Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

BITCOIN - wat is jullie mening ?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
591 berichten
  • Pagina 2 van 40
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 40
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?

• Citeer

Bericht door geebee » 29 november 2020, 12:47

Roo schreef: ↑29 november 2020, 12:27 De software draait ondertussen al 12+ jaar goed. Los van de prijsschommelingen kan je zeggen dat het systeem zelf stabiel is.
Los van de prijsschommelingen ? Understatement of the year zou ik zeggen ... hoe kan je nu van iets verwachten dat het als vervanging voor geld zou kunnen gebruikt worden als je niet weet of je met je bitcoin morgen een ferrari of een zak chips zal kunnen kopen ? De ene dag kan je met je bitcoins een armoezaaier zijn, de dag erop miljonair en een paar dagen later weer naar af ?

Roo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Roo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roo » 29 november 2020, 12:56

Price discovery. De volatiliteit is er, omdat mensen niet weten wat de echte waarde is. Dat is ook de enige reden waarom er op heden disproportioneel nog mogelijk veel upside is. Vanaf mensen het globaal gezien eens zijn dat het enige vorm van digitaal goud is, zal de prijs minder schommelen.

Voor de mensen die Google gekocht hebben bij de IPO, die hebben destijds ook meer risico genomen. Terwijl voor veel mensen Google vandaag een goed aandeel is met mooie groei. Het is niet raar om bij "jongere" aandelen meer schommelingen te zien.

Bitcoin is gewoon potentieel veel groter naar toekomstige market cap. Denk aan één aandeel op de beurs waarnaar het meeste van het geld gaat.

Iedereen moet zelf maar de keuze maken wat hij ermee doet. Ik sta alvast al jaren goed op winst. En in maart heb ik nog aanzienlijk bijgekocht, ook al +130% ondertussen.

ldwjr
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer ldwjr
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ldwjr » 29 november 2020, 13:13

B7H4long schreef: ↑29 november 2020, 12:30
ldwjr schreef: ↑29 november 2020, 11:35 We hebben deze discussie al is gehad in 2013: beleggen-in-bitcoins-t14872.html

Toen stond de bitcoin op 15 euro, nu op 15000 euro. (Toen werd er natuurlijk ook gezegd dat het nooit iets zou worden...)
Is het vandaag dan een goed moment om bitcoin te kopen?

De situatie lijkt me vandaag toch eerder vergelijkbaar met 2017; een steile piek die dan snel daarna in een diep dal ging.

Het was natuurlijk beter om in dat diep dal te kopen dan vandaag, maar je kan niet teruggaan in de tijd. Ik herinner me de enorme hype van 2017, toen elke krant dagelijks schreef over de recordprijzen, daar zitten we vandaag nog niet...

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 29 november 2020, 13:41

Roo schreef: ↑29 november 2020, 12:56 Voor de mensen die Google gekocht hebben bij de IPO, die hebben destijds ook meer risico genomen. Terwijl voor veel mensen Google vandaag een goed aandeel is met mooie groei. Het is niet raar om bij "jongere" aandelen meer schommelingen te zien.
Zij die een maand geleden Euromillions speelden met de volgende nummers 13 15 28 32 44 - 3 - 12 speelden hebben ook veel risico genomen. Zij hebben een rendement van 34000000%.

Maar dat heeft ook hier niets te maken met beleggen.

Zo ook voor Bitcoin.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 29 november 2020, 13:42

ldwjr schreef: ↑29 november 2020, 13:13
B7H4long schreef: ↑29 november 2020, 12:30
Is het vandaag dan een goed moment om bitcoin te kopen?

De situatie lijkt me vandaag toch eerder vergelijkbaar met 2017; een steile piek die dan snel daarna in een diep dal ging.

