Pakjes Bpost
Re: Pakjes Bpost
Als je online een verzendetiket voor een pakje wil aankopen (parcel.bpost.be) is paypal geen enkel probleem.jorisvanhoute schreef: ↑25 november 2020, 12:51ik heb het ondertussen zelf opgezocht : je kan niet met paypal betalen bij bpost. Dan zou ik er al zeker nooit iets kopen, behalve postzegels aan het loket.jorisvanhoute schreef: ↑25 november 2020, 12:45 @ malika
ik weet het niet, maar kan je bij bpost met paypal betalen?
Mijn moeder heeft gisteren vanuit Nederland een hele grote doos verstuurd. Meer bepaald de cadeautjes voor haar kleinkinderen. Ik heb onze kleintjes er al op voorbereid, dat Sinterklaas dit jaar ons huisje stilletjes voorbij rijdt...
Enfin, vandaag 13h stond de bezorger met die doos voor de deur.
Wat heeft dat nu met BPOST te maken ? He-le-maal niets ! Dat was nu juist de oplossing.
De doos werd door Post NL (Belgische afdeling) bezorgd.
Wat heeft dat nu met BPOST te maken ? He-le-maal niets ! Dat was nu juist de oplossing.
Ik wou deze week een vroeg kerstcadeautje aan iemand geven die 40 km van hier woont.
Rekening houdend met verpakken (fles drank), breekbaarheid, de drukte, de onbetrouwbaarheid van bpost ...etc , heb ik het zelf naar daar gebracht.
1.199per liter benzine, ik verbruik minder dan 7 liter per 100 km.
8.4 euro per 100 km...
6.7 euro benzinekost voor deze rit.
Een pakje kost al gauw rond de 6 euro als het aan huis moet geleverd worden.
Moraal van het verhaal : beneden de 80 km heen en terug kom je er aan uit om het zelf te brengen.
Vooral als je tijd hebt en graag eens buiten bent met de auto.
Rekening houdend met verpakken (fles drank), breekbaarheid, de drukte, de onbetrouwbaarheid van bpost ...etc , heb ik het zelf naar daar gebracht.
1.199per liter benzine, ik verbruik minder dan 7 liter per 100 km.
8.4 euro per 100 km...
6.7 euro benzinekost voor deze rit.
Een pakje kost al gauw rond de 6 euro als het aan huis moet geleverd worden.
Moraal van het verhaal : beneden de 80 km heen en terug kom je er aan uit om het zelf te brengen.
Vooral als je tijd hebt en graag eens buiten bent met de auto.
Dixit schreef: ↑27 november 2020, 15:05 Mijn moeder heeft gisteren vanuit Nederland een hele grote doos verstuurd. Meer bepaald de cadeautjes voor haar kleinkinderen. Ik heb onze kleintjes er al op voorbereid, dat Sinterklaas dit jaar ons huisje stilletjes voorbij rijdt...
een unieke kans voor post nl om b-post een hack te zetten.
b-post kan het werk niet meer aan
Dit draadje toont aan, dat die kans helemaal niet zo uniek is.
De BPOST-organisatie maakt er consequent het hele jaar door een potje van.
Overigens heeft Fakkel natuurlijk overschot van gelijk: Post NL verdient zijn centjes over de rug van de 'zelfstandige' pakjesbezorgers.
Ik heb zelf de logica niet ontdekt wanneer Post NL het zelf opknapt en wanneer ze de Belgen de boel laten verzieken. Volgens mij heeft de kleine of middelgrote Nederlandse verzender daar geen invloed op.
De BPOST-organisatie maakt er consequent het hele jaar door een potje van.
Overigens heeft Fakkel natuurlijk overschot van gelijk: Post NL verdient zijn centjes over de rug van de 'zelfstandige' pakjesbezorgers.
Ik heb zelf de logica niet ontdekt wanneer Post NL het zelf opknapt en wanneer ze de Belgen de boel laten verzieken. Volgens mij heeft de kleine of middelgrote Nederlandse verzender daar geen invloed op.
Klopt. Enkele jaren geleden gaf hun voorganger ongeveer 100 euro per dag voor levering van 100 paketten in twee postcodes.
Ophalen en retours : 200 extra km per dag.
