Sparen bij Aion niet meer interessant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Sparen bij Aion niet meer interessant
Ondertussen zijn al mijn spaarcenten weg bij Aion en op 1 oktober (na storting van de getrouwheidsintresten) zal ik mijn Aion Extended afsluiten. Wie garandeert mij namelijk dat de huidige €19/maand niet plots €29/maand of zelfs meer wordt?
Bovendien heb ik een klacht ingediend tegen Aion. Deze werd door OmbudsFin aanvaard op 2 september.
Als BMPB klant heb ik vorig jaar belangrijke bedragen gestort op de toenmalige Fédélta rekening. Ik kon toen niet voorzien dat de bank zou overgenomen worden en dat aanzienlijke abonnementsgelden zouden gevraagd worden waardoor het oorspronkelijke financieel plaatje compleet veranderde. Ik heb daarom geëist dat, als ex BMPB klant, abonnementsgelden ten vroegste één jaar na de overname mogen ingaan.
Bovendien heb ik een klacht ingediend tegen Aion. Deze werd door OmbudsFin aanvaard op 2 september.
Als BMPB klant heb ik vorig jaar belangrijke bedragen gestort op de toenmalige Fédélta rekening. Ik kon toen niet voorzien dat de bank zou overgenomen worden en dat aanzienlijke abonnementsgelden zouden gevraagd worden waardoor het oorspronkelijke financieel plaatje compleet veranderde. Ik heb daarom geëist dat, als ex BMPB klant, abonnementsgelden ten vroegste één jaar na de overname mogen ingaan.
Kenmerkend voor ombudsdiensten en andere paralegale vormen van geschiloplossing, is dat het uiteindelijk politieke praatbarakken zijn die niets meer kunnen doen dan de wenkbrauwen fronsen en streng kijken naar de minst sympathieke partij. Als één partij dan uiteindelijk toegeeft, creëert dat geen rechtsdoctrine waar andere partijen in een analoge situatie iets aan hebben. Interessanter is om gewoon eens vanuit het toepasselijk recht te kijken naar de vraag of een bank zomaar de de facto voorwaarden van een spaarrekening kan wijzigen door de onderliggende basisovereenkomst aan te passen. Iemand een juridisch (dus niet "Ik vind dat dat niet kan!") argument?
Via tussenkomst van OmbudsFin werden alle eerder betaalde abonnementsgelden ondertussen aan mij terugbetaald.
Bovendien.
Via mijn Hot-Accounts programma had ik gezien dat ik op 1 oktober nog een aanzienlijk bedrag aan getrouwheidsintresten moest krijgen. Groot was mijn verwondering dat er niets gestort werd. Ik heb toen Aion uitleg gevraagd.
Omdat al mijn contacten met Aion ondertussen automatisch ook via OmbudsFin verliepen hebben zij dat probleem ook bekeken. Het bleek dat de intrestberekening van Aion foutief was!. De intresten zijn ondertussen op mijn rekening gestort.
(Nb: hoewel ik geen details ontvangen heb van het berekeningsprobleem vermoed ik dat Aion LIFO heeft toegepast i.p.v. uitgaven af te trekken van gestorte bedragen met het minste aantal dagen opgebouwde getrouwheid).
Ik heb ondertussen mijn Aion Extended account afgesloten via de app. Ik zal ook mijn zichtrekening afsluiten en voor alle zekerheid ook het 'Customer Happiness center' hiervan op de hoogte brengen. Benieuwd hoe gemakkelijk dat zal verlopen.
Bovendien.
Via mijn Hot-Accounts programma had ik gezien dat ik op 1 oktober nog een aanzienlijk bedrag aan getrouwheidsintresten moest krijgen. Groot was mijn verwondering dat er niets gestort werd. Ik heb toen Aion uitleg gevraagd.
Omdat al mijn contacten met Aion ondertussen automatisch ook via OmbudsFin verliepen hebben zij dat probleem ook bekeken. Het bleek dat de intrestberekening van Aion foutief was!. De intresten zijn ondertussen op mijn rekening gestort.
