Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Idd, je hebt gelijk. Ook bij mij voorstel voor Green.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ook hier hebben wij gevraagd om het 'Gold' pakket terug te brengen naar een 'Green' pakket via hun webformulier. We hebben een geautomatiseerd bericht gekregen dat ze de mail ontvangen hebben en dat de kantoorhouder terug contact zou opnemen. Maar nu is het radio stilte.
Zo te zien krijgen ze nogal wat voorstellen terug om 'Silver' of 'Gold' naar 'Green' te brengen. Argenta is dus bezig klanten aan het wegjagen, maar als we effectief naar het kantoor moeten gaan in deze Covid tijden, zijn ze nog minder goed bezig...
Ik begrijp dat een bedrijf / bank zoekt naar extra inkomsten, dat doen wij ook. Maar dat management team maakt een cruciale fout: je moet klanten verleiden tot iets, niet dwingen of verplichten. Zo'n strategie noemt men 'long term sustainable', omdat je lange termijn relaties aangaat met klanten en steeds concurrentieel moet zijn met je aanbod om te kunnen 'verleiden'. De strategie die Argenta nu kiest is deze van het korte termijn geldgewin, zonder inspanning te moeten doen om klanten aan te trekken, en dat is op de lange termijn niet winstgevend of houdbaar.
Na tientallen jaren een 'verleider' zijn geweest, wordt Argenta nu een instelling die kiest voor korte termijn strategie. Dat voorspelt geen mooie toekomst.
Zo te zien krijgen ze nogal wat voorstellen terug om 'Silver' of 'Gold' naar 'Green' te brengen. Argenta is dus bezig klanten aan het wegjagen, maar als we effectief naar het kantoor moeten gaan in deze Covid tijden, zijn ze nog minder goed bezig...
Ik begrijp dat een bedrijf / bank zoekt naar extra inkomsten, dat doen wij ook. Maar dat management team maakt een cruciale fout: je moet klanten verleiden tot iets, niet dwingen of verplichten. Zo'n strategie noemt men 'long term sustainable', omdat je lange termijn relaties aangaat met klanten en steeds concurrentieel moet zijn met je aanbod om te kunnen 'verleiden'. De strategie die Argenta nu kiest is deze van het korte termijn geldgewin, zonder inspanning te moeten doen om klanten aan te trekken, en dat is op de lange termijn niet winstgevend of houdbaar.
Na tientallen jaren een 'verleider' zijn geweest, wordt Argenta nu een instelling die kiest voor korte termijn strategie. Dat voorspelt geen mooie toekomst.
Zou dat niet afhangen van de inschatting van de individuele kantoorhouder welke formule ze voorstellen? Heb 'Green' voorstel ontvangen, wat logisch is voor mijn profiel. Minimale activiteit en gelden, geen kredietkaart. Enkel een lening en woonverzekering.
Ik vermoed:
- golden kredietkaart - > Golden pakket
- gewone kredietkaart met limiet boven 1250 - > Silver pakket
- gewone kredietkaart met limiet 1250 én (x aantal cash afhalingen voorbije xx maanden, of y aantal papieren overschrijvingen voorbije yy maanden) - > ook Silver pakket
- de rest - > Green pakket
Argenta zal wat gespeeld hebben met x, xx, y en yy om voor zoveel mogelijk klanten / rekeningen Silver voor te stellen
- gewone kredietkaart met limiet 1250 én (x aantal cash afhalingen voorbije xx maanden, of y aantal papieren overschrijvingen voorbije yy maanden) - > ook Silver pakket
Argenta zal wat gespeeld hebben met x, xx, y en yy om voor zoveel mogelijk klanten / rekeningen Silver voor te stellen
Waarom maak je het zo moeilijk, 23/11 mail gekregen van Argenta “Nieuw: je betaalrekening wordt een pakket”
Ik heb niet gewacht tot ik de mail kreeg welk pakket ik ging krijgen.
Op 24/11 heb ik rechtstreeks een mail gestuurd naar mijn Argenta kantoor dat ik het green pakket wou.
Zelfde dag nog mail gehad van kantoor, blijkbaar ging ik ingeschaald worden als silver maar ze gingen het onmiddellijk omzetten naar green. Twee dagen later kreeg ik bevestigingsmail dat ik voortaan green pakket heb.
