De Beurs vandaag
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Amazon is ook ver na 2000 een goede belegging gebleken. Gekocht toen de koers al een stevige 1425 USD bedroeg en de gok genomen omwille van het technologische aspect (niet zo zeer de e-commerce activiteiten). Huidige koers 3118 USD.MrMaster schreef: ↑25 november 2020, 08:26Ik verwacht binnenkort wel een keldering / afname van dat enthousiasme; echter long term (denk in meerdere jaren) zullen sommige van die EV stocks wellicht toch nog niet verkeerd zijn (had je in 2000 Amazon gekocht, bleek dat vandaag immers ook een goede zet). Ik wacht dus nog even tot de prijzen normaliseren en dan overweeg ik ook in te stappen.Dirk2 schreef: ↑24 november 2020, 22:02 Het is die hele sector van EV electric vehicles waar ze zot op doen zoals in technologie voor de top van 2000. Monsterstijgingen op enkele dagen. Compleet gek met miljoenen volumes.
Vooral op Amerikaanse beurs met LI , FCEL, FTEK , GP, XPEV, Er zou zelfs op een driewieler automerk en op een bedrijf zonder een echt kantoor gespeculeerd zijn.
Er zijn er veel al winsten aan het nemen nu. Op Li vandaag 57 miljoen stuks volume.
Goed plan of niet denk je Dirk2?
Volgens mijn dashboard is het rendement sinds aankoop +118%.
Echter een kentering merkbaar. Koers over de laatste 3 maanden is gedaald met 3,29%, de laatste maand zelfs met 5,12%. Bekeken over het laatste jaar is de koers gestegen met 71,46%.
Voorlopig de kat uit de boom kijken maar het punt is dat aan hoge koers kopen soms toch nog mooie opbrengst kan genereren. Dat is als je op tijd terug verkoopt uiteraard
Voor die EV's zal het erop aankomen om de juiste te kiezen (zoals met alles)
Tesla is een aandeel dat niet gedreven wordt door fundamentals. Dat maakt het voor mij sowieso uninvestable.
Voorbeurs naar die sector kijken is interessant om te traden. Zoals vandaag FSR Fisker auto . Je koopt dat aan de opening, die zotten zien dat stijgen en springen er allemaal op als in een piramidespel. Maar je moet wel constant naar de intraday grafiek kijken. 1 keer naar de bel gaan om een pakje in ontvangst te nemen kan al fataal zijn.ThomasMore schreef: ↑25 november 2020, 15:33Amazon is ook ver na 2000 een goede belegging gebleken. Gekocht toen de koers al een stevige 1425 USD bedroeg en de gok genomen omwille van het technologische aspect (niet zo zeer de e-commerce activiteiten). Huidige koers 3118 USD.MrMaster schreef: ↑25 november 2020, 08:26
Ik verwacht binnenkort wel een keldering / afname van dat enthousiasme; echter long term (denk in meerdere jaren) zullen sommige van die EV stocks wellicht toch nog niet verkeerd zijn (had je in 2000 Amazon gekocht, bleek dat vandaag immers ook een goede zet). Ik wacht dus nog even tot de prijzen normaliseren en dan overweeg ik ook in te stappen.
Goed plan of niet denk je Dirk2?
Volgens mijn dashboard is het rendement sinds aankoop +118%.
Echter een kentering merkbaar. Koers over de laatste 3 maanden is gedaald met 3,29%, de laatste maand zelfs met 5,12%. Bekeken over het laatste jaar is de koers gestegen met 71,46%.
Voorlopig de kat uit de boom kijken maar het punt is dat aan hoge koers kopen soms toch nog mooie opbrengst kan genereren. Dat is als je op tijd terug verkoopt uiteraard
Voor die EV's zal het erop aankomen om de juiste te kiezen (zoals met alles)
Ze waren compleet gek. Dit is de 5 minuten grafiek. Opening gap was over de gele steun lijn. aan de doji was ik weg.
Zotter ga ik niet doen, al doen ze dat ding 100% stijgen.
Zotter ga ik niet doen, al doen ze dat ding 100% stijgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt, de ratio's zijn een goede graadmeter om een aandeel te waarderen. Echter, doorheen de geschiedenis zijn er ook voorbeelden van ondernemingen die zo vernieuwend zijn dat de waarde voornamelijk op geloof berust (en later pas fundamentals). Thomas Edison met General Electric Company, Henry Ford met Ford, Steve Jobs met Apple om maar een paar voorbeelden te noemen. Of Elon Musk met Tesla in dat rijtje hoort weet ik niet... misschien wel, misschien niet. Dat zal de tijd aantonen. In elk geval kan je ook investeren op buikgevoel, al is dat op het randje van gokken...
TESLA zijn Earnings per Share EPS zijn wel in krachtige stijgende lijn , maal 2 op 6 maand. Een echt groeibedrijf.
Zie hier de blauwe EPS stijging van TSLA.
Sales growth ook verdubbeld op 6 maanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Sterk stijgende EPS"
Tesla noteert aan 444x de verwachte winst voor dit jaar kerel.
Je bevestigt m'n punt: op deze manier beleggen is gewoon gokken.
