Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Frankie pyromaan en mister spa selfie vergeten dat de curves al daalden voor de lockdown werd gestart.
Iedereen beseft dat mensen verbieden om buiten te komen zal helpen om een virus te verspreiden maar of dit in een democratie zomaar kan opgelegd worden?
De jongens van Vooruit dromen van het glorieuze sovjettijdperk waar de staat alles mocht beslissen, zonder oppositie.
Iedereen beseft dat mensen verbieden om buiten te komen zal helpen om een virus te verspreiden maar of dit in een democratie zomaar kan opgelegd worden?
De jongens van Vooruit dromen van het glorieuze sovjettijdperk waar de staat alles mocht beslissen, zonder oppositie.
Biostatisticus Molenberghs: “Belgische horeca zou als eerste in Europa kunnen heropenen"
https://www.hln.be/binnenland/biostatis ... ~ad6e68fc/
Zou er iemand die mens even kunnen duidelijk maken dat de horeca in Spanje al maanden open is (met beperkte capaciteit)
https://www.hln.be/binnenland/biostatis ... ~ad6e68fc/
Zou er iemand die mens even kunnen duidelijk maken dat de horeca in Spanje al maanden open is (met beperkte capaciteit)
Het drama is dat het hele debat gekaapt is door een handje vol experten met een onverholen marxistische maatschappijvisie.
Het woord "gekaapt' is niet toevallig gekozen trouwens, want voor wie nog dacht dat MVR eerder toevallig in zijn rol gerold is nadat hij door een wanhopige wetenschapsjournalist toevallig is opgebeld om een woordje uitleg te komen doen in de studio, even dit: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201130_96773187
Dat het 'wetenschappelijk advies' vanuit de Nederlandstalige expertentak een bepaalde ideologische insteek heeft, is iets wat ook de Franstaligen is opgevallen en zie je telkens ze keuzes moeten maken: er wordt nooit een kosten-baten afweging gemaakt bij wat ze zonder verpinken eisen; ze gaan consequent voor de maximalistische aanpak wat ook de kostprijs daarvan is.
Dat is op zich natuurlijk een keuze als een ander, maar eentje dat volgens mij niet gedragen wordt door de meerderheid van de bevolking en sowieso nooit democratisch is gevalideerd, iets wat problematischer wordt naarmate deze crisis aansleept en men zich dus hoe langer hoe minder kan gaan beroepen op de hoogdringendheid om eigengereid alles via een Ministerieel Besluit te gaan regelen, eentje dat achteraf dan nog eens gewoon gebaseerd blijkt op de persoonlijke wens om een 'shockeffect' over te brengen!
Vergeet niet dat in tegenstelling tot de regering Wilmes II, de regering De Croo niet eens volmachten heeft gekregen van het Parlement, dus dat de manier waarop ze haar maatregelen uitvaardigt nu nog meer op constitutioneel drijfzand gebouwd is!
Hoog tijd dus om een wetgevend initiatief te nemen om paal en perk te stellen aan ministers die signalen willen sturen ter waarde van vele miljarden omzetverlies voor onze economie en verdere erosie van onze rechtstaat:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/gron ... 71555.html
Het dwaze interview van VDB waarin hij een totaal wereldvreemde indruk maakt heeft alvast wel tot gevolg dat op het volgende overlegcomité de druk om alle nog bestaande maatregelen tegen het licht te houden en er een flink aantal waarvan de deugdelijkheid niet statistisch bewezen is meteen af te schaffen, nu wel zeer hoog zal zijn. Het draagvlak voor wat dan ook is volledig weg, en zal nu echt wel moeten onderbouwd worden met feiten en cijfers.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201201_92154139
Wat er ook beslist wordt, het gevolg van de marxistische aanpak van hele corona-crisis in België beginnen we trouwens ook te zien in de economische cijfers en daar gaan we de volgende 10 jaar flink voor mogen afbetalen: onze economie is maar half zo gevoelig voor de Corona-shock als de Nederlandse, maar toch is de economische ravage bij ons veel groter dan bij onze Noorderburen!
