Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Kosten betaalrekening Argenta
Wanneer start Argenta met kosten op de GiRO-rekening?
Er zou een schrijven geweest zijn dat Argenta met een kostenstructuur begint en dat sommige producten op een betaalrekening betalend gaan worden (denk bv. aan een tweede kredietkaart of een hoger limiet op een kredietkaart).
Er zou een schrijven geweest zijn dat Argenta met een kostenstructuur begint en dat sommige producten op een betaalrekening betalend gaan worden (denk bv. aan een tweede kredietkaart of een hoger limiet op een kredietkaart).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Kosten betaalrekening Argenta
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit handelt over het (wettelijke) zegelrecht op rekeningen.Je komt niet op Spaargids op 1 januari?
2019
2020
Argenta zou naar het schijnt voor bepaalde producten op een zichtrekening een vergoeding beginnen vragen....
Graag wil ik weten vanaf welke datum of iemand daarover al concreet een schrijven heeft ontvangen...
Ik heb enige tijd geleden van een kantoorhouder gehoord dat ze met verschillende soorten rekeningen zouden willen beginnen.
Een gratis rekening zou blijven bestaan zoals nu
Maar ook een betalende versie met meer mogelijkheden/ diensten.
Een gratis rekening zou blijven bestaan zoals nu
Maar ook een betalende versie met meer mogelijkheden/ diensten.
Op 14 augustus heb ik hierover van Argenta volgende mail ontvangen:
Beste,
Hoe doe jij je dagelijkse betalingen? Betaal je alles digitaal of ga je liever naar een kantoor? En welke limiet wil je voor je kredietkaart? Bij Argenta gaan we in de toekomst nog meer rekening houden met je persoonlijke voorkeuren.
Een pakket op jouw maat
Begin 2021 vernieuwen we ons aanbod en lanceren we voor particulieren drie pakketten voor dagelijks bankieren: één gratis pakket en twee betalende pakketten. Jij zult zelf kunnen kiezen welk pakket of welke pakketten je wilt. Voor niet-natuurlijke personen voorzien we een apart betalend pakket.
Uitgebreide gratis diensten
- Ons gratis pakket blijft het meest uitgebreide gratis aanbod dagelijks bankieren op de markt, zoals je dat van ons gewoon bent. Denk hierbij aan een gratis kredietkaart, een debetkaart, de Argenta-app en internetbankieren.
- Wil je extra diensten, zoals een hogere limiet op je kredietkaart? Dan betaal je daarvoor een kleine bijdrage. En ook met een betalend pakket mag je gerust zijn: we doen er alles aan om je de beste prijs te bieden, zonder verdoken kosten.
- Bovendien kun je, ongeacht het pakket dat je kiest, nog altijd gratis instantoverschrijvingen uitvoeren en gratis geld afhalen aan de geldautomaten van andere banken. Ons uitgebreid kantorennetwerk blijft natuurlijk voor iedereen beschikbaar voor advies op maat.
Wat moet je doen? Voorlopig niets.
We werken op dit moment nog volop aan de exacte invulling en prijs van de pakketten. Dat doen we samen met onze kantoren en een klantenpanel. We willen er namelijk zeker van zijn dat we je de beste prijs in de markt kunnen bieden, én dat ons aanbod beantwoordt aan jouw wensen. We vertrekken hierbij zoals altijd vanuit onze Argenta-waarden: eenvoudig, transparant en prijsbewust.
We houden je op de hoogte
In het najaar krijg je alle nodige informatie over de inhoud van de pakketten en welk pakket het best bij jou past. Je krijgt dan ruim de tijd om je eigen pakket te kiezen. En zoals altijd kun je ook dan terecht bij je Argenta-kantoor voor persoonlijk advies.
Met vriendelijke groeten
Inge Ampe
Chief Commercial Officer
Lijkt me fair trouwens .. gratis aanbod blijft bestaan, als je meer wilt -> meer betalen.jeff schreef: ↑26 oktober 2020, 01:05 Op 14 augustus heb ik hierover van Argenta volgende mail ontvangen:
Beste,
Hoe doe jij je dagelijkse betalingen? Betaal je alles digitaal of ga je liever naar een kantoor? En welke limiet wil je voor je kredietkaart? Bij Argenta gaan we in de toekomst nog meer rekening houden met je persoonlijke voorkeuren.
