Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Argenta is de enige bank die me bij het openen van een rekening een pak gezaag gaf over andere producten die ik MOEST kopen of nemen. Geprobeerd in drie kantoren..
De juiste vergelijking met de bakker zou zijn : je gaat om een brood en de bakker begint te zagen dat je ook patisserie moet kopen want anders is het de moeite niet.
De beenhouwer die zegt : gij altijd met uw gehakt ! Als ge niet begint met biefstukken te kopen ga je maar ergens anders !
Verder ga ik er niet over uitwijden want ik heb mijn mening hier al vaak verkondigd en ik wil de Argenta fans niet de indruk geven dat ik iemand het recht ontzeg om klant te zijn waar hij zelf wil.
@Ardennois : bij Beobank kan je je creditcard van op voorhand spijzen (het is geen prepaid kaart) waardoor je je beschikbare uitgavenlimiet bijna onbeperkt verhoogt.
De juiste vergelijking met de bakker zou zijn : je gaat om een brood en de bakker begint te zagen dat je ook patisserie moet kopen want anders is het de moeite niet.
De beenhouwer die zegt : gij altijd met uw gehakt ! Als ge niet begint met biefstukken te kopen ga je maar ergens anders !
Verder ga ik er niet over uitwijden want ik heb mijn mening hier al vaak verkondigd en ik wil de Argenta fans niet de indruk geven dat ik iemand het recht ontzeg om klant te zijn waar hij zelf wil.
@Ardennois : bij Beobank kan je je creditcard van op voorhand spijzen (het is geen prepaid kaart) waardoor je je beschikbare uitgavenlimiet bijna onbeperkt verhoogt.
Dank voor de gewaardeerde tip. Heb ik nu wel net na 1 jaar leeghalen al onze maandspaarrekeningen bij hun afgesloten zeker . Komt daarbij dat vanaf dit jaar daar ook weer maandelijkse kosten te betalen zijn (of je moest een zeker spaarbedrag aanhouden).
Nee hoor. Alles wat de bakker en de beenhouwer verkopen, verkopen ze met ferme winst.haelewyn schreef: ↑23 november 2020, 17:35 De juiste vergelijking met de bakker zou zijn : je gaat om een brood en de bakker begint te zagen dat je ook patisserie moet kopen want anders is het de moeite niet.
Nog niet opgevallen hoe snel ze je bedienen, om zo snel mogelijk een andere klant te bedienen, om er zoveel mogelijk te kunnen doen op een dag?
Dan ga je er van uit dat een spaarrekening en een zichtrekening + een klant binnen halen geen winst oplevert voor de bank.
Argenta is de enige bank die ik ken die het met jou zo strikt eens is daarover.
Er is geen probleem. Ik ben er geen klant. Argenta content. En ik ook.
@Ardennois : bij Beobank kan je makkelijk een creditcard hebben zonder dat je bij die bank een rekening hoeft te hebben of openen.
Ze staan het wel niet zo vlotjes meer toe dan vroeger.
Nog een alternatief : Revolut... Prepaid kaart. Je zet er geld op zo veel of zo weinig als je nodig hebt.
Of bij een ander merk.. zolang ze er maar niet teveel kosten voor rekenen imho.
Een prepaid kaart die duur is schiet voor mij zijn doel volledig voorbij.
Noot en opnieuw on topic : volgens een artikel in de standaard zijn papieren overschrijvingen vanaf februari bij Argenta betalend (1,5 euro per stuk) in het gratis Green pakket.
Argenta is de enige bank die ik ken die het met jou zo strikt eens is daarover.
Er is geen probleem. Ik ben er geen klant. Argenta content. En ik ook.
@Ardennois : bij Beobank kan je makkelijk een creditcard hebben zonder dat je bij die bank een rekening hoeft te hebben of openen.
Ze staan het wel niet zo vlotjes meer toe dan vroeger.
Nog een alternatief : Revolut... Prepaid kaart. Je zet er geld op zo veel of zo weinig als je nodig hebt.
Of bij een ander merk.. zolang ze er maar niet teveel kosten voor rekenen imho.
Een prepaid kaart die duur is schiet voor mij zijn doel volledig voorbij.
Noot en opnieuw on topic : volgens een artikel in de standaard zijn papieren overschrijvingen vanaf februari bij Argenta betalend (1,5 euro per stuk) in het gratis Green pakket.
Wat ik mij afvraag: zouden die wijzigingen voor de kredietkaarten met terugwerkende kracht gebeuren?
Mijn gratis Argenta kredietkaart heeft altijd al een limiet van 2500 € gehad.
Dat was de standaard limiet toen ik er, in 2008 mijn eerste kredietkaart aanvroeg.
Ik heb zojuist even ingelogd en er staat nog altijd 2500 € als limiet.
Hopelijk blijft dit ook zo voor de bestaande klanten, want ik zie het niet zitten om daarvoor te moeten betalen.
Dat was de standaard limiet toen ik er, in 2008 mijn eerste kredietkaart aanvroeg.
Hopelijk blijft dit ook zo voor de bestaande klanten, want ik zie het niet zitten om daarvoor te moeten betalen.
Volgens de mail die ik kreeg krijg je dan automatisch het zilver pack zodat je je huidige limiet behoudt. Als je toch het gratis pack wilt, dat kan je trouwens enkel via je kantoorhouder aanvragen, zal je limiet aangepast worden.Nefertari schreef: ↑23 november 2020, 19:23 Wat ik mij afvraag: zouden die wijzigingen voor de kredietkaarten met terugwerkende kracht gebeuren?
