De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Bedrijven die het slachtoffer zijn van Corona herstellen zich.
Voorbeelden genoeg: Boeing, Barco, Kinepolis, Carnival ...
Ze zijn nu aan een adempauze toe, maar als men kijkt van waar ze komen zijn hier wellicht nog koopjes te doen ?
Idem voor vaccin aandelen als Moderna, Astrazeneca, Biontech
Voorbeelden genoeg: Boeing, Barco, Kinepolis, Carnival ...
Ze zijn nu aan een adempauze toe, maar als men kijkt van waar ze komen zijn hier wellicht nog koopjes te doen ?
Idem voor vaccin aandelen als Moderna, Astrazeneca, Biontech
Blijkbaar is er hier weinig belangstelling voor de beurs ?
Kijk naar Moderna, voorbeurs + 11%
Kijk naar Moderna, voorbeurs + 11%
interesse genoeg, ik volg de beurs zeker dagelijks op.
Leuk nieuws vandaag bvb voor Galapagos
Echter heb ik ook een voltijdse job en niet altijd tijd om hier wat opiniestukken te komen schrijven
Leuk nieuws vandaag bvb voor Galapagos
Echter heb ik ook een voltijdse job en niet altijd tijd om hier wat opiniestukken te komen schrijven
Lang geleden ben ik Nvidia in't oog beginnen houden.
Ondanks dat Nvidia een super jaar achter de rug heeft, is de koers de laatste tijd maar wat aant' kwakkelen. Toch hebben ze onlangs betere resultaten gehad dan de prognoses en blijft er enkel goed nieuws van die kant komen. Ik zou verwachten dat de koers nog wat zou stijgen, maar die beweging blijft uit.
Iemand enige verklaring waarom die vooruitgang 'plots' is gestopt?
grzt,
Ondanks dat Nvidia een super jaar achter de rug heeft, is de koers de laatste tijd maar wat aant' kwakkelen. Toch hebben ze onlangs betere resultaten gehad dan de prognoses en blijft er enkel goed nieuws van die kant komen. Ik zou verwachten dat de koers nog wat zou stijgen, maar die beweging blijft uit.
grzt,
Sectorrotatie waarbij de 'losers' van Corona een inhaalbeweging doen tov techbedrijven zoals Nvidia?MrMaster schreef: ↑1 december 2020, 16:16 Lang geleden ben ik Nvidia in't oog beginnen houden.
grzt,
Of gewoon de impliciete onvoorspelbaarheid van beurskoersen op korte termijn.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Het is nu ook niet bepaald zo dat de koers van Nvidia laag staat. De koers was al enorm opgeblazen door speculanten. Dat uit de ballon nu wat lucht wordt gelaten, zelfs met beter resultaten dan de verwachte prognoses, is misschien niet eens slecht nieuws.
Bij NVDA werd er op 9 november een dubbele top gevormd wat een daling met veel volume veroorzaakte.MrMaster schreef: ↑1 december 2020, 16:16 Lang geleden ben ik Nvidia in't oog beginnen houden.
grzt,
Ik wil hier toch nog eens waarschuwen dat bijna alles door T.A. gedreven wordt. Iemand die goed in TA getraind is
ziet dat ze constant reageren op al die zaken. Het is dus geen zever dat ik vertel.
NVDA zit ook in een base gevangen. Inderdaad schitterende cijfers.
Het goede nieuws is dat ze gisteren via een mooie undercut van het 50 MA het 50 MA heroverd hebben.
Ze daalden zelfs niet tot het 100 MA. (apple deed dit wel)
Na eerste stijgingen nu, daarna nog uit die base met dubbele top proberen te geraken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er is nog heel wat werk aan de winkel ...
Taxi's zijn mankementen Tesla zat en eisen €1,3 mln
Een belangrijk onderdeel van de deal is de actieradius. Schiphol eist dat taxi's met een volle batterij minimaal 400 km moeten kunnen afleggen.