(Nb: hoewel ik geen details ontvangen heb van het berekeningsprobleem vermoed ik dat Aion LIFO heeft toegepast i.p.v. uitgaven af te trekken van gestorte bedragen met het minste aantal dagen opgebouwde getrouwheid).
Ik heb ondertussen mijn Aion Extended account afgesloten via de app. Ik zal ook mijn zichtrekening afsluiten en voor alle zekerheid ook het 'Customer Happiness center' hiervan op de hoogte brengen. Benieuwd hoe gemakkelijk dat zal verlopen.
Ik heb momenteel 100000 EUR aan 0,11% uitstaan bij een grootbank. Ben op zoek naar meer opbrengst en kwam uit bij Aion. Blijkbaar geven ze in totaal 1% rente bij een lidmaatschap van 228 EUR per jaar. Bijkomend krijg je een zichtrekening, Maestro en kredietkaart en betaal je verder geen kosten. Een eenvoudige rekensom leert me dat ik zo een voordeel doe van 662 EUR op jaarbasis (110 EUR vs 1000-228 EUR). Ik vraag me echter af of Aion betrouwbaar is qua bank. Er is geen rating beschibaar. Zouden jullie de sprong wagen? Zou graag in december willen instappen en blijkbaar is er ook een peterschapsactie, dus als iemand zich geroepen voelt om mijn peter te zijn ;-), blijkbaar krijgen we elk 100 EUR gestort.
Ik zou het niet doen. Er zijn heel wat mensen ontevreden over deze instelling. Lees er maar de commentaren over na.
Je kan eigenlijk bijna dezelfde nettowinst ook bij Santander opstrijken zonder enige kost....
Je zou gek zijn dus om bij een bank te gaan die van bij haar start reeds 228 euro per jaar kosten aanrekent!
Reken maar dat je daar binnen de kortste keren "lichte prijsaanpassingen" krijgt te verwerken waardoor je onder de streep beter af bent ergens anders... wat is bijv. 3 euro per maand extra voor al die geweldige diensten of nog een extra verzekeringetje er bovenop van een paar euro per maand dat je niet weg krijgt, niet waar?![🤪](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f92a.svg)
Dan heb ik toch meer vertrouwen in een bank die het gratis model hanteert: dat plots gaan omgooien is een veel grotere paradigmashift dan eventjes de kosten met 10 of 20% opdrijven, me dunkt...
Daarenboven is Santander toch iets groter en solider dan zo'n minibankje van niemendal, maar het is uw beslissing natuurlijk...
Je zou gek zijn dus om bij een bank te gaan die van bij haar start reeds 228 euro per jaar kosten aanrekent!
Reken maar dat je daar binnen de kortste keren "lichte prijsaanpassingen" krijgt te verwerken waardoor je onder de streep beter af bent ergens anders... wat is bijv. 3 euro per maand extra voor al die geweldige diensten of nog een extra verzekeringetje er bovenop van een paar euro per maand dat je niet weg krijgt, niet waar?
Dan heb ik toch meer vertrouwen in een bank die het gratis model hanteert: dat plots gaan omgooien is een veel grotere paradigmashift dan eventjes de kosten met 10 of 20% opdrijven, me dunkt...
Daarenboven is Santander toch iets groter en solider dan zo'n minibankje van niemendal, maar het is uw beslissing natuurlijk...
Ben al klant bij Santander, dus dat is geen optie. Ik begrijp dus dat ik best van Aion wegblijf. Dan maar de kat uit de boom kijken...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ga de gok er wel op wagen, maar ik heb wel het voordeel dat ik via een paar acties al 150€ heb ontvangen, wat mijn eerste half jaar aan membership "gratis" maakt. Maar het zal wel iets zijn om goed in de gaten te blijven houden.
Mochten er nog mensen een code willen voor die 100€ actie mogen ze gerust een bericht sturen...
Mochten er nog mensen een code willen voor die 100€ actie mogen ze gerust een bericht sturen...
