Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Wat valt daar "niet aan te begrijpen"?
Er zijn genoeg mensen die het financieel moeilijker hebben dan jij, en bij wie "veel kleine besparingen" samen de moeite waard vormen.
Er komen nog kosten bij Bpost,Crelan,waarschijnlijk ook AXA, stijging bij Fortis en waarschijnlijk ook bij Belfius...
ik ben 65+ en heb nooit kosten betaald. Als Fortis begonnen is met kosten voor zichtrekeningen, heb ik mijn zichtrekening stopgezet en ben klant van Argenta geworden.
En daardoor probeer ik zolang mogelijk geen bankkosten te betalen.
ik ben 65+ en heb nooit kosten betaald. Als Fortis begonnen is met kosten voor zichtrekeningen, heb ik mijn zichtrekening stopgezet en ben klant van Argenta geworden.
En daardoor probeer ik zolang mogelijk geen bankkosten te betalen.
Ik weet niet of anderen zich dat ook herinneren maar ergens 20-30 jaar geleden is er een periode geweest zonder kosten op de rekening, daarna met kosten... En dan weer geen kosten.
Ik was toen klant bij de BBL..
Hoe ziet de toekomst eruit ??
Er zal meer en meer betalend gemaakt worden aan het hebben en gebruiken van een rekening.
Er gaan dingen in de plaats van de gewone banken komen. Dat is al volop op gang... Revolut en anderen. Apple of Google pay.. in China al dagelijkse kost om bv te betalen met een product dat niet van een bank komt, alipay.
De gratis tijd is uit want de winst op spaargelden is er niet meer. Ik kan niet bij alle 8 banken waar ik mee werk een verzekering nemen omdat ze iets zouden verdienen.
En dan nog... Ik neem mijn verzekering waar het mij best uitkomt. Niet bij de huisbank om hen een plezier te doen.
Een niet actieve klant wordt misschien bij de banken voortaan sneller geweerd en voor mezelf zou dat betekenen dat ik een aantal banken ga weren.
Die waar ik alleen een spaarrekening heb zullen me nog niet te gauw kosten aanrekenen.
In het kostenplaatje bedenk ik me : waarom geen 2 cent per overschrijving vragen. Of 2 cent per geldafhaling. Dat is verkoopbaar en de macht van de grote aantallen maakt ook een zekere opbrengst.
Eventueel elimineren voor klanten die meer producten nemen.
Een kost van 50 procent proberen veel mensen te mijden. Voor 2 cent zou niemand moeite doen om dat te ontlopen, denk ik.
Voila.. als een of andere bank een directeur strategie betaalmiddelen nodig heeft : ik ben vrij.
Ik was toen klant bij de BBL..
Hoe ziet de toekomst eruit ??
Er zal meer en meer betalend gemaakt worden aan het hebben en gebruiken van een rekening.
Er gaan dingen in de plaats van de gewone banken komen. Dat is al volop op gang... Revolut en anderen. Apple of Google pay.. in China al dagelijkse kost om bv te betalen met een product dat niet van een bank komt, alipay.
De gratis tijd is uit want de winst op spaargelden is er niet meer. Ik kan niet bij alle 8 banken waar ik mee werk een verzekering nemen omdat ze iets zouden verdienen.
En dan nog... Ik neem mijn verzekering waar het mij best uitkomt. Niet bij de huisbank om hen een plezier te doen.
Een niet actieve klant wordt misschien bij de banken voortaan sneller geweerd en voor mezelf zou dat betekenen dat ik een aantal banken ga weren.
Die waar ik alleen een spaarrekening heb zullen me nog niet te gauw kosten aanrekenen.
In het kostenplaatje bedenk ik me : waarom geen 2 cent per overschrijving vragen. Of 2 cent per geldafhaling. Dat is verkoopbaar en de macht van de grote aantallen maakt ook een zekere opbrengst.
Eventueel elimineren voor klanten die meer producten nemen.
Een kost van 50 procent proberen veel mensen te mijden. Voor 2 cent zou niemand moeite doen om dat te ontlopen, denk ik.
Voila.. als een of andere bank een directeur strategie betaalmiddelen nodig heeft : ik ben vrij.
Kan je mijn eens uitleggen wat je als modale gebruiker in principe meer nodig hebt dan de gratis diensten in het green pakket?door Nefertari
Er zijn genoeg mensen die het financieel moeilijker hebben dan jij, en bij wie "veel kleine besparingen" samen de moeite waard vormen.
Ik bedoelde niet specifiek het Argenta green pakket. Argenta wordt door mij trouwens uitsluitend als extra bank gebruikt (zolang ze gratis blijft).geo schreef: ↑25 november 2020, 11:43Kan je mijn eens uitleggen wat je als modale gebruiker in principe meer nodig hebt dan de gratis diensten in het green pakket?door Nefertari
Mijn antwoord ging over banken en mensen in het algemeen: als reactie op jouw opmerking: "niet te begrijpen dat zoveel mensen moeite hebben om ..."