Het was natuurlijk beter om in dat diep dal te kopen dan vandaag, maar je kan niet teruggaan in de tijd. Ik herinner me de enorme hype van 2017, toen elke krant dagelijks schreef over de recordprijzen, daar zitten we vandaag nog niet...
De kranten kennen blijkbaar het gezegde "een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Roo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Roo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roo » 29 november 2020, 13:51

B7H4long schreef: ↑29 november 2020, 13:41 Zij die een maand geleden Euromillions speelden met de volgende nummers 13 15 28 32 44 - 3 - 12 speelden hebben ook veel risico genomen. Zij hebben een rendement van 34000000%.

Maar dat heeft ook hier niets te maken met beleggen.

Zo ook voor Bitcoin.
Ieder zijn manier van handelen. Ik ben geen Boglehead en zuivere index investeerder aan huidige waarderingen. Al maar goed dat niet iedereen op dezelfde manier denkt, of er zou niks meer te verdienen zijn. :-)

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 29 november 2020, 14:29

Roo schreef: ↑29 november 2020, 13:51 of er zou niks meer te verdienen zijn. :-)
Dat is juist het punt ... bitcoin is geen munt maar een manier om geld te verdienen ... met dat verschil dat de werkelijke onderliggende waarde niks is, er zit geen bedrijf achter, geen product, ... uiteindelijk koop en verkoop je lucht ... één of andere anonieme pipo (of zit er meer achter ?) heeft op een bepaald moment een beetje software geprogrammeerd en bepaald dat er x aantal van die munten gingen gemaakt worden ... en alle andere believers lopen daar braaf in mee ... echt waar, ik begrijp dat niet ... stel dat ik vandaag beslis dat monopolygeld (maar wel begrensd tot 100000 briefjes) voortaan gebruikt wordt als geldmiddel en ik vind genoeg pipo's die mij daarin volgen dan creeër ik zogezegd een waarde voor die briefjes zonder dat er ook maar enige werkelijke waarde achter zit ... als de kranten dan een beetje meedoen aan mijn hype en regelmatig een artikeltje schrijven over hoe sterk mijn monopolygeld weer in waarde is gestegen dan zijn we vertrokken, op een bepaald moment stap ik dan wel uit en laat het over aan de pipo's die verder willen blijven geloven dat mijn monopolygeld waarde heeft waar het in werkelijkheid niks vertegenwoordigt.

Nu ja, als jij je er goed bij voelt, dan hou ik je niet tegen, als je slim genoeg bent heb je je initiële investering al verkocht en "speel" je met "speelgeld".

Roo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Roo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roo » 29 november 2020, 14:35

Geebee: dat is nu net het punt. De waarde komt van het vertrouwen dat mensen er aan hechten. Goud bestaat al duizenden jaren maar heeft ook enkel en alleen waarde omdat mensen zeggen dat het waarde heeft. 8000 miljard dollar aan waarde. De waardering van Apple is 2000 miljard dollar.

Waarom zou er dan op termijn geen digitaal equivalent van kunnen bestaan? De software bestaat, de regels liggen vast, het is opgebouwd op zo'n manier dat niemand er controle kan over verwerven. En je kan het meenemen in je broekzak. Sounds pretty good als ik het vergelijk met gouden staven.

Ik denk dat het duidelijk is dat we elkaar niet zullen kunnen overtuigen, en dat is OK. :-) Ik zeg enkel dat de marktwaarde van Bitcoin (op heden ~335 miljard dollar) laag is tegenover wat het kan zijn, vergeleken met andere of vergelijkbare activa, en rekening houdende met hoe de software in elkaar steekt.

De core van google is ook zuivere software: hun zoekalgoritme. Dat is honderden miljarden waard (of zelfs meer). Misschien geloof je gewoon niet in software. :)

Raiden
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Raiden
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Raiden » 29 november 2020, 15:00

Heb eind 2017 met Crypto beginnnen beleggen en uiteindelijk alle winsten naar de markt gesmeten. Bitcoin gaat de wereld niet veranderen zoals iedere believer geloofde, maar BTC is ondertussen wel het nieuwe goud geworden, en enkel daarom zou ik er nog terug instappen at some point.

nickname
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nickname
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nickname » 29 november 2020, 15:01