Nochtans is de virologische winst van dit radicalere beleid niet te bespeuren en dat met een zorgsector die veel duurder is dan de Nederlandse, dus het in principe makkelijker had om beter te doen!
https://trends.knack.be/economie/beleid ... 71539.html
Als je dat alles nog steeds geen gefaalde strategie wil noemen, dan weet ik het ook niet meer hoor, tenzij nog de opmerking meegeven dat het verleden achter ons ligt en het er nu vooral op aankomt om een doeltreffende vaccinatiestrategie te hebben om zodra het mogelijk is veerkrachtig uit de startblokken te schieten om de recessie zo kort mogelijk te maken: twee keer raden wie er nog volop aan werkt en wie zijn strategie al weken af heeft, klaar om uit te rollen?
Op het laatste zal men mij niet te vaak kunnen betrappen. Je moet wel opgaan in je omgeving.. dat remt de eerlijkheid soms wat af.geebee schreef: ↑30 november 2020, 17:29
Nee, ik ben een krent ... ik haal mijn portefeuille enkel maar uit als ik niet anders kan
We kunnen van elk van ons domme uitspraken ophalen, ik durf dat zelfs zonder problemen toegeven (schijnt ook een teken van intelligentie te zijn ) ... in zijn eigen denkwereld zijn de merendeel van de mensen overtuigd van hun eigen gelijk en zelfs als - diep van binnen - beseffen dat ze fout zijn (of dat een andere manier van kijken ook wel eens juist kan zijn) het voor hun imago (maar vooral voor zichzelf) niet kunnen en willen toegeven.
Verder denk ik toch dat je plotse moraalbesef te wijten is aan de dieper liggende wens om, al was het maar voor even, eens bij de bad boys te mogen horen.
https://youtu.be/M43wsiNBwmo
Ik heb het 3 keer nagekeken. Dit is één zin.inquirer schreef: ↑1 december 2020, 10:57 Dat is op zich natuurlijk een keuze als een ander, maar eentje dat volgens mij niet gedragen wordt door de meerderheid van de bevolking en sowieso nooit democratisch is gevalideerd, iets wat problematischer wordt naarmate deze crisis aansleept en men zich dus hoe langer hoe minder kan gaan beroepen op de hoogdringendheid om eigengereid alles via een Ministerieel Besluit te gaan regelen, eentje dat achteraf dan nog eens gewoon gebaseerd blijkt op de persoonlijke wens om een 'shockeffect' over te brengen!
Ik begrijp er niets van maar ik word er stil van. Wat een professioneel communicatieteam toch vermag (ik probeer me aan te passen).
Je ziet zo dat NVA, PoenVLD en MR zich in de sfeer van de superrijken bewegen, waar ze een ander vocabularium hanteren.
En omdat ze zich in deze kringen mogen bewegen, werden en worden deze kringen vrijgesteld van de eerste en tweede effectentaks.
Non sum occupatus umquam amicus operam dare.
Ach, voor ieder wat wils, toch?
Zij die zich graag te min voelen kunnen altijd terecht bij het B-merkje van C. Rousseau die zich op aanraden van de huismarketeer van Vooruit te pas en te onpas vrij rijkelijk bedient van hippe woorden als 'shit", en 'bitches' en consequent in hoodie in de TV-studio komt zitten, weliswaar op sneakers van 400 euro en met een jeans van 800 lappen rond zijn fuifkont, beiden netjes verstopt onder tafel natuurlijk.
http://www.economieblog.be/wordpress/wa ... en-opkomt/
Het is maar wat U zelf verkiest.
Bemerkt wel dat gisteren meer dan 2 miljoen Vlamingen vol bewondering zaten te kijken naar het helaas laatste journaal gebracht door M. Tanghe, algemeen geroemd om haar correct en verzorgd taalgebruik.
Vanaf nu zal deze 'bitch' dus niet meer op uw buis te zien zijn en zal de dagelijkse 'shit' gebracht worden door mensen uit andere sferen. Ik kijk samen met u uit naar de verdere veralgemening - 'vulgarisering' zou in deze een anachronisme zijn - van dat soort taalgebruik.
Aha, de maskers vallen af.
Imago animi sermo est.
