Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Vroeger staken de buren pasgeboren kittens in een juten zak en sloeg ze tegen de muur tot ze niks meer hoorden ... vele duizenden (honderdduizenden ?) koeien afgemaakt tegen de Ziekte van Creutzfeldt-Jakob, onlangs die nertsen, honderdduizenden (miljoenen ?) kippen afgemaakt omdat er misschien een druppeltje dioxine in hun eieren zaten ... allemaal geen probleem maar als een keffer misschien (ik ken het verhaal niet en jullie ook niet) voor de 100ste keer bijna de enkels afbijt (hij doet niks meneer, hij wil alleen dolgraag je enkels afbijten) en diezelfde man misschien voor de 100ste keer vraagt om hem aan te lijnen (nogmaals niemand van ons kent het verhaal) en hij dan moegetergd iets superdoms doet dan moet die man voor het oog van de media afgemaakt worden, met naam, toenaam, foto's en loopvideos te schande worden gezet ... zijn leven verknald... terwijl er vandaag wellicht al tientallen dingen zijn gepasseerd die vele keren erger zijn maar niet de zo vriendelijke "social" media halen (bv. verkrachtingen, diefstallen, wie weet moorden, iemand die 5000 liter mazout in de riool giet, ik zeg maar wat) ...
Was zijn reactie normaal nee ... zijn de reacties daarop normaal ? Totaal niet ...
Stel dat diezelfde jogger in plaats van met een mes, die keffer een ferme trap tegen zijn lieftallige kopje had gegeven maar ook met de dood tot gevolg ? Hoe ging de reactie dan zijn ?
Ik heb in het verleden op mijn vele duizenden loopkilometers al veel loslopende keffers (van die beenrijders) tegengekomen en eerlijk dat zijn de ergsten, zelfs als je stopt blijven ze je attackeren, ik heb ook al een paar keer grotere exemplaren (Deense Dog, Duitse herder, ...) op mijn pad gehad en dat is serieus schrikken ... allemaal ongelijnd natuurlijk, de beste reactie is altijd direct stoppen en wachten op het "baasje" die dan met een grijns op het gezicht "hij beet niet hoor" kwam zeggen, soms verontschuldigend meestal verveeld (moet ik nu serieus mijn hond bijhouden omdat die pipo hier wil passeren). Ik ben een vredelievend mens en probeer het altijd met de mantel der liefde te bedekken maar keffers horen aan de leiband !
Was zijn reactie normaal nee ... zijn de reacties daarop normaal ? Totaal niet ...
Stel dat diezelfde jogger in plaats van met een mes, die keffer een ferme trap tegen zijn lieftallige kopje had gegeven maar ook met de dood tot gevolg ? Hoe ging de reactie dan zijn ?
Ik heb in het verleden op mijn vele duizenden loopkilometers al veel loslopende keffers (van die beenrijders) tegengekomen en eerlijk dat zijn de ergsten, zelfs als je stopt blijven ze je attackeren, ik heb ook al een paar keer grotere exemplaren (Deense Dog, Duitse herder, ...) op mijn pad gehad en dat is serieus schrikken ... allemaal ongelijnd natuurlijk, de beste reactie is altijd direct stoppen en wachten op het "baasje" die dan met een grijns op het gezicht "hij beet niet hoor" kwam zeggen, soms verontschuldigend meestal verveeld (moet ik nu serieus mijn hond bijhouden omdat die pipo hier wil passeren). Ik ben een vredelievend mens en probeer het altijd met de mantel der liefde te bedekken maar keffers horen aan de leiband !
Pukkie, je beseft hopelijk dat zijn reactie van de pot gerukt is maar dat jouw reactie erop (op zijn minst) even erg van de pot gerukt is ? Laat die man een boete betalen (en de eigenaar van die hond evenzo omdat zijn hond op de openbare weg liep zonder aangelijnd te zijn), desnoods een werkstraf (bv. helpen in een hondenasiel), een agressiviteitscursus volgen, ... we leven voorlopig nog altijd in een rechtsstaat en niet in het Wilde Westen.pukkie007 schreef: ↑23 november 2020, 21:56 Zelfs al bijt een 'keffer' in uw knoken, het dier omleggen met 2 gerichte messteken is er los over. Die tandjes gaan er enkele dagen in staan, de arme jack is afgemaakt. Ik hoop dat iedereen de reactie totaal van de pot gerukt vindt. Als ik die messentrekker ooit tegen kom tijdens een wedstrijd ... het zal zijn laatste geweest zijn. Promise u that !
Hoe je van een loper die werkt bij INBO en een hondje neersteekt naar klimaathysterie geraakt is wat mij betreft een ongelooflijke mottige en populistische manier van "framing". Het is blijkbaar niet erg welk paard of welke ezel voor de kar van de ontkenner gespannen wordt als het maar tegenwerkt.
Niet inzien dat klimaat (nee, niet milieu) een enorme impact heeft op ons leven en dat van de volgende generaties is denk ik crimineel. Wat ik wel kan verstaan is dat mensen vinden dat er vragen gesteld worden bij welke impact je zelf kan hebben hierop of dat er korte termijn problemen in uw leven zoals een financieel probleem of andere zorgen die er voor zorgen dat je zelf geen tijd hebt om hier aandacht aan te geven.
