Holdings
TIP
Re: Holdings
Jazeker, maar als de zaken in China niet helemaal ontsporen, dan zie ik Prosus gemakkelijk boven de €100 gaan.
Staat op mijn lijst. Voorlopig aan de zijlijn blijven staan nadat de Chinese centrale bank en de overheid besloten dat het welletjes is geweest met de spelers als Alibaba die de markt monopoliseren. De beursgang werd netjes uitgesteld en vele miljarden door de neus van Jack geboord.
By the way, een leuke column in trends werd hieraan gewijd “ Alibaba en de 40 rovers”
We mogen ook verwachten dat het niet ophoudt bij het op hold zetten van de beursgang. Ondertussen is er ook nieuwe wetgeving opkomst die de controle en grip op de economie door de Chinese overheid moet vergroten. Dit treft vooral mastodonten als Alibaba en Tencent.
https://businessam.be/china-zet-rem-op- ... n-tencent/
Blijft een mooie parel maar kijk nog even de kat uit de boom met het risico uiteraard dat de koers verder stijgt.
By the way, een leuke column in trends werd hieraan gewijd “ Alibaba en de 40 rovers”
We mogen ook verwachten dat het niet ophoudt bij het op hold zetten van de beursgang. Ondertussen is er ook nieuwe wetgeving opkomst die de controle en grip op de economie door de Chinese overheid moet vergroten. Dit treft vooral mastodonten als Alibaba en Tencent.
https://businessam.be/china-zet-rem-op- ... n-tencent/
Blijft een mooie parel maar kijk nog even de kat uit de boom met het risico uiteraard dat de koers verder stijgt.
Nog een schepje erbij bij Tramways de rouen vandaag 5.04%
En wat gedacht van Financiere Moncey 9.27% erbij
En den Artois 4.71% in de plus
Wie o wie heeft er vandaag Compagnie du Cambodge gekocht. Meer dan 600 stuks verhandeld!
Ineens veel interesse sinds de middag in Ebro Foods (tweede grootste participatie van Alba)
Laatste weken deden daar een paar deelnemingen in de portefeuille het uitstekend zoals er zijn Naturgy, Acerinox, Cie automotive.
Laatste weken deden daar een paar deelnemingen in de portefeuille het uitstekend zoals er zijn Naturgy, Acerinox, Cie automotive.
https://www.boursorama.com/bourse/actua ... 193d27c4ea
Wendel annonce intégrer les indices Dow Jones Sustainability (DJSI) Monde et Europe, qui valorisent sa performance dans l'ESG (Environnement, Social, Gouvernance), à la suite des résultats de l'étude annuelle de S&P Dow Jones Indices publiés le 13 novembre.
Wendel annonce intégrer les indices Dow Jones Sustainability (DJSI) Monde et Europe, qui valorisent sa performance dans l'ESG (Environnement, Social, Gouvernance), à la suite des résultats de l'étude annuelle de S&P Dow Jones Indices publiés le 13 novembre.
Misschien een idee om volgende keer dat stukje uit het artikel dan ook even te vertalen. Persbericht van Wendel zelf voor wie geen Frans spreekt: https://www.wendelgroup.com/sites/defau ... 172020.pdf
Behalve een iets hogere liquiditeit lijkt het me een beetje een non-event.
Behalve een iets hogere liquiditeit lijkt het me een beetje een non-event.
Wou het gewoon even delen.
Zij die geïnteresseerd zijn en geen Frans spreken, gaan ongetwijfeld tools op internet vinden die hun toelaat te begrijpen wat het is. Of zoals je zelf hebt gedaan, en keer gaan kijken op de site van Wendel. Voel me zelf niet geroepen om te gaan vertalen ....
Voor het overige ben ik het met je eens dat we dit niet mogen overroepen. Doch zou ik ESG vandaag en voor de toekomst niet als “non event” beschouwen.
Zij die geïnteresseerd zijn en geen Frans spreken, gaan ongetwijfeld tools op internet vinden die hun toelaat te begrijpen wat het is. Of zoals je zelf hebt gedaan, en keer gaan kijken op de site van Wendel. Voel me zelf niet geroepen om te gaan vertalen ....
Voor het overige ben ik het met je eens dat we dit niet mogen overroepen. Doch zou ik ESG vandaag en voor de toekomst niet als “non event” beschouwen.
De holding Socfin? Iemand den deze in bezit buiten mijzelf. Socfin heeft 2 participaties nl. Socfinasia en Socfinaf.
Zowel Socfin en de plantageholdings Socfinasia en Socfinaf worden gretig bijgekocht de laatste maanden en weken.
Enkele dagen geleden kocht Afico meer dan 11000 aandelen Socfin bij (dit terwijl er normaal maar enkele honderden verhandeld worden per dag).
Financiere de l'odet kocht enkele maanden terug ook bij. Compagnie du Cambodge kocht ook bij. Bestuurders kopen ook bij.
Afico dat bijkocht.
Op zijn beurt versterkt socfin zijn participaties dan weer in zijn 2 genoemde aandelen.
Voor Socfinaf heb ik een apart onderwerp gestart. Ben daar enkele weken rechtstreeks in gestapt aan 8.25 euro. Koers staat nu 11 euro.
Zowel Socfin en de plantageholdings Socfinasia en Socfinaf worden gretig bijgekocht de laatste maanden en weken.
Enkele dagen geleden kocht Afico meer dan 11000 aandelen Socfin bij (dit terwijl er normaal maar enkele honderden verhandeld worden per dag).
Financiere de l'odet kocht enkele maanden terug ook bij. Compagnie du Cambodge kocht ook bij. Bestuurders kopen ook bij.
Afico dat bijkocht.
Op zijn beurt versterkt socfin zijn participaties dan weer in zijn 2 genoemde aandelen.
Voor Socfinaf heb ik een apart onderwerp gestart. Ben daar enkele weken rechtstreeks in gestapt aan 8.25 euro. Koers staat nu 11 euro.
Enkel onrechtstreeks via Odet.
Heb verder palmolie in portefeuille maar niet socfin
Heb verder palmolie in portefeuille maar niet socfin
Nieuws over de plotse stijging gevonden van Ebro Foods gisteren. Ze gaan daar een buitengewoon dividend uitkeren van 1.94 euro.
https://www.marketscreener.com/quote/st ... -31871960/
Da's mooi! Bij mij komt het break even punt langzaamaan weer in zicht. Ik heb deze holding al sinds 2013 gespreid aangekocht en sta dus nog steeds op verlies. Het zou kunnen dat ik met inbegrip van het ontvangen dividend net quitte speel...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die holdings heb ik ook bijgekocht! Bent u mijn broer? Overigens ik hou ook nog Investor in Zweden in de gaten.
Sinds het bericht over het griepvaccin eind oktober is de koers van de Italiaanse holding CIR met ongeveer 27% gestegen.Phjo01 schreef: ↑6 november 2020, 13:04
Q3 resultaten CIR: https://www.cirgroup.it/wp-content/uplo ... esults.pdf
Actief waarde per aandeel bedraagt 0,59 terwijl de beurs koers vandaag op 0,40 staat ( enkele dagen terug nog aan 0,37) oftewel een décote van 30%. Belangrijker nog is dat meer dan de helft (52%) van deze actief waarde CASH is !
De lange termijn vooruitzichten voor beide onderliggende activa (kos en sogefi ) zijn niet structureel geïmpacteerd door COVID.
EXOR , de andere Italiaan, deed zelfs nog beter met +33%.