NVA, PoenVLD en MR zijn brothers in arms ...
Enkel zij die elitaire kringen frequenteren, zijn in hun ogen volwaardig.
Ze spuwen op de werkende mens die geen Latijn heeft gestudeerd, geen universiteit heeft gedaan, geen topjob heeft.
Arbeiders, vuilnisophalers, verple(e)g(st)ers, schoonmakers, mechaniciens, bouwvakkers, elektriciens,... zingen in koor "Ben ik te min, ben ik te min,...".
Het is toch eenvoudig... Je wil een hoop gelul verkopen aan de doorsnee domme Vlaming (80 procent, remember ?). Niet jij maar je weet wel..
Wat doe je dan. Een zeer beproefd idee bij de rationele denkers hier... Je verpakt je boodschap in zoveel misrekende waarheden, zwakke interpretaties, en een hoop gelul. En dan krijg je het effect van de bomen die je niet meer ziet door het bos.
En wat zegt de doorsnee oetlul dan ?
'Die leggen het toch wel goed uit he. Het zal dan wel waar zijn zeker ?'
De cijfers van Corona besmettingen gaan naar beneden in USA. The president said so... Dan moet het wel waar zijn he.
U projecteert uw verwachtingen op anderen; altijd een recept om nadien fors uit de bocht te gaan...Weverke schreef: ↑1 december 2020, 12:56Aha, de maskers vallen af.
Imago animi sermo est.
NVA, PoenVLD en MR zijn brothers in arms ...
Enkel zij die elitaire kringen frequenteren, zijn in hun ogen volwaardig.
Ze spuwen op de werkende mens die geen Latijn heeft gestudeerd, geen universiteit heeft gedaan, geen topjob heeft.
Arbeiders, vuilnisophalers, verple(e)g(st)ers, schoonmakers, mechaniciens, bouwvakkers, elektriciens,... zingen in koor "Ben ik te min, ben ik te min,...".
Herlees wat ik schreef: niet 'zijn', doch 'voelen'.
Leuk staaltje seksisme trouwens wat u daar in uw opsomming weggeeft!
Jaaaaa Weverke ! U bent toch nogal een kerel hoor !
U bent een seksist zeggen ze !
Dat wist u zelf nog niet ?
Die wetenschap maakt een positie aan de overkant van het verhaal dan weer ietsje meer aanvaardbaar.
Wie niet kruipt in het holletje
Wordt niet gesoigneerd door het snolletje..
U bent een seksist zeggen ze !
Dat wist u zelf nog niet ?
Het nadeel van het verhaal is wel dat, als je tot de hiërarchie wil toegelaten worden, je jezelf er eerst zeer uitgebreid en langdurig moet aan onderwerpen.
Die wetenschap maakt een positie aan de overkant van het verhaal dan weer ietsje meer aanvaardbaar.
Wie niet kruipt in het holletje
Wordt niet gesoigneerd door het snolletje..
Wow, dit is de eerste zinnige reactie sinds weken. Eindelijk gaat het lampje aan, inderdaad er is NIETS meer gedaan vanaf het moment dat het over de postjes in de volgende regering ging. En sinds de nieuwe regering een feit was heeft het nog weken geduurd eer er serieuze ingrepen kwamen, ondertussen stroomden de ziekenhuizen vol Brusselaars en Walen en kleurde Wallonië donker rood op de corona kaart, allemaal door die bende tamzakken die jij liefhebt en verdedigt.
Mocht dat zo zijn, dan toont dit enkel maar aan dat de meerderheid een bende tamme zakken zijn. Sinds wanneer kan de oppositie wegen op het beleid, buiten wat verbaal verweer hebben die niks komma nul in de pap te brokken, de meerderheid bepaald het beleid en is daar verantwoordelijk voor. Kortom je bent alweer naast de pot aan het zeiken. Verder valt het alleen maar toe te juichen dat NVA stevig oppositie voert tegen dergelijk wanbeleid en nalatigheid.
