Corona-virus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Er zat toch een motivatiepsycholoog in dat team? Want MVR slaagt er wel in om onze motivatie om zeep te helpen.vortex schreef: ↑3 december 2020, 09:25Vond zijn antwoord op de vraag "wanneer gaan we van die maatregelen zoals mondmaskers verlost zijn" wel typerend; "pas wanneer iedere Belg die dat wil gevaccineerd is". De cijfers of de ziekenhuis bezetting zijn voor die pipo blijkbaar van geen belang, als het van hem afhangt blijven die maatregelen zo lang mogelijk. Ergens wel te verstaan, eenmaal we van dat virus verlost zijn gaat het gedaan zijn met de dagelijkse MVR TV optredens. Dat vaccin werkt dus niet enkel tegen het virus, het zal ook werken tegen al die TV virologen, vooral voor dat laatste een warme oproep om je zo snel mogelijk te laten vaccineren
Ikwil me laten vaccineren, desnoods doe ik nadien nog een antilichaambepaling, en als ik dan antilchamen héb, dan zal niemand mij nog een mondmasker doen dragen.
Momenteel draag ik altijd een mondmasker, en wordt Kerstmis en Nieuwjaar met enkel het gezin gevierd.
Maar eenmaal gevaccineerd, gaat die onnozele MVR mij geen belemmeringen meer moeten opleggen !
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Grote mond ... als het beleid bepaalt dat iedereen een mondmasker moet blijven dragen in bepaalde situaties dan zal jij net als iedereen je mondmasker opzetten ... tenzij je natuurlijk met plezier gas- en andere boetes wil betalen. De grote Jan uithangen op een klavier is niet moeilijkCharlesvdw schreef: ↑4 december 2020, 19:03 Ikwil me laten vaccineren, desnoods doe ik nadien nog een antilichaambepaling, en als ik dan antilchamen héb, dan zal niemand mij nog een mondmasker doen dragen.
Momenteel draag ik altijd een mondmasker, en wordt Kerstmis en Nieuwjaar met enkel het gezin gevierd.
Maar eenmaal gevaccineerd, gaat die onnozele MVR mij geen belemmeringen meer moeten opleggen !
Dan ga je toch een mooie spaarrekening mogen aanleggen om iedere keer 250 euro te mogen betalen.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2020, 19:03Er zat toch een motivatiepsycholoog in dat team? Want MVR slaagt er wel in om onze motivatie om zeep te helpen.vortex schreef: ↑3 december 2020, 09:25
Vond zijn antwoord op de vraag "wanneer gaan we van die maatregelen zoals mondmaskers verlost zijn" wel typerend; "pas wanneer iedere Belg die dat wil gevaccineerd is". De cijfers of de ziekenhuis bezetting zijn voor die pipo blijkbaar van geen belang, als het van hem afhangt blijven die maatregelen zo lang mogelijk. Ergens wel te verstaan, eenmaal we van dat virus verlost zijn gaat het gedaan zijn met de dagelijkse MVR TV optredens. Dat vaccin werkt dus niet enkel tegen het virus, het zal ook werken tegen al die TV virologen, vooral voor dat laatste een warme oproep om je zo snel mogelijk te laten vaccineren
Ikwil me laten vaccineren, desnoods doe ik nadien nog een antilichaambepaling, en als ik dan antilchamen héb, dan zal niemand mij nog een mondmasker doen dragen.
Grote bek opzetten op een forum is niet moeilijk.
We hebben er hier al genoeg daarvan. Je hoeft er niet bij te komen.
Het is trouwens niet MVR die beperkingen oplegt maar de wetgevende macht.
Het idee achter het mondmasker is dat de verplichting er is om anderen te beschermen.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2020, 19:03Er zat toch een motivatiepsycholoog in dat team? Want MVR slaagt er wel in om onze motivatie om zeep te helpen.vortex schreef: ↑3 december 2020, 09:25
Vond zijn antwoord op de vraag "wanneer gaan we van die maatregelen zoals mondmaskers verlost zijn" wel typerend; "pas wanneer iedere Belg die dat wil gevaccineerd is". De cijfers of de ziekenhuis bezetting zijn voor die pipo blijkbaar van geen belang, als het van hem afhangt blijven die maatregelen zo lang mogelijk. Ergens wel te verstaan, eenmaal we van dat virus verlost zijn gaat het gedaan zijn met de dagelijkse MVR TV optredens. Dat vaccin werkt dus niet enkel tegen het virus, het zal ook werken tegen al die TV virologen, vooral voor dat laatste een warme oproep om je zo snel mogelijk te laten vaccineren
Als jij één van de huidige vaccins krijgt dan is de kans groot dat je na een besmetting geen ernstige symptomen gaat ontwikkelen. Maar je gaat na besmetting waarschijnlijk wél nog anderen kunnen besmetten.
