Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Toegevoegd - met aankoop in 2015
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik bezit deze aandelen onrechtstreeks. Recent ben ik ze voor - eerder voor de grap - gaan opvolgen via een portefeuille van Morningstar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
YTD -9,31%
1y -5,04%
3y +3,43%
5y +37,87%
Dat is de berekening van Bolero, waar de cashdrag meegeteld wordt. Correcte benchmark zou ongeveer een 80/20 zijn. Waarbij de 20 zowel cash als obligaties omvat.
Zelf berekende CAGR sinds start +8,52%
1y -5,04%
3y +3,43%
5y +37,87%
Dat is de berekening van Bolero, waar de cashdrag meegeteld wordt. Correcte benchmark zou ongeveer een 80/20 zijn. Waarbij de 20 zowel cash als obligaties omvat.
Zelf berekende CAGR sinds start +8,52%
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
De eerste twee weken van deze maand is er wel wat gebeurd.
Dit is het gevolg op de verschillende portefueilles
Dit is het gevolg op de verschillende portefueilles
Code: Selecteer alles
1 Week 1 Mnd 3 Mnd 6 Mnd YTD 1 Jr 3 Jr 5 Jr
2,6 1,4 5,7 x 3,3 5,2 9,0 8,8 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
4,5 4,0 6,6 19,0 -1,1 2,7 6,1 7,9 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
1,4 1,3 5,2 13,4 4,1 6,4 5,1 4,9 Flexer van offensieve actieve fondsen (75/25)
2,7 2,4 4,1 12,3 0,1 2,3 4,3 5,2 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
1,2 0,7 3,5 9,5 3,0 3,7 5,6 5,3 50/50 index portefeuille IWDA/IEAG
1,3 0,9 1,9 6,2 -1,3 -0,4 1,0 1,9 Mixer van aktieve fondsen (50/50)