Ai ai ai, Weverke zal zijne mantra van domme Vlamingen moeten updaten naar domme Belgen
https://www.ad.nl/limburg/topdrukte-maa ... ogle.be%2F
Misschien wat extra schokmaatregelen nodig in Wallonie
https://www.ad.nl/limburg/topdrukte-maa ... ogle.be%2F
Misschien wat extra schokmaatregelen nodig in Wallonie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zal proberen enkel nog cijfers te posten als er iets wijzigt. Vandaag: twee nieuwelingen in de top 10 van de landen die het slechtst scoren.
De Balkan maakt zijn entree:
En Nederland is ondertussen al uit de top 30 verdwenen!
De Balkan maakt zijn entree:
En Nederland is ondertussen al uit de top 30 verdwenen!
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Herinner je je niet al die keren dat ik schreef 'too little , too late' en hoelang ik dat al zeg ?
Waar jij het uithaalt dat ik een fan ben...?
Dat jij en CN dat altijd blijven herhalen.. gebrek aan verstandige argumenten ? Gebrek aan verstand ?
Ik voel me het mannetje dat al maanden schreeuwt : ik haat pizza !!!!
En CN met vortex die zichzelf 'wow' vinden en altijd komen melken : jij bent een pizzafan, jij eet alleen maar pizza, waarom eet jij niets anders dan pizza !!!
Zeer simplistisch uitgelegd maar we mogen het niet te moeilijk maken. Granaten en trams zijn te moeilijk he jongens..
De tamzakken.. ik heb ze dus niet lief. Jij dan weer wel, het zijn alleen andere tamzakken.
Conclusie : jij bent wel fan van bepaalde politici.
Ik niet. Ik vind ze allemaal slecht.
Maar één partij steekt er voor mijn part met kop en schouders bovenuit omdat die beloven dat ze alles beter zullen weten, doen, etc maar dan is het in realiteit het omgekeerde...
De kracht van verslechtering .. zegt jou wel iets ?
Ondertussen blijft de kritiek op de totaal arbitraire manier waarop eigenhandig besloten werd door VDB om bepaalde activiteiten al dan niet te heropenen, maar aanhouden.
Neem nu dierentuinen bijvoorbeeld: in feite zijn dan gewoon private wandelparken vergelijkbaar met een stadspark maar dan met wat wilde dieren in, maar neen, die mogen dus niet open van VDB met dit ijzersterke wetenschappelijke argument:
"We hebben gewoon niet gewild dat er een eindeloos lange reeks van versoepelingen komt, het moet ergens stoppen. Dus we zijn gestopt bij: wat baantjes gaan zwemmen en musea bezoeken. Wat erop neerkomt dat dierentuinen en alle andere sectoren die al bewezen hebben op een veilige manier openluchtactiviteiten te kunnen laten plaatsvinden, maar moeten wachten”.
https://www.hln.be/binnenland/ceo-pairi ... ~a37f6b17/
En dan maar klagen dat 'het team van 11 miljoen' zich als kleuters behandeld voelt door de regering De Croo en zich niet gewillig schikt naar de blijkbaar compleet willekeurige regeltjes! Het moet toch echt niet gekker gaan worden met de uitspraken van deze topminister en dito experten.
Neem nu dierentuinen bijvoorbeeld: in feite zijn dan gewoon private wandelparken vergelijkbaar met een stadspark maar dan met wat wilde dieren in, maar neen, die mogen dus niet open van VDB met dit ijzersterke wetenschappelijke argument:
"We hebben gewoon niet gewild dat er een eindeloos lange reeks van versoepelingen komt, het moet ergens stoppen. Dus we zijn gestopt bij: wat baantjes gaan zwemmen en musea bezoeken. Wat erop neerkomt dat dierentuinen en alle andere sectoren die al bewezen hebben op een veilige manier openluchtactiviteiten te kunnen laten plaatsvinden, maar moeten wachten”.
https://www.hln.be/binnenland/ceo-pairi ... ~a37f6b17/
En dan maar klagen dat 'het team van 11 miljoen' zich als kleuters behandeld voelt door de regering De Croo en zich niet gewillig schikt naar de blijkbaar compleet willekeurige regeltjes! Het moet toch echt niet gekker gaan worden met de uitspraken van deze topminister en dito experten.