Wat mij in dit debat enorm geholpen heeft om het bos door de bomen te zien is de podcast van "Zwijgen Is Geen Optie" met Pieter Boussemaere. Hier wordt gewezen op wat je effectief kan doen en wat eigenlijk geen nut heeft inzake het klimaatdebat. Te vaak worden er zaken bij dit debat gesleurd die geen werkelijke impact hebben. Dat doet niet veel goeds en geeft vooral veel ammunitie aan klimaatontkenners om op voorstellen om vooruit te gaan schieten.
Laat ons hondje Dribbel, plastic strootjes, zwarte pieten of de twitterflaters van Leterme aub uit zo'n topic houden.
Niet inzien dat klimaat (nee, niet milieu) een enorme impact heeft op ons leven en dat van de volgende generaties is denk ik crimineel. Wat ik wel kan verstaan is dat mensen vinden dat er vragen gesteld worden bij welke impact je zelf kan hebben hierop of dat er korte termijn problemen in uw leven zoals een financieel probleem of andere zorgen die er voor zorgen dat je zelf geen tijd hebt om hier aandacht aan te geven.
Wat mij in dit debat enorm geholpen heeft om het bos door de bomen te zien is de podcast van "Zwijgen Is Geen Optie" met Pieter Boussemaere. Hier wordt gewezen op wat je effectief kan doen en wat eigenlijk geen nut heeft inzake het klimaatdebat. Te vaak worden er zaken bij dit debat gesleurd die geen werkelijke impact hebben. Dat doet niet veel goeds en geeft vooral veel ammunitie aan klimaatontkenners om op voorstellen om vooruit te gaan schieten.
Laat ons hondje Dribbel, plastic strootjes, zwarte pieten of de twitterflaters van Leterme aub uit zo'n topic houden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb hier niemand weten beweren dat dat geen probleem is, waar haal je dat?geebee schreef: ↑24 november 2020, 10:50Vroeger staken de buren pasgeboren kittens in een juten zak en sloeg ze tegen de muur tot ze niks meer hoorden ... vele duizenden (honderdduizenden ?) koeien afgemaakt tegen de Ziekte van Creutzfeldt-Jakob, onlangs die nertsen, honderdduizenden (miljoenen ?) kippen afgemaakt omdat er misschien een druppeltje dioxine in hun eieren zaten ... allemaal geen probleem
En dan nog, two wrongs don't make a right.
En volledig terecht.geebee schreef: ↑24 november 2020, 10:50 maar als een keffer misschien (ik ken het verhaal niet en jullie ook niet) voor de 100ste keer bijna de enkels afbijt (hij doet niks meneer, hij wil alleen dolgraag je enkels afbijten) en diezelfde man misschien voor de 100ste keer vraagt om hem aan te lijnen (nogmaals niemand van ons kent het verhaal) en hij dan moegetergd iets superdoms doet dan moet die man voor het oog van de media afgemaakt worden, met naam, toenaam, foto's en loopvideos te schande worden gezet ... zijn leven verknald...
Laat ons for argument's sake eens aannemen dat je aanname hier correct is en Dribbel hem dagelijks in zijn edele delen heeft gebeten, dan nog waren er andere middelen om dat probleem opgelost te krijgen.
Veel gematigder natuurlijk. Ik begrijp niet welk punt je hier wil maken?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik heb mijn punt, weliswaar off-topic, gemaakt. Hier hou ik het dan ook bij.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Indeed, en hij is al 74!
Interview:
Florida man saves dog from alligator, smokes cigar the whole time
Machtige vent
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Hij had zijn bril niet op en dacht dat de alligator een eend was
Het argument van geebee is dat de verontwaardiging nogal selectief is.CarpeNoctem schreef: ↑24 november 2020, 11:41 Ik heb hier niemand weten beweren dat dat geen probleem is, waar haal je dat?
Dat zijn zo van die tsjeven-streken: voortdurend wit zeggen, en achteraf verklaren dat je nooit gezegd hebt dat het niet zwart was. Zuiver logisch gezien klopt dat natuurlijk. Inhoudelijk is dat erg flauw...
Dus jij vindt het OK dat mensen publiekelijk worden afgestraft, door enkele heethoofden die geen enkele kennis hebben van de context? Of heb je dat hier nu ook 'nooit gezegd'.
Klopt als een bus. Geen publieke schandpaal, dus, maar een eerlijk proces.
Mijn punt is dat ik probeer duidelijk te maken dat dit uiteindelijk een gebeurtenis is - zoals zoveel berichten sinds de opkomst van de "sociale" media - die uitvergroot wordt tot waanzinnige proporties met fel overdreven reacties terwijl er op hetzelfde moment in de straat daarachter misschien een fluffy-wit konijntje met rode ogen de keel wordt overgesneden door een psychopathisch kind waarna dit kind achteraf met tranen in de ogen aan moeder zegt dat fluffy weggelopen is ... (ik overdrijf natuurlijk) maar waar geen camera opgericht stond ...CarpeNoctem schreef: ↑24 november 2020, 11:41 Veel gematigder natuurlijk. Ik begrijp niet welk punt je hier wil maken?