Duidelijk iemand die de prietpraat van een overdosis managementseminaries oprecht is beginnen geloven. Een rationele winstmaximalist "moet" niks, buiten zich aan het verbintenisrecht houden. Al de rest is commerciële vrijheid, en een gesofisticeerde agent als Argenta heeft beter zicht op de impact van hun commercieel beleid op hun bedrijfsbelangen dan anonieme toog-CEO's op een forum. Want al die donderpreken over wat Argenta zogezegd verkeerd doet en dat dure jargon dient enkel om te verhullen dat men op zijn of haar teen getrapt is omdat men nu moet betalen voor iets wat men vroeger gratis kreeg, waarmee de fantasie doorprikt is dat men een belangrijke klant voor de bank is die gedaan krijgt wat een ander niet gedaan krijgt. Oh en uiteraard haalt hij Covid-19 er nog bij, want dat is in de mode. Beter een argument te veel dan te weinig, er zal er wel een gehoor vinden...mr_louis schreef: ↑5 december 2020, 11:11 Ik begrijp dat een bedrijf / bank zoekt naar extra inkomsten, dat doen wij ook. Maar dat management team maakt een cruciale fout: je moet klanten verleiden tot iets, niet dwingen of verplichten. Zo'n strategie noemt men 'long term sustainable', omdat je lange termijn relaties aangaat met klanten en steeds concurrentieel moet zijn met je aanbod om te kunnen 'verleiden'. De strategie die Argenta nu kiest is deze van het korte termijn geldgewin, zonder inspanning te moeten doen om klanten aan te trekken, en dat is op de lange termijn niet winstgevend of houdbaar.
Idem voor al die theorieën over hoe Argenta u zogezegd in de val probeert te lokken door een betalend pakket voor u te selecteren. Ze veranderen niks aan uw producten, ze informeren u alleen dat het corresponderende pakket geld gaat kosten. Wilt ge dat niet, dan geven ze u de mogelijkheid om een goedkoper pakket te selecteren. En dat doen ze dus maanden op voorhand in alle transparantie.
Voila, dat is hoe iemand die geen slachtoffercomplex m.b.t. de banken heeft het aanpakt.jugo schreef: ↑5 december 2020, 13:41Waarom maak je het zo moeilijk, 23/11 mail gekregen van Argenta “Nieuw: je betaalrekening wordt een pakket”
Op 24/11 heb ik rechtstreeks een mail gestuurd naar mijn Argenta kantoor dat ik het green pakket wou.
Zelfde dag nog mail gehad van kantoor, blijkbaar ging ik ingeschaald worden als silver maar ze gingen het onmiddellijk omzetten naar green. Twee dagen later kreeg ik bevestigingsmail dat ik voortaan green pakket heb.
Zoals al vaak aangehaald: de manier waarop het personeel van een kantoor omgaat met de klanten kan enorm bepalend zijn voor de belevenis en trouw van de klanten. Zelfs al is het personeel met en voeten gebonden aan de hoofdzetel.
Terzijde: Vandaag weeral gelezen dat de grote banken van de lockdown zullen gebruik maken om een aantal kantoren te sluiten. Maar wat ik me al een hele tijd afvraag: Argenta heeft een heel uitgebreid kantoornetwerk en daar sluit nauwelijks een kantoor. Dat kantoor staat wel steeds ingeschreven op naam van de zaakvoerder als BVBA - dat wel. Maar hun model van bankieren is toch onmogelijk vol te houden in een concurrentieel banklandschap?
Er zijn ook veel werkingskosten waar je op kan besparen als je met franchisenemers (en/of contractors) werkt. Daarnaast vermoed ik dat Argenta een bank is met weinig overhead van management- en consultancy-bullshit. Die kosten ook veel geld, zowel direct (vergoedingen) als indirect (slechte keuzes die gemaakt worden door ongeschikte bedrijfsvoeringsparadigma's op te dringen).
Tja er zijn ook 100en zelfstandige verzekeringsagenten. Die overleven ook.
Ze verdienen op hun beleggingen en andere producten die ze verkopen, denk wel dat die zelfstandigen veel geld kunnen verdienen, als er hard werken en goed verkopen.
Ze verdienen op hun beleggingen en andere producten die ze verkopen, denk wel dat die zelfstandigen veel geld kunnen verdienen, als er hard werken en goed verkopen.
Een zware kost is het technisch bankplatform en daar is Argenta al een poos aan in het investeren. En als Argenta extra kapitaal nodig heeft, wanneer ze aanbieden om in te stappen in Argen-co, een financiële (valse) coöperatieve, zijn de beschikbare aandelen snel uitverkocht.