Ik weet niet of GE, Ford en Apple destijds zoveel shorters hadden.ThomasMore schreef: ↑25 november 2020, 16:05 Klopt, de ratio's zijn een goede graadmeter om een aandeel te waarderen. Echter, doorheen de geschiedenis zijn er ook voorbeelden van ondernemingen die zo vernieuwend zijn dat de waarde voornamelijk op geloof berust (en later pas fundamentals). Thomas Edison met General Electric Company, Henry Ford met Ford, Steve Jobs met Apple om maar een paar voorbeelden te noemen. Of Elon Musk met Tesla in dat rijtje hoort weet ik niet... misschien wel, misschien niet. Dat zal de tijd aantonen. In elk geval kan je ook investeren op buikgevoel, al is dat op het randje van gokken...
Het shorten op zich is geen graadmeter. Er zijn bijv een heel aantal mensen die zich kapot ge'short hebben op Netflix.
Dat is absoluut zo.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het is absoluut gokken. Je gokt erop dat de visie van een bedrijf voldoende kopers zal interesseren en zo de koers zal stijgen. Je kan evengoed gokken dat het balletje op rood zal belandenjens_dev schreef: ↑25 november 2020, 18:00 "Sterk stijgende EPS"
Ik weet niet of GE, Ford en Apple destijds zoveel shorters hadden.ThomasMore schreef: ↑25 november 2020, 16:05 Klopt, de ratio's zijn een goede graadmeter om een aandeel te waarderen. Echter, doorheen de geschiedenis zijn er ook voorbeelden van ondernemingen die zo vernieuwend zijn dat de waarde voornamelijk op geloof berust (en later pas fundamentals). Thomas Edison met General Electric Company, Henry Ford met Ford, Steve Jobs met Apple om maar een paar voorbeelden te noemen. Of Elon Musk met Tesla in dat rijtje hoort weet ik niet... misschien wel, misschien niet. Dat zal de tijd aantonen. In elk geval kan je ook investeren op buikgevoel, al is dat op het randje van gokken...
Of je investeert in bedrijven die wel gedreven worden door fundamentals, een redelijke waardering hebben en even goed groeien. Wees selectief.
Het zou er ook mee te maken kunnen hebben of je gelooft dat Tesla de dominante producent van elektrische auto's gaat worden en liefst ook nog van zelfrijdende auto's en een heel netwerk van diensten en aktiviteiten daaromheen.ThomasMore schreef: ↑25 november 2020, 18:16 Het is absoluut gokken. Je gokt erop dat de visie van een bedrijf voldoende kopers zal interesseren en zo de koers zal stijgen. Je kan evengoed gokken dat het balletje op rood zal belanden
Intussen moeten er natuurlijk geen ongelukken met Elon Musk gaan gebeuren, want dan zou de koers wel eens volledig in elkaar kunnen klappen...
Sinds vorige week ben ik aan het gokken geslagen.
Het kan alle kanten op gaan, ben mij daar van bewust.
Mochten de tesla aandelen morgen 0 euro waard zijn, dan ga ik dat jammer vinden, maar er gaat hier niemand honger lijden!
Time will tell!
Ik doe het eigenlijk ook uit bewondering voor wat tesla kan, doet en gaat doen in de toekomst.
Verder hoop ik op een klein “2de auto” model voor ons naast de grotere gezinsauto, met een actieradius van 200 km.
Dan zijn wij direct eigenaar van een tesla.
Het kan alle kanten op gaan, ben mij daar van bewust.
Mochten de tesla aandelen morgen 0 euro waard zijn, dan ga ik dat jammer vinden, maar er gaat hier niemand honger lijden!
Time will tell!
Ik doe het eigenlijk ook uit bewondering voor wat tesla kan, doet en gaat doen in de toekomst.
Verder hoop ik op een klein “2de auto” model voor ons naast de grotere gezinsauto, met een actieradius van 200 km.
Dan zijn wij direct eigenaar van een tesla.
Toevallig gisteren nog staan bekijken. €44.000 voor het showroommodel hier ter velde.
Voor een auto waarmee je 2x rond de kerktoren kan, en klaar.
Wel ´n mooie auto. Heel wat beter dan zo´n Zoë of een Leaf wat misbaksels zijn. Maar dubbel zo duur als hij zou mogen zijn.
Voor een auto waarmee je 2x rond de kerktoren kan, en klaar.
Wel ´n mooie auto. Heel wat beter dan zo´n Zoë of een Leaf wat misbaksels zijn. Maar dubbel zo duur als hij zou mogen zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik geloof in Tesla en de visie van Elon Musk maar ergens in geloven blijft gokken. Het is geen berekende gok... puur geloof in het verhaal dat Tesla schrijft.dreamy schreef: ↑25 november 2020, 22:35Het zou er ook mee te maken kunnen hebben of je gelooft dat Tesla de dominante producent van elektrische auto's gaat worden en liefst ook nog van zelfrijdende auto's en een heel netwerk van diensten en aktiviteiten daaromheen.ThomasMore schreef: ↑25 november 2020, 18:16 Het is absoluut gokken. Je gokt erop dat de visie van een bedrijf voldoende kopers zal interesseren en zo de koers zal stijgen. Je kan evengoed gokken dat het balletje op rood zal belanden
Intussen moeten er natuurlijk geen ongelukken met Elon Musk gaan gebeuren, want dan zou de koers wel eens volledig in elkaar kunnen klappen...