Een pakket op jouw maat
Begin 2021 vernieuwen we ons aanbod en lanceren we voor particulieren drie pakketten voor dagelijks bankieren: één gratis pakket en twee betalende pakketten. Jij zult zelf kunnen kiezen welk pakket of welke pakketten je wilt. Voor niet-natuurlijke personen voorzien we een apart betalend pakket.
Uitgebreide gratis diensten
- Ons gratis pakket blijft het meest uitgebreide gratis aanbod dagelijks bankieren op de markt, zoals je dat van ons gewoon bent. Denk hierbij aan een gratis kredietkaart, een debetkaart, de Argenta-app en internetbankieren.
- Wil je extra diensten, zoals een hogere limiet op je kredietkaart? Dan betaal je daarvoor een kleine bijdrage. En ook met een betalend pakket mag je gerust zijn: we doen er alles aan om je de beste prijs te bieden, zonder verdoken kosten.
- Bovendien kun je, ongeacht het pakket dat je kiest, nog altijd gratis instantoverschrijvingen uitvoeren en gratis geld afhalen aan de geldautomaten van andere banken. Ons uitgebreid kantorennetwerk blijft natuurlijk voor iedereen beschikbaar voor advies op maat.
Wat moet je doen? Voorlopig niets.
We werken op dit moment nog volop aan de exacte invulling en prijs van de pakketten. Dat doen we samen met onze kantoren en een klantenpanel. We willen er namelijk zeker van zijn dat we je de beste prijs in de markt kunnen bieden, én dat ons aanbod beantwoordt aan jouw wensen. We vertrekken hierbij zoals altijd vanuit onze Argenta-waarden: eenvoudig, transparant en prijsbewust.
We houden je op de hoogte
In het najaar krijg je alle nodige informatie over de inhoud van de pakketten en welk pakket het best bij jou past. Je krijgt dan ruim de tijd om je eigen pakket te kiezen. En zoals altijd kun je ook dan terecht bij je Argenta-kantoor voor persoonlijk advies.
Met vriendelijke groeten
Inge Ampe
Chief Commercial Officer
Meer info op https://www.argenta.be/nl/nieuws/pakketten.html
Doet mij een beetje aan Europabank denken. Enkel was daar de beweging anders. Van betalende formules naar ook gratis was het daar.
https://www.europabank.be/nl/rekeningen ... htrekening
Ik zie geen reden om te kiezen voor een betalende rekening (bij Europabank). Het verschil is subtiel en niet relevant voor de meeste mensen. Heb de indruk dat dit ook zo is bij Argenta.
Ja, er zijn betalende formules maar men zal al zijn best moeten doen om een evidente reden te vinden om dat te doen. Het klinkt als een manier om iets te kunnen doen aan mensen die geld kost en steeds maar weer aan het loket staan iets te doen betalen.
https://www.europabank.be/nl/rekeningen ... htrekening
Ik zie geen reden om te kiezen voor een betalende rekening (bij Europabank). Het verschil is subtiel en niet relevant voor de meeste mensen. Heb de indruk dat dit ook zo is bij Argenta.
Ja, er zijn betalende formules maar men zal al zijn best moeten doen om een evidente reden te vinden om dat te doen. Het klinkt als een manier om iets te kunnen doen aan mensen die geld kost en steeds maar weer aan het loket staan iets te doen betalen.
Ze hebben een er nu ook een prijs op geplakt hoeveel de betalende pakketten gaan kosten.
https://www.argenta.be/nl/pakketten/ver ... etten.html
Met het gratis pakket zijn blijkbaar aankopen met creditcard niet meer verzekerd.
Met het gratis pakket zijn blijkbaar aankopen met creditcard niet meer verzekerd.