Goed voor jou Jugo; maar zoals ik al eens vermelde op 24 november, heb ik aanvankelijk helemaal geen mail ontvangen van Argenta. De enige info hierover heb ik hier op spaargids.be vernomen.jugo schreef: ↑5 december 2020, 13:41Waarom maak je het zo moeilijk, 23/11 mail gekregen van Argenta “Nieuw: je betaalrekening wordt een pakket”
...
Pas op 2 december lieten ze me via mail weten dat er een nieuw document beschikbaar was op mijn Argenta.
En daarin staat alleen de mogelijkheid om een afspraak te maken indien ik het pakket wil wijzigen.
Maar als ik dit gewoon in de online-banking kan regelen, dan wil ik dat met plezier doen.
Vreemd genoeg niet zo eenvoudig dus. Heb een Golden MasterCard, soms zelfs nog met verhoogde limiet (verre vakantie) en voorstel gekregen voor een Green pakket. Bizar eigenlijk.zwembad schreef: ↑5 december 2020, 11:27 Ik vermoed:
Het is nu ook niet dat een financieel voorzichtig persoon een kredietkaart met een limiet van meer dan 0 Euro nodig heeft. Eigenlijk is het systeem van charge card kredietkaarten dat je bij de meeste banken hebt onnodig stroef en daardoor ook onnodig conservatief.
Bij Beobank kan je i.t.t. bij Argenta "echte" kredietkaarten (t.t.z. kredietkaarten die niet noodzakelijk elke maand volledig afbetaald moeten worden) krijgen met een minimumlimiet van EUR 750. Aangezien je in beginsel zelf bepaalt hoeveel je terugbetaalt, kan je op een maand zoveel geld uitgeven als je wil door meer te betalen dan je verschuldigd bent, of door sneller terug te betalen. De kaart werkt dan als een hybride debit/credit card, zij het met de specifieke eigenschappen van een credit card (waarborgen voor huurauto's, betalingen aan onbemande terminals,...). Heb je een saldo van EUR 0 op een kaart met een kredietlimiet van EUR 3000, en je stort er EUR 2000 op, dan kan je effectief onmiddelijk EUR 5000 uitgeven. De eerste EUR 2000 die je uitgeeft zijn debit en moet je niet terugbetalen. De volgende EUR 3000 zijn credit en moet je wel terugbetalen. Als je het geld hebt maakt het m.a.w. niet uit hoe Beobank je dossier beoordeelt, zelfs met een kaart met een limiet van EUR 750 kan je EUR 10.000 uitgeven die ene keer per jaar dat je met je 10 kinderen op reis gaat.
Of je neemt een debit of prepaid VISA / MasterCard van Goodpay / Buyway / Aion (hebben er ook echte) / Monese / N26 / Revolut, maar die hebben dan elk weer hun eigen specifieke nadelen in vgl. met een echte kredietkaart.
Bij Beobank kan je i.t.t. bij Argenta "echte" kredietkaarten (t.t.z. kredietkaarten die niet noodzakelijk elke maand volledig afbetaald moeten worden) krijgen met een minimumlimiet van EUR 750. Aangezien je in beginsel zelf bepaalt hoeveel je terugbetaalt, kan je op een maand zoveel geld uitgeven als je wil door meer te betalen dan je verschuldigd bent, of door sneller terug te betalen. De kaart werkt dan als een hybride debit/credit card, zij het met de specifieke eigenschappen van een credit card (waarborgen voor huurauto's, betalingen aan onbemande terminals,...). Heb je een saldo van EUR 0 op een kaart met een kredietlimiet van EUR 3000, en je stort er EUR 2000 op, dan kan je effectief onmiddelijk EUR 5000 uitgeven. De eerste EUR 2000 die je uitgeeft zijn debit en moet je niet terugbetalen. De volgende EUR 3000 zijn credit en moet je wel terugbetalen. Als je het geld hebt maakt het m.a.w. niet uit hoe Beobank je dossier beoordeelt, zelfs met een kaart met een limiet van EUR 750 kan je EUR 10.000 uitgeven die ene keer per jaar dat je met je 10 kinderen op reis gaat.
Of je neemt een debit of prepaid VISA / MasterCard van Goodpay / Buyway / Aion (hebben er ook echte) / Monese / N26 / Revolut, maar die hebben dan elk weer hun eigen specifieke nadelen in vgl. met een echte kredietkaart.