Dus als gevaccineerde draag je nog steeds een masker om anderen te beschermen.
Je laatste zin ff gecorrigeerd. Graag gedaan.anonymous schreef: ↑4 december 2020, 19:37Dan ga je toch een mooie spaarrekening mogen aanleggen om iedere keer 250 euro te mogen betalen.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2020, 19:03
Er zat toch een motivatiepsycholoog in dat team? Want MVR slaagt er wel in om onze motivatie om zeep te helpen.
Grote bek opzetten op een forum is niet moeilijk.
We hebben er hier al genoeg daarvan. Je hoeft er niet bij te komen.
Het is trouwens MVR die beperkingen oplegt, de wetgevende macht.
Ik houd er nog enigszins de moed in door regelmatig naar de RTBF te kijken en meer bepaald naar Questions à la Une met Sacha Daout. Competente en genuanceerde virologen. Een goed gespreksleider. En het complete panel weet dat je het volk hoop moet geven en niet noodzakelijk moet afpissen.pukkie007 schreef: ↑2 december 2020, 22:11 Wat een negatieve aap is die MVR toch ! Hij heeft met zijn maatje VDB nog maar net de eindejaardagen door de Belgische neuzen geboord of hij begint al aan de zomervakantie van 2021. Hopelijk staat hij straks helemaal alleen ( met 2 mag ook hoor) in de brandende Belgische zon te prediken.
Af en toe mag GL Bouchez ook los gaan op antenne tegen rukkers zoals Connard Rousseau en VDB. des mésures choc. Me reet !
Verfrissend, vooral als je Annelies weer wat hoort uitkramen.
De RTBF-zenders zijn MVR-vrij sinds ze de mondmaskerplicht hebben ingevoerd !
Wij genuanceerden zijn niet alleen. Maar de rest spreekt Frans !
(En ondertussen toch per ongeluk op Canvas afgestemd waar ze allemaal gezellig GL Bouchez afpissen, omdat die het toiletbezoek tijdens Kerstmis zot vond)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De kans is heel groot dat ik niet meer besmet ga kúnnen worden na vaccinatie.ThomasDM schreef: ↑4 december 2020, 19:38Het idee achter het mondmasker is dat de verplichting er is om anderen te beschermen.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2020, 19:03
Er zat toch een motivatiepsycholoog in dat team? Want MVR slaagt er wel in om onze motivatie om zeep te helpen.
Als jij één van de huidige vaccins krijgt dan is de kans groot dat je na een besmetting geen ernstige symptomen gaat ontwikkelen. Maar je gaat na besmetting waarschijnlijk wél nog anderen kunnen besmetten.
Dus als gevaccineerde draag je nog steeds een masker om anderen te beschermen.
En als ik antilichamen heb, kan ik dat zelfs bewijzen.
Soit, mijn punt was vooral dat vaccinatie net dient om terug normaal te kunnen leven.
De kans is heel groot dat je door het vaccin niet ziek zal worden. Maar je kunt nog steeds besmet raken, ook al ben je gevaccineerd. Het is nog helemaal niet duidelijk of gevaccineerden al dan niet anderen kunnen besmetten die nog niet gevaccineerd zijn.
Dus, zo lang er onvoldoende mensen gevaccineerd zijn om groepsimmuniteit te bewerkstelligen zullen bepaalde maatregelen nodig zijn, mondmaskers zijn daar èèn van.
Dus, zo lang er onvoldoende mensen gevaccineerd zijn om groepsimmuniteit te bewerkstelligen zullen bepaalde maatregelen nodig zijn, mondmaskers zijn daar èèn van.
Ik denk dat het redelijk duidelijk is dat, als je neus vol virusmateriaal zit je anderen kan besmetten.
Of je gevaccineerd bent of niet.
Iemand die gevaccineerd is EN ziek kan bijna niet anders zijn dan besmettelijk op de ene of de andere manier.
Tenzij hij in het huis van Kevva woont. Daar is het virus helemaal niet besmettelijk. Elders des te meer.
In my humble opinion natuurlijk.
Onlangs een stelling in de pers : als 80 procent van de mensen zich laat vaccineren en de doeltreffendheid is 70 procent , dan is er nog altijd maar een massa van 55 procent die niet meer ziek zal worden. Wat nog redelijk mager is en waardoor waarschijnlijk het groepsimmuniteit mechanisme niet in werking komt.
Je moet daar wellicht nog de ex zoeken bijtellen. Maar dan nog...