Wat een schande!
Argenta mag al blij zijn dat ze ons geld mogen gebruiken om tegen strafrente bij de ECB te parkeren! Hoe durven ze dan geld voor vragen voor dingen die hen geld kosten?
In de jaren '70, toen mijn opvattingen over retail banking vorm kregen, was praktisch alle dienstverlening gratis! Waar haalt de wereld het lef van daan om te veranderen?
Argenta mag al blij zijn dat ze ons geld mogen gebruiken om tegen strafrente bij de ECB te parkeren! Hoe durven ze dan geld voor vragen voor dingen die hen geld kosten?
In de jaren '70, toen mijn opvattingen over retail banking vorm kregen, was praktisch alle dienstverlening gratis! Waar haalt de wereld het lef van daan om te veranderen?
"Man op internetforum weet beter dan winstmaximalistische aanbieder van dienst in vrije markt hoeveel die aanbieder voor zijn dienst mag vragen."
"Contente mens post hoop berichten op internetforum waarin hij onderwerp van posts uitmaakt voor 'k*tbank'"
is overschrijving met roze formulier tussen spaar- en zichtrekening ook betalend?
Kumquat , je weet het zelf niet maar : Ge hebt honger.
Je hengelt... Vangt niets..
Je smijt nogmaals uit. De vis heeft geen zin om te bijten jongen.
Ik ken jou al langer en jij mij toch ook he !
Doe gerust alleen verder. Ik lees wel mee.
@janu : daarvoor zouden we eens het volledige reglement moeten lezen. .
De gratis rekening blijft voor de klanten die vnl met internet werken en voor wie een limiet van 1250 euro voldoende is voor de creditcard. Ik denk dat 70pct van de -40jarige hier onder vallen.
Ik heb hier enkel mijn pensioensparen en dus voor mij wijzigt er niets. Jammer dat ik daar een zichtrekening moet blijven houden. Maar anders blijkbaar geen internetbanking mogelijk.
Ik heb hier enkel mijn pensioensparen en dus voor mij wijzigt er niets. Jammer dat ik daar een zichtrekening moet blijven houden. Maar anders blijkbaar geen internetbanking mogelijk.
"U hebt geen Beobank-rekening nodig om een Beobank kredietkaart te kunnen aanvragen."
zie https://www.beobank.be/nl/particulier/b ... ietkaarten
@Kumquat : als ze een maatschappijrealistisch beeld willen nastreven vind ik ook dat ze niet per se slanke negerinnetjes moeten afficheren.
Die zijn moeilijk te vinden.. geloof me.. Soms zoek je er lang naar als je er eentje nodig hebt.
Daarentegen : 15 procent van onze bevolking zijn migranten.
Ze kunnen altijd foto's gebruiken van vrouwen met een hoofddoek in Molenbeek met twee zware tassen vol bloem en suiker en vier a zes kinderen rond hun rokken per stuk. Als het dan toch atypische (?) stereotypes moeten zijn (???)
En van atypische dingen gesproken : Kumquat heeft een vleug van kritiek op de banken.
Als hij zelf voor een bank werkt zit 'zijn' bank in het lijstje en heeft hij net een discussie gehad met het management.. Of zijn bank laat hij uit het lijstje weg om hen niet te positioneren in een groep van niet-correcten.
Die zijn moeilijk te vinden.. geloof me.. Soms zoek je er lang naar als je er eentje nodig hebt.
Daarentegen : 15 procent van onze bevolking zijn migranten.
Ze kunnen altijd foto's gebruiken van vrouwen met een hoofddoek in Molenbeek met twee zware tassen vol bloem en suiker en vier a zes kinderen rond hun rokken per stuk. Als het dan toch atypische (?) stereotypes moeten zijn (???)
En van atypische dingen gesproken : Kumquat heeft een vleug van kritiek op de banken.
Als hij zelf voor een bank werkt zit 'zijn' bank in het lijstje en heeft hij net een discussie gehad met het management.. Of zijn bank laat hij uit het lijstje weg om hen niet te positioneren in een groep van niet-correcten.
Ik heb helemaal geen mail ontvangen! (Of was het misschien een nieuwsbrief, want daarop ben ik niet ingeschreven?)spafles schreef: ↑23 november 2020, 19:47Volgens de mail die ik kreeg krijg je dan automatisch het zilver pack zodat je je huidige limiet behoudt. Als je toch het gratis pack wilt, dat kan je trouwens enkel via je kantoorhouder aanvragen, zal je limiet aangepast worden.Nefertari schreef: ↑23 november 2020, 19:23 ... Dat was de standaard limiet toen ik er, in 2008 mijn eerste kredietkaart aanvroeg.
De enige info die ik hierover heb, is wat ik hier op spaargids lees.
De limiet van 2500 € heb ik nooit zélf aangevraagd: dat was indertijd standaard inbegrepen.
Ik hoop dus dat ze mij daarover eerst informeren, alvorens mij eventueel een betalende kredietkaart aan te smeren.
Betalende rekening aanbieden.
Kredietkaarten met verzekering van Axa , doet me huiveren.
Gezien ervaringen met Axa in het verleden.
Kredietkaarten met verzekering van Axa , doet me huiveren.
Gezien ervaringen met Axa in het verleden.
Estate Guru believer.