Zo maak je mensen arm.... Er zitten in de gevangenis bravere mensen dan die van het grote geld.
... maar hoezeer ik BPost ook verdedigd heb, ze maken er wel ´n potje van...
Elke dag komt de post op het werk. Oa retouren brengen (defecten, omruilingen). Nu opeens zijn een handvol pakketten op te halen in een naburig postpunt.
De postbode snapte er zelf niks van toen m´n medewerker hem er naar vroeg. Waarom die pakketten wel en andere niet. Maar hij kan ze niet maandag meebrengen, we gaan ze toch echt zelf moeten ophalen of hopen dat ze na 5 dagen toch geleverd worden. (Maar welke klant wil 5 extra dagen wachten op feedback of z´n klacht aanvaard is?)
Nu goed. Nog altijd liever dit dan moderne slavernij.
Elke dag komt de post op het werk. Oa retouren brengen (defecten, omruilingen). Nu opeens zijn een handvol pakketten op te halen in een naburig postpunt.
De postbode snapte er zelf niks van toen m´n medewerker hem er naar vroeg. Waarom die pakketten wel en andere niet. Maar hij kan ze niet maandag meebrengen, we gaan ze toch echt zelf moeten ophalen of hopen dat ze na 5 dagen toch geleverd worden. (Maar welke klant wil 5 extra dagen wachten op feedback of z´n klacht aanvaard is?)
Nu goed. Nog altijd liever dit dan moderne slavernij.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vandaag pakketje geleverd door Bpost. Een ander moest miss Charlesvdw ophalen op het postkantoor, geen file. En een ander pakje komt maandag. Voorlopig hier geen klachten over Bpost.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Zeg Fakkel, Die Thys die ik een idioot noemde (maar dat niet zou mogen doen van jou) was niet veel beter he, bij Bpost.
Inzake moderne slavernij ?
Invoering van computersimulaties die zogezegd perfect berekenen hoe lang een postbode er over doet om iets te leveren.. ?
Dan mag het niet mijn moeder haar postbode zijn want tegen dat haar deur open is, heb ik mijn koffie op.
Als je een speciaal statuut van hulppostbode invoert met minder loon etc etc ... Maar daarna ga je bleiten dat je loon te laag is.. ?
Voor mij is die man een stuk onbenul.
Dat ze hem eens een paar jaar in een benzinestation laten werken achter de kassa. Kan hij daar den 'johny' uithangen.
Inzake moderne slavernij ?
Invoering van computersimulaties die zogezegd perfect berekenen hoe lang een postbode er over doet om iets te leveren.. ?
Dan mag het niet mijn moeder haar postbode zijn want tegen dat haar deur open is, heb ik mijn koffie op.
Als je een speciaal statuut van hulppostbode invoert met minder loon etc etc ... Maar daarna ga je bleiten dat je loon te laag is.. ?
Voor mij is die man een stuk onbenul.
Dat ze hem eens een paar jaar in een benzinestation laten werken achter de kassa. Kan hij daar den 'johny' uithangen.
Denken jullie dat de volgende inschatting correct is;
Ik laat mijn pakjes leveren op een bedrijfsadres. Goed bereikbaar, goede parking, de post kent het aangezien ze daar minimaal 1x per dag, vaak meer, komen om post op te halen en te leveren. Ruime toegangsdeur die bij nadering automatisch open gaat met bewakingsagent.
Vlak achter de deur in de hal staat het afleverpunt; een Bringme-pakjesautomaat. Open van maandag tot zaterdag van 8u tot 18u30.
Nu heb ik recent al 2x voor gehad dat ik voor een pakje op dat adres de 'ik was niet thuis' melding krijg. Let wel, ze gaan wel een tweede poging de volgende werkdag doen. Dus dat is positief.
En bij de 'tweede aanbieding' , tot nu, lukt die wel.
Ik zie niet in wat het probleem zou kunnen zijn geweest bij de eerste aanbieding. Het enige wat ik kan bedenken is dat de besteller een fictieve eerste aanbieding ingeeft om de uitreiking door te schuiven naar later.
Ok, ik begrijp dat het vreselijk druk is. Maar dat helpt toch niet? Dan zit je met die pakjes van die dag + die tweede aanbiedingen, de werklast van een andere dag.
