Phising - Scamming...... Bescherming?
Re: Phising - Scamming...... Bescherming?
Mail lijkt na nader bekijken toch niet zo legitiem, de mail komt van 148.105.14.188, United States Of America Atlanta The Rocket Science Group Llc, de url's verwijzen eveneens naar die locatie. Zo zie je maar hoe rap je het zitten hebtvortex schreef: ↑3 december 2020, 17:24 Je bent beslist niet de enige hoor. Probleem is dat banken wel waarschuwen voor phising maar zelf constant legitieme mails met linken naar hun klanten sturen. Net nog eentje van MeDirect ontvangen "MeDirect heeft een verrassing voor u" met 4 url's in. Aan de titel zou je het niet zeggen maar het is wel degelijk een legitieme mail, niet verwonderlijk dat een doorsnee klant een goed nagemaakte mail op het eerste zicht niet herkend.
The Rocket Science Group is de bedrijfsnaam van Mailchimp hé. Dus dat zegt niets.
Tja, zou kunnen dat het toch om een legitieme mail gaat. In elk geval is het allerminst evident om valse van een echte mail te onderscheiden. Zo heeft deze enkele typische eigenschappen van een phising mail, namelijk je kan een iPhone12 winnen als je voor een bepaalde datum een app installeert [klik op link] en aan uw account koppelt (tijdsdruk, beloning, vraag om gegevens). Als dit om een legitieme mail gaat toont het perfect mijn eerder gemaakt punt aan, namelijk banken sturen voortdurend mails in het rond waarin verwacht wordt dat de klant ergens op klikt. Niet verwonderlijk dat er zoveel phising slachtoffers zijn. Het enige zinnige wat hierover te zeggen is: alles wat bankzaken betreft, klik nooit op een link in een mail.
Ik lees nooit mails van m´n banken.
De ´slimme´ sturen u een mail dat er in uw beveiligde bankomgeving een nieuw bericht is.
En daar kom ik het dan wel tegen, daar hoeven ze mij geen mail voor te sturen. Ik surf wel naar die url, zonder te klikken in een mail.
De ´slimme´ sturen u een mail dat er in uw beveiligde bankomgeving een nieuw bericht is.
En daar kom ik het dan wel tegen, daar hoeven ze mij geen mail voor te sturen. Ik surf wel naar die url, zonder te klikken in een mail.
Bij Argenta vind ik die mogelijkheid niet om mijn uitgavenlimieten aan te passen via de website.
Alleen via een te downloaden app, en blijkbaar dus alleen mogelijk bij mobiel bankieren?
Of zie ik dat verkeerd?
@Nefertari,
Ik heb dat niet in de app gedaan of in PC banking maar in het plaatselijk kantoor van Argenta zo laten instellen.
Ik heb dat niet in de app gedaan of in PC banking maar in het plaatselijk kantoor van Argenta zo laten instellen.