Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Het "probleem" is dat VDB intellectueel is, hoogintelligent is en niet beïnvloedbaar is ... het andere "probleem" is dat de merendeel van de andere politici juist het tegenovergestelde zijn : niet al te intelligent en enorm beïnvloedbaar (de stemmetjes, hun imago, de pers, hun achterban, ...) ... ik kan me best inbeelden dat dat inderdaad voor spanningen zorgt.inquirer schreef: ↑30 november 2020, 15:25 En opnieuw beginnen net dezelfde spanningen te ontstaan rond zijn onuitstaanbare persoonlijkheid als de vorige keer toen hij finaal zelfs door zijn eigen partij naar het verkeerde adres werd gestuurd om de laatste hand te leggen aan het Vlaamse regeerakkoord zonder dat hij erbij was.
Wij hebben nood aan meer zulke politici : recht door zee, geen compromis en toch alles klaar en duidelijk uitleggen waarom iets niet kan ... de gemiddelde vlaming hoort en ziet dat natuurlijk niet graag, de aard van het beestje zoekt altijd naar uitvluchten en gefoefel.
(en nu wacht ik op de eerste reactie waarin de woorden : "geld" en "verbrand" in één en dezelfde zin zullen voorkomen )
VDB is op dit moment en al sinds lang de enige politicus in de Vlaamse en nationale regering samen die waard is dat hij zijn loon opraapt. Ik sluit me daar bij aan.
Het opdoeken van het Zilverfonds. ‘Dat stelt geen probleem voor het pensioenstelsel dat wij voorstellen’ (Frank Vandenbroucke, DS 19 november 2014).
oei verkeerde quote
Geld is een schuld van de overheid. Als we bankbiljetten hebben, dan heeft de staat een schuld tegenover de persoon die die bankbiljetten heeft.
Worden die bankbiljetten vernietigd, dan schelden we de schuld kwijt. De staat wint dus, want de schuld vermindert.
Geld verbranden, is dus een goede zaak
Eerst en vooral, een nieuwe lockdown, dat gaan we niet meer doen.
Hoeveel idiote uitspraken van VDB wil je er vandaag nog, geebee?
Intellectueel ? Absoluut, maar meestal zo eigenzinnig dat hij zijn verstand vergeet te gebruiken. Of niet wil, dat kan ook.
Hoeveel idiote uitspraken van VDB wil je er vandaag nog, geebee?
Intellectueel ? Absoluut, maar meestal zo eigenzinnig dat hij zijn verstand vergeet te gebruiken. Of niet wil, dat kan ook.
Bedoel je de oost-west taalgrens tussen Oost- en Westvlaams of de oost-west taalgrens tussen Oostvlaams en Antwerpen, of de oost-west taalgrens tussen Antwerps en Limburgs?
Dat raadsel is al lang opgelost: natuurlijke grenzen zoals bergen, rivieren,... zijn verantwoordelijk voor de meeste taalgrenzen.
De meeste rivieren in Vlaanderen zijn noord-zuid gericht. Vandaar de taalgrenzen
Als je de taalgrens Noord-Zuid bedoelt (ik weet het, die windrichtingen zijn toch moeilijk), en de coronagrens ook, dan is het perfect te verklaren.SparSpaar schreef: ↑30 november 2020, 16:17Men heeft zich honderd jaar lang het hoofd gebroken over het ontstaan van de merkwaardige taalgrens in Belgie (bijna rechtlijnig oost-west).
Nu kan men zich het hoofd breken waarom de coronagrens dezelfde lijn volgt. Zou het VB er iets mee te maken hebben ? zou de besmetting racistisch zijn ? zouden de beestjes bang zijn van MVR ? van FVDB ?
Het coronavirus verspreidt zich vooral op het werk. In Vlaanderen zijn er nogal wat luilakken en de Walen zijn harde werkers. Dus is het logisch dat corona harder toeslaat bij de Walen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Gelieve geen termen te gebruiken waarvan je de betekenis niet kent. Het is al genant genoeg zo...haelewyn schreef: ↑29 november 2020, 23:27Tut tut tut.... Jouw info was niet juist en gaf een omgekeerd beeld in het kwadraat.CarpeNoctem schreef: ↑29 november 2020, 23:06 Je begrijpend lezen blijft voor problemen zorgen.
De WHO-lijst gaat over alle doden. Die grafiek start op 1 augustus, laat ons zeggen: de tweede golf.
Zweden scoort daar het best van de opgenomen landen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je kan over iedere politicus een boek schrijven met domme uitspraken, net zoals je dat kan met elk van ons.
Jullie mogen er verder over schrijven wat je wil, ik blijf er bij dat er meer VDB's zouden moeten rondlopen in ons huidig politiek universum. Hij is wellicht eigenzinnig maar dat is meestal een teken van hoge intelligentie (voor zo iemand is het moeilijk te snappen dat anderen niet zien wat hij wel ziet, hij ziet verbanden die anderen niet (willen) zien, enzovoorts).
BDW is ook zo iemand met dat verschil dat hij zijn politiek talent en intellect in zijn hele carrière nog nooit op een positieve manier heeft ingezet : klagen, zagen, calimeroën kan hij dan weer wel als de beste.
Zegt de man die alles over Corona schijnt te weten maar hier toch als eerste besmet werd.CarpeNoctem schreef: ↑30 november 2020, 17:01 Gelieve geen termen te gebruiken waarvan je de betekenis niet kent. Het is al genant genoeg zo...
Als jij je daar zou aan houden was het hier al lang erg stil geweest natuurlijk.
Zeker als je uitbreidt naar 'post niets in een onderwerp dat te moeilijk is voor jou om te begrijpen'.
Dan schiet enkel 'lego' en 'blokken' over.
@Geebee : wil je domme uitspraken van Pukkie ? Ik ga direct op zoek maar ik wil wel 20 euro per treffer..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VDB is absoluut geen meerwaarde voor de Belgische politiek. Dat is sinds zijn aanstelling toch wel duidelijk, hoop ik. Hij is trouwens een pion die snel opgeofferd zal worden. Vraag is enkel wie de pion omkegelt, de VLD zelf of de MR ...
Edit: dit had ik beter in een andere tread gepost. Sorry.
Edit: dit had ik beter in een andere tread gepost. Sorry.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 30 november 2020, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kot staat niet in brand ...
Oei ... On topic
Het zou me niet verbazen dat pukkie niet weet dat VDB geen VLD'er is. Dat iemand het hem eens vertelt..op een zonnige dag in mei.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 november 2020, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat er Vlamingen zijn die in FVDB een intellectueel zien zegt heel wat over de bloedarmoede in onze politiek.
Een leuke van op Twitter:
Ik hoop dat iedereen die op FVDB gestemd heeft volgende keer 2 keer nadenkt!
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Er zijn er wel die BDW verdedigen... Er zijn er hier zelfs die denken dat JIJ een slimme bent , Carpe !!!!
Dan moet je toch wel str*nt in je neus, oren en hersenpan hebben.
Maar het bestaat.
Dan moet je toch wel str*nt in je neus, oren en hersenpan hebben.
Maar het bestaat.
Mocht onze regering een beetje gezond verstand hebben, dan zouden de winkels nooit gesloten zijn. Vind je het raar dat de Belg nu elke gelegenheid aangrijpt om eens buiten te komen, buiten gaan werken of eens gaan wandelen mag vrijwel niks als vrijetijdsbesteding. Logisch dat er dan veel volk op gelijk welk evenement afkomt. Hetzelfde ga je zien wanneer de winkels weer open gaan, alleen al om eens iets anders te doen gaan mensen uit hun kot komen. Dat onze overheid dit nu nog steeds niet snapt valt niet te verklaren, dit fenomeen heeft zich immers al talloze keren afgespeeld, en dan maar "dom volk" roepen terwijl ze het zelf organiseren.geebee schreef: ↑30 november 2020, 09:51 Ik vermoed dat hij het "hoe-gaan-we-de-opgelegde-regels-eens-proberen-te-omzeilen"-idee van de gemiddelde vlaming/Belg wel een beetje kent. Rekenen op het "gezonde verstand" heeft alvast niet gewerkt ! We zien het in alles, van zodra er een scheet gelaten wordt in het buitenland staat de vlaming aan te schuiven om ze te gaan ruiken, van zodra er ergens een kerstlichtje brandt in een stad moeten ze met zijn allen er naar gaan kijken, enzovoorts ...