Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Een synthese makend (kort) van de plaatsen die het beter doen dan ons en die die slechter scoren ligt het probleem niet echt bij rechts en links lopen op de markt in open lucht. Of in een winkel met een ketting in het midden.
Het ligt zelfs zo ver van de werkelijkheid dat ik denk dat je even op reis bent in de ruimte.
Dat vond je een lekkere van CN om zelf even na te apen precies ? Zwak hoor.Fakkel schreef: ↑28 november 2020, 12:15 Schrijf jezelf in voor de groepscursus begrijpend lezen voor beginners. Als je niet begrijpt dat de AANPAK VAN CORONA niet gemeten moet worden naar het al dan niet exporteren van zieken ben je ver heen. FEIT: Nederland heeft VEEL MINDER gevallen dan België. Of ze die al dan niet zelf kunnen opvangen is irrelevant. Vraag was of ze meer of minder gevallen hadden. Antwoord: veel minder.
De vraag was : waar werd het probleem beter of slechter aangepakt.
De mate en de snelheid waarmee NL in de problemen kwam met hun ziekenhuizen was niet echt om over te gaan schreeuwen dat Nederland ook Gidsland moest zijn.
Hun gezondheidszorg is trouwens algemeen aanvaard kapotbespaard.
Dat is hier ook al sinds we de kracht van verandering er op loslaten maar in NL zijn ze er al wat langer mee bezig, dus daar is het effect groter.
Je vindt zonder twijfel ook links die zeggen dat roken echt niet ZO slecht is voor de gezondheid.
Even relevant...
Als nagenoeg elk soortgelijk virus wordt overgedragen via contactoppervlakken, waar haal jij het dan in je hoofd dat dat met Covid niet zo zou zijn ?
Trouwens : we zitten aan 62 miljoen besmettingen wereldwijd.
Ieder besmet persoon besmet gemiddeld een ander.. en een ander.. en een ander. Dat zou nog best kunnen tegenvallen.
En op detail gepakt : jij beweerde dat het 'NIET BESTAAT' , in hoofdletters.
Nu zeg je ... goh... ZO groot is de kans toch niet en dat zegt ook één wetenschapper. Dat is heel wat anders natuurlijk.
Je doet nu de dans van de dode walvis in het vijvertje van Ome Joop.
Get a brain, idiot !!
MOCHT ik voor jou werken ? Ik heb wel wat gezien in mijn loopbaan maar spaar me die miserie maar gerust.
Nu ben je meneer de grote manager (in een nieuwe vergelijking) van LADA : hoe moeten we ons van de ondergang redden We moeten gewoon meer auto's verkopen ! Hoe ? Welke auto's ? Wie gaat die ontwerpen ? Hoe positioneren we ons tegen de concurrentie ? Hoe maken we meer winst ? Allemaal niet beantwoord.
De slimste van de klas heeft in dit geval gezegd : zorg gewoon dat die virussen niet in je neus of keel komen. Verdere discussie is overbodig !
Ga voor Thys werken en zorg dat je wat geld krijgt voor je pogingen om het slimme baasje te zijn
Oeps ..vergeten : dat doe je al dagelijks.
Of een restaurant dat tegen het faillissement aanleunt : we hebben gewoon niet genoeg klanten... JAAAAAA ... En de reden ? De oplossing ?
Vind jij echt jezelf verstandig ? Errrrmmmmm... Ik niet hoor.
Wel ... een ander moment in de geschiedenis aanhalen dan dat waar we het over hadden is een goede truc om slim te lijken en gelijk te hebben. Maar het blijft belachelijk. Ook al vaker geprobeerd hier.. Je bent niet origineel.
Je herinnert je net zo goed dat moment waarop de statistieken GEEN 100 per dag toonden, waar de cijfers naar de slechte kant gingen en waar men toch nog de maatregelen (regering WIlmes) heeft lichter gemaakt met het commentaar dat ze toch veel beslist hadden... Weet je het niet meer ? En toen stegen de cijfers, bleef men wachten op een nieuwe regering, moest die nog wat inwerken .. en zaten we in oktober weer met records die je niet voor mogelijk houdt in een beschaafd land.
De tijd van de 100 per dag : ook toen heeft men het traag en zeker uit de hand laten lopen.
