Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik heb dat nooit helemaal begrepen bij de geschiedenisles. Wat was er precies mis met cijnskiesrecht ?
Helemaal op de eerste plaats nu...
België nog maar eens de risee van de wereld.
Wie durft in het buitenland nog zeggen dat hij Belg is?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik voel me niet aangesproken.
Het is de schuld van Brussel en Luik.
Mensen die niet mijn taal spreken en waar ik weinig mee gemeen heb.
Het is de schuld van Brussel en Luik.
Mensen die niet mijn taal spreken en waar ik weinig mee gemeen heb.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ah ja, nog zo'n kenmerk van sommige mensen tijdens corona, het is de schuld van de andere ^^
De netto ontvangers waar je voor stemt :
Dat zijn die die de wetten dicteren, ontwerpen en stemmen.
Trouwens : als we dan toch dingen delen.. ik zou je bij gelegenheid eens kunnen laten zien hoeveel en hoe lang , met hoeveel jobs of op hoeveel manieren tegelijk ik netto betaler was.
Moest ik ondertussen van idee veranderd zijn zou ik zeker een 'sorry' er tussen gooien. Maar dat is niet het geval. Integendeel... Ik word met de dag meer zéker dat mijn complimenten correct en verdiend waren. :-)
Jij was toch manager ? Dat heb ik ook altijd al grotendeels netto ontvangers gevonden ..
De pest of de cholera he man... Het is voor mijn part een onoplosbaar probleem. Waar we best en meest vooruit mee zijn : ik zou het niet durven zeggen.
Misschien de netto ontvangers uitsluiten van het recht om te stemmen ... De domme kl*ten stemmen voor de meest charismatische figuur en dat past in vele soortgenoten hun kraam.
Bevestiging van de theorie : ons zorgt voor ons.
Woorden die zo uit het klavier van GreenDean zouden kunnen komen ... waar is die trouwens ... a ja, 't is juust, ik heb die geblokkeerd
Ik denk niet dat hij het meende... Sarcasme..
Je schat GreenDean verkeerd in dan..
Hoe ging dat weer in school over na-apen ? Toen ze copy paste nog niet hadden uitgevonden dachten de na-apers ook dat ze de slimste van de groep waren.
Zouden die van New Jersey, New York, Napels, Massachusetts, etc ook bang zijn om te zeggen waar ze vandaan komen ?
Laat me raden : schaamte met geografische gronden is alleen op het niveau van landen mogelijk ?
Fout van de who !
Voor Corona moesten we al verlegen zijn omwille van onze eindeloos ingewikkelde staatsstructuur (leg dat vooral eens aan een chinees uit) of onze wereldrecords 'langste regeringsvorming' of omdat Dutroux er ene van bij ons is.
Dit kan er zeker nog bij.
Corona maakt het makkelijk. Wie komt er nu nog vaak in het buitenland ? Ik niet.
Let op wat je zegt Fakkel want je kunt zo maar opeens van het ene moment op het andere netto ontvanger worden. Een verkeersongeval, een hersenbloeding, een hartinfarct, enz.
Misschien wanneer je wat ouder wordt zul je daar wat gematigder in worden.
Het enige wat uit die zijn klavier komt is toch spuwen op ambtenaren, in zijn ogen "netto-ontvangers" dus ik zie niet in wat ik verkeerd zou inschatten ?
Daar ben ik beter van bewust dan de meeste mensen. Mijn reactie was dan ook gericht rechtstreeks aan iemand die tegenwoordig nogal snel anderen voor ‘dom’ uitmaakt (lees zijn post waar ik op reageer) terwijl zij wel diegenen zijn die gans het systeem waar hij door gedragen wordt, op punt houden. Misschien is er iets mis met z’n medicatie of raakt de lockdown hem psychologisch harder dan hij vermoedt.