Nogmaals ik praat niks goed en zou in dezelfde situatie nog maar een milliseconde overwegen om hetzelfde te doen.
Edit : dank u Zwiertje om mij bij te treden in dit verhaal ... blij dat er hier toch nog mensen zijn die het verhaal een beetje kunnen plaatsen en terug kunnen brengen tot het normale.
En nu terug on-topic : gaan Westvlamingen die blikjes aangekocht hebben in de Auchan zonder statiegeld deze wel mogen aanbieden langs deze kant van de grens om statiegeld te recupereren ?
Laatst gewijzigd door geebee op 24 november 2020, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar waar halen jullie dat? Ik zie toch ook verontwaardiging over de punten die geebee aanhaalt?Zwiertje schreef: ↑24 november 2020, 12:41Het argument van geebee is dat de verontwaardiging nogal selectief is.CarpeNoctem schreef: ↑24 november 2020, 11:41 Ik heb hier niemand weten beweren dat dat geen probleem is, waar haal je dat?
Ik vind dat inderdaad volkomen terecht.
Da's hier natuurlijk het grote probleem. België heeft niet echt een goede reputatie wat eerlijke processen betreft. Tot nader order is die publieke schandpaal volkomen terecht.
En stel je eens voor wat die schandpaal ging geleverd hebben was de dader geen politieke correcte klimaathystericus geweest maar ene van de verkeerde kant van de geschiedenis?
Ging er dan ook zoveel pudeur geweest zijn?
CN ... sorry ze man, maar nu verlies je veel van je credibiliteit, je verlaagt je tot HLN-niveau met dergelijke uitspraak
en ik ga het hier ook bij laten, dit verhaal heeft al veel te veel aandacht gekregen. Er zijn belangrijkere zaken in de wereld waarover gesproken kan en moet worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zal dat wel overleven.
Komaan, Carpe! Daar gaat het toch niet over!CarpeNoctem schreef: ↑24 november 2020, 12:53 Maar waar halen jullie dat? Ik zie toch ook verontwaardiging over de punten die geebee aanhaalt?
Uiteraard is men ook verontwaardigd over die andere zaken, maar blijkbaar toch nooit genoeg om er zo over tekeer te gaan.
Daar kan ik echt niet bij
Ik ben het zelden met je eens, Carpe, maar dat is op zich geen probleem.CarpeNoctem schreef: ↑24 november 2020, 12:53 Da's hier natuurlijk het grote probleem. België heeft niet echt een goede reputatie wat eerlijke processen betreft. Tot nader order is die publieke schandpaal volkomen terecht.
En stel je eens voor wat die schandpaal ging geleverd hebben was de dader geen politieke correcte klimaathystericus geweest maar ene van de verkeerde kant van de geschiedenis?
Ging er dan ook zoveel pudeur geweest zijn?
Hier ga je echter heel diep in de modder. Een straattribunaal van wat heethoofden zal ongetwijfeld veel eerlijker verlopen dan een proces bij een Belgische rechtbank. Ik hoop voor jou dat je er zelf nooit mee geconfronteerd wordt, be careful what you wish for ...
Waarom je er absoluut die man zijn politieke overtuiging wil bijsleuren, begrijp ik helemaal niet? Had je dat ook gedaan mocht de man een uitgesproken libertair zijn geweest? Ik denk dat je hier zelf doet wat je anderen probeert te verwijten.
Veel 'pudeur' merk ik trouwens niet. Tenzij je een pleidooi voor een eerlijk proces al als 'pudeur' beschouwt. Als het je gerust kan stellen: mocht de man een neo-nazi zijn, dan was mijn argumentatie identiek geweest.
Dit zal hier wel compleet off topic zijn, maar ik ben luidop in de lach geschoten toen ik dit las.
Daarom even delen. Het leven is al ernstig genoeg.
(vereist enig visueel voorstellingsvermogen)
► Atlete Louise Carton: ‘Ik had al vier jaar mijn maandstonden niet meer, maar de sportarts trok nooit aan de alarmbel’
► Atlete Louise Carton: ‘Ik had al vier jaar mijn maandstonden niet meer, maar de sportarts trok nooit aan de alarmbel’
Nog completer off topic : er zijn heel veel vrouwelijke (ware het mannelijke dan zou het nog erger zijn ) atleten die door hun doorgedreven training geen maandstonden hebben, dat de sportarts daarvoor niet aan de alarmbel trok was wellicht omdat hij "sport"arts was en dit veelvuldig meemaakt(e).Weverke schreef: ↑24 november 2020, 14:28 Dit zal hier wel compleet off topic zijn, maar ik ben luidop in de lach geschoten toen ik dit las.
En nu terug on topic : ik probeer hier een discussie op te zetten over statiegeld maar het blijkt niet te lukken, nochtans klimaathysterisch genoeg qua onderwerp