Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ja, dat is waar. Ik heb de indruk dat er veel verbeterd is op het vlak van financieel toezicht, maar misschien is KBC uiteindelijk toch niet zo solide als de financiële toezichthouders ons willen laten geloven. (Ook al is KBC wel één van de best gekapitaliseerde banken volgens die toezichthouders)MoreOrLess schreef: ↑4 december 2020, 12:31 Maar het punt dat je probeert te maken is zeker waar: bijna niemand zag aankomen dat banken niet zo solide waren als men veronderstelde dat ze waren.
Overigens is KBC Ancora één van mijn beste beleggingen geweest, want opgepikt tijdens de financiële crisis voor zo'n €3.
3€ heb ze paar maand geleden aan 27€ en vond dat al goed. Knap gedaan.dreamy schreef: ↑4 december 2020, 12:53Ja, dat is waar. Ik heb de indruk dat er veel verbeterd is op het vlak van financieel toezicht, maar misschien is KBC uiteindelijk toch niet zo solide als de financiële toezichthouders ons willen laten geloven. (Ook al is KBC wel één van de best gekapitaliseerde banken volgens die toezichthouders)MoreOrLess schreef: ↑4 december 2020, 12:31 Maar het punt dat je probeert te maken is zeker waar: bijna niemand zag aankomen dat banken niet zo solide waren als men veronderstelde dat ze waren.
Overigens is KBC Ancora één van mijn beste beleggingen geweest, want opgepikt tijdens de financiële crisis voor zo'n €3.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Tja, dat is dan een aandeel om nooit meer te verkopen. Alleen nog maar de dividenden die je zult krijgen, dat is gratis geld.
Ja, dat was toen natuurlijk een gok, met het al dan niet terechte vertrouwen dat het wel weer goed zou komen met KBC en KBC Ancora, en jawel, in tegensteling tot Dexia en Fortis liep het goed af met KBC.
Ageas (of was het toen nog Fortis) kon rond die tijd voor omgerekend zo'n €10 worden opgepikt, wat ook niet oninteressant was om eventuele verliezen op Fortis mee te compenseren.
Vandaag wat extra Wolters Kluwer ingeslagen na de terugval van meer dan 13% de laatste weken. Is een van mijn goedkoopste aandelen. Tevens een positie ingenomen in een Amerikaans extreme value aandeel met een gewicht van 4,7%. Aangezien ik vermoed dat quality het in 2021 maar middelmatig zal doen, vul ik mijn port aan met een aandeel dat misschien kolossaal zou kunnen stijgen de komende paar jaren. Ahum, waar hebben we dat nog gehoord... Een van de komende dagen meer info.
EDIT: kolossaal = x3, x4
EDIT: kolossaal = x3, x4
Laatst gewijzigd door gpv1 op 4 december 2020, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
wat hou ik van het woord quantificeren
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Koopwaardig: Vrancken-Pommery, de flessen, niet de aandelen (hik).
Goedkoop? Ik heb de meeste van mijn aandelen WoltersKluwer ingeslagen voor minder dan €20. Ik heb in maart nog bijgekocht voor ongeveer €58 omdat het aandeel op mijn verlanglijstje stond, maar ik zou het aandeel nu niet meer goedkoop noemen en ik zou voor de huidige prijs zeker niet bijkopen.
Zoals ik al eerder zei, was dit destijds één van de favoriete aandelen van Bestinver in de tijd van Paramés en ik geloof dat ik mede daarom geïnteresseerd raakte in WoltersKluwer.
Ik denk niet dat hij zichzelf tegenspreekt. Mensen die niet veel van de beurs kennen investeren beter in een tracker.MoreOrLess schreef: ↑4 december 2020, 12:37Dat is zo. Na zijn dood adviseert hij aan zijn vrouw een S&P500 tracker. https://youtu.be/TiBOMnYCc_Q
https://www.fool.com.au/2019/11/24/why- ... ker-funds/
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Gisteren breakout van de uraniumsector. Eentje voor in de gaten te houden. Eergisteren nog CCJ bijgekocht.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ik vroeg me gisteren al af waarom mijn Cameco's plotseling +10% gingen zonder enige aanleiding...
Sowieso een mooie sector, maar ik vind het vaak wel niet zo heel transparant en gemakkelijk in te schatten
Sowieso een mooie sector, maar ik vind het vaak wel niet zo heel transparant en gemakkelijk in te schatten
BNP raadt voor 2021 aan om in grondstoffen, olie, goud, en vastgoed te beleggen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Dat is een ruime gok. Ik heb het zo niet met BNP, zoals jullie allicht al weten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb vorige week wat Colruyt bijgekocht.
Voor de lange termijn, buy and hold.
Familiaal bedrijf, kopen eigen aandelen in, en de koers is genormaliseerd na het nieuws over de vaccins.
Voor de lange termijn, buy and hold.
Familiaal bedrijf, kopen eigen aandelen in, en de koers is genormaliseerd na het nieuws over de vaccins.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.