Ik heb het geluk dat ik al meer dan 20 jaar bovengemiddeld bijdraag. Niet altijd met evenveel “goesting en plezier”, maar ik heb nog altijd geen “rare constructies” opgezet (al overweeg ik het steeds vaker) om aan de belastingen te ontsnappen. Ik hoef geen medaille voor moed en zelfopoffering, maar om dan maar met pek en veren besmeurd te worden omdat ik geen hypochonder ben, nou, dan reageer ik eens. Meestal laat ik dat waaien, gisteren niet.
Ps: on topic: ik blijf overtuigd van de Nederlandse aanpak. Nog altijd véél betere cijfers dan hier te lande. Dus ja, die hebben ons wél lessen te leren.
@Fakkel : ik voel me door jou hierover niet geschoffeerd. Je toont je imho eerder zwak dan sterk.
Als je sterke bewoordingen niet vreest (denk ik voor mezelf) moet je er ook tegen kunnen dat je ze terugkrijgt. Dus : geen probleem. In ons geval heb ik de eerste steen gegooid in het verhaal. Als jij er een terug gooit ga ik niet in een hoekje me zitten beklagen en wenen.
Ik kom er later vandaag op terug ten gronde want ik ben aan het werken nu.
Yeah man ! Af en doe ben ik ook gewoon aan het werken ... Zoals iedereen.
Als je sterke bewoordingen niet vreest (denk ik voor mezelf) moet je er ook tegen kunnen dat je ze terugkrijgt. Dus : geen probleem. In ons geval heb ik de eerste steen gegooid in het verhaal. Als jij er een terug gooit ga ik niet in een hoekje me zitten beklagen en wenen.
Ik kom er later vandaag op terug ten gronde want ik ben aan het werken nu.
Yeah man ! Af en doe ben ik ook gewoon aan het werken ... Zoals iedereen.
(1) Te snel voor dom uitmaakt ... : je hebt gelijk. Ik ben me er van bewust dat ik dat wat te snel doe.Fakkel schreef: ↑27 november 2020, 10:27
Daar ben ik beter van bewust dan de meeste mensen. Mijn reactie was dan ook gericht rechtstreeks aan iemand die tegenwoordig nogal snel anderen voor ‘dom’ uitmaakt (1) (lees zijn post waar ik op reageer) terwijl zij wel diegenen zijn die gans het systeem waar hij door gedragen wordt, op punt houden. Misschien is er iets mis met z’n medicatie of raakt de lockdown hem psychologisch harder dan hij vermoedt.
Ik heb het geluk dat ik al meer dan 20 jaar bovengemiddeld bijdraag.(2)
Ik hoef geen medaille voor moed en zelfopoffering (3), maar om dan maar met pek en veren besmeurd te worden omdat ik geen hypochonder ben, nou, dan reageer ik eens. Meestal laat ik dat waaien, gisteren niet.
Ps: on topic: ik blijf overtuigd van de Nederlandse aanpak. Nog altijd véél betere cijfers dan hier te lande. Dus ja, die hebben ons wél lessen te leren. (4)
Maar : laten we het even in woorden uitspreken die je zeker begrijpt.
Pas op, er volgt een vergelijking. Mensen die niet in staat zijn die te begrijpen, gelieve zich te onthouden.
De vergelijking is :
Op een dag komen twee mensen je kantoor binnen. Je bent manager in een voedingsbedrijf.
De ene man zegt : Baas ! Er is rattenvergif in de potjes van de yoghurt gekomen !!!
De andere man zegt : Baas ! Om de 20 potjes yoghurt hangt het etiket wat scheef.. er is iets mis met de feeder en de rollen en ik heb niet kunnen vinden wat het is.
En jij zegt dan als baas : kom, ..ik voel me wel wat thuis in mechanica. We gaan eens kijken of ik het probleem kan vinden. En die man met zijn rattenvergif laat je staan.. ondertussen draait de band verder en worden meer potentiele potjes gevuld.
Die vergelijking gaat voor mij volledig op als ik jouw 'gekneut' lees over de kindjes die niet meer kunnen voetballen en dat is enorm erg.. en ze kunnen ook niet meer samen buiten rondhangen !