Gratis blijft voor mij dus gratis, en hun kredietkaart heb ik niet. Of zit die nu standaard (en "verplicht") in het pakket en krijg ik dus straks een extra kredietkaart waar ik niks mee ga doen..?
Volgens mij is dat nu ook al niet zo bij de gratis kredietkaart (die verzekering)
Ik vraag me nu vooral af of Argenta nog altijd gaat foeteren en potentiële klanten wegjagen als ze een zichtrekening willen openen met de hard selling line : we moeten er iets aan verdienen ook. Je moet meer producten bij ons nemen of het interesseert ons niet.
Of wordt het nu : geen extra producten .. alleen de betalende optie voor jou.
Spaargeld zal geen troef meer zijn, ooit was het dat wel.
Ik krijg bijna zin om het eens bij een paar kantoren uit te proberen maar met wat tegenslag ben ik daarna weer klant bij die k*tbank.
Of wordt het nu : geen extra producten .. alleen de betalende optie voor jou.
Spaargeld zal geen troef meer zijn, ooit was het dat wel.
Ik krijg bijna zin om het eens bij een paar kantoren uit te proberen maar met wat tegenslag ben ik daarna weer klant bij die k*tbank.
De gratis kredietkaart had al geen bijkomende verzekeringen. Ik merk wel dat ze met hun zilver pakket aan dezelfde kostprijs zitten als wat ze nu vragen voor de golden kredietkaart (€40). Als je die golden kaart nog wilt zit je nu vast aan het gold pakket met een prijs van €64. Toch een best grote prijsstijging en bovendien even duur als KBC...jugo schreef: ↑23 november 2020, 16:11 Ze hebben een er nu ook een prijs op geplakt hoeveel de betalende pakketten gaan kosten.
Wat ik hier vooral als opvallend beschouw :
Ik ken een paar mensen die de afhalingen aan het loket maar nog meer de overschrijvingen aan het loket gratis gebruiken nu ... Terwijl dat in de nieuwe gratis formule niet meer inbegrepen zal zijn.
Dat is dan al niet meer een gratis rekening in het kwadraat zoals het vroeger was.
Voortaan 3,35 euro per maand om die service te hebben en dat is niet langer competitief bij de goedkope banken.
Ik vraag me verder nog af of 'overschrijving aan het loket' gelijk is aan overschrijving op roze formulier en of dat laatste betalend wordt. Dat zou nog een groot verschil kunnen maken voor sommigen.
Ik ken een paar mensen die de afhalingen aan het loket maar nog meer de overschrijvingen aan het loket gratis gebruiken nu ... Terwijl dat in de nieuwe gratis formule niet meer inbegrepen zal zijn.
Dat is dan al niet meer een gratis rekening in het kwadraat zoals het vroeger was.
Voortaan 3,35 euro per maand om die service te hebben en dat is niet langer competitief bij de goedkope banken.
Ik vraag me verder nog af of 'overschrijving aan het loket' gelijk is aan overschrijving op roze formulier en of dat laatste betalend wordt. Dat zou nog een groot verschil kunnen maken voor sommigen.
Je moet het mij niet vertellen. Een groot brood kost een bakker 0,43€. De meesten vragen er 2,10 a 2,20€ voor.haelewyn schreef: ↑23 november 2020, 16:57 Ik vraag me nu vooral af of Argenta nog altijd gaat foeteren en potentiële klanten wegjagen als ze een zichtrekening willen openen met de hard selling line : we moeten er iets aan verdienen ook. Je moet meer producten bij ons nemen of het interesseert ons niet.
Ik heb al tientallen bakkers bezocht om hen te vragen: ik wil 0,43€ geven voor jouw brood.
En allemaal: we moeten er iets aan verdienen ook.
Prutsers
Het enigste vervelende voor mij zijn die creditcard limieten. Ik overschrijdt die limiet van 1250 1x per jaar om voor 5 personen interncontinentale vluchten mee te betalen ... met 1250 € redden we het niet, met hun zilverpakket van 2500 € soms wel, soms niet. Toch maar eens zien naar de concurrentie