BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
Er zit weinig logica achter de waarde van bitcoin. Maar een klein stukje intekenen om een mogelijke hype mee te pikken is zeker niet onverstandig. Grote fondsenbeheerders dachten hier de voorbije periode ook zo over.
eerder een beangstigende evolutie
Beangstigend voor degenen die keer op keer de trein gemist hebben...
nog een laatste:
Het is niet omdat je 1000€ in een papieren zak steekt dat die zak 1000€ waard is.
Bitcoin heeft geen waarde, enkel een prijs.
Gezien het grillige prijsverloop v bitcoin is het helemaal niet een goede bewaarplaats voor waarde, storage of value.
Het is niet omdat je 1000€ in een papieren zak steekt dat die zak 1000€ waard is.
Bitcoin heeft geen waarde, enkel een prijs.
Gezien het grillige prijsverloop v bitcoin is het helemaal niet een goede bewaarplaats voor waarde, storage of value.
Buiten een paar believers zijn er weinig mensen die "vertrouwen" hebben in bitcoin, het is hen om de dollars te doen die ze eventueel zullen overhouden aan deze tweede hype. Mocht het vertrouwen echt zo groot zijn dan zou de prijs doorgestegen zijn na de eerste hype ...
De prijs is allesinds goed doorgestegen sinds het hier eerst ter sprake kwam:
Bitcoin is ondertussen al 341 keer dood verklaard: https://99bitcoins.com/bitcoin-obituaries/ldwjr schreef: ↑29 november 2020, 11:35 We hebben deze discussie al is gehad in 2013: beleggen-in-bitcoins-t14872.html
Toen stond de bitcoin op 15 euro, nu op 15000 euro. (Toen werd er natuurlijk ook gezegd dat het nooit iets zou worden...)
ik vraag me af wat er nodig is om de non-believers te bekeren een stijging van $15 naar $15k sinds 2013 is blijkbaar niet goed genoeg
Ik denk enige logica om een dergelijke stijging te verklaren.
- 100% greater fool theorie
- 0 cash flow generatie
- pure speculatie
- volstrekt nutteloos
- puur prijsgedreven door FOMO
- Zeker interessant voor wie houdt van extreem grote risico's, gokken, lotto en andere kansspelen, korte termijn speculatie, innovatieve ideeen om "snel rijk te worden", de kermis...
- 0 cash flow generatie
- pure speculatie
- volstrekt nutteloos
- puur prijsgedreven door FOMO
- Zeker interessant voor wie houdt van extreem grote risico's, gokken, lotto en andere kansspelen, korte termijn speculatie, innovatieve ideeen om "snel rijk te worden", de kermis...
Wel een speciale ponzi scheme.
Ten opzichte van het vorige topic van 2013 is iedereen bij zijn standpunt gebleven, desondanks is de waarde van Bitcoin toch x100 gegaan.
Ten opzichte van het vorige topic van 2013 is iedereen bij zijn standpunt gebleven, desondanks is de waarde van Bitcoin toch x100 gegaan.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Het verleden was niet zo goed: drie jaar geleden ging de koers 80% naar beneden, en bleven de believers heel stil.
Waarom zou er nu geen daling meer volgen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Believer of niet, ALS je toch beslist om in bitcoin te beleggen dan hou ik van de aanpak van Wimble: steek er éénmalig een beperkt bedrag in en zie er de komende 10 jaar niet naar om. Als het naar nul gaat dan zij het zo. Als het verder explodeert dan kan je een dik jaartje vroeger op pensioen.
Herbalanceren zou ik niet doen, je riskeert bij te storten in een oneindige put, of constant te verkopen en het groot lot te missen.
Herbalanceren zou ik niet doen, je riskeert bij te storten in een oneindige put, of constant te verkopen en het groot lot te missen.
Bwa ik heb dat laatste toegepast en ik beschouw dat toch ook als een groot lot.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash