Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
"In het land der blinden is éénoog koning"CarpeNoctem schreef: ↑30 november 2020, 17:18Dat er Vlamingen zijn die in FVDB een intellectueel zien zegt heel wat over de bloedarmoede in onze politiek.
Een leuke van op Twitter:Ik hoop dat iedereen die op FVDB gestemd heeft volgende keer 2 keer nadenkt!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat komt natuurlijk omdat ze me vaak zien discussiëren met een cijferblinde die van begrijpend lezen geen kaas heeft gegeten.
Zo is het voor mij niet moeilijk om als een slimme over te komen. Of dacht je dat ik het uit menslievendheid zo lang met jou volhou?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nee, ik ben een krent ... ik haal mijn portefeuille enkel maar uit als ik niet anders kan
We kunnen van elk van ons domme uitspraken ophalen, ik durf dat zelfs zonder problemen toegeven (schijnt ook een teken van intelligentie te zijn ) ... in zijn eigen denkwereld zijn de merendeel van de mensen overtuigd van hun eigen gelijk en zelfs als - diep van binnen - beseffen dat ze fout zijn (of dat een andere manier van kijken ook wel eens juist kan zijn) het voor hun imago (maar vooral voor zichzelf) niet kunnen en willen toegeven.
Terugkomende op VDB : ja, die man heeft zijn fouten en ja, hij is weinig wrikbaar in zijn denken maar ik ben er absoluut - ja, CN deze keer niet "wellicht" - heel zeker van dat hij tegen gelijk wie van het hele politieke bestel in België de "overwinning" zou boeken in een IQ-test.
Laatst gewijzigd door geebee op 30 november 2020, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's inderdaad de juiste omschrijvingR1150GS schreef: ↑30 november 2020, 17:22"In het land der blinden is éénoog koning"CarpeNoctem schreef: ↑30 november 2020, 17:18 Dat er Vlamingen zijn die in FVDB een intellectueel zien zegt heel wat over de bloedarmoede in onze politiek.
Een leuke van op Twitter:
"Ik hoop dat iedereen die op FVDB gestemd heeft volgende keer 2 keer nadenkt!"
Hier een hele klas éénoogjes:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik begrijp dit toch niet. Ik bedoel ik heb er wel nog altijd last van dat ik de dingen dat ik niet meer kan doen maar ik wil eerst en vooral het virus weg en ik vind vrede met deze tijd. Waarom die winkels open moeten is voor mij een onbestaande vraag. Daarnaast vind ik het zo raar dat je opeens met allen op een evenement wilt staan en meer kans hebben om besmet te geraken dan met gewoon te winkelen...
Ik vermijd momenteel alle drukte en als ik kan fietsen of wandelen waar niemand loopt zoveels te beter. Niet tegenstaande dat ik sociaal contact enorm mis maar daar wil ik wel enkele maanden van men tijd voor opofferen.
Wellicht hoog IQ, maar hoe zit het met zijn EQ ?geebee schreef: ↑30 november 2020, 17:09 Jullie mogen er verder over schrijven wat je wil, ik blijf er bij dat er meer VDB's zouden moeten rondlopen in ons huidig politiek universum. Hij is wellicht eigenzinnig maar dat is meestal een teken van hoge intelligentie (voor zo iemand is het moeilijk te snappen dat anderen niet zien wat hij wel ziet, hij ziet verbanden die anderen niet (willen) zien, enzovoorts).
In zijn vorig leven heeft hem dat ook de das aangedaan. De voorzitter van de sossen was toen nog te jong.
Pret verzekerd voor het kiesvee !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toen ik een tijdje terug meende dat De Croo I het toch wat beter deed dan Wilmès I (of was het Michel II?) op gebied van idiote regeltjes dwaalde ik.
Ik neem dat terug.
Deze al gezien?
Wie laat er nu in hemelsnaam zoiets uit zijn koker rollen? Menen ze nu echt dat zo'n onzin het draagvlak bij de Vlamingen gaat vergroten?
Dit is toch alle scherts voorbij?
Absurdistan ten top...
Link
Ik neem dat terug.
Deze al gezien?
Wie laat er nu in hemelsnaam zoiets uit zijn koker rollen? Menen ze nu echt dat zo'n onzin het draagvlak bij de Vlamingen gaat vergroten?
Absurdistan ten top...
Link
Allé maar echt... je zou verwachten "jongens, onnozele discussies over wel of niet op een bankje zitten, dat gaan we niet meer doen hé."
Maar wat we krijgen "je mag buiten, maar niet door het huis en je mag ook niet naar het toilet, tenzij je knuffelcontact bent."
Help.
Je hebt ook mensen die dingen zien of doen welke er niet zijn en zich ingewikkeld willen voordoen om hun dommigheden te verbergen. Dergelijke heren horen m.i. meer in de psychiatrie thuis, bewijs daarvan het verbranden (het idee alleen al is voldoende) van geld. Ook zijn pensioenideeën waren niet voor iedereen vatbaar, zag ook spoken toen.geebee schreef: ↑30 november 2020, 17:09
Jullie mogen er verder over schrijven wat je wil, ik blijf er bij dat er meer VDB's zouden moeten rondlopen in ons huidig politiek universum. Hij is wellicht eigenzinnig maar dat is meestal een teken van hoge intelligentie (voor zo iemand is het moeilijk te snappen dat anderen niet zien wat hij wel ziet, hij ziet verbanden die anderen niet (willen) zien, enzovoorts).
Yup, idd al gepasseerd hier, Carpe. Men and booze only is mss een oplossing. Kleine boodschappen kunnen dan tegen de haag van uw minst geliefde buurvrouw ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jamaar, wie gaat er ons dan dat bier aanreiken?
Ook daar is een oplossing voor. Die vierde persoon ( die van uw foto dus) blijkt ook tegen de haag te kunnen wateren ...
Is dat werkelijk zo? Akkoord, daar lopen misschien 1000 mensen over een plein, maar het is wel in open lucht en er zijn geen close contacten. Zelfs al loop je voorbij een virus verspreider, dan gaat dat hooguit over een paar seconden. Onze virologen maken ons wijs dat langdurig samen zijn in gesloten ruimtes riskant is, hoe riskant kan een sporadische passage in open lucht dan zijn? Eerlijk waar, ik loop liever met 1000 anderen over een plein dan dat ik met 10 op een bus zit. Van die bussen rijden er honderden per dag en dat is blijkbaar geen probleem, van die pleinen zijn er onlangs een paar. Om maar te zeggen: een en al regelneverij.Timoootjex schreef: ↑30 november 2020, 17:40 Ik begrijp dit toch niet. Ik bedoel ik heb er wel nog altijd last van dat ik de dingen dat ik niet meer kan doen maar ik wil eerst en vooral het virus weg en ik vind vrede met deze tijd. Waarom die winkels open moeten is voor mij een onbestaande vraag. Daarnaast vind ik het zo raar dat je opeens met allen op een evenement wilt staan en meer kans hebben om besmet te geraken dan met gewoon te winkelen...
We offeren spijtig genoeg niet alleen tijd op...Timoootjex schreef: ↑30 november 2020, 17:40 Ik vermijd momenteel alle drukte en als ik kan fietsen of wandelen waar niemand loopt zoveels te beter. Niet tegenstaande dat ik sociaal contact enorm mis maar daar wil ik wel enkele maanden van men tijd voor opofferen.
Nee inderdaad ook duizenden euro's aan inkomsten worden er hier opgeofferd door de opgelegde maandenlange sluiting.
Om dan te horen dat het eigenlijk niks heeft bijgedragen aan de volksgezondheid maar gewoon diende om "den blok derop" te leggen is pijnlijk
Ze mochten gewoon die mogelijkheid van "met 4 in de tuin" niet open gelaten hebben dan gingen ze zoiets niet tegenkomen.CarpeNoctem schreef: ↑30 november 2020, 17:43
Absurdistan ten top...
Mocht ik marketeer zijn van toi-toi dan zou ik nu breed adverteren voor de verhuur van verplaatsbare toiletten
Je komt spelen omdat je anders geen vriendjes meer hebt...CarpeNoctem schreef: ↑30 november 2020, 17:28 Zo is het voor mij niet moeilijk om als een slimme over te komen. Of dacht je dat ik het uit menslievendheid zo lang met jou volhou?
Zo simpel is het toch ?
Heel veel contacten uitsluiten geeft minder besmettingen. Iedere besmetting die er niet komt kan ook niet voortgaan op de volgende, op de volgende, etc
Het heeft imho wel degelijk enig nut gehad.
Of het de moeite waard was, was iets anders.
De beterweters hier vergeten natuurlijk hoe diep we in de shit zaten en negeren dat al te graag. Slechtste cijfers van Europa.. ziekenhuizen die overspoeld dreigden te worden en de start daarvoor was al voorbij. Er was geen tijd meer om even te proberen wat wel of niet net voldoende zou helpen. En zonder bijwerkingen : over medicijnen zegt men ook wel eens : als het geen bijwerkingen heeft , dan doet het waarschijnlijk ook niets.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 november 2020, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.