Dus die 100 euro AION aanbreng optie, wat zijn de instinkers?
Volgens mij moet je premium member zijn (zowel peter als petekind) , wat neerkomt op 19 euro dat je betaalt.
Heb nog niets gevonden hoe lang premium member moet zijn om die 100 euro te krijgen (mss kan je de account gewoon sluiten na 1 maand en je geld versluizen naar een andere rekening?)
Volgens mij moet je premium member zijn (zowel peter als petekind) , wat neerkomt op 19 euro dat je betaalt.
Heb nog niets gevonden hoe lang premium member moet zijn om die 100 euro te krijgen (mss kan je de account gewoon sluiten na 1 maand en je geld versluizen naar een andere rekening?)
Ik snap niet dat mensen in dat demagogisch argument trappen van all in bankieren.
Als het bij een ander niets kost en bij Aion een vaste prijs (maar wel kost), waar ligt dan ooit mijn winst ?
Explain this to me like I am six years old...
Als het bij een ander niets kost en bij Aion een vaste prijs (maar wel kost), waar ligt dan ooit mijn winst ?
Explain this to me like I am six years old...
Als je bvb. 100000 EUR kan plaatsen aan 1% op jaarbasis, dan loont dit mijns insziens ondanks het hoge abonnementsgeld toch de moeite (netto hou je 778 EUR over). Als je ook nog eens 100 krijgt als je klant wordt zelfs 878 EUR. Welke bank kan hieraan tippen? Dus ja, ik begrijp het wel.
Aangezien de rente bij andere banken niet gelijk is aan nul is je rekening niet volledig, denk ik.
Maar stel dat je meer bij aion kwijt kan en daar dezelfde intrest voor krijgt... Bv 200.000 euro.. dan wordt het zeker de moeite en je neemt misschien een paar voordelen mee van hun inbegrepen diensten.
Zitten de grote kapitalen niet bij de private banking formules van de grootbank ?
Ik hoorde van iemand die nogal moeilijk krediet kreeg dat aion ook voor hem een uitweg was. Die waren iets soepeler met toestaan van krediet.
En zo kan je al direct denken waarom ze moeite doen om geld binnen te halen.
Als morgen iemand 100.000 euro heeft, maar niets meer, zie ik die niet alles bij aion te plaatsen. Dat zou ikzelf alleszins niet doen.
Aion lijkt de klant met 30.000 euro spaargeld op overschot niet echt te willen...?
Maar stel dat je meer bij aion kwijt kan en daar dezelfde intrest voor krijgt... Bv 200.000 euro.. dan wordt het zeker de moeite en je neemt misschien een paar voordelen mee van hun inbegrepen diensten.
Zitten de grote kapitalen niet bij de private banking formules van de grootbank ?
Ik hoorde van iemand die nogal moeilijk krediet kreeg dat aion ook voor hem een uitweg was. Die waren iets soepeler met toestaan van krediet.
En zo kan je al direct denken waarom ze moeite doen om geld binnen te halen.
Als morgen iemand 100.000 euro heeft, maar niets meer, zie ik die niet alles bij aion te plaatsen. Dat zou ikzelf alleszins niet doen.
Aion lijkt de klant met 30.000 euro spaargeld op overschot niet echt te willen...?
Je hebt gelijk, maar zelfs het verschil tussen Aion en Santander lijkt me de moeite waard als je over bvb. 100000 EUR beschikt (778 vs. 600 EUR) na een jaar (na aftrek kosten Aion). Insinueer jij dat spaargeld bij Aion niet veilig zou zijn met je voorbeeld?
Mijn buikgevoel zegt me dat ik niet veel vertrouwen heb in Aion. Nieuw, geen rating, internetbank, ontstaan na overname van een van de minst betrouwbare banken van België met een lage rating..
Of mijn gevoel terecht is weet ik niet...
Of mijn gevoel terecht is weet ik niet...
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zie het misschien verkeerd, maar dit soort vriendjespolitiek-constructies boezemt me niet bepaald veel vertrouwen in.