'Tesla beloofde dat dat geen enkel probleem zou zijn' legt Van der Veer uit. 'Maar onze taxi's haalden dat bij lange na niet.'
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dezelfde problemen met Nissan Leaf in Nederland. Veel beloftes weinig realisaties.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De Amerikaanse beurzen stegen vandaag tot recordhoogtes.
Maar één van de beurslievelingen van de afgelopen maanden crashte met 15%: Zoom Video Communications. Hun resultaten waren een pak beter dan verwacht , maar de vrees voor een terugkeer naar minder telewerken door de Corona-vaccins nekte vandaag het aandeel:
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 68712.html
Maar één van de beurslievelingen van de afgelopen maanden crashte met 15%: Zoom Video Communications. Hun resultaten waren een pak beter dan verwacht , maar de vrees voor een terugkeer naar minder telewerken door de Corona-vaccins nekte vandaag het aandeel:
Ik kan het artikel niet lezen, maar toch mijn bedenkingen...CarpeNoctem schreef: ↑1 december 2020, 18:31Er is nog heel wat werk aan de winkel ...
Taxi's zijn mankementen Tesla zat en eisen €1,3 mlnEen belangrijk onderdeel van de deal is de actieradius. Schiphol eist dat taxi's met een volle batterij minimaal 400 km moeten kunnen afleggen.
'Tesla beloofde dat dat geen enkel probleem zou zijn' legt Van der Veer uit. 'Maar onze taxi's haalden dat bij lange na niet.'
1) Ik vermoed dat het hier gaat om de oudere modellen? mss zelfs de 75D ipv de 100D?
2) Degradatie van de batterij kan uiteraard ook pakweg 10-15% van het rijbereik wegnemen (afhankelijk van de km's natuurlijk).
3) De snelheid is in deze van cruciaal belang. Zoveel te sneller men rijdt, zoveel te meer luchtweerstand & zoveel te hoger het verbruik. https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)
laatste nieuwe Model S update haalt 644km aan 90km/u gemiddeld & 473km aan 120km/u gemiddeld -> https://www.youtube.com/watch?v=F4ZgGgFExss
4) WLTP & EPA gebruiken lagere snelheden of een mix om het verbruik te testen. In een rechtbank verwijst men gewoon naar die cijfers...
Er komt geen 1 fabrikant in de buurt van de efficiëntie van Tesla. Zelfs Porsche blijft ver achter (al zou ik altijd de Taycan boven een Tesla verkiezen). Build quality is uiteraard een ander paar mouwen. Enfin, qua efficiëntie komt de Hyundai Ioniq nog het dichtst in de buurt, maar die komt voor de rest niet vooruit
De Nissan Leaf is imo niet geschikt als Taxi, toch zeker niet voor luchthaven vervoer. 'Snel'-laden is ondermaats bij de Leaf + geen BMS -> bij koude of te hete batterij gaat het 'snel'-laden dan NOG trager.
Daar komt nog de concurrentie van Teams bovenop. Bijvoorbeeld bij ons op het werk werd Teams versneld uitgerold omdat men meer en meer Zoom ging gebruiken (i.p.v. Skype for Business).MoreOrLess schreef: ↑2 december 2020, 00:29 De Amerikaanse beurzen stegen vandaag tot recordhoogtes.
Laatst gewijzigd door JW1 op 2 december 2020, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfde verhaal met Tesla, Apple, Amazon, Alphabet, Netflix, Microsoft etc.MoreOrLess schreef: ↑1 december 2020, 16:38 Het is nu ook niet bepaald zo dat de koers van Nvidia laag staat. De koers was al enorm opgeblazen door speculanten. Dat uit de ballon nu wat lucht wordt gelaten, zelfs met beter resultaten dan de verwachte prognoses, is misschien niet eens slecht nieuws.
Da's ook gewoon sectorrotatie he. Men neemt de winst uit tech van tafel om te investeren in de achtergebleven sectoren zoals banken, retail, airlines, offline entertainment,...