-> Anderzijds zijn er heel wat mensen die het onlinebankieren niet machtig zijn of simpelweg niet over de nodige digitale apparatuur beschikken. En dit gaat niet alleen maar over 80plussers, maar ook minderbegaafden, kansarmen, mensen die onder armoedegrens leven, enz... En voor hen is het Argenta green pakket dus niet gratis meer!
Vroeger bestond er geen internet en moesten alle bankverrichtingen aan het loket gedaan worden.
Nu doen we al jaren alles zélf: wie niet de mogelijkheid heeft om thuis online te bankieren, moet dit aan de bankautomaat doen.
Op die manier hebben banken flink kunnen besparen door massa's personeel aan de deur te zetten.
Daardoor konden de meeste banken gratis zichtrekeningen aanbieden.
En nu de meeste mensen (lang niet iedereen) gewend zijn om alle verrichtingen zélf te doen, willen ze terug voor alles doen betalen.
Dat is inderdaad wel een factor die meetelt.
Grote kosten voor informaticaplatformen maar nog grotere besparing aan personeelskosten.
En tegenwoordig ook al besparingen op aantal kantoren en self service ruimtes..
Maar : als iedere bank die 2 cent per uitgaande verrichting zou aanrekenen...
Zou je het he hoofdbank zo kwalijk nemen dat je bv alleen nog met een fintechspeler in zee zou gaan ?
Een reminder voor wie een gratis bpost zichtrekening heeft en die weinig gebruikt : binnenkort rekent bpost kosten aan.
De oplossing : regelmatig 300 euro over en weer laten gaan :-)
Grote kosten voor informaticaplatformen maar nog grotere besparing aan personeelskosten.
En tegenwoordig ook al besparingen op aantal kantoren en self service ruimtes..
Maar : als iedere bank die 2 cent per uitgaande verrichting zou aanrekenen...
Zou je het he hoofdbank zo kwalijk nemen dat je bv alleen nog met een fintechspeler in zee zou gaan ?
Een reminder voor wie een gratis bpost zichtrekening heeft en die weinig gebruikt : binnenkort rekent bpost kosten aan.
De oplossing : regelmatig 300 euro over en weer laten gaan :-)
En nu weten we ook waarom Argenta de kosten verhoogt:
familie Van Rompuy: “Bij Van Rompuy, van de banken Argenta, zien we een kleine daling van 1,9 naar 1,8 miljard.
Een kleine daling: 100 miljoen door de neus geboord
Als de 1 miljoen klanten allemaal 100 euro ophoesten, is het euvel weggewerkt
familie Van Rompuy: “Bij Van Rompuy, van de banken Argenta, zien we een kleine daling van 1,9 naar 1,8 miljard.
Een kleine daling: 100 miljoen door de neus geboord
Als de 1 miljoen klanten allemaal 100 euro ophoesten, is het euvel weggewerkt
Buiten de verzekeringen zie ik geen meerwaarde voor de betalende formules. Toch niet voor online-mensen.
Al zou die verzekering misschien wel handig zijn om te hebben. Ik heb meegedaan met een een Kickstarter en de project-owner laat niets meer van zich horen. Geen levering, geen communicatie, geen medewerking van Kickstarter. Ik diende een claim in met een gewone MasterCard maar heb daar geen hoop in. Is meer een claim voor de vorm, dan probeerde ik het tenminste.
Al zou die verzekering misschien wel handig zijn om te hebben. Ik heb meegedaan met een een Kickstarter en de project-owner laat niets meer van zich horen. Geen levering, geen communicatie, geen medewerking van Kickstarter. Ik diende een claim in met een gewone MasterCard maar heb daar geen hoop in. Is meer een claim voor de vorm, dan probeerde ik het tenminste.
@ Geo >> Hoe zou het komen dat banken zo een paleizen hebben van hoofdzetels!
En dan hebben we hun geld nog niet gezien dat in de belastingparadijzen zit !
Hoe zou het komen dat wij belastingen betalen om sommige banken te redden, en dit nog niet zolang geleden!
Of zijn jullie vergeten dat de Belgische staat verschillende banken hebben moeten redden?
En de Belgische staat zijn wij !
Is dit gratis ?
Denk je nu echt dat ze verliezen maken ?
Het is een rage om te zeggen dat ze niet zonder extra kosten kunnen , en dat ze moeten aanrekenen!
Nog een feit vroeger in elk dorp een kantoor, dikke interesten en belastingvrij!
Nu duizenden personeelsleden ontslagen, fusies van banken, kantoren gesloten, en hoeveel personeel zal dra hun job verliezen ?
Want internet en online banking is de toekomst en de visie van de banken !
Dus die werken wel echt niet gratis !
De verzekeringen die ze verkopen aan ons via banksysteem, zelfs met leningen verplichte verzekeringen, zoals brand enz...