Ik laat mijn pakjes leveren op een bedrijfsadres. Goed bereikbaar, goede parking, de post kent het aangezien ze daar minimaal 1x per dag, vaak meer, komen om post op te halen en te leveren. Ruime toegangsdeur die bij nadering automatisch open gaat met bewakingsagent.
Vlak achter de deur in de hal staat het afleverpunt; een Bringme-pakjesautomaat. Open van maandag tot zaterdag van 8u tot 18u30.
Nu heb ik recent al 2x voor gehad dat ik voor een pakje op dat adres de 'ik was niet thuis' melding krijg. Let wel, ze gaan wel een tweede poging de volgende werkdag doen. Dus dat is positief.
En bij de 'tweede aanbieding' , tot nu, lukt die wel.
Ik zie niet in wat het probleem zou kunnen zijn geweest bij de eerste aanbieding. Het enige wat ik kan bedenken is dat de besteller een fictieve eerste aanbieding ingeeft om de uitreiking door te schuiven naar later.
Ok, ik begrijp dat het vreselijk druk is. Maar dat helpt toch niet? Dan zit je met die pakjes van die dag + die tweede aanbiedingen, de werklast van een andere dag.
Dat scenario komt me bekend voor. Navraag in dergelijke situaties bij de lokale 'beheerders' van de Bringme leerde me bijna altijd dat de Bringme gewoon vol zat. In enkele gevallen zijn we niet achter de reden gekomen, en was de conclusie in één geval dat de postbediende geen idee had hoe het systeem werkte (commentaar van collega: 'het zag er niet meteen de snuggerste uit'), en in een paar andere gevallen was er effectief geen postbode te zien geweest op het tijdstip dat dit volgens het afwezigheidsbericht het geval had moeten zijn...
Vol zal die zeker niet geweest zijn. De Bringme is defect geweest eerder van de week en is toen leeggemaakt. Op moment van bestelling werkte die. Ik heb nog nooit geweten dat die vol zat. Zeker nu. Het gebouw zit nu vol met interims, bijna alle vaste medewerkers werken van thuis.
Niet weten hoe het toestel gebruiken dat zie ik wel gebeuren.
Men moet duwen op 'pakket leveren'. Dan dat men van bpost-is (met kleuren-icoontje). Dan de naam van bestemmeling ingeven. De naam aantoetsen. Aanduiden wat het volume is van het pakje. (kwestie van toewijzing van een kleine kluis, medium of groot). Deurtje gaat open. Pakket erin steken. Deurtje sluiten. - Mogelijk te complex voor sommige mensen.
Niet weten hoe het toestel gebruiken dat zie ik wel gebeuren.
Men moet duwen op 'pakket leveren'. Dan dat men van bpost-is (met kleuren-icoontje). Dan de naam van bestemmeling ingeven. De naam aantoetsen. Aanduiden wat het volume is van het pakje. (kwestie van toewijzing van een kleine kluis, medium of groot). Deurtje gaat open. Pakket erin steken. Deurtje sluiten. - Mogelijk te complex voor sommige mensen.
Poldermol gaat even lastig doen. Veel indrukken wat het ontvangen van Bpost/PostNL pakjes betreft, maar zijn er ook meningen over het verzenden ervan?
Ik moet de komende week een pakje opsturen naar de USA en kan kiezen tussen Bpost en PostNL (er is geen haast bij, dus een DHL of FedEx hoeft niet). Iemand goede/slechte ervaringen wat verzendingen betreft?
Ik moet de komende week een pakje opsturen naar de USA en kan kiezen tussen Bpost en PostNL (er is geen haast bij, dus een DHL of FedEx hoeft niet). Iemand goede/slechte ervaringen wat verzendingen betreft?
Pakjes naar de VS zijn tot nu toe, altijd goed aangekomen via Bpost, persoonlijk nog géén issues mee gehad.
Nu dat mag ook wel, een pakje van 2 tot 5 kg kost 30+ Eurokes om te verzenden.
Best wel betalen via Paypal met een kredietkaart. You never know.
Nu dat mag ook wel, een pakje van 2 tot 5 kg kost 30+ Eurokes om te verzenden.
Best wel betalen via Paypal met een kredietkaart. You never know.
Ook geen problemen. Juist zorgen dat alle douanedocumenten goed zijn ingevuld!