Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Ha, dat verklaart veel. Er wonen praktisch geen West-Vlamingen meer in Oostende
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je hebt verschillende soorten West-Vlamingen.haelewyn schreef: ↑5 december 2020, 19:42Ik zit regelmatig een uur in de auto met eentje..CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2020, 18:53 Ben je zeker dat je ooit met een West-Vlaming hebt geconverseerd?
Het is goed weer EEeeeeyyyyyy
Niet veel verkeer op de baan Eeeeyyyyyyy
Als 't zo vooruit gaat, gaan we er vroeger zijn EEeeeyyyyyyy
Ik ben altijd blij dat dat uur voorbij is dan.
Maar verder wel een aangename mens hoor. En ze zijn niet allemaal gelijk zeker he.
FTP gaat het kunnen vertellen want die ene is van Oostende.
Betty van Big Brother is ook Westvlaamse maar ik wil daar liever niet mee geassocieerd worden.
In Oostende spreken ze trouwens een zeer plaatselijk dialect net zoals in Brugge bijvb. In Oostende spreken ze ook veel Arabisch en in het weekend Antwerps.
Wordt er in Knokke-Heist nog veel Frans gesproken ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bien sûr, surtout op de plages en de place m'as-tu vu
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Op HLN kun je een testje doen om te zien waar je staat op de ranglijst om in aanmerking te komen voor inenting.
Mijn resultaat:
Maw ze hebben mi toch wel een belangrijk criterium vergeten nl "bent u momenteel nog immuun?".
Maar als ze met zever afkomen genre " u raakt niet op RW of op een vliegtuig zonder vaccinatie" dan zal ik mij verplicht zien mijn plaats op te eisen. Ten nadele van mensen die er misschien meer baat bij zouden hebben.
Correctie: blijkbaar betekent het dat ik in de laatst in te enten groep ben terechtgekomen. Fair enough.
Mijn resultaat:
Dit betekent dat er zo'n 8 miljoen achter me komen. Waaronder heel wat hypochonders die ik zeker galant wil voorlaten.In totaal zijn er naar schatting zo’n 3.710.000 Belgen die voor je in de rij staan.
Maw ze hebben mi toch wel een belangrijk criterium vergeten nl "bent u momenteel nog immuun?".
Maar als ze met zever afkomen genre " u raakt niet op RW of op een vliegtuig zonder vaccinatie" dan zal ik mij verplicht zien mijn plaats op te eisen. Ten nadele van mensen die er misschien meer baat bij zouden hebben.
Correctie: blijkbaar betekent het dat ik in de laatst in te enten groep ben terechtgekomen. Fair enough.
Ha, dan zullen we naast elkaar staan in die rij.CarpeNoctem schreef: ↑6 december 2020, 09:09 Op HLN kun je een testje doen om te zien waar je staat op de ranglijst om in aanmerking te komen voor inenting.
Mijn resultaat:In totaal zijn er naar schatting zo’n 3.710.000 Belgen die voor je in de rij staan.
Tegen wij aan de beurt zijn zal RW al voorbij zijn, het zal trouwens een RW voor 65 plussers worden, de jeugd komt immers helemaal als laatste aan de beurtCarpeNoctem schreef: ↑6 december 2020, 09:09 Dit betekent dat er zo'n 8 miljoen achter me komen. Waaronder heel wat hypochonders die ik zeker galant wil voorlaten.
Omgeving De Panne toch...
En ietsje verder over de grens nog meer.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Knokke-Heist en De Panne liggen als kustgemeente zo ver van elkaar als mogelijk is. En on-topic , Charlesvdw gaat zich laten vaccineren.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Misschien is de vraag niet relevant. Tegen dat ik aan de beurt ben, spreekt niemand nog over covid
So what...Charlesvdw schreef: ↑6 december 2020, 20:56
Knokke-Heist en De Panne liggen als kustgemeente zo ver van elkaar als mogelijk is.