Of je gevaccineerd bent of niet.
Iemand die gevaccineerd is EN ziek kan bijna niet anders zijn dan besmettelijk op de ene of de andere manier.
Tenzij hij in het huis van Kevva woont. Daar is het virus helemaal niet besmettelijk. Elders des te meer.
In my humble opinion natuurlijk.
Onlangs een stelling in de pers : als 80 procent van de mensen zich laat vaccineren en de doeltreffendheid is 70 procent , dan is er nog altijd maar een massa van 55 procent die niet meer ziek zal worden. Wat nog redelijk mager is en waardoor waarschijnlijk het groepsimmuniteit mechanisme niet in werking komt.
Je moet daar wellicht nog de ex zoeken bijtellen. Maar dan nog...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
At least six studies have reported T cell reactivity against SARS-CoV-2 in 20% to 50% of people with no known exposure to the virus.5678910
‘’In a study of donor blood specimens obtained in the US between 2015 and 2018, 50% displayed various forms of T cell reactivity to SARS-CoV-2.511 A similar study that used specimens from the Netherlands reported T cell reactivity in two of 10 people who had not been exposed to the virus.7
In Germany reactive T cells were detected in a third of SARS-CoV-2 seronegative healthy donors (23 of 68). In Singapore a team analysed specimens taken from people with no contact or personal history of SARS or covid-19; 12 of 26 specimens taken before July 2019 showed reactivity to SARS-CoV-2, as did seven of 11 from people who were seronegative against the virus.8 Reactivity was also discovered in the UK and Sweden.6910
Though these studies are small and do not yet provide precise estimates of pre-existing immunological responses to SARS-CoV-2, they are hard to dismiss, with several being published in Cell and Nature. Alessandro Sette, an immunologist from La Jolla Institute for Immunology in California and an author of several of the studies (box 1), told The BMJ, “At this point there are a number of studies that are seeing this reactivity in different continents, different labs. As a scientist you know that is a hallmark of something that has a very strong footing.”
https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3563
Stel 50% gevaccineerd, van de resterende 50% heeft pakweg 7,5% al een infectie doorgemaakt, en dan nog in rekening brengen dat er toch een zekere kruisimmuniteit is met andere coronavirussen (zie link en citaat), misschien nog eens 10% die immuun is, en uw dienaar concludeert dat dat voldoende is voor groepsimmuniteit.
‘’In a study of donor blood specimens obtained in the US between 2015 and 2018, 50% displayed various forms of T cell reactivity to SARS-CoV-2.511 A similar study that used specimens from the Netherlands reported T cell reactivity in two of 10 people who had not been exposed to the virus.7
In Germany reactive T cells were detected in a third of SARS-CoV-2 seronegative healthy donors (23 of 68). In Singapore a team analysed specimens taken from people with no contact or personal history of SARS or covid-19; 12 of 26 specimens taken before July 2019 showed reactivity to SARS-CoV-2, as did seven of 11 from people who were seronegative against the virus.8 Reactivity was also discovered in the UK and Sweden.6910
Though these studies are small and do not yet provide precise estimates of pre-existing immunological responses to SARS-CoV-2, they are hard to dismiss, with several being published in Cell and Nature. Alessandro Sette, an immunologist from La Jolla Institute for Immunology in California and an author of several of the studies (box 1), told The BMJ, “At this point there are a number of studies that are seeing this reactivity in different continents, different labs. As a scientist you know that is a hallmark of something that has a very strong footing.”
https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3563
Stel 50% gevaccineerd, van de resterende 50% heeft pakweg 7,5% al een infectie doorgemaakt, en dan nog in rekening brengen dat er toch een zekere kruisimmuniteit is met andere coronavirussen (zie link en citaat), misschien nog eens 10% die immuun is, en uw dienaar concludeert dat dat voldoende is voor groepsimmuniteit.
Ik denk dat de vaccinatiegraad redelijk hoog zal worden. Enerzijds heb je een grote massa die zich uit schrik of andere redenen gaat laten inenten en voor de rest lijkt het de facto verplicht te gaan worden als je bepaalde leuke dingen gaat willen doen zoals op reis gaan of massa events bezoeken.