Terwijl je op dat moment totaal niet meer vatbaar bent voor het idee : er worden vandaag (!!) nog altijd 200 mensen per dag opgenomen in een ziekenhuis met covid en er gaan er nog dagelijks meer dan 100 aan dood.
Ja ... Sorry man.. Ik vind dat echt dom. En dan druk ik me voorzichtig uit.
(2) Ik heb 25 jaar lang bovengemiddeld bijgedragen aan de gemeenschap. Financieel doordat ik veel te veel werkte.
Menselijk omdat ik in de gezondheidszorg meer uren gratis heb gepresteerd dan ik betaald werd (van wacht en onbezoldigd). Daarna ben ik gecrasht omdat ik 25 jaar lang meedere nachten per week niet of weinig sliep en bij het minste signaal uit mijn bed sprong en op 100 percent vermogen begon te draaien.
En nu wil mijn lijf niet meer mee.
(3) Het zal voorlopig niet voor dit jaar zijn dat ik mij minder ga voelen dan meneer de manager die het toch allemaal zo fijn voor elkaar heeft. Ik voel me ook niet meer dan jou. Niemand is zonder fouten... Ieder levend wezen is op deze bol even weinig of even veel waard naar mijn gevoel.
Een universitair diploma is goed... Leiding geven over anderen al wat minder want dat vernietigt de gelijkheid van mensen... Maar verder : als je jezelf fantastisch vindt, zoek je fans dan in de spiegel maar niet bij mij.
Je hoeft niet eens ziek te worden om in mijn schoenen te staan Fakkel. Als morgen de economie slecht gaat en jij wordt ontslagen, dan sta je daar te concurreren voor een job met mensen die niet noodzakelijk zoveel slechter scoren als jij.
(4) Wel ja .. Er zijn hier een paar mensen die zichzelf heel slim voelen door altijd maar op diezelfde cijfertjes terug te komen..
Kijk : ze zijn juist. De statistiek en de cijfertjes zijn op zijn minst een beetje juist.
Of men overal op dezelfde manier tot het eindcijfer gekomen is, is een vraag die we even kunnen loslaten.
Dat Nederland ons lessen te leren heeft.. .Dat kan je alleen denken als je verstand 2 cm onder je perineum zit.
Zij moesten al patienten naar Duitsland overbrengen wegens overbezetting van hun ziekenhuizen toen ze nog VEEL betere cijfers hadden dan ons.
Ook in NL hebben burgers nogal wat kritiek op het gevoerde beleid in eigen land. Het is een klassieker en je vindt dat overal.
https://opiniez.com/2020/06/04/de-neder ... /rob-kern/
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b87dc6bd/
Al dat slap gelul dat we hier al gelezen hebben dat de NL'ers beter communiceren en zichzelf beter aan regels houden... PROEST !!! Ik lees dan precies een Sinterklaasverhaaltje.
Nederland .. voert nu de maskerplicht in. Wat leren we : we moeten het dragen van maskers verplichten. Och zeg ! Dat wisten we al vele maanden geleden. Van toen we er hadden. Noot : NL had er voordien ook geen maar heeft de aankoop ervan wel met wat minder schandalen kunnen afronden.
De vergelijking NL / BE is er ook één in de stijl van : FC de Kampioenen zou beter eens gaan kijken naar hoe KV Verrebroek het doet op het veld want die hebben hun laatste 2 matchen gewonnen.
Wel ... Je vergelijkt dan de ene krabber met de andere.. en de ene zijn resultaten met resultaten die voorbij zijn en geen garantie bieden voor morgen en volgende week.
En dat is dom. Of dat is toch wat ik er van vind. Er is totaal geen reden om te gaan zingen en jubelen over NL als je ze alle 5 op een rij hebt. Als je op dat land verliefd bent kan het wel natuurlijk. Liefde en domheid maken allebei mensen blind.
My man is a sweet man.. My man is a kind man. etc https://youtu.be/MvzNOgc3UXA
Maar : zoals ik al vaak zeg. Een mening is zoals een hol in je gat. Iedereen heeft er een en dat maakt het een stuk minder speciaal en belangrijk.