1) Bitcoin is geen aandeel of fonds, en hoort dus niet op dit forumgedeelte.
2) Een vergelijking maken met een bedrijf als Google is dan ook compleet misplaatst, want totaal ander soort asset.
3) Waarom zou je er voor de lange tijd in willen blijven zitten ? Wat doet je denken dat het binnen 10-20 jaar nog zal gebruikt worden, het wordt zelfs nu eigenlijk amper gebruikt.
4) Blokchain is een belangrijke nieuwe technologie maar er bestaan betere manieren om daar in te beleggen.
5) Bitcoin group is een bedrijf dat eigenaar is van het duitse bitcoin handelsplatform, genoteerd op de Duitse beurs, je verdient dus aan diegenen die in bitcoins traden.
https://finance.yahoo.com/quote/ADE.DE? ... c=fin-srch

Bovendien kan je met bitcoin geen monetair beleid voeren, en veel andere tools om inflatie en deflatie te stabiliseren zijn er niet.
Laatst gewijzigd door nickname op 29 november 2020, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 29 november 2020, 15:06

Roo schreef: ↑29 november 2020, 14:35 Geebee: dat is nu net het punt. De waarde komt van het vertrouwen dat mensen er aan hechten.
Dit is de exacte definitie van speculatie.

Lees ook: greaterfooltheory
The greater fool theory states that it is possible to make money by buying securities, whether or not they are overvalued, by selling them for a profit at a later date. This is because there will always be someone (i.e. a bigger or greater fool) who is willing to pay a higher price.
Het is niet ver van een ponzi-schema.

nickname
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nickname
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nickname » 29 november 2020, 15:07

Roo schreef: ↑29 november 2020, 14:35 Geebee: dat is nu net het punt. De waarde komt van het vertrouwen dat mensen er aan hechten. Goud bestaat al duizenden jaren maar heeft ook enkel en alleen waarde omdat mensen zeggen dat het waarde heeft.
Fout : goud is een metaal dat niet roest en kan als grondstof voor gebruiksvoorwerpen dienen : gouden lepeltjes, tanden, electrische contacten, versieringen...

Roo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Roo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roo » 29 november 2020, 15:12

Zelfde argument kan opgaan voor goud dan natuurlijk. De waarde van "nuttig gebruik" van goud is beperkt. De waarde van papieren goud (in ETFs en dergelijke) als store of value is vele tientallen malen groter.

Bij activa waar geen cashflow achter zit is er altijd een "greater fool". Daarom wilt het niet zeggen dat er geen reden is om die activa te bezitten. Het zijn activa om geld (tijdelijk) in te parkeren.

Goud is daar eentje van (zeker gelet al de gelddrukkerij), maar bijvoorbeeld ook vastgoed (vnl. dan in wereldsteden als New York, Londen, etc -- vaak worden deze panden niet verhuurd) en ook high end kunst. Er zullen er nog wel wat zijn.

nickname
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nickname
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nickname » 29 november 2020, 15:16

Roo schreef: ↑29 november 2020, 14:35 De core van google is ook zuivere software: hun zoekalgoritme. Dat is honderden miljarden waard (of zelfs meer). Misschien geloof je gewoon niet in software. :)
Google is een bedrijf, bitcoin is dat niet.
Nogmaals : scheve vergelijking

Roo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Roo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roo » 29 november 2020, 15:21

nickname schreef: ↑29 november 2020, 15:16
Roo schreef: ↑29 november 2020, 14:35 De core van google is ook zuivere software: hun zoekalgoritme. Dat is honderden miljarden waard (of zelfs meer). Misschien geloof je gewoon niet in software. :)
Google is een bedrijf, bitcoin is dat niet.
Nogmaals : scheve vergelijking
Die vrijwel al haar waarde heeft ten gevolge van één stuk software... de meeste dingen die Google doet brengen geen geld op, en kosten het bedrijf enkel geld.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

591 berichten
  • Pagina 2 van 40
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 40
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy