Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Proficiat. Ik zou bellen naar HLN om te zeggen dat je gelijk had.
HLN leest mee, die hoef je niet te bellen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb pas gelijk als de curve blijft dalen op 10 december.
Overigens, heeft iemand er al eens gedacht, als we vandaag alle maatregelen zouden stoppen, zullen eerst de ZH-opnames nog 3 weken blijven dalen...
Overigens, heeft iemand er al eens gedacht, als we vandaag alle maatregelen zouden stoppen, zullen eerst de ZH-opnames nog 3 weken blijven dalen...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Turkije zat tot voor kort rond de 6.000 a 7.000 en gaat nu in een ruk, van de ene dag op de andere, naar 30.000 per dag.
Ze zijn in Turkenland begonnen met de cijfers Kompleet (dat zeggen ze toch) bekend te maken.
Snap je nu een beetje dat ik bedenkingen heb bij de eerste plaats van België in dat ene klassement en bij diegenen die denken dat de manier van tellen niet verschillend is, land met land ?
Verschillend genoeg om van de ene dag op de andere x vijf te zitten.
Een kameraad daar, inwoner van TR, zei ik al lang dat ik hun cijfers niet geloofde. Hij was ook onzeker..
Vandaag stuurde hij me : kijk nu eens naar onze cijfers.
Jaja !
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/turkey/
België... Slechtste plaats van heel de wereld ..... Blaat blaat blaat.
Woehahahaha !!!!
Slimme gasten, jullie hier !
Het is hier ook niet de beste plaats van de wereld by the way. Het gaat hier slecht met covid !
Ze zijn in Turkenland begonnen met de cijfers Kompleet (dat zeggen ze toch) bekend te maken.
Snap je nu een beetje dat ik bedenkingen heb bij de eerste plaats van België in dat ene klassement en bij diegenen die denken dat de manier van tellen niet verschillend is, land met land ?
Verschillend genoeg om van de ene dag op de andere x vijf te zitten.
Een kameraad daar, inwoner van TR, zei ik al lang dat ik hun cijfers niet geloofde. Hij was ook onzeker..
Vandaag stuurde hij me : kijk nu eens naar onze cijfers.
Jaja !
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/turkey/
België... Slechtste plaats van heel de wereld ..... Blaat blaat blaat.
Woehahahaha !!!!
Slimme gasten, jullie hier !
Het is hier ook niet de beste plaats van de wereld by the way. Het gaat hier slecht met covid !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je komt 7 maanden achter...
CarpeNoctem schreef: ↑11 april 2020, 21:47 Kijk, van geen enkel land zijn de gegevens 100% accuraat. Er worden overal onterechte Coronadoden geteld, en anderzijds Coronadoden gemist.
Van sommige landen geloof ik geen snars ( pakweg China, Turkije, Iran). Maar voor de rest zal alles wel binnen de foutmarge vallen zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik herinner me nog dat we allebei twijfels hadden over China. Dat je dat ook over TR zei was ik vergeten.
Het zal her en der wel nog fout gaan, elders dan in TR of USA per staat bekeken.
Als ik van die kerel hoor hoeveel mensen in zijn omgeving reeds besmet zijn, bv in Ankara, dan moeten ze daar dichter bij groepsimmuniteit zitten dan Zweden.
Het zal her en der wel nog fout gaan, elders dan in TR of USA per staat bekeken.
Als ik van die kerel hoor hoeveel mensen in zijn omgeving reeds besmet zijn, bv in Ankara, dan moeten ze daar dichter bij groepsimmuniteit zitten dan Zweden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik schat dat minder dan de helft van die WHO-lijst met betrouwbare cijfers voor de dag komt.haelewyn schreef: ↑29 november 2020, 10:51 Ik herinner me nog dat we allebei twijfels hadden over China. Dat je dat ook over TR zei was ik vergeten.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik zou er geen cijfer durven op plakken maar ik ben het met jou in principe eens.
Lang geleden he man.
Ziet ge nu wel dat ge na een Corona besmetting lang niet meer dezelfde zijt !
Lang geleden he man.
Ziet ge nu wel dat ge na een Corona besmetting lang niet meer dezelfde zijt !
Snap je nu waarom ik altijd alleen met Nederland vergelijk en pas sinds vrijdag de cijfers van Lux en D erbij heb gezet?
Die andere landen volg ik niet en ken ik onvoldoende.
Om echter wel weer een vergelijking te maken: in Polen koop je voor 15€ een zelftest. Tuurlijk zijn die niet 100% betrouwbaar, maar als je bv bij familie een feest wil houden, kan iedereen zich eerst testen. (Al is voor de modale Pool 15€ wel een fortuin). Je bent dan redelijk gerust. Ik zou nog altijd de traditionele 3 kussen achterwege laten en per gezin in een andere zetel gaan zitten, maar zo lijkt bv een kerstbezoek wel haalbaar.
In België houden artsen een initiatief zoals de sneltestbus tegen omdat ze dat oneerlijke concurrentie vinden (en ze overgieten het met een sausje ´klassegezondheidszorg´ want enkel betaalbaar voor de happy few).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
The saga continues:Fakkel schreef: ↑19 november 2020, 17:43 Volgens m´n collega was de opruiming niet nodig aangezien de laatste besmetting al van lang voordien dateerde. Artikel lijkt ook zoiets te zeggen.
Wat ze eigenlijk gedaan hebben, is alle nertsen preventief gedood zodat het probleem niet nog eens zou kunnen opduiken.
Dan kunnen de gele mannen ook preventief alle vleermuizen de kop afbijten.
Premier Denemarken biedt in tranen excuses aan voor doden van miljoenen nertsen: “We hebben een fout gemaakt”
Dat zie ik in België geen politici nadoen.CarpeNoctem schreef: ↑29 november 2020, 11:39The saga continues:Fakkel schreef: ↑19 november 2020, 17:43 Volgens m´n collega was de opruiming niet nodig aangezien de laatste besmetting al van lang voordien dateerde. Artikel lijkt ook zoiets te zeggen.
Wat ze eigenlijk gedaan hebben, is alle nertsen preventief gedood zodat het probleem niet nog eens zou kunnen opduiken.
Dan kunnen de gele mannen ook preventief alle vleermuizen de kop afbijten.
Premier Denemarken biedt in tranen excuses aan voor doden van miljoenen nertsen: “We hebben een fout gemaakt”
Het doden van die nertsen was overkill en een paniekbeslissing die niet door data ondersteund werd, máár Zij geeft het tenminste toe. (edit, oeps, het is blijkbaar een "zij".)
Voor diegene die de slechte corona cijfers van België blijven ontkennen. Hier een interessante tabel waar de eerste golf met de tweede wordt vergeleken, let vooral op het sterfte percentage, Nu niet afkomen dat België slecht scoort omdat elk land verschillend telt. Ook hier scoort België, met uitzondering van Duitsland*, alweer het hoogst (*Duitsland heeft heel weinig doden gehad bij de eerste golf). Van alle landen hebben wij dus het minst geleerd van de eerste golf. Iets wat uitsluitend is toe te schrijven aan de onze Waalse, Brusselse en federale overheid die minstens 2 weken te laat hebben ingegrepen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In Japan wel.
Wil je een filmpje ?
Ik denk aan België en onze nieuwe minister van volksgezondheid.
Ik ben er van overtuigd dat de tranen van de man geen toneel waren.
Wat hij te zien kreeg was een gevolg van de 'too little too late' politiek van zijn voorgangers.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 29 november 2020, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Het blijft wat ik zei en het is simpeler dan hoe jij het uitlegt. Als je eerst te lang wacht en daarna doe je nog altijd te weinig, dan krijg je dit.vortex schreef: ↑29 november 2020, 11:55 Voor diegene die de slechte corona cijfers van België blijven ontkennen. Hier een interessante tabel waar de eerste golf met de tweede wordt vergeleken, let vooral op het sterfte percentage, Nu niet afkomen dat België slecht scoort omdat elk land verschillend telt. Ook hier scoort België, met uitzondering van Duitsland*, alweer het hoogst (*Duitsland heeft heel weinig doden gehad bij de eerste golf). Van alle landen hebben wij dus het minst geleerd van de eerste golf. Iets wat uitsluitend is toe te schrijven aan de onze Waalse, Brusselse en federale overheid die minstens 2 weken te laat hebben ingegrepen.
Schermafdruk van 2020-11-29 11-37-23.jpg
Ik weet dat je mij bedoelt met 'diegenen bla bla bla Bla'.
Je KAN lezen. Doe het dan ook.
Voor de vijfde keer deze week : België DOET HET SLECHT en heeft de crisis slecht aangepakt. Maar van geen enkel Westers land kan het tegendeel gezegd worden.
Elk land TELT verschillend. Dat is niet de enige oorzaak waarom wij slecht uit een zekere statistiek komen maar het kan er een rol in spelen. Even een fakkeltje : een kleine rol !
Vortex leest niet... Blijft eindeloos dingen leuteren die ik al langer zeg...
Blijft beweren dat ik het beleid verdedig...
Dat kan alleen een fan van Bart eikel zo doen toch ?
En vortex benadrukt de rol van Brussel en Wallonië maar spreekt nergens over de ontkenning van Vlaanderen , de voorzitter van NVA en onze minister president van de Vlaamse regering.
Eén grote hoop kul dus.
Vlaanderen komt totaal niet onschuldig hieruit naar boven.
Bart de Wever heeft NIET geschitterd met zijn aanpak behalve tussen de oren van zijn fans en meest bij die met een verstandelijke beperking.
Wat ook je politieke voorkeur is doet er eigenlijk niet toe, maar steeds één of iemand anders afschieten is ook niet zo bevorderlijk en komt zeker niet positief over.
Ik was van thuis uit CVP-er, maar heb de laatste jaren echt ervaren dat deze beter op de kerktoren plaats nemen als windhaan. Voor groen, blauw en rood heb ik nooit geweest. En wat NVA betreft valt de commentaar van sommigen me de laatste weken heel erg tegen om niet te zeggen schandalig wat ze durven verkondigen.
Waar ik eigenlijk het meest naar zoek zijn EERLIJKE politiekers, maar ik denk dan dit eenvoudig NIET BESTAAT.