onderdelen werden winstgevender, en de grote deelneming in het Chinese Tencent droeg meer bij aan de winst. Prosus kondigde recent al aan een groeicijfer van 23,8 tot 30,5 procent te verwachten. Deze winstgraadmeter acht Prosus zelf de beste manier om de ontwikkelingen bij het bedrijf te kunnen beoordelen.
De vrije kasstroom schoot omhoog van 14 miljoen tot 370 miljoen dollar. Dit was deels te danken aan het dividend van Tencent, dat 81 miljoen dollar steeg, en daarnaast aan lagere verliezen bij maaltijdbezorging en goed beheersing van het werkkapitaal.
"In de tweede helft van de periode herstelden onze bedrijven goed van de aanvankelijke impact van Covid-19 en zij zijn nu fundamenteel sterker dan toen de pandemie begon", zei CEO Bob van Dijk in een toelichting.
Er werd voor 600 miljoen dollar geïnvesteerd in de versterking van de eigen bedrijven.
Uitzonderlijke groei was er bij iFood, waar de omzet met 234 procent steeg. bij Udemy stegen de aanmeldingen met meer dan 409 procent.
Prosus' moederbedrijf Naspers kondigde op 30 oktober al aan tot 5 miljard dollar aan aandelen van Prosus en Naspers in te zullen kopen. Er zullen tot 1,4 miljard dollar aandelen Prosus worden ingekocht en de rest wordt gebruikt voor aandelen Naspers.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
AANDEEL KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Prosus NV
91,90 0,90 0,99 % Euronext Amsterdam
(ABM FN-Dow Jones) Prosus heeft in de eerste helft van zijn gebroken boekjaar fors meer omzet en winst geboekt. Dat bleek maandag uit definitieve halfjaarcijfers van de internetinvesteerder met een notering in Amsterdam.
In de zes maanden, die eindigden op 30 september, steeg de omzet met 32 procent tot 12,7 miljard dollar.
In het segment maaltijdbezorging groeide de omzet 141 procent, bij online retail was de groei 70 procent en bij educatieve technologie 54 procent, meldde het bedrijf.
De handelswinst steeg met 43 procent tot 2,7 miljard dollar.
De kern nettowinst steeg met 29 procent tot 2,2 miljard dollar. Vooral de e-ecommerce-onderdelen werden winstgevender, en de grote deelneming in het Chinese Tencent droeg meer bij aan de winst. Prosus kondigde recent al aan een groeicijfer van 23,8 tot 30,5 procent te verwachten. Deze winstgraadmeter acht Prosus zelf de beste manier om de ontwikkelingen bij het bedrijf te kunnen beoordelen.
De vrije kasstroom schoot omhoog van 14 miljoen tot 370 miljoen dollar. Dit was deels te danken aan het dividend van Tencent, dat 81 miljoen dollar steeg, en daarnaast aan lagere verliezen bij maaltijdbezorging en goed beheersing van het werkkapitaal.
"In de tweede helft van de periode herstelden onze bedrijven goed van de aanvankelijke impact van Covid-19 en zij zijn nu fundamenteel sterker dan toen de pandemie begon", zei CEO Bob van Dijk in een toelichting.
Er werd voor 600 miljoen dollar geïnvesteerd in de versterking van de eigen bedrijven.
Uitzonderlijke groei was er bij iFood, waar de omzet met 234 procent steeg. bij Udemy stegen de aanmeldingen met meer dan 409 procent.
Prosus' moederbedrijf Naspers kondigde op 30 oktober al aan tot 5 miljard dollar aan aandelen van Prosus en Naspers in te zullen kopen. Er zullen tot 1,4 miljard dollar aandelen Prosus worden ingekocht en de rest wordt gebruikt voor aandelen Naspers.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Ik denk dat ik het zeker mogelijk is dat de holdings die het de laatste jaren goed gedaan hebben zoals Brederode, Sofina, Investor AB, Latour, dat die het ook de komende jaren goed zullen blijven doen, zolang ze aktief in mooie groeibedrijven blijven investeren.
Bij die achterblijvers zijn inderdaad potentieel grotere winsten te pakken als die erin slagen met een nieuwe aanpak een versnelling hoger te schakelen, maar helaas gebeurt dat in de praktijk niet zo vaak. Holdings als GBL en veel Franse holdings zijn nu al jaren aan het onderpresteren en ik zie weinig tekenen dat hier op korte termijn verandering in gaat komen. Zien andere forumleden dat wel? Zo ja, bij welke holdings?
De update van AvH is gepubliceerd: https://ml-eu.globenewswire.com/Resourc ... 4387f54898
De cijfers zijn eerder geruststellend, met een duidelijke verbetering tov het eerste halfjaar, en ze zijn dit jaar een versnelling hoger geschakeld met hun investeringen in Growth Capital. Met name dat laatste vind ik een belangrijk positief element richting de toekomst.
De cijfers zijn eerder geruststellend, met een duidelijke verbetering tov het eerste halfjaar, en ze zijn dit jaar een versnelling hoger geschakeld met hun investeringen in Growth Capital. Met name dat laatste vind ik een belangrijk positief element richting de toekomst.
Prosus: mee eens. Ik ben hier ook in gestapt, mede onder invloed van de positieve berichten hier op het forum, en ze gaan volgens mij een mooie toekomst tegemoet.
Alba: hier twijfel ik een beetje. Dit aandeel noteert namelijk al (vele) jaren met een forse korting:
Het aandeel bereikte zijn hoogste koers in 2007(!) rond de €60 en bereikte daarna nog de €54 in 2017.
Ik volg deze holding al jaren en het valt op dat het beheer van hun portefeuille weinig dynamisch is en dat ze niet veel in echte groeibedrijven investeren, dus daar valt weinig outperformance van te verwachten.
Het aandeel noteert nu met een korting van wellicht rond de 50%, dus de koers kan inderdaad nog wel wat oplopen, maar de belangrijkste faktor zal het herstel van de Spaanse beurs zijn en die heeft het de afgelopen jaren eerder slecht gedaan...
Het zijn wel maar kleine bedragen dat ze daar in investeren. Met participaties van 15 miljoen euro en zo ga je moeilijk hoofdvogels kunnen afschieten he.dreamy schreef: ↑23 november 2020, 11:36 De update van AvH is gepubliceerd: https://ml-eu.globenewswire.com/Resourc ... 4387f54898