Hoe zou het komen dat wij belastingen betalen om sommige banken te redden, en dit nog niet zolang geleden!
Of zijn jullie vergeten dat de Belgische staat verschillende banken hebben moeten redden?
Is dit gratis ?
Denk je nu echt dat ze verliezen maken ?
Het is een rage om te zeggen dat ze niet zonder extra kosten kunnen , en dat ze moeten aanrekenen!
Nog een feit vroeger in elk dorp een kantoor, dikke interesten en belastingvrij!
Nu duizenden personeelsleden ontslagen, fusies van banken, kantoren gesloten, en hoeveel personeel zal dra hun job verliezen ?
Want internet en online banking is de toekomst en de visie van de banken !
Dus die werken wel echt niet gratis !
De verzekeringen die ze verkopen aan ons via banksysteem, zelfs met leningen verplichte verzekeringen, zoals brand enz...
-
- Newbie
De toekomst van banken is geheel ONZEKER. Het betalingsverkeer zal in de toekomst verder opschuiven naar cryptomunten. Alle financiele transacties zullen gebeuren buiten het bankwezen, via online applicaties.
Vergelijk het met De Post die eigenlijk tenonder is gegaan met de opkomst van internet. En met electrische autos en de olieindustrie. Ze moeten krampachtig naar andere activiteiten zoeken. Met de banken zal dat juist hetzelfde gaan. Vermits banken nog zeer sterk verweven zijn met politiekers, wordt dat nog even tegengehouden.
Ik zou toch maar al niet te zwaar investeren in bankaandelen.
Het feit dat Argenta nu ook naar andere inkomsten aan het boren is, is daar een treffend symptoom van.
Vergelijk het met De Post die eigenlijk tenonder is gegaan met de opkomst van internet. En met electrische autos en de olieindustrie. Ze moeten krampachtig naar andere activiteiten zoeken. Met de banken zal dat juist hetzelfde gaan. Vermits banken nog zeer sterk verweven zijn met politiekers, wordt dat nog even tegengehouden.
Ik zou toch maar al niet te zwaar investeren in bankaandelen.
Het feit dat Argenta nu ook naar andere inkomsten aan het boren is, is daar een treffend symptoom van.
In de jaren 70 - 00 moest alles uitstraling hebben. Dar schepte vertrouwen naar de klanten toe. Maar dat geldt nu ook nog. Jan modaal zelfs heeft nu eenmaal meer vertrouwen in een bedrijf met uitstraling tov een bedrijf geleid uit een keet.jempi25 schreef: ↑25 november 2020, 18:37 @ Geo >> Hoe zou het komen dat banken zo een paleizen hebben van hoofdzetels!
Is dit gratis ?
Zou jij je geld aan een nieuwe bank toevertrouwen die werken vanuit een gewoon kantoortje ergens in een stad? Bij argenta valt het dan nog mee tov pakweg KBC of Belfius (kunsten).
Belgie heeft volledig terecht de banken gered. KBC bv heeft haar leningen vervroegd terugbetaald met 100 pct rente erbovenop. Dag na aflossing in elke krant een pagina grote advertentie let de titel 7 000 000 000 keer bedankt.
Banken betalen ook de Di Rupo taks op spaargelden die klanten bij hun hebben en op geldautomaten. Dat die laatste dan stilletjes aan verdwijnen....
Tja.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/26 ... telijke-m/
Argenta deze ochtend bij de inspecteur omdat ze opvallen door hun keuze om bankieren via de website minder te ontwikkelen en omdat ze meer inzetten op apps.
Het zou mij persoonlijk niet veel kunnen schelen maar ze vallen toch weer op, onze goedkoopste bank van Vlaanderen in alle omstandigheden, maar voorlopig na 1 februari niet meer
Argenta deze ochtend bij de inspecteur omdat ze opvallen door hun keuze om bankieren via de website minder te ontwikkelen en omdat ze meer inzetten op apps.
Het zou mij persoonlijk niet veel kunnen schelen maar ze vallen toch weer op, onze goedkoopste bank van Vlaanderen in alle omstandigheden, maar voorlopig na 1 februari niet meer
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat was me ook al opgevallen. De Gold kredietkaart kon enkel via de app aangevraagd worden... Slimme manier om mensen naar 1 platform te pushen.haelewyn schreef: ↑26 november 2020, 13:05 *snip*
Ik ben nog aan het twijfelen of ik bij Argenta blijf na 1 februari gezien ik eigenlijk een Green rekening met Gold kaart (dus nu 40€) wil kunnen combineren...
Ik ben in hetzelfde geval denk ik. Argenta heeft mij laten weten dat ik vanaf 1 februari het "green" pakket heb, dus met een gratis kredietkaart met limiet 1.250 euro.
Maar momenteel heb ik geen kredietkaart ... omdat ik die niet wil. Wat moet ik dan met een ongewenste kaart aanvangen ?
De bank kan mij toch niet verplichten iets te nemen wat ik niet wil ?