Griepvaccins worden al decennia lang toegediend en de effectiviteit van de vaccins wordt toch nog altijd betwist door vooraanstaande virologen.
Covid-19 is een ander virus dan influenza, maar in nog geen jaar tijd hebben ze een vaccin met een effectiviteit van 95 procent, terwijl het virus ook kan muteren.
Ik ben geen anti vaxxer, ik laat me om de zoveel jaren inspuiten tegen tetanus en de kinderen hebben ook alle vaccinaties en nog enkele (niet-verplichte) vaccinaties gekregen.
Maar in nog geen jaar tijd een bijzonder effectief Covid-19 vaccin ontwikkelen .. yeah right.
Covid-19 is een ander virus dan influenza, maar in nog geen jaar tijd hebben ze een vaccin met een effectiviteit van 95 procent, terwijl het virus ook kan muteren.
Ik ben geen anti vaxxer, ik laat me om de zoveel jaren inspuiten tegen tetanus en de kinderen hebben ook alle vaccinaties en nog enkele (niet-verplichte) vaccinaties gekregen.
Maar in nog geen jaar tijd een bijzonder effectief Covid-19 vaccin ontwikkelen .. yeah right.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Probleem met griep vaccins is dat er meerdere influenza virussen zijn en er elk jaar andere de ronde doen. Men moet dus een jaar op voorhand gokken welke types het volgende seizoen zullen opduiken, vandaar dat griepvaccins tegenwoordig reeds 4 types bevatten. Meermaals duikt toch nog een ander griepvirus op of is het ondertussen zodanig gemuteerd dat het vaccin niet of nauwelijks beschermd. Wie weet biedt de vooruitgang die door corona geboekt is op termijn betere griepvaccins. De strijd tegen virussen is in elk geval stevig opgevoerd en dat zal zo de komende jaren nog wel blijven.GroupB schreef: ↑7 december 2020, 14:00 Griepvaccins worden al decennia lang toegediend en de effectiviteit van de vaccins wordt toch nog altijd betwist door vooraanstaande virologen.
Bij dit nieuw corona virus zijn de vaccins op één enkel type ontwikkeld, het biedt bescherming tegen de kleine mutaties tot nu toe, vandaar de hoge efficiëntie. Of dat de komende jaren nog zo hoog blijft valt af te wachten, wellicht zullen verdere mutaties er voor zorgen dat het vaccin niet of minder goed werkt, mogelijks moeten later nieuwe vaccins gemaakt worden of ontstaan meerdere varianten waartegen verschillende vaccins gemaakt worden.
Bedankt voor de nuttige info. Ik wacht af, maar nu zet ik geen vaccin. Ik heb het gewoon gehad met onze politici en virologen. Voor mij is deze crisis een klucht geworden. Warm en koud blazen op tv en in de kranten.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Je zet geen vaccin omdat je het "gehad" hebt met politici en virologen ... sterke argumentatie.
Wat betreft de snelheid van de ontwikkeling van het vaccin, alle andere potentiële geneesmiddelen-in-ontwikkeling werden on hold gezet zodat praktisch volledige laboratoria en wetenschappers enkel en alleen nog daar aan werkten. Al fases werden doorlopen zoals bij andere geneesmiddelen.
Het zal misschien niet onveilig zijn, maar ik reageer zeer hevig op een vaccin. Na een accidentje eens een verroeste nagel in mijn hand gehad. De huisarts toch besloten om een vaccin te zetten tegen tetanus. De volgende dag had ik toch zeer hoge koorts en een zeer grieperig gevoel.geebee schreef: ↑7 december 2020, 17:49Je zet geen vaccin omdat je het "gehad" hebt met politici en virologen ... sterke argumentatie.
Wat betreft de snelheid van de ontwikkeling van het vaccin, alle andere potentiële geneesmiddelen-in-ontwikkeling werden on hold gezet zodat praktisch volledige laboratoria en wetenschappers enkel en alleen nog daar aan werkten. Al fases werden doorlopen zoals bij andere geneesmiddelen.