De kans dat iemand met veel antistoffen (dus zowat iedereen die gevaccineerd is) nog besmettelijk is, is vrijwel onbestaande. Akkoord er is nog geen bevestiging van maar er van uit gaan dat het een reëel risico is overdreven. Iemand is besmettelijk wanneer zijn eigen cellen volop virus partikels produceren, dus pas enkele dagen na zelf besmet te zijn. De antistoffen gaan juist voorkomen dat virus in onze cellen geraakt, ze ruimen het virus op voor het zo ver komt, we hebben dus geen symptomen (geen beschadigde cellen) en geen virus productie. Dat ze voorlopig geen onderscheid willen maken tussen wel en niet gevaccineerden is te begrijpen, dat ze daar weer via angst en onzekerheid een draagvlak voor trachten de creëren is zwak en dom. Een respons daarop zou kunnen zijn "wat is het nut van vaccineren als men het virus toch nog kan doorgeven". Zeg dan gewoon waar het op staat, namelijk we maken voorlopig geen onderscheid tussen wel of niet gevaccineerd, de regels blijven voor iedereen gelden.
Vanaf het moment dat de risicogroepen gevaccineerd zijn, kunnen we die beperkingen stoppen. Het doel is immers om die mensen te beschermen, en ervoor te zorgen dat de zorg niet overbelast geraakt.
De vaccinatiegraad bij het gezonde, jonge deel van de bevolking is niet zo belangrijk, want die worden zelden zwaar ziek en komen slechts in kleinere aantallen terecht in de ziekenhuizen.
De vaccinatiegraad bij het gezonde, jonge deel van de bevolking is niet zo belangrijk, want die worden zelden zwaar ziek en komen slechts in kleinere aantallen terecht in de ziekenhuizen.
Inderdaad;Nipo schreef: ↑5 december 2020, 10:05 Vanaf het moment dat de risicogroepen gevaccineerd zijn, kunnen we die beperkingen stoppen. Het doel is immers om die mensen te beschermen, en ervoor te zorgen dat de zorg niet overbelast geraakt.
het hele Corona-debat is volledig doorgeslaan, net omdat men de bühne heeft gelaten aan experten van het verkeerde soort.
Bij de eerste golf gingen de maatregelen erom om de volledige bevolking te beschermen tegen een zo goed als onbekend virus waarvan de mortaliteitsgraad niet bekend was; achteraf bleek dat dit -zeker bij jonge gezonde mensen- nogal goed mee valt en dat het grootste probleem de ouderen en de zwakkeren zijn.
Bij de tweede golf was de hoop dan ook dat men zich zou beperken tot maatregelen die enkel de nu gekende risicogroepen zouden afzonderen, maar helaas... de justificatie voor opnieuw algemene maatregelen is nu dat men de zorg niet wou laten kopje onder gaan en we dus opnieuw allemaal mee in bad moeten.
En nu hoor je al de experten hun bedje opmaken om bij een eventuele 3de golf opnieuw de hele maatschappij te treffen, met als argument dat we 'ons' toch eens definitief van dat virus moeten verlossen.
Probleem is dat men telkens naar het verkeerde soort experten luistert: virologen zijn geen epidemiologen.
Virologen richten zich op het virus zelf en voor hen zal het nooit genoeg zijn, tot het helemaal uitgeroeid is (wat ons trouwens nog maar 1 enkele keer gelukt is... ). Als we hun aanpak volgen zitten we binnen 10 jaar nog steeds met een pak resterende Corona-maatregelen zoals maskerplicht in de openbare ruimte, minimale sociale contacten en reisverboden, ik weet niet of men dat wel voldoende beseft?
Epidemiologen bezien het probleem veel ruimer en willen de epidemie zelf aanpakken; voor hen is het veel minder een probleem als het virus blijft sluimeren, net als een hele rits andere virussen trouwens zoals de griep, zo lang er geen onbeheersbare epidemie uit volgt. Een veel realistische aanpak: voor de jaarlijkse griep die vele duizenden doden veroorzaakt in onze maatschappij gaan we toch ook niet telkens voor maanden op slot?
Hoog tijd om de 'fundies' van virologen aan de kant te schuiven en de bühne te laten aan echte experten van dit probleem, zodat we dringend de juiste balans kunnen vinden tussen de resterende gezondheidsrisico's enerzijds en de maatschappelijke kostprijs anderzijds, aangevuld met bijkomende/vrijblijvende aanbevelingen voor al die risicogroepen waarvan we weten dat ze een verhoogde kans op complicaties hebben bij besmetting.
Jouw posts en nuchterheid zijn een verademing.Charlesvdw schreef: ↑5 december 2020, 09:05 uw dienaar concludeert dat dat voldoende is voor groepsimmuniteit.
Sommigen hier redeneren als ´er is een kans dat er een meteoriet op mijn kop valt dus ik kom nooit meer uit mijn huis´.
Ongeacht of het over contactoppervlakten, vaccinatie of eender wat gaat, geen enkel rationeel argument haalt hen van hun extreme standpunt weg. Dan stopt elke discussie.