Niet goed en een verbloeming van de realiteit. Ik ben er van overtuigd dat deze cijfers aan de lage kant zijn.
De oorzaak : Te veel beleidsniveaus, te veel leiders die er geen zijn en over hun daden : Too little, too late. Zo simpel kan je het samenvatten.
Ook toen BDW spelletjes aan het spelen was en vond dat de maatregelen te zwaar waren voor sommige groepen waren we in feite nog veel te weinig aan het doen en te laat.
Maar de druk van die kant van rechts was er wel om minder te doen toen het slecht ging. Geen kleine druk. De partij heeft zeer veel Vlaamse volgelingen die alles heilig verklaren wat uit de mond van de leider is gekomen.
Ik durf wedden : zelfs wat uit zijn kont komt.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 28 november 2020, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed, dat Kerst ons grondig door de neus wordt geboord. Tot daar aan toe.
Maar.... de nieuwe 'Coronaschakelaar' werd ook even tussen neus en lippen door voorgesteld.
Twee standen: beheersbare situatie of... totale lockdown (zoals nu).
En en passant werd ook even gemeld, dat het standje 'totale lockdown' waarschijnlijk pas rond 1 februari wordt verlaten. Kan ook halverwege maart worden...
En dan nog. Dan gaat de déconfinement babystapje per babystapje. En tussen elk stapje moeten er drie weken zitten !
Haaallllloooooo.... dan zijn dus echt alle andere landen weer volop up and running.
President Macron presenteert zijn volk een strategie. Hoe dan ook: halverwege januari is alles weer open.
Goh, bij ons gaan ze dan aan het eerste babystapje denken. Bubbel van twee ?
@ haelewyn. "Algemeen aanvaard kapotbespaard" ?
Belgenquatsch. De Nederlandse gezondheidszorg kwam in een onafhankelijke ranking als de beste van de Europese Unie naar voren.
Maar.... de nieuwe 'Coronaschakelaar' werd ook even tussen neus en lippen door voorgesteld.
Twee standen: beheersbare situatie of... totale lockdown (zoals nu).
En en passant werd ook even gemeld, dat het standje 'totale lockdown' waarschijnlijk pas rond 1 februari wordt verlaten. Kan ook halverwege maart worden...
En dan nog. Dan gaat de déconfinement babystapje per babystapje. En tussen elk stapje moeten er drie weken zitten !
Haaallllloooooo.... dan zijn dus echt alle andere landen weer volop up and running.
President Macron presenteert zijn volk een strategie. Hoe dan ook: halverwege januari is alles weer open.
Goh, bij ons gaan ze dan aan het eerste babystapje denken. Bubbel van twee ?
@ haelewyn. "Algemeen aanvaard kapotbespaard" ?
Belgenquatsch. De Nederlandse gezondheidszorg kwam in een onafhankelijke ranking als de beste van de Europese Unie naar voren.
Jaja ... geloof dat zelf maar.
Het maakt niet alleen duidelijk dat liefde blind is maar ook dat je over het onderwerp geen knijt afweet.
Alles is en blijft verdedigbaar uiteraard.
In de UK is er nog veel meer kapot bespaard en daar heb je ook nog altijd fans die beweren dat ze het erg goed doen.
Of dat de privatisering van de spoorwegen er een succesverhaal is.
Dag Jan !
Het maakt niet alleen duidelijk dat liefde blind is maar ook dat je over het onderwerp geen knijt afweet.
Alles is en blijft verdedigbaar uiteraard.
In de UK is er nog veel meer kapot bespaard en daar heb je ook nog altijd fans die beweren dat ze het erg goed doen.
Of dat de privatisering van de spoorwegen er een succesverhaal is.
Dag Jan !
Totale lockdown ? Huh ... waar ? wanneer ?
Klopt, 2 week eerder ingrijpen zou ons meer dan een maand maatregelen en vele doden bespaard hebben. Maar toch zijn er nog idioten die het beleid verdedigen en alle schuld bij de medeburger leggen.
Eens met je eerste stelling. En jij vat deze keer ineens het juiste moment waar we het over hadden.
De tweede is naar mijn gevoel wishful thinking..
Ik denk niet dat iemand hier zegt dat het alleen de fout is van de burger en MVR doet dat duidelijk ook niet.
Wie wel ?
Ik denk niet dat iemand hier zegt dat het alleen de fout is van de burger en MVR doet dat duidelijk ook niet.
Wie wel ?
Onze politiekers en de paar idioten hier die hun beleid blijven verdedigen.haelewyn schreef: ↑28 november 2020, 14:32 Eens met je eerste stelling. En jij vat deze keer ineens het juiste moment waar we het over hadden.
Wie wel ?
Astemblief
Lees je zelf even in dat artikel wie de nummer één van de EU is ?
Hoop lettertjes. Het staat ergens onderaan.
Ja .. ik ben mee !
Diegenen die Jambonnetje verdedigden en stellen dat BDW de Coronacrisis goed aangepakt heeft ... Terwijl hij eerst gaan lopen was en toen in een zotte ernstige bui aanbood om premier te worden.
Jep... Idioten.
Dixit : reactie later. Niet thuis nu..
Voor zover ik weet zit Jambon en de VNA niet in de federale regering die op zijn minst twee weken te laat maatregelen nam. En voor zover ik weet deden Jambon en de NVA ook niet mee aan het federaal postjes pakken terwijl de kaart in Wallonië donker zwart aan het kleuren was, de ziekenhuizen vol liepen en er dringen nood aan maatregelen was. Maar goed, blijf jij maar lekker het gevoerde beleid verdedigen, het bevestigd enkel maar mijn eerdere uitspraak, blij dat je je aangesproken voelt.
Je bevestigt mijn eerdere ideeën.vortex schreef: ↑28 november 2020, 15:44
Voor zover ik weet zit Jambon en de VNA niet in de federale regering die op zijn minst twee weken te laat maatregelen nam. En voor zover ik weet deden Jambon en de NVA ook niet mee aan het federaal postjes pakken terwijl de kaart in Wallonië donker zwart aan het kleuren was, de ziekenhuizen vol liepen en er dringen nood aan maatregelen was. Maar goed, blijf jij maar lekker het gevoerde beleid verdedigen, het bevestigd enkel maar mijn eerdere uitspraak, blij dat je je aangesproken voelt.
Jambon en NVA zaten niet in de federale regering.
Herinner je nu even dat moment van 'het kot staat niet in brand'. Toen Wallonië en Brussel al maatregelen hadden genomen.
Bij ons sloegen de vlammen nog maar een beetje door het dak en bij de anderen meer.. maar de uitspraak blijft historisch idioot. En dat zegt wat over hemzelf en over de zijnen.
Niet bezig met politieke spelletjes ? NVA ?? Oeeeeeiiii... Daar wordt net de waarheid zodanig verkracht dat het gaat moeten genaaid en geopereerd worden om dat weer aan elkaar te krijgen.
Voor de postjes nationaal konden ze niet vechten natuurlijk. Daarvoor hebben ze zichzelf al zoveel keer buiten spel gezet om daarna te komen bleiten over de gebrekkige democratie in ons land. Lol !!!!
Zelfs nadat Vlaanderen eigenlijk in de top 3 stond van slechtste gebieden van Europa bleef de leider spelletjes spelen en zijn aanhang opmaken over de maatregelen waar hij toch niet volledig mee akkoord kon zijn. Het kon ook met minder. Ondertussen is de publieke opinie gekeerd en is ook de NVA zijn kar voor de zoveelste keer gedraaid met de wind.
Als je nog niet gemerkt heb dat ik het gevoerde beleid niet verdedig ben je niet alleen terecht een idioot te noemen maar ben je eigenlijk een analfabeet. Je kan niet lezen of je doet het niet.
Net zoals het moment waar je zegt dat ik me aangesproken voel. Ik heb je gevraagd wie je in gedachten had en jij hebt dat verder uitgelegd he, mr. Genius.
Je vermeende en gepretenteerde superieure intelligentie is ineens maar een koeiendrol in de zon meer.
Een grote mond is niet altijd het verlengde van een groot verstand. Dat hebben we al meer gemerkt hier bij jou, vortex.
Daaag jongen. Speel nog maar lekker verder met je geel zwarte blokjes.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind sowieso raar dat mensen nu zitten te steigeren?
De situatie in de ziekenhuizen en intensieve is bijzonder precair. Er is geen enkele grond die het nu veroorloofd om te versoepelen. Daarnaast zijn die verstrengingen juist om te zorgen dat hier geen import gebeurd van het virus.
Tenslotte vind ik dat ik dat de verstrengingen tijdens de periode waar we het meest kunnen besmet worden juist goed zijn en dat we hopelijk in februari/maart/april dan losser kunnen zijn dan andere landen.
Ik vermijd liever een 3rde golf maar sommigen willen juist in pieken en dalen leven
De situatie in de ziekenhuizen en intensieve is bijzonder precair. Er is geen enkele grond die het nu veroorloofd om te versoepelen. Daarnaast zijn die verstrengingen juist om te zorgen dat hier geen import gebeurd van het virus.
Tenslotte vind ik dat ik dat de verstrengingen tijdens de periode waar we het meest kunnen besmet worden juist goed zijn en dat we hopelijk in februari/maart/april dan losser kunnen zijn dan andere landen.
Ik vermijd liever een 3rde golf maar sommigen willen juist in pieken en dalen leven
Timo : dan kunnen ze weer zagen dat hun vriendjes het veel beter zouden doen he ...
Die gasten zijn echt wel zo gek hoor. De recente geschiedenis toont het aan.
En wat je daar schrijft : dat is inderdaad een stuk van het beleid dat ik verdedig. Alleen kwam het te laat en was het te weinig. Of toch op zijn minst te laat om het met weinig op te lossen...
Die gasten zijn echt wel zo gek hoor. De recente geschiedenis toont het aan.
En wat je daar schrijft : dat is inderdaad een stuk van het beleid dat ik verdedig. Alleen kwam het te laat en was het te weinig. Of toch op zijn minst te laat om het met weinig op te lossen...
Laatst gewijzigd door haelewyn op 28 november 2020, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zouden die Belgen allemaal in quarantaine geweest zijn voor ze gingen shoppen?
https://www.hln.be/buitenland/winkels-i ... ~a88297b8/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4044819 ... rder-dicht
https://www.hln.be/buitenland/winkels-i ... ~a88297b8/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4044819 ... rder-dicht
Juist ja, Jambon en NVA zaten niet in de federale regering. Kun je hen natuurlijk niet verwijten dat er weken te laat maatregelen genomen zijn in Brussel, Wallonië en federaal. Zal nog eens proberen voor de zoveelste keer je selectief geheugen op te frissen. Herinner je de Antwerpse corona opstoot in augustus, wel de provincie en de stad Antwerpen onder NVA bestuur hebben toen wel op tijd maatregelen genomen en dat heeft wel voorkomen dat het in Antwerpen en bij uitbreiding in Vlaanderen zo erg uit de hand gelopen is als bij onze zuiderburen. In die periode stonden de Brusselse ziekenhuizen in het luchtledige te roepen, dat er ook daar een exponentiële stijging van de ziekenhuis opnames was vast te stellen, Brussel en federaal hebben daar geen reactie op gegeven, De Wever had dat toen ook onder de aandacht gebracht. Een paar weken later kleurde Wallonië donker rood op de corona kaart maar dat zal ook wel de schuld van Jambon en de zijnen zijn hé. Nee, oogkleppen op en totaal negeren dat Vlaanderen en Antwerpen wel deden wat nodig was. Enkel een domme uitspraak van grote vijand Jambon blijft hangen en wordt als enig oorzaak gebruikt om het Waals, Brussels en federaal falen goed te praten.haelewyn schreef: ↑28 november 2020, 16:24 Jambon en NVA zaten niet in de federale regering.
Herinner je nu even dat moment van 'het kot staat niet in brand'. Toen Wallonië en Brussel al maatregelen hadden genomen.
Bij ons sloegen de vlammen nog maar een beetje door het dak en bij de anderen meer.. maar de uitspraak blijft historisch idioot. En dat zegt wat over hemzelf en over de zijnen.
Ik stel enkel vast dat jij met iedereen in de clinch gaat die ook maar iets van kritiek op het gevoerde beleid geeft. Daar kun ik alleen maar uit concluderen dat je het beleid met hand en tand verdedigt. Het door jou ontkennen van officiële cijfers en wereld top ranking van het aantal covid doden in dit land, leid tot de zelfde conclusie.